Doktorun Bana Yazmış Olduğu Ilacın Karışımında Ne Olabilir?

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
6 Nis 2020
Mesajlar
2,483
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,792
Puanları
113
Yaş
15
Cildiyeciye gittik. O da bize bir sürü ilaçla birlikte bir şise ilaç verdi onu pamukla her yerine sürün dedi. Eczacı hazırladı yani etiketi kutusu yok. Kokunca da zehir gibi değişik bir şey kokuyor. Sürdüğümüzde de her yerim kaşınıyor etkili bir şey. Sizce ne olabilir?
 

damzchevk

Doçent
Katılım
22 Nis 2020
Mesajlar
672
Reaksiyon puanı
664
Puanları
93
Doktorun reçete ettiği ilaçların ismi neki?
 

Assad Najjar

Profesör
Katılım
18 Ocak 2019
Mesajlar
1,437
Reaksiyon puanı
2,113
Puanları
113
Yaş
27
Anladığım kadarıyla konu sahibine doktor bir reçete yazmış. Reçetede satılan ilaçlardan ziyade bir ilacın tarifi yazıyordur.

Böyle durumlarda eczacılar, reçetede yazan tarife göre kendileri karışım ilaç hazırlayıp, hastaya verirler. Biz bu tarz ilaçlara "majistral ilaç" deriz.

İlaç; markalı, ambalajı olan bir şey olmadığı için içinde ne olduğunu bilemem. Haliyle neden kaşıntı yaptığını da bilemem. Bu kaşıntı, yan etki de olabilir, ilaca karşı alerji de olabilir.

Doktor ayrıca ilaç olarak "Roaccutane" verdiğine göre konu sahibinin sivilce sorunu olduğu anlamını çıkarabiliriz.

Bu ilacın etken maddesi "isotretinoin"dir. Konu sahibinin bu ilaçla alakalı mutlaka bilmesi gerekn hususlar var, umarım bunları okur ve ciddiye alır:

1- İlaca ilk başlandığında sivilceler artabilir. Panik yapmaya gerek yok. Çünkü ilacın fayda etmesi uzun sürmektedir, sabırlı olmak gerekir. Bu yüzdendir ki "İlaç işe yaramıyor." deyip, bırakılmamalı.

2- İlaç yan etki olarak ciltte ve dudaklarda kuruluk yapmaktadır. Bundan dolayıdır ki bol bol su içilmeli ve dudaklar için de nemlendirici krem kullanılmalıdır. Bilenler bilir, dudak kremleri şekil olarak ruja benzer, marketlerden temin edilebilir diye düşünüyorum.

3- İlaç, daha önceden çıkmış olan ve dolayısıyla halihazırda yüzde bulunan sivilceleri yok etmemektedir. İlacın yaptığı şey, yeni sivilcelerin oluşmasını engellemektir.

Geçmiş olsun, başka soru olursa çekinmeden sor gitsin, yanıtlamaya çalışırım.😊
 
Katılım
6 Nis 2020
Mesajlar
2,483
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,792
Puanları
113
Yaş
15
Anladığım kadarıyla konu sahibine doktor bir reçete yazmış. Reçetede satılan ilaçlardan ziyade bir ilacın tarifi yazıyordur.
Evet öyleydi galiba.
İlaç; markalı, ambalajı olan bir şey olmadığı için içinde ne olduğunu bilemem. Haliyle neden kaşıntı yaptığını da bilemem. Bu kaşıntı, yan etki de olabilir, ilaca karşı alerji de olabilir.
Nedense mikropları öldürüyor ya da faydası oluyor demek geldi. Bir problem olsa farkederdim zaten.
Doktor ayrıca ilaç olarak "Roaccutane" verdiğine göre konu sahibinin sivilce sorunu olduğu anlamını çıkarabiliriz.
Evet doğru.
1- İlaca ilk başlandığında sivilceler artabilir. Panik yapmaya gerek yok. Çünkü ilacın fayda etmesi uzun sürmektedir, sabırlı olmak gerekir. Bu yüzdendir ki "İlaç işe yaramıyor." deyip, bırakılmamalı.
Doktor uzun ve zorlu süreç olduğunu söylemişti zaten. 5-6 ay filan sürer dedi. Her ay kontrole gideceğiz zaten o yüzden bırak/amam.
2- İlaç yan etki olarak ciltte ve dudaklarda kuruluk yapmaktadır. Bundan dolayıdır ki bol bol su içilmeli ve dudaklar için de nemlendirici krem kullanılmalıdır. Bilenler bilir, dudak kremleri şekil olarak ruja benzer, marketlerden temin edilebilir diye düşünüyorum.
Dudak kremini verdi zaten. Başlamaya niyet ediyordum bugün baktım sabah dilim damağım kupkuru, dedim zamanı geldi. :)
3- İlaç, daha önceden çıkmış olan ve dolayısıyla halihazırda yüzde bulunan sivilceleri yok etmemektedir. İlacın yaptığı şey, yeni sivilcelerin oluşmasını engellemektir.
Bunu bilmiyordum. :oops:
Geçmiş olsun, başka soru olursa çekinmeden sor gitsin, yanıtlamaya çalışırım.😊
Teşekkür ederim. Bunu okurken aklımda birkaç soru oluştu izninizle onları sorayım size.

1- Bu 3. madde de dediğiniz üzere hali hazırda olan sivilceleri yok etmiyorsa onlar da zamanla geçecek o zaman değil mi?

2- Dudağım için kullandığım kremi yüzüme sürebilirmiyim yoksa sadece dudağa mı? İçerisinde deri çatlakları vs. için kullanılabilir yazıyordu galiba.

3- Burası biraz komik gelebilir ama ben hiçbir şekilde hap içemiyorum. Ne yaptıysam yutamadım. Sanırım psikolojik bir sorunum var fobi gibi. Elimle boğazıma kadar götürdüm, ekmek arasında denedim, kaşık kaşık puding ile denedim, su ile içmeyi denedim hiç biri işe yaramadı. Herhangi bir şeyi çiğnemeden boğazımdan geçiremiyorum. İlk gün çebeleşirken su ile teması dolayısıyla hapın dışındaki zar eridi içindeki turuncu sıvısı geldi elime, bende anneme son çare olarak bari ekmeğe sürelim ekmek arası yiyeyim dedim. Bunu eczacıya da sorduk o da vucüda girsin de nasıl girdiği önemli değil dedi. Acaba dışındaki zar gibi şey önemli mi diyeceğim ama konulmuşsa vardır önemi. Demem o ki bu şekilde hapı kullanmam fayda gösterirmi. Günde 4 tane, ayda 4 kutu bu ilacı kullanmak zorundayım, kaçarım yok yani.

Soruların cevapları ve yazdıklarınız için şimdiden teşekkürler. :)
 

Assad Najjar

Profesör
Katılım
18 Ocak 2019
Mesajlar
1,437
Reaksiyon puanı
2,113
Puanları
113
Yaş
27
Evet öyleydi galiba.

Nedense mikropları öldürüyor ya da faydası oluyor demek geldi. Bir problem olsa farkederdim zaten.

Evet doğru.

Doktor uzun ve zorlu süreç olduğunu söylemişti zaten. 5-6 ay filan sürer dedi. Her ay kontrole gideceğiz zaten o yüzden bırak/amam.

Dudak kremini verdi zaten. Başlamaya niyet ediyordum bugün baktım sabah dilim damağım kupkuru, dedim zamanı geldi. :)

Bunu bilmiyordum. :oops:

Teşekkür ederim. Bunu okurken aklımda birkaç soru oluştu izninizle onları sorayım size.

1- Bu 3. madde de dediğiniz üzere hali hazırda olan sivilceleri yok etmiyorsa onlar da zamanla geçecek o zaman değil mi?

2- Dudağım için kullandığım kremi yüzüme sürebilirmiyim yoksa sadece dudağa mı? İçerisinde deri çatlakları vs. için kullanılabilir yazıyordu galiba.

3- Burası biraz komik gelebilir ama ben hiçbir şekilde hap içemiyorum. Ne yaptıysam yutamadım. Sanırım psikolojik bir sorunum var fobi gibi. Elimle boğazıma kadar götürdüm, ekmek arasında denedim, kaşık kaşık puding ile denedim, su ile içmeyi denedim hiç biri işe yaramadı. Herhangi bir şeyi çiğnemeden boğazımdan geçiremiyorum. İlk gün çebeleşirken su ile teması dolayısıyla hapın dışındaki zar eridi içindeki turuncu sıvısı geldi elime, bende anneme son çare olarak bari ekmeğe sürelim ekmek arası yiyeyim dedim. Bunu eczacıya da sorduk o da vucüda girsin de nasıl girdiği önemli değil dedi. Acaba dışındaki zar gibi şey önemli mi diyeceğim ama konulmuşsa vardır önemi. Demem o ki bu şekilde hapı kullanmam fayda gösterirmi. Günde 4 tane, ayda 4 kutu bu ilacı kullanmak zorundayım, kaçarım yok yani.

Soruların cevapları ve yazdıklarınız için şimdiden teşekkürler. :)
1- Krem sadece dudak içindir. Ama bildiğin üzere cilt için nemlendirici kremler var zaten. Kaldı ki o kremi sadece dudağına sürsen bile yetmeyecek, emin ol. Sürekli yenisini alman lazım.

2- Halihazırda olan sivilceler zamanla geçer. Lakin dediğim gibi bu, 2-3 günde olacak şey değil. Sabretmen lazım.

3- Doktor sana o hapları boğulup ölesin diye vermedi. Yani "Ya haplar boğazımda takılırsa?" düşüncesi tamamen senin kafanda biten bir şey. Ki ailen de yanında zaten, boğulacak olsan buna seyirci kalmazlar diye düşünüyorum. Nasıl ki sevmediğin yemekleri sırf vitamin olsun diye yiyorsan, bu ilaçları da kendin için kullanacaksın, bunun başka hal çaresi yok maalesef.

Korku dediğin şey üstüne gidersen aşılır. Ben çocukken matkabın sesinden çok korkardım. Bir gün babamın elime matkap vermesiyle bu korkumu aştım.😊
 
Katılım
6 Nis 2020
Mesajlar
2,483
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,792
Puanları
113
Yaş
15
1- Krem sadece dudak içindir. Ama bildiğin üzere cilt için nemlendirici kremler var zaten. Kaldı ki o kremi sadece dudağına sürsen bile yetmeyecek, emin ol. Sürekli yenisini alman lazım.

2- Halihazırda olan sivilceler zamanla geçer. Lakin dediğim gibi bu, 2-3 günde olacak şey değil. Sabretmen lazım.

3- Doktor sana o hapları boğulup ölesin diye vermedi. Yani "Ya haplar boğazımda takılırsa?" düşüncesi tamamen senin kafanda biten bir şey. Ki ailen de yanında zaten, boğulacak olsan buna seyirci kalmazlar diye düşünüyorum. Nasıl ki sevmediğin yemekleri sırf vitamin olsun diye yiyorsan, bu ilaçları da kendin için kullanacaksın, bunun başka hal çaresi yok maalesef.

Korku dediğin şey üstüne gidersen aşılır. Ben çocukken matkabın sesinden çok korkardım. Bir gün babamın elime matkap vermesiyle bu korkumu aştım.😊
Korkumun üzerine gitmeyi deneyeceğim ama etkisi oluyormudur peki öyle kullanmamın?
 

Benzer konular

Üst