maxxdump
Dekan
- Katılım
- 2 Nisan 2008
- Mesajlar
- 6,377
- Reaksiyon puanı
- 6
- Puanları
- 218
- Yaş
- 40
Son 2 turu kolay kolay hafızalardan silinmeyecek olan Belçika Grand Prix'sini McLaren Mercedes takımının İngiliz sürücüsü Lewis Hamilton kazandı. Islanan zeminde son iki turda 4 kez el değiştiren liderlik Raikkonen'in duvara çarpması ile birlikte son buldu ve yarış Hamilton'a gitti.
Felipe Massa'nın ikinci sırayı aldığı yarışta Nick Heidfeld son turda 7. sıradan gelerek yaptığı ataklarla yarışı 3. sırada bitirmeyi başardı.
Yarış Raporu:
Pilotların çoğu yarışa opsiyon lastikleri ile başlarken pist yarış saatine kadar kurumuş ancak bazı bölümlerde ıslaklık devam ediyordu.. Formasyon turu sorunsuz şekilde geçildikten sonra pilotlar kırmızı ışıkların sönmesini beklemeye başladırlar. Start öncesinde grid şu şekildeydi: Hamilton, Massa, Kovalainen, Raikkonen, Heidfeld, Alonso, Webber, Kubica, Bourdais, Vettel.
Yeşil ışıkların yanması ile büyük heyecan başladı. Hamilton pole pozisyonundaki avantajını iyi kullanırken Kovalainen çok kötü bir startla henüz ilk virajda gerilere düştü. Massa’da ikinci sıradaki yerini korurken Raikkonen ilk virajı 3. sırada döndü. Raikkonen sonraki düzlükte takım arkadaşına atağını yaparak 2. sıraya yükseldi. Bu arada yarışa 9. sırada başlıyan Toro Rosso pilotu Sebastian Bourdais harika bir start ile 5. sıraya kadar yükseldi. Fernando Alonso’da startın kazanan isimlerinden oldu. Alonso ilk tur sonunda 4. sıraya çıkmıştı.
3. tur başında ilk virajda lider Hamilton spin atınca hemen arkasındaki Raikkonen Eau Rouge virajı öncesi McLaren Mercedes sürücüsüne yetişti. Efsane viraj sonrasındaki düzlükte hızını koruyan Raikkoneen Hamilton’ı geçmeyi başardı.
Bu sırada Jarno Trulli spin attı ancak aracına hasar vermeden piste dönmeyi başardı. Kovalainen gerilere düşdükten sonra üst sıralara tırmanmaya başladı. Kovalainen ilk önce Nick Heidfeld’ya atağını yaparak 9. sıraya yükseldi. Orta tarafta ise araçların birbirlerine çok yakın olması heyecanlı bir yarış olmasına vesile oluyordu. Kovalaienen’in arkasındaki grup içinde rekabet gittikçe kızışıyordu. Bu arada Kovalainen önündeki Renault pilotu Piquet’i de geçerek bir sıra daha yükseldi.
Ön tarafta Kimi Raikkonen liderliği aldıktan sonra 4 tur sonunda ikinci sıradki Hamilton ile farkı 1.4 saniyeye kadar çıkarttı. Massa ise liderin 4,5 saniye kadar gerisindeydi. Alonso’nun arkasından ise Bourdais, Webber ve Kubica geliyordu.
7.’lik mücadelesi için savaşan Kubica ve Kovalainen mücadelesinde kazanan McLaren sürücüsü oldu. Güçlü Mercedes motoru BMW’den düzlükte daha hızlı olunca Kovalainen 7. sıraya yükselmiş oldu. Bu geçiş sırasında geilerde yarışa devam eden Adrian Sutil çakıl havuzuna girdi. Force India daha sonra piste sorunsuz şekilde dönebildi.
10. tur içerisinde Kovalainen bu sefer Red Bull’dan Mark Webber’e atak yapmaya çalıştı. Viraja yan yana giren iki sürücü bir birlerine temas edince Avustralyalı sürücü spin attı. Kovalainen ise Kubica’ya geçildikten sonra yoluna devam edebildi.
11. turda pit alanını ilk ziyaret eden isim McLaren’dan Lewis Hamilton oldu. 6.8 saniye pitte kalan Hamilton takım arkadaşının arkasında piste dönebildi.
Bu arada 10. tur da yaptığı atak ve ardından Webber ile temasından dolayı Heikki Kovalainen’e pitten geçme cezası geldi.
Yarışın lideri Raikkonen Hamilton’dan bir tur sonra pit alanına girdi. Finli sürücü pit çıkışında avantajlı bir şekilde piste geri döndü. Sebastian Bourdais’in önünde piste geri dönen Ferrari pilotu Hamilton ile arasındaki farkı ilk pit stoplar sonunda biraz daha açmış oldu.
Renault pilotu Nelson piquet Jr. Yarışa ilk veda eden isim oldu. Piquet düzlükte ilerlerken arka tarafının kayması ile yüksek hızda spin atmaya başladı. Bu spinin ardından lastik bariyerlere çarpan Piquet yarıştan ayrılan ilk isim oldu.
15. turda aynı anda pit alanına giren Bourdais ve Kubica gene aynı anda pitten çıktılar. Bourdais harika start arından performansını düşürmeyerek 6. sıradaki yerini korumayı ilk pit stoplar sonrasında başardı.
Yarışın yarısı tamamlandığında Raikkonen lider ve Hamilton ile arasındaki fark 6. saniye civarındaydı. 3. Massa ise 13 saniye geriden gelirken Renault pilotu Fernando Alonso yarışı 4. sırada sürdürüyordu.
Toro Rosso’dan Sebastian Bourdais Kubica’nın önünde 5. sırada yarışı sürdürürken Sebastian Vettel’de bir başka BMW pilotu Heidfeld’in önünde baskıya dayanmaya çalışıyordu. Şüphesiz Toro Rosso için Belçika hafta sonu mükemmel gidiyordu.
Yarışın lideri ve ikincisi aynı turda 2. kez pit alanına girdiler. Bitime 19 tur kala pite giren Raikkonen ve Hamilton piste Massa’nın arkasında 2 ve 3. sırada döndüler. Bu arada yarış devam ederken ekranlara 20 dakika içinde piste yağmur düşebileceği bilgisi düştü. Tur zamanları hesaplandığında bu son 10 turun yağmur altında geçilebileceği anlamına geliyordu.
2. pit stoplar sonrasında Hamilton Raikkonen ile araındaki farkı kapatmaya başladı. Pit öncesi 6 saniyeye kadar çıkan fark bir anda 3 saniyeye geriledi. Piquet’in yarış dışı kalması ile birlikte pistte kalan tek Renault pilotu Fernando Alonso oldu. Alonso yarışı 4. sırada sürdürürken 2. kez pit alanına girdi. Alonso pit girişinde pit çizgisini ihlal ederek pit alanına girince Valencia’da aynı olaydan dolayı aldığı ceza akıllara geldi. Ancak bu konuyla ilgili bir açıklama gelmedi.
Sebastian Bourdais Kubica’nın önünde yarışı sürdürmeye devam ediyordu. Takım arkadaşı Vettel’da ilk 8 içerisinde puan alma şansını sürdürüyordu. BMW Sauber pilotlarıda ilk 8 içindeki puan mücadelelerine devam ediyorlardı.
30. tur geçilirken sıralama şu şekilde oluştu: Raikkonen – Hamilton – Massa – Bourdais – Kubica – Vettel – Heidfeld – Alonso.
Robert Kubica ikinci pit stoplarda 2 sıra birden kaybetti. Yaklaşık 9 saniye süren pist stop sonrası Polonyalı Seabstian Vettel ve Nick Heidfeld’e geçilmiş oldu. Böylelikle Toro Rosso pilotlar 5 ve 6. sıralara yükseldiler. Bitime 10 tur kala sadece 2 pilot yarış dışı kalmıştı (Nelson Piquet Jr. Ve Rubens Barrichello).
Son yarışların formda ekibi Toyota da yarış istenildiği gibi gitmiyordu. Timo Glock yarışı 10 sırada sürdürürken yarış başında spin atan ve gerilere düşen Trulli 1 tur farkla 17. sıradaydı.
Son 5 tura girilirken beklenilen yağmur henüz piste düimemişti. Hamilton Raikkonen ile arasındaki farkı 1 saniyenin altına düşürmeyi başardı. 3. sırada yarışa devam eden Massa ise liderin 7 saniye arkasında ve Alonso’nun 35 saniye önünde rahat bir şekilde ilerliyordu.
Bu arada son 2 tur a girilirken inanılmaz anlar yaşandı. Hamilton tur bitiminde atağını yaparak Raikkonen’i geçmeyi başardı. Raikkonen karşılık vermeye çalışsa da McLaren sürücüsüne geçilmekten kurtulamadı.
Yağmur son 2 turda bastırınca bu sefer Hamilton pist dışına taştı ve Raikkonen öne geçti. Ancak hemen arksından bu sefer Raikkonen spin attı ve Hamilton’a geçildi. İnanılmaz yarışta Raikkonen ikinci sıraya düştükten sonra bir kez daha spin atarak duvara çarptı ve yarış dışı kaldı. Hamilton ıslak zeminde kaymamak ve hata yapmamk için inanılmaz biçimde yavaşladı ve finişe ulaşmaya çalıştı.
Tur dereceleri 2:25 e kadar çıktı. Massa Hamilton’ın arkasında 5 saniye ile gelirken Sebastian Bourdais de 3. sırada yarışa devam ediyordu.
Son turda da Hamilton hata yapmayınca yarışı 1. sırada bitirmeyi başardı. İnanılmaz yarışta Felipe Massa 2. sırayı alırken Heidfeld son turdaki atakları ile podyuma 3. sırada çıkmayı başardı.
Fernando Alonso 4. olurken Vettel 5. ve Kubica 6. sırada yarışı tamamladılar. Son virajlara 3. sırada giren Bourdais ise ancak 7. sırada yarışı tamamladı. Yarıştaki son puan ise Toyota’dan Timo Glock’a gitti.
kaynak:Formula1, F1, GP2, DTM, MOTOGP, Indycar, WRC - Motorsporları haber, resim ve video merkezi

Felipe Massa'nın ikinci sırayı aldığı yarışta Nick Heidfeld son turda 7. sıradan gelerek yaptığı ataklarla yarışı 3. sırada bitirmeyi başardı.
Yarış Raporu:
Pilotların çoğu yarışa opsiyon lastikleri ile başlarken pist yarış saatine kadar kurumuş ancak bazı bölümlerde ıslaklık devam ediyordu.. Formasyon turu sorunsuz şekilde geçildikten sonra pilotlar kırmızı ışıkların sönmesini beklemeye başladırlar. Start öncesinde grid şu şekildeydi: Hamilton, Massa, Kovalainen, Raikkonen, Heidfeld, Alonso, Webber, Kubica, Bourdais, Vettel.
Yeşil ışıkların yanması ile büyük heyecan başladı. Hamilton pole pozisyonundaki avantajını iyi kullanırken Kovalainen çok kötü bir startla henüz ilk virajda gerilere düştü. Massa’da ikinci sıradaki yerini korurken Raikkonen ilk virajı 3. sırada döndü. Raikkonen sonraki düzlükte takım arkadaşına atağını yaparak 2. sıraya yükseldi. Bu arada yarışa 9. sırada başlıyan Toro Rosso pilotu Sebastian Bourdais harika bir start ile 5. sıraya kadar yükseldi. Fernando Alonso’da startın kazanan isimlerinden oldu. Alonso ilk tur sonunda 4. sıraya çıkmıştı.
3. tur başında ilk virajda lider Hamilton spin atınca hemen arkasındaki Raikkonen Eau Rouge virajı öncesi McLaren Mercedes sürücüsüne yetişti. Efsane viraj sonrasındaki düzlükte hızını koruyan Raikkoneen Hamilton’ı geçmeyi başardı.
Bu sırada Jarno Trulli spin attı ancak aracına hasar vermeden piste dönmeyi başardı. Kovalainen gerilere düşdükten sonra üst sıralara tırmanmaya başladı. Kovalainen ilk önce Nick Heidfeld’ya atağını yaparak 9. sıraya yükseldi. Orta tarafta ise araçların birbirlerine çok yakın olması heyecanlı bir yarış olmasına vesile oluyordu. Kovalaienen’in arkasındaki grup içinde rekabet gittikçe kızışıyordu. Bu arada Kovalainen önündeki Renault pilotu Piquet’i de geçerek bir sıra daha yükseldi.
Ön tarafta Kimi Raikkonen liderliği aldıktan sonra 4 tur sonunda ikinci sıradki Hamilton ile farkı 1.4 saniyeye kadar çıkarttı. Massa ise liderin 4,5 saniye kadar gerisindeydi. Alonso’nun arkasından ise Bourdais, Webber ve Kubica geliyordu.
7.’lik mücadelesi için savaşan Kubica ve Kovalainen mücadelesinde kazanan McLaren sürücüsü oldu. Güçlü Mercedes motoru BMW’den düzlükte daha hızlı olunca Kovalainen 7. sıraya yükselmiş oldu. Bu geçiş sırasında geilerde yarışa devam eden Adrian Sutil çakıl havuzuna girdi. Force India daha sonra piste sorunsuz şekilde dönebildi.
10. tur içerisinde Kovalainen bu sefer Red Bull’dan Mark Webber’e atak yapmaya çalıştı. Viraja yan yana giren iki sürücü bir birlerine temas edince Avustralyalı sürücü spin attı. Kovalainen ise Kubica’ya geçildikten sonra yoluna devam edebildi.
11. turda pit alanını ilk ziyaret eden isim McLaren’dan Lewis Hamilton oldu. 6.8 saniye pitte kalan Hamilton takım arkadaşının arkasında piste dönebildi.
Bu arada 10. tur da yaptığı atak ve ardından Webber ile temasından dolayı Heikki Kovalainen’e pitten geçme cezası geldi.
Yarışın lideri Raikkonen Hamilton’dan bir tur sonra pit alanına girdi. Finli sürücü pit çıkışında avantajlı bir şekilde piste geri döndü. Sebastian Bourdais’in önünde piste geri dönen Ferrari pilotu Hamilton ile arasındaki farkı ilk pit stoplar sonunda biraz daha açmış oldu.
Renault pilotu Nelson piquet Jr. Yarışa ilk veda eden isim oldu. Piquet düzlükte ilerlerken arka tarafının kayması ile yüksek hızda spin atmaya başladı. Bu spinin ardından lastik bariyerlere çarpan Piquet yarıştan ayrılan ilk isim oldu.
15. turda aynı anda pit alanına giren Bourdais ve Kubica gene aynı anda pitten çıktılar. Bourdais harika start arından performansını düşürmeyerek 6. sıradaki yerini korumayı ilk pit stoplar sonrasında başardı.
Yarışın yarısı tamamlandığında Raikkonen lider ve Hamilton ile arasındaki fark 6. saniye civarındaydı. 3. Massa ise 13 saniye geriden gelirken Renault pilotu Fernando Alonso yarışı 4. sırada sürdürüyordu.
Toro Rosso’dan Sebastian Bourdais Kubica’nın önünde 5. sırada yarışı sürdürürken Sebastian Vettel’de bir başka BMW pilotu Heidfeld’in önünde baskıya dayanmaya çalışıyordu. Şüphesiz Toro Rosso için Belçika hafta sonu mükemmel gidiyordu.
Yarışın lideri ve ikincisi aynı turda 2. kez pit alanına girdiler. Bitime 19 tur kala pite giren Raikkonen ve Hamilton piste Massa’nın arkasında 2 ve 3. sırada döndüler. Bu arada yarış devam ederken ekranlara 20 dakika içinde piste yağmur düşebileceği bilgisi düştü. Tur zamanları hesaplandığında bu son 10 turun yağmur altında geçilebileceği anlamına geliyordu.
2. pit stoplar sonrasında Hamilton Raikkonen ile araındaki farkı kapatmaya başladı. Pit öncesi 6 saniyeye kadar çıkan fark bir anda 3 saniyeye geriledi. Piquet’in yarış dışı kalması ile birlikte pistte kalan tek Renault pilotu Fernando Alonso oldu. Alonso yarışı 4. sırada sürdürürken 2. kez pit alanına girdi. Alonso pit girişinde pit çizgisini ihlal ederek pit alanına girince Valencia’da aynı olaydan dolayı aldığı ceza akıllara geldi. Ancak bu konuyla ilgili bir açıklama gelmedi.
Sebastian Bourdais Kubica’nın önünde yarışı sürdürmeye devam ediyordu. Takım arkadaşı Vettel’da ilk 8 içerisinde puan alma şansını sürdürüyordu. BMW Sauber pilotlarıda ilk 8 içindeki puan mücadelelerine devam ediyorlardı.
30. tur geçilirken sıralama şu şekilde oluştu: Raikkonen – Hamilton – Massa – Bourdais – Kubica – Vettel – Heidfeld – Alonso.
Robert Kubica ikinci pit stoplarda 2 sıra birden kaybetti. Yaklaşık 9 saniye süren pist stop sonrası Polonyalı Seabstian Vettel ve Nick Heidfeld’e geçilmiş oldu. Böylelikle Toro Rosso pilotlar 5 ve 6. sıralara yükseldiler. Bitime 10 tur kala sadece 2 pilot yarış dışı kalmıştı (Nelson Piquet Jr. Ve Rubens Barrichello).
Son yarışların formda ekibi Toyota da yarış istenildiği gibi gitmiyordu. Timo Glock yarışı 10 sırada sürdürürken yarış başında spin atan ve gerilere düşen Trulli 1 tur farkla 17. sıradaydı.
Son 5 tura girilirken beklenilen yağmur henüz piste düimemişti. Hamilton Raikkonen ile arasındaki farkı 1 saniyenin altına düşürmeyi başardı. 3. sırada yarışa devam eden Massa ise liderin 7 saniye arkasında ve Alonso’nun 35 saniye önünde rahat bir şekilde ilerliyordu.
Bu arada son 2 tur a girilirken inanılmaz anlar yaşandı. Hamilton tur bitiminde atağını yaparak Raikkonen’i geçmeyi başardı. Raikkonen karşılık vermeye çalışsa da McLaren sürücüsüne geçilmekten kurtulamadı.
Yağmur son 2 turda bastırınca bu sefer Hamilton pist dışına taştı ve Raikkonen öne geçti. Ancak hemen arksından bu sefer Raikkonen spin attı ve Hamilton’a geçildi. İnanılmaz yarışta Raikkonen ikinci sıraya düştükten sonra bir kez daha spin atarak duvara çarptı ve yarış dışı kaldı. Hamilton ıslak zeminde kaymamak ve hata yapmamk için inanılmaz biçimde yavaşladı ve finişe ulaşmaya çalıştı.
Tur dereceleri 2:25 e kadar çıktı. Massa Hamilton’ın arkasında 5 saniye ile gelirken Sebastian Bourdais de 3. sırada yarışa devam ediyordu.
Son turda da Hamilton hata yapmayınca yarışı 1. sırada bitirmeyi başardı. İnanılmaz yarışta Felipe Massa 2. sırayı alırken Heidfeld son turdaki atakları ile podyuma 3. sırada çıkmayı başardı.
Fernando Alonso 4. olurken Vettel 5. ve Kubica 6. sırada yarışı tamamladılar. Son virajlara 3. sırada giren Bourdais ise ancak 7. sırada yarışı tamamladı. Yarıştaki son puan ise Toyota’dan Timo Glock’a gitti.
kaynak:Formula1, F1, GP2, DTM, MOTOGP, Indycar, WRC - Motorsporları haber, resim ve video merkezi