- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,455
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0

Debranding, bir markanın pazarlama kampanyalarında logosunu kaldırdığı durumlar için kullanılan bir terim. Bu konuda en cesur ve öncü marka Nike. Nike, ilk kez 1995′te bir debranding uygulaması yaptı. Debranding çok kullanılan bir yöntem değil. Bir kaç yıl önce Starbucks İngilterede bir süreliğine kağıt kahve bardaklarının üzerindeki logolarını kaldırmıştı. Üçüncü uygulama da yine İngilterede Coca-Cola tarafından gerçekleştirildi.
Cesaret verici bir uygulama
Coca-Colanın yaz aylarında İngilterede yaptığı debranding uygulaması o kadar başarılı oldu ki bunun birçok markaya cesaret vereceği söyleniyor. İngilizlerin kullandığı en yaygın 150 ismin seçilerek Coca-Cola logosunun yerine yazıldığı kampanya, Coca- Colanın Facebook trafiğini yüzde 870 artırdı.
The Guardiandan Lucy Fisher, yaptığı haberde, Coca- Colanın lokalleşmede en iyi araç olan sosyal medyayı yaratıcı bir şekilde kullandığını özellikle vurguluyor. Bazı marka uzmanları ise, markaların yarattığı gürültüden dolayı tüketicinin tercihinin sessiz-sakin markalaşma trendlerine kaydığını ve bu tür örneklerin artacağını söylüyorlar.
MediaCatOnline