Bütün sanal evrenler, birleşin!

Bu konuyu okuyanlar

tugbagaleri

Müdavim
Katılım
13 Mayıs 2006
Mesajlar
2,224
Reaksiyon puanı
46
Puanları
48
Oyun mu, simülasyon mu olduğu hâlâ tartışılan sanal dünyalar internet kullanıcı sayısına bağlı olarak her geçen gün biraz daha büyüyor. IBM ise bu dünyaların ucunu bağlamaya çalışıyor

Bilgisayar başında oturup yarattığınız bir karakterle sanal evrenler içinde dolandığınız ortamları 'oyun' olarak nitelendirmeden önce biraz durup düşünün. Günde milyonlarca dolar 'gerçek' para bu ortamlarda harcanıyor. İnsanlar buradaki sanal kıyafetler için sanal terzilere, aldığı ürünlerin gerçeğini kapısına getiren sanal marketlerin kasalarına, günlük hayatında kullandığı bankaların ve markaların temsilciliklerine ya da kimi zaman sadece bu oyunların içinde anlamlı olan kimi şeylere gerçek paralar yatırıyor. Üstelik bu ilgi sadece kullanıcılardan da gelmiyor. Son verilere göre rüzgârdan yelkenlerini şişirme peşindeki yatırım grupları şimdiye kadar bu sektöre 1 milyar dolar yatırarak ortaklıklar kurmuş durumda.
Kurumsal anlamda en erken hareket eden firma dünyanın en büyük yazılım ve e-hizmet sağlayıcısı IBM oldu. 2006'da 10 milyon dolar bütçeyle bu ortamlarda sanal mağaza kurmak isteyen şirketlere çözümler sunan IBM şirket içi uluslararası toplantılarının bir kısmını da bu tip evrenlerin en meşhuru Second Life adlı oyunda gerçekleştiriyor.
IBM ve Second Life işbirliğinin son meyvesiyse özellikle farklı ortamlarda aynı anda yer almak isteyenleri sevindirecek cinsten. Başlatılan proje kapsamında oyunlar arası karakter transferi mümkün olabilecek. Bunun ne anlama geldiğini anlamak için biraz detaylara bakmak gerekiyor.
Sanal evrenlerde öncelikle kendinize bir isim, ardından da genelde 'avatar' olarak adlandırılan bir simge seçiyorsunuz. Sonra da oyundaki karakterinizin kaşını, gözünü, boyunu, posunu, kilosunu, duruşunu yaratıyorsunuz. Oynadığınız süre boyunca ona yeni kıyafetler alıyor; kimi zaman da ev, otomobil gibi ek yatırımlar yapıyorsunuz. Hatta kimileri fotoğrafına bakarak sahiplerine tıpatıp benzeyen karakterler yaratan özel yaratıcılara para veriyor. Ama gün gelip de yeni bir oyunda da aynı anda yer almak ya da tamamen başka bir oyuna geçmek isterseniz bütün bu işlemleri en baştan yeniden yapmak zorundasınız. Bu da ciddi bir zaman ve para kaybı anlamına geliyor ve birçok kişinin baştan vazgeçmesine yol açıyor.
IBM ve Second Life oyununun üreticisi Linden Labs, oyuncuların bütün oyunlar arasında aynı karakterle yer alabilmesini sağlayacak bir altyapı üstünde çalışıyor. Böylece karakteriniz artık bir pasaport gibi her ortamda sizi temsil edebilecek. Üstelik bu ortak karakter sadece bu tip oyunlarda değil, forumlarda ya da karakter tanımlanabilen herhangi bir web sitesinde de kullanılabilecek. Bunun hem oyuncular için seçim şansını artıracağı hem de sanal evren oyunları pazarını büyüteceği düşünülüyor.
Tek sorun öncelikle bunu yaygınlaştıracak sayıda hizmeti bu ortak platformu desteklemeye ikna etmek olacak gibi.

[sub]radikal.com[/sub]
 

emubaltaci

Müdavim
Emektar
Katılım
21 Kasım 2005
Mesajlar
18,862
Reaksiyon puanı
129
Puanları
63
sanal oyunlar çok zaman alıyor :( iş güç sahibinin yapacağı bir sey degil
 

uyusukpasa

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2007
Mesajlar
244
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
emubaltaci dedi ki:
sanal oyunlar çok zaman alıyor :( iş güç sahibinin yapacağı bir sey degil

valla iş güç var ama oyunlardan kopamıyorsun..gecen yıl ogame yüzünden hergün işe uykusuz geldimm yaa..
 

smile

Öğrenci
Katılım
4 Haziran 2008
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
ogame, omerta, knight online şimdi de second life

ve evet SL yüzünden bugün mesela 3 saat uykuyla işe geldim.benim gibi uyku sorunu olanlara tavsiye ederim.ancak düzenli bir hayatım var diyosan arkadaş; ammmman yaklaşma :}
 
Üst