Dondurmasından kıl çıkınca bin 500 TL tazminat kazandı

Bu konuyu okuyanlar

mazruf

Guru
Emektar
Katılım
30 Temmuz 2009
Mesajlar
23,098
Reaksiyon puanı
1,117
Puanları
113
Yaş
40
KONYA’da bir alışveriş merkezinden aldığı ambalajlı külahlı dondurmanın içerisinden kıl çıkması üzerine Tüketici Mahkemesi’ne dava açan 19 yaşındaki İbrahim Efe, hem 2 lira dondurmanın parasını aldı hem de 1500 lira tazminat kazandı.

dondurmasindan-kil-cikan-liseli-1500-lira-tazminat-kazandi-2560272.Jpeg


Lise öğrencisi İbrahim Efe, 2 yıl önce bir arkadaşıyla birlikte gittiği alışveriş merkezinden 2 lira ödeyerek ambalaja sarılmış külahlı dondurma satın aldı. Dordurmayı açan İbrahim Efe, iki kez ısırdığı dondurmanın içerisinde kıl olduğunu fark etti. Tutarak asıldığı zaman gelmeyen kılı, alışveriş merkezinin yetkililerine gösterdi. İddiaya göre dondurmanın üzerindeki kıl ile birlikte fotoğrafını çeken İbrahim Efe’nin elindeki satış fişini alan alışveriş merkezi görevlisi yırtarak attı. Merkezin müşteri temsilcisi araya girip, dondurmanın muhafaza altına alınarak üretimi gerçekleştiren firmaya bilgi verileceğini söyledi. İbrahim Efe, arkadaşı ile birlikte alışveriş merkezinden ayrıldı.

TÜKETİCİ MAHKEMESİNE DAVA AÇTI
Ertesi gün yeniden alışveriş merkezine giden ve üretimi gerçekleştiren firmaya konu ile ilgili şikayetin iletilmediğini öğrenen İbrahim Efe, poşet içerisinde kendisine teslim edilen dondurma ile alışveriş merkezinden ayrıldı. Yaşadığı olay üzerine ’dondurmadan tiksinmeye başladığını ve psikolojisinin bozulduğunu’ söyleyen genç, Konya Tüketici Mahkemesi’ne ürün bedelinin iadesi, üretici firmaya 4 bin 850 lira, alışveriş merkezine 2 bin 150 liralık tazminat davası açtı.

HAKLI BULUNDU
Mahkemede, firma yetkilileri dondurma ile ilgili suçlamaları kabul etmezken, alışveriş merkezi yetkilileri de kapalı olarak kendilerine teslim edilen dondurmanın içerisinde kıl olabileceğini bilmelerinin mümkün olmadığı belirterek kendilerini savundu. Tüm delilleri inceleyen ve şahitleri dinleyen mahkeme heyeti, dondurmayı üreten firmanın İbrahim Efe’ye faizi ile birlikte 2 lira olan dondurmanın bedeli ile bin 500 lira manevi tazminat ödenmesine karar verdi. Alışveriş merkezini yaşanan olaydan sorumlu tutmayan mahkeme heyeti, tüm mahkeme masraflarının da üretici firmadan tahsil edilmesine karar verdi.

TEMYİZE KAPALI
Tüketici Hakları Koruma ve Geliştirme Derneği Başkanı ve Efe’nin avukatı Ömer Arıcı, Türkiye’de tazminat davlarında verilen rakamların Avrupa ülkeleri ve Amerika’daki yüksek ve caydırıcı olmadığını ve düşük olduğunu söyledi. Türkiye’deki mahkemelerin bu tür davaları zenginleşme aracı olarak gördüğünü ileri süren Arıcı, şunları söyledi:

"Bu tür tazminat davalarının mahkemelerce caydırıcı bir müeyyide olarak kabul edilmesi gerekir ama Türkiye’de bunu yapamıyorlar ve rakamlar düşük kalıyor. Bizim açtığımız yaklaşık 7 bin liralık tazminatın da bin 500 lirası hükmedildi. Ama bu yinede büyük bir başarı. Çünkü dondurma üreticisi büyük bir firma ve ciddi bir çaba sarf etmelerine rağmen kaybettiler. Ayrıca bu karar temyize kapalı bir dava oldu ve sonuçlandı"

TÜKETİCİ BİLİNÇLİ OLMALI
Son dönemlerde özellikle bal ve damacanalardaki sorunların kamuoyuna yansıdığını belirten Arıcı,”Tüketicilerin bu konularda bilinçli olması gerekir. Böyle bir durum ile karşılaştıkları zaman hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurarak haklarını arayabilirler. Çünkü eğer tüketici haksızlığa uğramışsa bu mahkemelerde sonuçlanıyor ve az veya çok da olsa hakkını alıyor. Çünkü insan sağlığı ile oynanıyor. İnsan sağlığı bu kadar ucuz olmamalı ve bilinçli tüketici bir yerde dur demesini bilmeli "diye konuştu.

KAYNAK
 

neskalii

Profesör
Katılım
25 Mayıs 2008
Mesajlar
3,932
Reaksiyon puanı
23
Puanları
38
Yaş
38
Helal olsun gence böyle şeylerin takipçisi olup hak aramak lazım... Para için olmasa bile o dondurma firması ve çalışanları daha dikkatli olur bundan sonra...
 

-Hewal-

Dekan
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Markanın ismini de şöylesenız bari .Bende bundan beş yıl önce oturdugun bölge de adı semt ile özdeşleşmiş bir pastane abim ile oturmuş kişi başı ikişer tane poğaca ısmarladık oturduk yeyiyoruz ben birinci poğaca ya bir ısırık atıp tabağıma bıraktım abim tabağın daki o siyah şey ne dedi baktım böcek tabi midem alt üst oldu garsonu çağırdık söyledik falan kusura bakmayın ışte ilaçlama yapıyoruz cart curt kalktık kasaya gittik üstüne bir de para almaz mi cin lerim tepeme çıktı abim boş ver dedi ödedik hesabı çıktık o gun bu gun bir daha ne o pastane ye gidiyor ne de ordan herhangi bir şey aldırıyorum çevreme.
 

phoenix_

Doçent
Katılım
19 Temmuz 2012
Mesajlar
728
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Usulüne uygun yapıldığında tüketici haklarından güzel sonuçlar çıkıyormuş öyle duydum hep.Bir de firmalar genelde şikayetleri kabul edip ekstra şeyler veriyorlar mağdurlara(örneğin 1 koli dondurma) firmanın adı çıkmasın diye.
 

wolkhy1903

Profesör
Katılım
6 Haziran 2008
Mesajlar
2,379
Reaksiyon puanı
79
Puanları
48
yahu okurken mıdem bulandı...benımde basıma gelen bır olay var ekmek ıle ılgılı anlatırsam mıllet ekmek almaz valla bı daha...
Markanın ismini de şöylesenız bari .Bende bundan beş yıl önce oturdugun bölge de adı semt ile özdeşleşmiş bir pastane abim ile oturmuş kişi başı ikişer tane poğaca ısmarladık oturduk yeyiyoruz ben birinci poğaca ya bir ısırık atıp tabağıma bıraktım abim tabağın daki o siyah şey ne dedi baktım böcek tabi midem alt üst oldu garsonu çağırdık söyledik falan kusura bakmayın ışte ilaçlama yapıyoruz cart curt kalktık kasaya gittik üstüne bir de para almaz mi cin lerim tepeme çıktı abim boş ver dedi ödedik hesabı çıktık o gun bu gun bir daha ne o pastane ye gidiyor ne de ordan herhangi bir şey aldırıyorum çevreme.
 

cincoz

Asistan
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
216
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
Milletimizi saf yerine koyuyorlar nasılsa bunlar anlamaz diye bütün kötü malları millete dağıtıyorlar arada bir iki tane aklını kullanan hakkını arayan birileri çıkıyor da milletimiz daha dikkatli oluyor...
 
Üst