Soru Core i3 12100F mi yoksa Ryzen 5 5500 mü?

Bu konuyu okuyanlar

Hi_Boomer

Öğrenci
Katılım
12 Aralık 2020
Mesajlar
45
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
22
Çoğunlukla oyun oynayan birisi olarak iki işlemci arasında kararsız kaldım.

Intel Core i3 12100F mi yoksa AMD Ryzen 5 5500 mü almak mantıklı?
 
Son düzenleyen moderatör:

Kayn

Müdavim
Katılım
10 Ocak 2022
Mesajlar
1,887
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,662
Puanları
113
Sadece oyun oynayacaksanız i3 12100F alın. Yayın açıyorsanız R5 5500 alın, çoklu işlemcide daha güçlü.
 

Kayn

Müdavim
Katılım
10 Ocak 2022
Mesajlar
1,887
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,662
Puanları
113
kanka bi soru daha sorucam herhangi bir anakarta her ram olur mu?
Uyumlu RAM söketi, anakartın kaç GB desteklediği ve en fazla kaç mHz desteklediği önemlidir. RAM için bir bütçe belirtin size uygun bir RAM önerelim.
 

Hi_Boomer

Öğrenci
Katılım
12 Aralık 2020
Mesajlar
45
Reaksiyon puanı
9
Puanları
8
Yaş
22
Uyumlu RAM söketi, anakartın kaç GB desteklediği ve en fazla kaç mHz desteklediği önemlidir. RAM için bir bütçe belirtin size uygun bir RAM önerelim.
ben b450 alcağımdan şimdiki ramlerim olur mu diye demiştim.Samsung ddr4 2400mhz ramlerim var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Uyumlu RAM söketi, anakartın kaç GB desteklediği ve en fazla kaç mHz desteklediği önemlidir. RAM için bir bütçe belirtin size uygun bir RAM önerelim.
hocam bi de b450 ye 5. nesil ryzen takacağım için bios update ister mi?
 
Son düzenleme:

esterqoon

Asistan
Katılım
23 Nisan 2022
Mesajlar
129
Reaksiyon puanı
41
Puanları
28
Yaş
26
Çoğunlukla oyun oynayan birisi olarak iki işlemci arasında kararsız kaldım.

Intel Core i3 12100F mi yoksa AMD Ryzen 5 5500 mü almak mantıklı?
oyun performansı ve stabilite olarak intel core i3-12100F en mantıklısı ayrıca yayın açacaksanız işlemciden değil ekran kartından açmanız lazım yoksa iki işlemcide de yeterli performansı zaten alamazsınız
 

Skellige

☕👨‍💻
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
2,890
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,972
Puanları
113
AMD'nn FX serisi zamanları aklıma geldi. Ne güzel İntel serisi varken insanlar çoklu çekirdeğe kanıp FX alıyorlardı. İntel işlemcileri FX serisini tokatlıyordu. Şimdi AMD Ryzen serisiyle İntele kafa tutacak duruma geldi ama çoğu kullanıcının işini tek çekirdek görüyor o yüzden İ3 12100F. 👍
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,681
Reaksiyon puanı
15,749
Puanları
113
Yaş
45
AMD'nn FX serisi zamanları aklıma geldi. Ne güzel İntel serisi varken insanlar çoklu çekirdeğe kanıp FX alıyorlardı. İntel işlemcileri FX serisini tokatlıyordu. Şimdi AMD Ryzen serisiyle İntele kafa tutacak duruma geldi ama çoğu kullanıcının işini tek çekirdek görüyor o yüzden İ3 12100F. 👍
7nm varken niye dandik intel alsın ki?
Ekran Görüntüsü 2022-11-29 18-12-02.png
 

Skellige

☕👨‍💻
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
2,890
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,972
Puanları
113
7nm varken niye dandik intel alsın ki?
Ekli dosyayı görüntüle 175620

Ne olmuş yani? :D
 

esterqoon

Asistan
Katılım
23 Nisan 2022
Mesajlar
129
Reaksiyon puanı
41
Puanları
28
Yaş
26

yusufege

Profesör
Katılım
2 Şubat 2021
Mesajlar
1,192
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
701
Puanları
113
Yaş
15
yazdığın mesajda bi dediğin bi dediğini tutmuyo bi baştan oku ayrıca fiyatları denk neyden bahsediyorsun?
 

Hamza Sağlam

Doçent
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
882
Reaksiyon puanı
628
Puanları
93
Yaş
17
Intel’in 10nm++++bla bla işlemcisi Ryzen’nin 7 nm’sine denk geliyor zaten… Ayrıca her şey nanometre değil. 12100F 5500’den daha iyi bir işlemci. Conficker’i dinlemeyin, testler ortada.
 
Son düzenleme:

LifeStyle

Profesör
Katılım
9 Ekim 2010
Mesajlar
1,481
Reaksiyon puanı
812
Puanları
113
Yaş
37
oyun konusunda 12100f iyi. fakat render konusunda 5500 daha iyi. biraz overclock yaparsanız çok daha iyi.

intelin orta seviye bir anakartı pahalı. amd nin daha uygun.
 

Skellige

☕👨‍💻
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
2,890
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,972
Puanları
113


Diğer yerlerdede böyle fiyat farkı varsa ryzen 5500 alırdım.
 

yusufege

Profesör
Katılım
2 Şubat 2021
Mesajlar
1,192
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
701
Puanları
113
Yaş
15
meselenin intel amd tartışması olmadığını anlamıyorsunuz galiba hangi işlemci f/p olur diye yazıyoruz adam "İnTeL 10 Nm İlE AmD GEciYOr" diyo
 

Hamza Sağlam

Doçent
Katılım
6 Temmuz 2022
Mesajlar
882
Reaksiyon puanı
628
Puanları
93
Yaş
17
meselenin intel amd tartışması olmadığını anlamıyorsunuz galiba hangi işlemci f/p olur diye yazıyoruz adam "İnTeL 10 Nm İlE AmD GEciYOr" diyo

İnsanlar ile tartışırken kapasitesine göre muamele göstermek gerekiyor. O yüzden gereksiz uzamış tartışma.
 

esterqoon

Asistan
Katılım
23 Nisan 2022
Mesajlar
129
Reaksiyon puanı
41
Puanları
28
Yaş
26
meselenin intel amd tartışması olmadığını anlamıyorsunuz galiba hangi işlemci f/p olur diye yazıyoruz adam "İnTeL 10 Nm İlE AmD GEciYOr" diyo


Diğer yerlerdede böyle fiyat farkı varsa ryzen 5500 alırdım.
en pahalı yerden alırsan evet ama şuan en ucuz ve en performanslı işlemci i3-12100F biraz daha detaylı araştırmanı öneririm https://www.hepsiburada.com/intel-c...fhXHgjm2ZqMWuPczFXoaAgUpEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Mesaj otomatik birleştirildi:

meselenin intel amd tartışması olmadığını anlamıyorsunuz galiba hangi işlemci f/p olur diye yazıyoruz adam "İnTeL 10 Nm İlE AmD GEciYOr" diyo
Başka konulara sekti konuşmalar ama F/P olarak en mantıklısı intel core i3-12100F ve H610 anakart ikilisi performans olarak her türlü işinizi görür ayrıca 13.nesil uyumluluğu var DDR4 ram kullanmaya devam edebilirsiniz ayrıca.
 
Üst