Diyette en fazla yapılan hatalar!

neet

Guru
Onursal Üye
Hızlı kilo kaybı için yanlış diyetlere başvurulması gerektiğini ifade eden Enç, şu bilgilere yer verdi: 'Sağlıklı ve doğru kilo vermek istiyorsanız en sağlıklı ve kalıcı yolu hiç kuşkusuz beslenme ve diyet uzmanı eşliğinde bilinçli bir beslenme programı uygulamaktan geçiyor. Ancak birçok şahıs yakınlarının diyet programları veya medyada yer alan yanlış programlardaki bilgilerle zayıflamaya çalışıyor.


Oysa sağlıklı beslenme ve zayıflama hakkında toplumda yaygın bilinen birçok efsane hem sağlığı riske atıyor hem de verilen kiloların fazlasıyla geri alınmasına ne sebepten oluyor. Tam Buğday ekmeği bizim için en mühim ve en doğru karbonhidrat kaynağıdır. Ekmeksiz bir beslenme programı düşünülemez. Tam buğday, çavdar ve tam tahıllı ekmekler hem glisemik kontrolü sağlamaya, hem de enerji ihtiyacımızı karşılamaya muavin oluyor. Alınması gereken enerjiye göre, miktarlarına dikkat ederek ekmek tüketmeniz kilo almanıza değil, kilo vermenizi sağlayacaktır.


İdare edebileceğinizi düşünüp öğün atlamaya kalkarsanız, en çok bir saat içinde o öğünde yiyeceğinizden fazla daha fazlasını bir anda bitirmiş bulabilirsiniz kendinizi. Metabolizmamızı her vakit canlı tutmak ve hızlandırmak için mutlaka sık aralıklarla beslenme programımızı planlamalıyız. Yediklerinizin miktarı, sıklığı ve çeşidi diyetinizdeki en mühim noktadır. Şekersiz Kahve Tüketimi bize kilo aldırmaz ama sıvı alımımızı azaltarak yağlanmamıza neden olur. Çay ,kahve gibi içecekler suyun yerini kesinlikle tutmaz Aksine çay ve kahve, kafein içerdikleri için çok miktar tüketildiklerinde diüretik tesir göstererek vücuttan sıvı kaybına yol açıyor. Sıvı ile beraber elektrolitlerin, bilhassa de sodyum, potasyum ve klorun kandaki seviyelerinin azalması durumu da ağırbaşlı sıhhat sorunları oluşturabiliyor. Ayrıca çay ve kahve vücutta asitlenmeyi de arttırıyor.


Asitlerin vücutta birikmesi de bağışıklık sisteminde rol alan hücreleri yok ederek hastalıklara tez yakalanılmasına ne sebepten olan serbest radikallerin oluşmasına yol açıyor. Hücre zarındaki proteinleri yıkarak hücreleri işlev yapamaz hale getirmek gibi ağırbaşlı sorunlar da yaratabiliyor. Çay ve kahve tüketimini yemeklerden 1.5-2 saat sonra ve toplamı 5-8 fincanı geçmeyecek şekilde tüketmek doğru olacaktır. Meyve tüketimin miktarı bizim için fazla önemlidir. Çiğ sebze için sınırlama yokken meyve için aynısı geçerli değil. Çünkü meyveler şeker oranı yüksek besinlerdir ve yalın şeker (fruktoz) içerirler. Almanız gereken kaloriye bağlı olarak değişmekle birlikte, günde vasat 3-4 porsiyon meyve tüketebilirsiniz. 1 porsiyon meyve; 1 ufak boy elma, 1 orta boy mandalina, 1 orta boy ayvanın 1/3'ü, 3 tane kuru kayısı veya 1 tane kuru incire tekabül ediyor. Özellikle glisemik indeksi düşük olan meyveleri anne öğünler yerine, fasıla öğünlerde miktarlarına dikkat ederek tüketmeniz en müsait olanıdır. Sebze yemeklerini ve meyveyi çok tüketmemiz karbonhidrat alımını arttıracağı için vücudumuzda yağa dönüşmeye neden olur.'

AktifMedya
 
Üst