Ehliyet alımında devrim gibi karar!

-Beneficence-

Müdavim
Müdavim
10 Ocak 2012
7,862
31
228
3Vo3E.jpg

Milli Eğitim Bakanlığı sürücü kurslarında düzenlemeler için yönetmelik değişikliğine giderek devrim gibi bir yapılanmaya imza atıyor.


Trafik kazalarının yüzde 99'unun insan kaynaklı olduğunun tespit edilmesinin ardından MEB sürücü kurslarına çeki düzen vermek için harekete geçti.

İlk başta sınavlardaki soru sayısı azaltılacak

Milli Eğitim Bakanlığı sürücü kurslarında düzenlemeler için yönetmelik değişikliğine giderek devrim gibi bir yapılanmaya imza atıyor. Bugün'ün haberine göre; taslak metni tamamlanan yönetmelik için kurum ve kuruluşların görüşü alınırken yapılacak sınavda hazırlanacak soru sayısı 120'den 60'a düşürüldü.

Türkiye'de yaşanan trafik kazalarının yüzde 99'unun sürücü hatasından oluşması kursların eğitim kalitesini tartışmalı hale getirdi. Bu kapsamda çalışmalara başlayan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretimler Genel Müdürlüğü uzun zamandır üzerinde çalıştığı sürücü kursları yönetmelik taslağında son aşamaya geldi. İlk olarak soru sayılarının çokluğu ele alınarak soru sayısı 120'den 60'a indirildi.

SORU SAYISI DÜŞTÜ

Milli Eğitim Bakanlığı uzmanları yeni yönetmelik için birçok Avrupa ülkesini incelemeye aldı. Ülkelerin trafik kazalarını nasıl minimuma indirdiği belirlendi. Yönetmelik bu amaca göre hazırlandı. Avrupa ülkelerinin kurslardaki denetim mekanizması ve eğitim teknikleri Türkiye'ye uyarlandı.

Bakanlık yetkilileri Avrupa ülkelerinin ele alındığı kapsamlı raporda soru sayısının en fazla olduğu ülke olarak Türkiye'yi belirledi. Türkiye'de teorik sınavda 120 soru sorulduğunu saptayan uzmanlar Avrupa ortalamasının 42 olduğunu ortaya koydu. Bu kapsamda soru sayısının 60'a indirilmesi kararlaştırıldı. Az soruyla daha fazla başarı sağlamayı hedefleyen uzmanlar sistemi uygulamak için yönetmeliği çıkarmak için çalışmalara başladı.

KURUMLAR ARASI İŞBİRİLİĞİ

Yönetmelik taslağını hazırlayan bakanlık yetkilileri sistemin yeterliliği için ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile ortak hareket etti. Bu kapsamda Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü taslak metin üzerinde uzlaştı.

UYGULAMA SAATİ ARTIRILIYOR

Kurslardaki teorik sınavın yanı sıra uygulama sınavında da önemli değişikliklere gidilecek. Mevzuata göre Türkiye'de 15 dakika yapılması gereken sınavın diğer AB ülkelerinde 30 dakika veya 1 saat olduğunu belirleyen uzmanlar Türkiye'de de uygulama sınavının bu seviyeye çekilmesi için çalışmalara başladı.

Haber7.com
 

TBM

Müdavim
Müdavim
28 Ekim 2008
6,586
358
263
iyi,torpil yapılması çok oluyordu soru çok olunca
 

Rüstembey

Doçent
21 Şubat 2011
536
1
18
bence hiç kimse çözüm için uğraşmıyor..daha karmaşık hale getirip yeni RANT kapıları aralamak için uğraş veriliyor....
çözüm:OKULLARDA TRAFİK DERSLERİNİ ZORUNLU HALE GETİRMEK...
amma bu yandaş-rantiyecilerin işine gelmez....gerisi hikayeden ibarettir....
 

Quickly

Doçent
8 Ekim 2009
773
2
0
Arkadaşlar, bu tarz sürücü kursu eğitimleri ile olacak iş değil bu, bunları bir kalem geçecekler. Önce eğitimi aileler verecek çocuklarına, sonra da devlet trafik cezalarını adam gibi artıracak. İşte ondan sonra belki birşeyler değişebilir. Türkiye'de tarfik suçlarının cezası olmadıkça ancak abesle iştigal ederler. Adam kaza yapıyor, asli kusurlu, 3 ay yatıp çıkıyor. Trafik kazası yapıp 4 sene hapiste yatmak Kuzey Güney dizisinde oluyor.

Orda burda ileri geri konuşuyor, neymiş efendim biz millet olarak kurallara uymazmışız, neymş efendim yasaklar çiğnenmek içinmiş. E madem o kadar erkeksin de neden Almanya'da, İsviçre'de, Belçika'da ..vs yaşarken tüm kurallara uyuyorsun? Uyuyorsun çünkü orada otokontrol var, kırmızı da geçince hemen birisi seni ihbar ediyor. Şu plakalı araç şurda kırmızı da geçti diyor. Uyuyorsun çünkü orada suçun cezası var. Adamı o suçu işlediğine pişman ediyorlar.

Adam gidiyor araçla resmen cinayet işliyor, 200 km/sa hızla kırmızıda geçip yayaya çarpıp öldürüyor. Bu cinayet değil de ne? Fakat ne hikmetse kaza diyorlar, neresi kaza ise?

Türkiye'de mesela ilk alkollü araç kullanırken yakalanmaya uyarı ve para cezası, ikinci yakalanmaya da versinler 2 sene hapis cezası. Bakalım kaç tane erkek trafiğe alkollü çıkabiliyor. İşte o zaman Türkiye'de kaç tane delikanlı var görürüz.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
bu kararı bu ülkede uygulatamazsın yarın öbür gün unutulur eski tas eski hamam.......................
 

plaksan

Asistan
3 Eylül 2012
389
1
0
Sacma sapan degsklkler malesef yaparlar sonra bi ise yaramaadigini anlaynca eski yonteme donerlr artk.
 

TEGİN

Müdavim
Müdavim
13 Mayıs 2009
2,103
92
228
Arkadaşlar, bu tarz sürücü kursu eğitimleri ile olacak iş değil bu, bunları bir kalem geçecekler. Önce eğitimi aileler verecek çocuklarına, sonra da devlet trafik cezalarını adam gibi artıracak. İşte ondan sonra belki birşeyler değişebilir. Türkiye'de tarfik suçlarının cezası olmadıkça ancak abesle iştigal ederler. Adam kaza yapıyor, asli kusurlu, 3 ay yatıp çıkıyor. Trafik kazası yapıp 4 sene hapiste yatmak Kuzey Güney dizisinde oluyor.

Orda burda ileri geri konuşuyor, neymiş efendim biz millet olarak kurallara uymazmışız, neymş efendim yasaklar çiğnenmek içinmiş. E madem o kadar erkeksin de neden Almanya'da, İsviçre'de, Belçika'da ..vs yaşarken tüm kurallara uyuyorsun? Uyuyorsun çünkü orada otokontrol var, kırmızı da geçince hemen birisi seni ihbar ediyor. Şu plakalı araç şurda kırmızı da geçti diyor. Uyuyorsun çünkü orada suçun cezası var. Adamı o suçu işlediğine pişman ediyorlar.

Adam gidiyor araçla resmen cinayet işliyor, 200 km/sa hızla kırmızıda geçip yayaya çarpıp öldürüyor. Bu cinayet değil de ne? Fakat ne hikmetse kaza diyorlar, neresi kaza ise?

Türkiye'de mesela ilk alkollü araç kullanırken yakalanmaya uyarı ve para cezası, ikinci yakalanmaya da versinler 2 sene hapis cezası. Bakalım kaç tane erkek trafiğe alkollü çıkabiliyor. İşte o zaman Türkiye'de kaç tane delikanlı var görürüz.
Hocam sen cezaları yine hafif tutmuşsun. Alkollü araç kullanıp kaza yapan veya bu şekilde ölüme sebep veren kişiler veya aşırı hız yaparak kazaya sebep olan, insanların hayatını tehlikeye sokan ve ölüme sebep verenler EN AZINDAN cinayete teşebbüsle yargılanmalı(derecesi yargıya kalmış).Bunun dışında dediğiniz gibi çocuklar ve insanlar bilinçlendirilmeli ve ihbar mekanizması olmalı. Gördüğünü ihbar edeceksin. Hakikaten kazara olanlara lafım yok ama bile bile bunları yapanların canını yakacaksın ki bir kazada koca ailelerin canı yanmasın...
 

Quickly

Doçent
8 Ekim 2009
773
2
0
Hocam sen cezaları yine hafif tutmuşsun. Alkollü araç kullanıp kaza yapan veya bu şekilde ölüme sebep veren kişiler veya aşırı hız yaparak kazaya sebep olan, insanların hayatını tehlikeye sokan ve ölüme sebep verenler EN AZINDAN cinayete teşebbüsle yargılanmalı(derecesi yargıya kalmış).Bunun dışında dediğiniz gibi çocuklar ve insanlar bilinçlendirilmeli ve ihbar mekanizması olmalı. Gördüğünü ihbar edeceksin. Hakikaten kazara olanlara lafım yok ama bile bile bunları yapanların canını yakacaksın ki bir kazada koca ailelerin canı yanmasın...
Yok hocam, az tutmadım bilakis sizinle aynı fikirdeyim. Sadece alkollü yalanırsa ikinci seferde 2 sene hapis cezası alsın dedim. O zaman bırakın alkollü kaza yapmayı kimse alkollü araç dahi kullanamaz.
 
Üst