Haber Dijital platformlar TV’de hakimiyeti ele geçiriyor: İzlenme payı %40’ı aştı!

Ahmet Alışık

SDN
SDN
Katılım
24 Haziran 2024
Mesajlar
272
Reaksiyon puanı
27
Puanları
28
Yaş
24
Technside içerik linki: LİNK

Nielsen'in Haziran 2024 verilerine göre, ABD'de video akış hizmetlerinin televizyon izlenmelerindeki payı 'ı aşarak rekor bir seviyeye ulaştı.

1721310638274.png

Nielsen’in son verilerine göre, ABD’de video akış hizmetleri televizyon izlenmelerinde %40’ı aşarak, geleneksel TV’yi ilk kez geride bıraktı. Bu durum, televizyon izleme alışkanlıklarında köklü bir değişime işaret ediyor.

Haziran 2024’te video akış hizmetlerinin izlenme payı %40,1’e yükselirken, kablo televizyon payı %27,2’ye geriledi.Karasal TV ise %20,5 ile üçüncü sırada yer aldı. Bu veriler, geleneksel TV’nin (kablo TV ve karasal TV toplamı) payının %47,7’ye düştüğünü ve dijital platformların bu paya hızla yaklaştığını gösteriyor.


En çok tercih edilen platformlar:

  • YouTube: %9,9
  • Netflix: %8,4
  • Amazon Prime Video: %3,1
1721310694013.png

Reklamcılık sektörünü de etkiliyor:

Platformlardaki artan izlenme oranları, reklamcılık sektörünü de doğrudan etkiliyor. PricewaterhouseCoopers’ın raporuna göre, küresel reklam gelirinin %28’i artık akış hizmetlerinden geliyor. Bu oran 2023 yılında %20 idi.

Rapor, bu artışın arkasındaki sebebi, video akış hizmetlerinin abonelik gelirlerindeki yavaşlama olarak gösteriyor. Pazarın doygunluğa ulaşmasıyla birlikte, platformlar düşük fiyatlı ve reklamlı abonelik paketleri sunmaya başladı. Bu durum,reklam gelirlerinin artmasına yol açıyor.Dijital platformlar, televizyon izlemede hakimiyet kurmaya devam ediyor. Geleneksel TV izleme şekli hızla geride kalırken, dijital platformlar hem içerik çeşitliliği hem de izleyici deneyimi açısından öne çıkıyor. Bu değişim, reklamcılık sektörünü de dönüştürerek, dijital platformlarda reklam gelirlerinin payını artırıyor.

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlarda paylaşın!
 
Son düzenleme:
Üst