Clio 4 Gaz Tepkilerinde ve Devirde Garip Sorunlar

Bu konuyu okuyanlar

dopeboy

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2016
Mesajlar
360
Reaksiyon puanı
66
Puanları
28
Yaş
34
Merhaba arkadaşlar. 2013 Model Clio 4 Dizel 1.5 Dci araç sahibiyim. Aracımda farkettiğim sorunu kısaca anlatmak istiyorum. Bugün yola çıktığımda aracımla örneğin giderken sanki böyle gaz kesip tekrardan geri veriyormuş gibi bir his oluyor fakat bu his çok hafif bir his. Sonrasında bir miktar yol gittim ve durmak zorunda kaldım. Debriyaja bastığımda bir anda araba stop edicekmiş gibi oldu. Etmedi ama baya bi devir düştü ve sersemledi. Belki 500'lere kadar düşmüştür. Tam bu sırada stop etmesin diye gaza yarım basmama rağmen devir artmadı ve herhangi bir tepkisi olmadı devir aynı yerindeydi, yaklaşık 1-2 saniye sonrasında gaz pedalına yarım basarken bir anda gaz vermeye başladı ve tekrardan kendine geldi. Özellikle kalkışlarda gaza basıyorum örneğin vermesi gerektiğinden daha az veriyor ve sonrasında bir anda toparlayıp vermesi gerektiği kadar veriyor v.s v.s... Durum bu şekilde. Bir bilgisi veya tahini olan arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olsun. Şimdiden çok teşekkür ederim.
 

TheChild

Profesör
Katılım
5 Nisan 2020
Mesajlar
2,198
Reaksiyon puanı
1,569
Puanları
113
Yaş
26
En kötü ihtimalle yakıt enjektörlerinde bi problem vardır , yakıt yeteri kadar gidemiyordur. En iyi ihtimalle kötü yakıt almışsındır. Motorda tekleme veya tıkırtı hissediyorsan (bunu hissetmen lazım) pistonlardan biri aksıyordur , buda rolantede dengesizlik yapar , normal hızlarda bunu pek hissetmezsin. Yüksek devirde hissettirir ayrıca.
Biz iyi ihtimali düşünelim , belki yakıt enjeksiyonları falan kirlenmiş olabilir. Biraz devirli kullan yakıtı bitince güvendiğin biyerden (shell Opet gibi) yakıt al tekrar dene.
Yani sorun ya yakıtta , yada enjeksiyon sisteminde. Enjektörlerde kolay kolay problem çıkmıyor araba yorgun değilse 10 yıl rahat ömrü olur düzgün kullanıldığında.
 

dopeboy

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2016
Mesajlar
360
Reaksiyon puanı
66
Puanları
28
Yaş
34
En kötü ihtimalle yakıt enjektörlerinde bi problem vardır , yakıt yeteri kadar gidemiyordur. En iyi ihtimalle kötü yakıt almışsındır. Motorda tekleme veya tıkırtı hissediyorsan (bunu hissetmen lazım) pistonlardan biri aksıyordur , buda rolantede dengesizlik yapar , normal hızlarda bunu pek hissetmezsin. Yüksek devirde hissettirir ayrıca.
Biz iyi ihtimali düşünelim , belki yakıt enjeksiyonları falan kirlenmiş olabilir. Biraz devirli kullan yakıtı bitince güvendiğin biyerden (shell Opet gibi) yakıt al tekrar dene.
Yani sorun ya yakıtta , yada enjeksiyon sisteminde. Enjektörlerde kolay kolay problem çıkmıyor araba yorgun değilse 10 yıl rahat ömrü olur düzgün kullanıldığında.

Yüksek devirlerde motordan hiçbir sıkıntı sorun duymadım. Dediğim gibi 2-3 hafta önce uzun yola gittim geldim zaten bu tarz sorunlar bile yoktu. Geldim mazot aldım 3 gün sonra kafayı yedi araba. 1 yıl önce de kaza yapmıştım kaput v.s değişti serviste. Tüm her şeyini servis yaptı. Bunların hepsini kontrol etmişlerdir diye düşünüyorum. Araç 2013 model. Dediğiniz gibi bu yakıtı biraz agresif kullanarak bir an önce bitirip İstanbul Küçükcekmece yanyolda bir tane Opet var. Ordan fullettip bir de o şekilde yapacağım denemeyi.
 

Yasuobilal2007

Profesör
Katılım
29 Ocak 2020
Mesajlar
1,286
Reaksiyon puanı
952
Puanları
113
Yaş
21
Yüksek devirlerde motordan hiçbir sıkıntı sorun duymadım. Dediğim gibi 2-3 hafta önce uzun yola gittim geldim zaten bu tarz sorunlar bile yoktu. Geldim mazot aldım 3 gün sonra kafayı yedi araba. 1 yıl önce de kaza yapmıştım kaput v.s değişti serviste. Tüm her şeyini servis yaptı. Bunların hepsini kontrol etmişlerdir diye düşünüyorum. Araç 2013 model. Dediğiniz gibi bu yakıtı biraz agresif kullanarak bir an önce bitirip İstanbul Küçükcekmece yanyolda bir tane Opet var. Ordan fullettip bir de o şekilde yapacağım denemeyi.
arkadaşın dediği gibi yakıt enjektörlerinde problem olabillir geçen sene bizimde 2011 bmw x1 de başımıza gelmişti
 
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
6,632
Reaksiyon puanı
6,381
Puanları
113
Yakıt yeterli gitmiyor olabilir alt devirlerde. Yüksek devirlerde daha çok hava alınır ve basınç artırılır, yani performans da artırılır, gaz kelebeği de odur, gaza bastıkça daha çok açılır ve daha çok hava çeker. Bu yüzden yüksek devirlerde problem olmuyor olabilir ama alt devirlerde sıkıntı çıkarır. Yakıt enjektöründe sıkıntı olabilir yani. Ama siz yine de bir sanayiye götürün, burada her ne kadar bilgili kişiler olsa da bu görülerek yapılması gereken bir şey.
 

Yasuobilal2007

Profesör
Katılım
29 Ocak 2020
Mesajlar
1,286
Reaksiyon puanı
952
Puanları
113
Yaş
21
enjektörlerde dandik yakıttan bozulmuştu. Bu arada bilmediğiniz yerden yakıt almayın.
 

dopeboy

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2016
Mesajlar
360
Reaksiyon puanı
66
Puanları
28
Yaş
34
Evet bügün 150 km gider yazısını görene kadar mazotu iyice harcadım. Sarı çizgiye kadar düşürdüm. Çokta düşürmek istemedim. Deponun dibinde biriken pislik varsa eğer enjektörlere kaçmasın diye. Sonrasında yakıtı opetten fulledim. Ve araçtaki çalışma olsun v.s anlattığım bir çok şey yüzde 70 oranında düzeldi. Muhtemelen kalan yakıtı da harcadıktan sonra hiçbir şey kalmayacaktır. Sonuç olarak muhtemelen pis mazot ya da sulu mazot verdiklerinden dolayı bu şekilde oldu. Senelerdir Shell'den alırım. Bundan sonra Shell'in kapısını sadece lastik basmak için çalarım. Eğer ki sorun devam ederse bilgilendirmeye devam edeceğim. Herkese teşekkürler.
 
Üst