Dizel Arabalar Nasıl Kullanılmalıdır ?

Bu konuyu okuyanlar

Halktan Biri

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Ekim 2016
Mesajlar
9,401
Reaksiyon puanı
9,196
Puanları
113
İnternette biraz araştırdığımda kimisi demiş ki dizel aracı yüksek devirli kullan, kimisi demiş ki yüksek devirli kullanmak yakıt tüketimini arttırır.

Bir de dizel arabalarda motoru çalıştırınca 1 dakika kadar bekleyip motorun ısınmasını sağlayın diyenler olmuş.

Merak ettiğim şey bunlar bir hurafe mi ve gerçekten dizel arabaların nasıl kullanılması gerekir?

---- Mesajlar birleştirildi ----

Güzel bir yazı buldum. Buradan paylaşayım. Hem rehber olmuş olur hem de yanlışlıklar varsa bilenlerin düzeltmesi mümkün olur.
  1. Sabahları İlk Çalıştırmada Yapılan Hatalar : Araç motor iç aşınmalarının büyük bir bölümü motorun uzun bir aradan sonra çalıştığı ilk dakikalarda meydana gelmektedir. Dizel araçlarda özellikle kış aylarında çalıştırır çalıştırmaz beklenmeden hareket edilmesi, aracın çabuk ısınması adına rölanti halinde iken gaz verilmesi ve motor soğukken aracın yüksek devirlere zorlanması motor ömrü açısından son derece zararlıdır. Dizel araç sahipleri sabahları araçlarını rolantide bir miktar çalıştırarak yağ devrini ve yağlanmayı sağladıktan sonra hareket etmelidir.
  2. Dizel Araçlarda Devirli Kullanım : Dizel araçlar, benzinli yada lpg’li araçlar gibi yüksek devirlere çıkamazlar. bunun nedeni piston kolu uzunluğudur. Benzinli araçlarda piston kolu daha kısadır bu sebeple araç çok daha yüksek devirlerde çalışırken stabilize sağlar tork düşer. Dizel araçlarda ise piston kolu uzundur. Bu torku arttırırken yüksek devirlerde çalışmayı ise kısıtlar. Ayrıca dizel araçlarda turbo kullanımı da yüksek devirlere pek izin vermemektedir. Bu sebeplerden ötürü dizel araçlarda çok uzun süre ve sürekli olarak yüksek devirlerde aracın kullanılması, araç motor ömrü ve turbo arızaları açısından son derece zararlıdır. Daha sain ve gerekmedikçe yüksek devirlerde araç kullanılmamalıdır. Zorunlu durumlardan olan rampa yada yük altında aracın hareket etmesi gibi zaruriyetler ise bu kapsamın dışındadır.
  3. Dizel Araçlarda Vites Değiştirme Devri : Dizel araçlar, benzinli araçların aksine yüksek tork gücü nedeni ile daha erken devirlerde dahi vites değişimlerine olanak sağlar. Ortalama olarak 1700 ila 2000 devir arasında vites değiştirmek idealdir. Fakat rampa ve yük taşırken bu rakamlar biraz daha yükselebilir. Bu durumların haricinde aracın vites değiştirme devrinin 3000 yada 4000 devir şeklinde spor kullanımlar turbonun ve motorun üzerindeki yükü arttırarak motor ömrünü kısaltır. Eğer devirli araç kullanmayı seviyor iseniz benzinli motor bir araca yönelmenizi tavsiye ederiz. Benzinli araçlar devirli kullanımlara çok daha uygun motorlardır.
  4. Dizel Araçlarda Vitesi Boşa Atmak : Dizel aracı boşta kulanmak zararlı mı sorusuna halen net bir cevap yok, Bazı araç modellerinde turboya zarar verdiği yönündeki görüşler baskın çıkmakta. Nitekim genel trafik güvenliği açısından da boşta araç kullanımı önerilmediği için bu maddeyi de motor ömrü açısından kullanılmaması gerek olarak düşünebiliriz.
  5. Bakım Dizel Araçlarda Çok Daha Önemli : Dizel araçlarda bakımlar benzinli araçlara göre çok daha fazla önem taşır. Bakımları aksatmamak son derece önemli. Dizel araçlarda bazı parçaların sürekli periyodik kontrol edilmesi gerekliliği açısından düzenli periyodik bakımlar yapılması sadece benzinliklerde yağ ve filtre değişimi ile geçiştirilmemesi son derece önemlidir.
  6. Yağ Kalınlığı ve Kalitesi : Turbo şarj destekli dizel motorlarda, turbonun çalışabilmesi tamamen yağlama alt yapısının kalitesine bağlıdır. Motor için en uygun yağın seçilmesi ve yağın fazla eskimeden değiştirilmesi turbonun arıza ihtimalini azalttığı gibi motor iç aşınmalarının da büyük ölçüde önüne geçebilir. Kaynak: Dizel Araba Nasıl Kullanılır. Dikkat Edilmesi Gerekenler
 
Son düzenleme:
Üst