E-posta kullananlar dikkat! Özlük haklarınızdaki kaybın farkında mısınız?

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Müdavim
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
Sadece iş dünyasında değil artık hemen hemen her alanda birçok iş e-posta üzerinden yürütülüyor. Deloitte'un araştırmasına göre bir ofis çalışanı her gün 160 e-posta gönderiyor, gelen postaları okumak içinse 2 saat harcıyor.

614786_detay.jpg


Bu nedenle uzmanların daha fazla verimlilik için üzerinde tartışılması gereken bir önerisi var: Yüz yüze iletişim. Yüz yüze iletişimi e-postalara tercih edenlerden biri Global Integration CEO'su Kevan Hall. Hall, 16. İnsan Kaynakları Zirvesi'nde yaptığı konuşmada e-postaların zaman kazandırdığını düşünürken aslında yanıldığımızı, artık yüz yüze iletişimin vakti geldiğini, e-postayla iletişimin bizi daha çok içimize kapanmaya ittiğini, her işi e-postayla halletme eğilimi yarattığını söyledi. Zaman kazandırdığını düşündüğümüz e-postalar bize zaman mı kaybettiriyor? İletişim tembelliği mi yaratıyor?

Kariyer.net Genel Müdürü YUSUF AZOZ


E-posta iletişimini genel bilgilendirmeler için kullanıp yüzyüze iletişimi artırmak için zaman ayırmak , hatta ofis dekorasyonlarını buna göre düzenlemek gerekiyor...

Günümüzde e-postasız bir iletişim tarzı düşünülemez. Ancak yüz yüze iletişim hiçbir yöneticinin ihmal etmemesi gereken önemli bir olgu. Elektronik iletişiminin sebep olabileceği yanlış anlaşılmaları ve zaman kayıplarını yok etmesinin yanı sıra çalışanlar üzerinde motivasyon artırıcı etkisi var. E-posta iletişimini genel bilgilendirmeler için verimli bir şekilde kullanmaya devam ederken, yüz yüze iletişimi artırmak için yöntemler aramak gerekiyor. Departmanların birlikte yemeklere gitmesi, çalışanların sohbet edebilecekleri dinlenme alanlarının yaratılması gibi. İnternet kuşağı olarak bilinen y jenerasyonu interneti çok fazla kullansa da geri bildirim almaya geldiğinde yüz yüze iletişimi tercih ediyor. Ocak ayı boyunca sitemiz üzerinden y jenerasyonunun iş dünyasından beklentileri üzerine 18.800 aday ve 500 işverenin katılımıyla bir araştırma gerçekleştirdik. Kariyer.net üyesi işverenler ve 1980 2000 yılları arası doğmuş iş arayan gençler, online katıldıkları araştırmada iş yaşamıyla ilgili düşünce ve beklentilerini detaylı paylaştı. Yöneticisinden geri bildirim alacağında e-posta'yı tercih edenlerin oranı %6'da kalırken katılımcıların % 56'sı yöneticisinin takdirini yüz yüze ifade etmesini istiyor. Bu da iş dünyasının yeni ve etkin oyuncuları olan y jenerasyonunu anlamak açısından önemli bir veri.


Habertürk Gazetesi Teknoloji Editörü NECDET ÇALIŞKAN


E-posta çalışanların özlük haklarında kayıp yarattı

GÜNDE 300 milyar 'dijital mektubun' döndüğü ve bunun 90'lık bölümünü istenmeyen e-postaların (spam) oluşturduğu bir ortamda sanal iletişimin ne kadar fazla bir mesai gerektirdiği ortada. Akıllı cep telefonlarıyla birlikte artık mesai saati kavramını da tarihe karıştıran e-postalar, çalışma sürelerini de 24 saate yaymış durumda. 'Akşam 5 olunca iş biter' dönemi çoktan eskide kaldı. Artık işvereniniz de müşteriniz de sürekli sizden online olmanızı bekliyor.

Cihazlar da, operatörlerin tarifleri de bu doğrultuda farklılaştırılıyor. Hesabınıza atılan e-postaların karşılığında sizden istenen 'okundu bilgileri' de yetmediği gibi, bir de 'e-posta attım, geldi mi?' şeklinde telefon diyaloglarına da mesainizin önemli bir bölümünü harcıyorsunuz. Hatta yan masanızdaki çalışan arkadaşınızla bile 'e-posta' aracılığıyla haberleşmeyi tercih edebiliyorsunuz. Dijital mesainiz hiç bitmiyor. Faydalarını reddetmek imkânsız ama 'e-posta'ların özellikle çalışanların özlük haklarında hem maddi hem de manevi bir kayıp yarattığı da açık.

Brightwell Holdings BV Yönetim Kurulu Başkanı ALPHAN MANAS

Bilgisayardan yüz yüze görüşüyorum

E-mail’lerin zaman kaybettirdiği doğru. Asistanlarımızı kullanarak kaybettiğimiz zamanı kazanmaya çalışıyoruz ama herkesin asistanı yok. Yakında dijital asistanlar ortaya çıkacak. Şu an e-mail’lerimizi spam filtresinden geçiren, gruplayan özel altyapılar var. Bana günde 150 civarında e-mail geliyor ama zannediyorum 2-3 yıl içinde ortaya çıkacak programlarla bu e-mail yükü hafifleyecek. Yüz yüze iletişim çok daha güçlü ama yüz yüze iletişimi yine bilgisayarı kullanarak gerçekleştirmek daha mantıklı. Video konferans sistemleriyle, skype gibi internet üzerinden ucuz iletişim sistemleriyle ikisini bir arada gerçekleştirmek mümkün. Hem vakit kazanmış hem de yüz yüze iletişimin avantajlarından yararlanmış oluyorsunuz.

"E-MAİL HAYAT KURTARICIDIR, ŞİKAYET EDENLER KULLANMASINI BİLMİYORLAR"

Yemeksepeti.com CEO’su NEVZAT AYDIN


Yüz yüze iletişim sırasında atlayabileceğiniz konular olabilir, unutma ihtimaliniz vardır. E-mail üzerinden iletişim sayesinde üzerinde çalıştığınız konu belgelenmiş de olur

E-mail, doğru kullanmayı bildiğinizde hayat kurtarıcıdır. İş dünyasında emailler arasında kaybolmaktan çok kişi şikâyetçi oluyor, ancak bunun asıl nedeni büyük bir çoğunluğun aslında e-mail kullanmayı bilmemesinden kaynaklanıyor. Email yazmak sadece aklınıza geleni yazıp 'gönder' tuşuna basmak değildir. Bu işin de belirli kuralları olması gerekir. Şirket içerisindeki veya birlikte çalıştığınız farklı şirketlerin çalışanlarıyla mail’leşmelerde işin püf noktası, e-mail trafiğini verimli şekilde yönetmeyi bilmektir.

Üzerinde çalışılan konuyla ilgili farklı konu başlıkları altında yazışmalar yapılmamalı; aksine, yazışmaya aynı mail üzerinden devam edilmelidir. Bu, geçmiş yazışmaları takip edebilmek için uyulması gereken en önemli kuraldır. Konuya toplu bir bakış imkânı sunması e-mail ile iletişimin önemli avantajları arasında yer alıyor.

E-mail kutunuz, araya başka işler girdiğinde dönüp tekrar bakabileceğiniz bir kaynak şeklinde işleri kolaylaştırıyor. Ayrıca yüz yüze iletişim sırasında atlayabileceğiniz konular olabilir, bazı konuştuklarınızı unutma ihtimaliniz vardır ama email ile iletişimde bu yoktur. Üstelik email üzerinden iletişim sayesinde üzerinde çalıştığınız konu belgelenmiş olur. Bir e-mail yazarken konu kısmı, içerik hakkında fikir vermeli, karşı taraftan bekleneni özetlemelidir. Tanımadığınız bir kişiye e-mail yoluyla ulaşmaya çalışıyor iseniz, mail'inizin dikkate alınması için çarpıcı bir başlık seçmelisiniz. Ancak bu "ÖNEMLİİİİİ!!!!!!" diye büyük harflerle, bol ünlemli bir konu başlığı atmanız anlamına gelmiyor. Doğrusu, tanımadıkları bir kişiden böyle bir mail almak insanları pek de hoşnut etmiyor.

GYİAD Yönetim Kurulu Bşk. ve DEİK Türk-Belçika İş Konseyi Bşk. PINAR ECZACIBAŞI

Yüz yüze görüşecek vaktimiz yok

E-mail için çok vakit harcanıyor, bu doğru. Gerçekten inanılmaz bir e-mail bombardımanı var. Ama öte yandan hiçbirimizin yüz yüze görüşecek vakti de yok. Yüz yüze görüşmelerin daha efektif olduğuna inanmakla beraber e-mail’in avantajlarına da çok inanıyorum. E-mail ile bir kerede, aynı anda birkaç insana ulaşma şansınız var. Bu insanların her birine yüz yüze ulaşmanız mümkün değil. Ben sulandırmamak kaydıyla, çığrından çıkarmadan, her dakika e-mail üzerinden yazışmadan, efektif kullanıldığı takdirde e-mail’in zaman kazandırıcı bir şey olduğunu düşünüyorum. Ama ne olursa olsun çok sanal bir ortam tabii ki. Email ile yazılacak şey konusundan konusuna değişir. Çok önemli, çok hassas bir konuyu mail üzerinden tartışmak çok yanlış.

Yüz yüze iletişimin verdiği o sıcaklığı, mimiği, jesti yansıtmanız mümkün değil. Bu yüzden de bir sürü anlaşmazlıklar, yanlış anlaşılmalar oluyor iş istemediğiniz taraflara gidebiliyor. E-mail bence rutin ve motamot işlerde kullanılmalı. İletişim tembelliği yarattığı doğru. O dengeyi kurmak çok önemli. Konuları iyi seçtiğiniz takdirde çok güzel kullanılabilecek bir mecra. Ama bugün her konuda yazışmaya kadar gitti iş. Bu da çok riskli. Biz de kendi mail ortamımızda zaman zaman yaşıyoruz bu sorunu, arkadaşlar lütfen bu konuyu yüz yüze konuşalım buradan yazışmayalım şeklinde birbirimizi uyardığımız da oluyor.

Habertürk
 

sdelta

Müdavim
Katılım
23 Nisan 2008
Mesajlar
4,228
Reaksiyon puanı
140
Puanları
63
Eposta olmasa eğer onlarca iş geliyor firmadayken, hangi biriyle aynı anda görüşüp hangisinin işini yapacağım ? Her arayanı mecburen epostaya yönlendiriyoruz. Daha sonra bu epostaları okuyarak iş sıramızı belirliyoruz. Yazı çok saçma olmuş. Ancak bir iş yerinde bir müşteriye bir çalışan düşüyorsa bu mantık yürür. :D
 
Üst