Christopher Nolan Röportajı: Nolan IMAX, CGI ve 3D Hakkındaki Düşüncelerini Paylaştı

Bu konuyu okuyanlar

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Christopher-Nolan-banner.jpg

Christopher Nolan ismini artık hepimiz tanıyoruz. Nolan, Batman hikayesini kışkırtıcı ve hiç de sıradan olmayan filmlerle yeniden canlandırdı. Bunun dışında, bir masa oyunu veya oyuncaktan uyarlama olmayan tamamen orijinal bir senaryoya sahip oldukça başarılı bir film olan Inception’ı (Başlangıç) da çekti.

http://www.imdb.com/name/nm0634240/

Christopher-Nolan.jpg


Batman
üçlemesinin son bölümü olan The Dark Knight Rises’ın vizyon tarihi artık çok yakın olduğu için Nolan son olarak Directors Guild of America ile röportaj yaptı. Oldukça kapsamlı röportajda Nolan’ın 3D ve CGI konusundaki düşüncelerinden, Inception’ı neden IMAX’te çekmediğine kadar birçok konudan bahsediliyor.

Nolan dijitalin aksine filmi normal kamerayla çekme taraftarı olduğu için şunları söylüyor:

“Son on yıldır, film çekmeyi bırakıp video çekmeye başlamam için yapılan baskıyı üzerimde çok fazla hissediyorum. Ama bunun nedenini anlamıyorum. Film üzerinde çalışmak hem daha ucuz, hem de daha iyi görünüyor. Yüzyıldır bilinen ve anlaşılan bir teknoloji bu ve oldukça da güvenilir. Bence mevcut durumu sürdürmek yerine, değişimle daha fazla para kazanan bir prodüksiyon endüstrisinin ve üreticilerin ekonomik çıkarlarıyla ilgili bir durum sadece.”

Film formatının yok olma tehlikesi altında olması Nolan’ın bu konu hakkında bir şey yapma ihtiyacı hissettirmiş:
“Bu konu hakkında uzun süredir ağzımı açmıyorum. Herkesin seçme hakkı vardır ama bana göre seçme hakkı yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Noel’den önce, birkaç yönetmeni çağırıp onlara IMAX’te çekip orijinal negatifinden kestikten sonra bastığımız The Dark Knight Rises’ın ön tanıtımını izlettirdim. Onlara potansiyeli görme şansı vermek istedim. Çünkü IMAX’in şimdiye kadar icat edilmiş en iyi film formatı olduğunu düşünüyorum. Bana göre IMAX’e eşit başka bir teknoloji yok. Vermek istediğim mesaj şuydu: Kimsenin dijital kameraları bir yere götürdüğü yok. Ancak filmin bir seçenek olarak devam etmesini istiyorsak ve birileri film konusunda ısrarcı olabilecek güç ve kaynaklarla büyük bir stüdyo filmi üzerinde çalışıyorsa, bunu söylemeliler. Sanki hiçbir şey söylememişim ve o seçeneği kaybetmişiz gibi hissettim, o zaman çok yazık olurdu. Dijital olarak elde edilmiş ve tasarlanmış görüntüye baktığımda, onun orijinal negatif nüshadan veya IMAX’te çekilmiş olanından çok daha kalitesiz göründüğünü fark ettim.”

christopher-nolan-the-dark-knight-rises-image-600x399.jpg


Ön tanıtıma katılan yönetmenler arasında Edgar Wright, Joe Dante, Michael Bay, Bryan Singer ve daha pek çok isim vardı. Nolan’ın küçük toplantısının yönetmenlerin sonraki filmleri üzerindeki etkisini ileride göreceğiz. IMAX’in kaliteli film yapımı için en iyisi olduğunu düşünen Nolan’a bu formatı Inception’da neden kullanmadığı da soruluyor:

“Inception’ı IMAX’te çekmedik çünkü rüyaların olağan dışı özelliklerinden çok gerçekliğini aktarmaya çalışıyorduk. Bu nedenle el kamerası kullandık ve filmi daha spontane bir şekilde çektik. Öte yandan, The Dark Knight ile The Dark Knight Rises’ın kalitesi IMAX’in daha geniş tuvaline çok daha iyi oturdu. Bu çekmek istediğiniz filme göre değişiyor. Ne olursa olsun, büyük bütçelerle çalışan bir yönetmen olarak, filmi en yüksek kalite teknolojiyle çekmek ve hayallerimdeki gibi bir film yapmak benim seyirciye karşı duyduğum bir sorumluluktur.”

inception_movie_image_hi-res_joseph_gordon-levitt_01-600x399.jpg


Inception çoğu gizli kamera çalışmasıyla çekilmiş inanılmaz görsel efektleri içinde barındıran bir film. Nolan CGI hakkında ne düşündüğünü de paylaşıyor:

“Bilgisayarla üretilmiş görüntü daha iyi görsel efektler yaratmak için çok güçlü bir araçtır. Ama ben animasyonla fotoğrafçılık arasındaki mutlak farka inanıyorum. Bilgisayarla üretilmiş görüntünüz ne kadar karmaşık olursa olsun, sonuçta hiçbir fiziksel unsur kullanılmadan yaratılmıştır, siz bir şey çekmemişsinizdir. İzleyicide animasyon hissi uyandıracaktır. Görsel efektli bir filmin iki farklı amacı vardır. Biri izleyiciyi dikişsiz bir şeyi izlemek için kandırmaktır. İşte bu CGI’yi kullanmaya çalışmamın sebebidir. Diğer amaç ise izleyiciyi görsel efekt gösterisi için harcanan para miktarıyla etkilemektir. Bunla kesinlikle ilgilenmiyorum.”

CGI ve IMAX’ten sonraki konu 3D. Nolan, The Dark Knight Rises’ı 3D olarak çekmeyi seçseydi, Warner Bros.’un çok sevineceğini belirtiyor.
Ünlü yönetmen bu formatı neden sevmediğini ise şöyle açıklıyor:

“Warner Bros. buna çok sevinirdi. Ama onlara bu filmin de ilk iki filmle biçimsel olarak tutarlı olmasını istediğimi söyledim. Yüksek kaliteli bir görüntü yaratmak için IMAX’i dahil edecektik. Üçboyutlu görüntülerin çok küçük ölçekli ve kişisel etkili olduğunu düşünüyorum. Hatta 3D ismi de yanlış bence. Filmler 3-D’dir. Fotoğrafçılığın bütün olayı üç boyutlu olmasıdır. Üç boyutlu görüntü her izleyiciye kişisel bir bakış açısı sunar. Video oyunları ve kullanan kişiyi kapsayan diğer teknolojiler için uygundur ama bir seyirci deneyimi arıyorsanız, bunu üç boyutlu görüntüler de bulmanız zordur. Ben her zaman büyük bir tuvali tercih ederim; dev ekrana ve yaşamdan daha büyük gibi görünen bir görüntüye bakmayı. Bunu üç boyutlu olarak işlerseniz -ki biz birçok test yaptık- boyutu küçültmek zorunda kalıyorsunuz. Bunun sonucunda da karşınızdaki görüntü küçücük bir pencereye dönüşüyor.”

christopher-nolan-the-dark-knight-rises.jpg


Kaynak
 
Üst