CX-5 ve Sky-Active Motor Sınavı Geçti..

Bu konuyu okuyanlar

Aksunguuur

Doçent
Katılım
9 Mayıs 2012
Mesajlar
623
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16

japonlar-mazda-yi-yapmis-abi_218873.jpg


Yarış otomobillerinden ilham alarak geliştirilen motor, 160 beygirlik gücüne rağmen 6 litrelik tüketimiyle dikkat çekiyor


Otomotivde son dönemin sessiz markalarından Mazda, geliştirdiği Skyactiv isimli teknoloji paketiyle adeta ‘eski köye yeni adet’ getirdi.

Markanın geçen yılki yükselişinde başrol oynayan yeni SUV modeli CX-5’te kullanılmaya başlanan bu teknoloji, ‘büyük hacimli motorlar fazla tüketir’ efsanesinin de sonu anlamına geliyor.

2 litrelik benzinli ve 2.2 litrelik dizel motor seçeneklerinde sunulan Skyactiv, yarış otomobillerini aratmayan sıkıştırma oranı ve tasarruf odaklı çalışmalarla birleşince ortaya güçlü ve bir o kadar da ekonomik bir araç çıkıyor.

Spor araçları aratmıyor

Bu hafta konuğumuz olan CX-5’i Türkiye’deki giriş modeliyle incelemeye aldık. Her ne kadar teknolojisinden bahsetmiş olsak da CX- 5 sınıfının en çekici otomobillerinden biri.

Donanım çok zengin

Aracın baz modelinde bile arka araç izleme sistemi, engel sensörlü akıllı şehiriçi fren sistemi, dinamik stabilite kontrolü, yokuş kalkış desteği, 17 inç alaşım jantlar, ön/arka park sensörü, 5.8 inçlik dokunmatik ekran, hız sabitleyici gibi uzun bir liste standart sunuluyor.

En büyük engel fiyatın yüksekliği

Mazda’nın CX-5 ile ortaya çıkardığı tablo gerçekten etkileyici. Fakat aracın en büyük dezavantajı olan vergi avantajlı bir motorun olmaması, maliyetleri sadece bu anlamda değerlendiren tüketiciler için engelleyici bir unsur oluyor. Aracın başlangıç fiyatı, benzer motorlu rakipleriyle benzer seviyede: 89 bin 100 lira. Otomatik vites, üst donanım ve dizel motor gibi eklemelerle fiyat 160 bin liraya kadar ulaşabiliyor.

Alt devirlerde bile iddialı

Araçta kullanılan 2 litrelik benzinli motor, atmosferik beslemeli pek çok benzerinden farklı bir yapıda. Atmosferik motorların genel sorunu olan güçsüz alt devirler, CX-5’te çok daha akıcı şekilde geçiliyor. 165 beygir güç ve 210 nm tork üreten motor, 6 ileri manuel şanzımanın uzun oranlı yapısına rağmen aracı çok rahat şekilde ivmelendirebiliyor.

Skyactiv teknolojisinin bir diğer getirisi olan hafiflik, CX-5’in de işine yarıyor. Araç iri cüssesi ve yüksek hacimli motoruna rağmen sadece 1345 kilogram ağırlığında. 0-100 km/s hızlanmasını 9.2 saniyede tamamlayan araç, saatte 200 kilometre sürate kadar ulaşabiliyor.

HEM SESSİZ HEM İYİ YOL TUTUYOR

Motor hacmi 2 litre olsa da Mazda’ya göre aracın ortalama tüketimi sadece 6 litre. Bu rakam pek çok 1.6 litrelik benzinliden bile düşük. Bu iddianın gerçekliğini araştırmak için yaptığımız denemelerde etkileyici sonuçlar elde ettik. Denemelerimiz boyunca ortalama tüketimimiz 6.6 litre olarak gerçekleşti.

Kaynak
 
Üst