- Katılım
- 13 Haziran 2008
- Mesajlar
- 17,953
- Reaksiyon puanı
- 351
- Puanları
- 3,263
Hindistan'daki sefer tası taşıyıcılığı : Dabbawalla
Dünyada bir eşi daha olmayan 125 yıllık bir gelenek. 5000 kişilik dabbawalla(sefer tası taşıyan adam) ordusu, her öğlen 200.000 ev yemeğini, Mumbainın banliyölerinden iş merkezindeki ofislere taşırlar. Sonra da boş kapları tekrar eve götürürler. Bütün bu iş yaklaşık 3 saatlik bir zaman diliminde gerçekleşir. Her sene 65 milyon öğün yemeği sahiplerine neredeyse hatasız ulaştırırlar.
Dabbawallalar çoğunlukla okuma yazma bilmezler. Sadece 3-4 rakamı tanırlar. Bu işi; renk kodları, içgüdüleri, takım oyunu ve isi sahiplenme özellikleri sayesinde hatasız yerine getirirler.
-İlk dabbawalla sefer tasını evden alır ve en yakın tren istasyonuna oturur.
-İkinci dabbawalla istasyonda sefer taslarını varis noktasına göre sınıflandırır ve taşınacak kutulara yerleştirir.
-Üçüncü dabbawalla trene bu kutularla biner ve sefer tasının ulaştırılacağı yere en yakın tren istasyonunda dördüncü dabbawallaya verir.
-Dördüncü dabbawalla sefer taslarını istasyondan alır ve tek tek varış noktası olan bürolara dağıtır.
-Daha sonra bu süreç tersine işler ve her bir sefer tası gün içerisinde 8 kere el değiştirir.
Bu sistemin hata yapma olasılığı oldukça azdır.
Böylesi kalabalık bir şehirde böylesi bir sistemin hatasız işlemesi ise büyüleyici.
[video=vimeo;60748502]http://vimeo.com/60748502[/video]
Kaynak
Dünyada bir eşi daha olmayan 125 yıllık bir gelenek. 5000 kişilik dabbawalla(sefer tası taşıyan adam) ordusu, her öğlen 200.000 ev yemeğini, Mumbainın banliyölerinden iş merkezindeki ofislere taşırlar. Sonra da boş kapları tekrar eve götürürler. Bütün bu iş yaklaşık 3 saatlik bir zaman diliminde gerçekleşir. Her sene 65 milyon öğün yemeği sahiplerine neredeyse hatasız ulaştırırlar.

Dabbawallalar çoğunlukla okuma yazma bilmezler. Sadece 3-4 rakamı tanırlar. Bu işi; renk kodları, içgüdüleri, takım oyunu ve isi sahiplenme özellikleri sayesinde hatasız yerine getirirler.
-İlk dabbawalla sefer tasını evden alır ve en yakın tren istasyonuna oturur.
-İkinci dabbawalla istasyonda sefer taslarını varis noktasına göre sınıflandırır ve taşınacak kutulara yerleştirir.
-Üçüncü dabbawalla trene bu kutularla biner ve sefer tasının ulaştırılacağı yere en yakın tren istasyonunda dördüncü dabbawallaya verir.
-Dördüncü dabbawalla sefer taslarını istasyondan alır ve tek tek varış noktası olan bürolara dağıtır.
-Daha sonra bu süreç tersine işler ve her bir sefer tası gün içerisinde 8 kere el değiştirir.
Bu sistemin hata yapma olasılığı oldukça azdır.
Forbes Dergisi tarafından 1998 yılında 6 Sigma Değerlerine uygunluğu onaylanmış olan kuruluş, çoğu çalışanı okuryazar olmamasına rağmen 6 milyon gönderide 1den az hata oranıyla çalışıyor.Kaynak.




[video=vimeo;60748502]http://vimeo.com/60748502[/video]
Kaynak