Bu devirde telefon f/p telefon bulmak çölde daha ince kum tanesi aramak gibi.

Bu konuyu okuyanlar

sahund19

Öğrenci
Katılım
4 Şub 2015
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
Merhaba arkadaşlar, evet bu devirde f/p diye bir kavram neredeyse kalmadı. Çünkü bu cihazlar bile artık 2.5 3k seviyelerine geldi. Ama sormak istediğim şey 3 bin tl ye kadar bu devirde hala alınabilecek telefon varmı? Telefon kız kardeşime alınacak o yüzden oyun gibi falan bir beklentisi yok.
Beklentileri;
Sosyal medya ve günlük kullanım,
Bol bol fotoğraf çekimi (o yüzden kamerası iyi olmalı),
Müzik dinlediği için ses kalitesi biraz iyi olsa fena olmaz,
Birde son olarak bataryası da iyi olursa çok güzel olur.

Aklımızdaki modeller
Redmi Note 9s
Realme 6
Samsung Galaxy m31
Bide belki ama belki redmi note 8 pro

Kendim de xioami kullandığım için aklıma ilk note 9s modeli geldi. Hatta onu almayı düşünüyordum ama kamera ve ahizeye sürekli toz kaçma gibi kronik sorunları varmış. Bu beni caydırdı gibi. Şuan en uygun model hem büyük bataryası hem ortalama bir kamera performansı vs ile galaxy m31 gibi duruyor. Siz ne dersiniz ? Acaba tercih bu noktada hangisi olmalı ?
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
5,231
Reaksiyon puanı
4,006
Puanları
113
Kameraya toz kaçma sorunu bitti artık. İlk parti üretimde vardı değişimleri yapıldı.
 

sahund19

Öğrenci
Katılım
4 Şub 2015
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
Evet, xiaomi bu konuyla ilgili resmi açıklama yaptı. 9 pro var bende 3 aydır kullanıyorum hiç bir problem yok.
Anladım hocam önerir misiniz telefonu ? ben mi versiyonu kullandım şuana kadar hep ama redmi serisini hiç kullanmadım.
 

Erenist2020

Dekan
Katılım
17 Şub 2020
Mesajlar
9,063
Reaksiyon puanı
7,330
Puanları
113
Yaş
38
Merhaba arkadaşlar, evet bu devirde f/p diye bir kavram neredeyse kalmadı. Çünkü bu cihazlar bile artık 2.5 3k seviyelerine geldi. Ama sormak istediğim şey 3 bin tl ye kadar bu devirde hala alınabilecek telefon varmı? Telefon kız kardeşime alınacak o yüzden oyun gibi falan bir beklentisi yok.
Beklentileri;
Sosyal medya ve günlük kullanım,
Bol bol fotoğraf çekimi (o yüzden kamerası iyi olmalı),
Müzik dinlediği için ses kalitesi biraz iyi olsa fena olmaz,
Birde son olarak bataryası da iyi olursa çok güzel olur.

Aklımızdaki modeller
Redmi Note 9s
Realme 6
Samsung Galaxy m31
Bide belki ama belki redmi note 8 pro

Kendim de xioami kullandığım için aklıma ilk note 9s modeli geldi. Hatta onu almayı düşünüyordum ama kamera ve ahizeye sürekli toz kaçma gibi kronik sorunları varmış. Bu beni caydırdı gibi. Şuan en uygun model hem büyük bataryası hem ortalama bir kamera performansı vs ile galaxy m31 gibi duruyor. Siz ne dersiniz ? Acaba tercih bu noktada hangisi olmalı ?
Realme 6 al geç.
 

sahund19

Öğrenci
Katılım
4 Şub 2015
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
neden hocam ? karşılaştırmalarda izlediğim kadarıyla batarya performansı kötü ve uzun vadede daha da düşecektir. kamera falan ortalama. yani realme nin 90 hz ekranı dışında ayırt edici bi üstünlüğünü de bulamadım ki o da kardeşim için çok da önemli değil. ben kendime alacak olsam önemli olurdu da. Bilemedim arada bırakıyor işte.
Realme 6 al geç.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Biraz yükseltebilirmisiniz 800 tl kadar
sanmıyorum hocam ne var aklınızda ?
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
5,231
Reaksiyon puanı
4,006
Puanları
113
Anladım hocam önerir misiniz telefonu ? ben mi versiyonu kullandım şuana kadar hep ama redmi serisini hiç kullanmadım.
Memnun olmadığım hiç bir yanı yok, çok şükür her konuda memnunum, oyun performansı gayet iyi, şarj konusu beni en memnun eden olay. 14-15 saat ekran süresi alıyorum.
 
Katılım
24 Şub 2020
Mesajlar
6,701
Reaksiyon puanı
6,430
Puanları
113
F/P aslında gayet var. Ama yurt dışı fiyatları ile. İPhone 11, Xr, Redm K30 Ultra, Mi 10 Ultra gibi.

Ama çok sağolsun dolar kuru aşırı yüksek ve vergiler de kuru destekliyor. Yani aslında bir sürü F/P cihaz var.

Realme 6 öneririm. Deneyim konusunda hepsinden daha başarılı olduğu için. Batarya performansı daha kötü olsa da MIUI yüzünden Xiaomi cihazlar batarya performanslarını 1 yıldan fazla koruyamıyorlar. Hızlıca düşüyor.
 

Su tankı

Doçent
Katılım
31 Tem 2020
Mesajlar
824
Reaksiyon puanı
650
Puanları
93
Sa
neden hocam ? karşılaştırmalarda izlediğim kadarıyla batarya performansı kötü ve uzun vadede daha da düşecektir. kamera falan ortalama. yani realme nin 90 hz ekranı dışında ayırt edici bi üstünlüğünü de bulamadım ki o da kardeşim için çok da önemli değil. ben kendime alacak olsam önemli olurdu da. Bilemedim arada bırakıyor işte.

Mesaj otomatik birleştirildi:


sanmıyorum hocam ne var aklınızda ?
Samsung galaxy m51 var aklımda ekran,batarya,kamera gayet iyi
 

sahund19

Öğrenci
Katılım
4 Şub 2015
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
F/P aslında gayet var. Ama yurt dışı fiyatları ile. İPhone 11, Xr, Redm K30 Ultra, Mi 10 Ultra gibi.

Ama çok sağolsun dolar kuru aşırı yüksek ve vergiler de kuru destekliyor. Yani aslında bir sürü F/P cihaz var.

Realme 6 öneririm. Deneyim konusunda hepsinden daha başarılı olduğu için. Batarya performansı daha kötü olsa da MIUI yüzünden Xiaomi cihazlar batarya performanslarını 1 yıldan fazla koruyamıyorlar. Hızlıca düşüyor.
şahsen kendim mi8 lite kullanıyorum hocam ve bataryası hala aynı. 5-6 saat arası ekran süresi alıyorum. Ama tabi kendim romlu ve rootlu kullanıyorum onun çok çok etkisi var yoksa global rom baya kötü son güncellemeler ile.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Sa

Samsung galaxy m51 var aklımda ekran,batarya,kamera gayet iyi
hocam sorma yaa m51 i bende gördüm çok hoşuma gitti. Bu fiyat segmentinde olsa direkt alır geçerdim de işte o yüzden listeye m31 ekledim ama o nasıldır bilmiyorum.
 
Katılım
24 Şub 2020
Mesajlar
6,701
Reaksiyon puanı
6,430
Puanları
113
şahsen kendim mi8 lite kullanıyorum hocam ve bataryası hala aynı. 5-6 saat arası ekran süresi alıyorum. Ama tabi kendim romlu ve rootlu kullanıyorum onun çok çok etkisi var yoksa global rom baya kötü son güncellemeler ile.
İşte, MIUI güncellemeleri ve gelen güncellemelerin yeteri kadar optimize edilmemiş olması 1 yıl içinde batarya performansının düşmesine neden oluyor.
 

sahund19

Öğrenci
Katılım
4 Şub 2015
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
İşte, MIUI güncellemeleri ve gelen güncellemelerin yeteri kadar optimize edilmemiş olması 1 yıl içinde batarya performansının düşmesine neden oluyor.
haklısınız hocam o konuda
Mesaj otomatik birleştirildi:

Memnun olmadığım hiç bir yanı yok, çok şükür her konuda memnunum, oyun performansı gayet iyi, şarj konusu beni en memnun eden olay. 14-15 saat ekran süresi alıyorum.
teşekkür ederim hocam. Aklım iyice karışıyor ama hayırlısı artık :D
 

Su tankı

Doçent
Katılım
31 Tem 2020
Mesajlar
824
Reaksiyon puanı
650
Puanları
93
şahsen kendim mi8 lite kullanıyorum hocam ve bataryası hala aynı. 5-6 saat arası ekran süresi alıyorum. Ama tabi kendim romlu ve rootlu kullanıyorum onun çok çok etkisi var yoksa global rom baya kötü son güncellemeler ile.
Mesaj otomatik birleştirildi:


hocam sorma yaa m51 i bende gördüm çok hoşuma gitti. Bu fiyat segmentinde olsa direkt alır geçerdim de işte o yüzden listeye m31 ekledim ama o nasıldır bilmiyorum.
M31 biraz sorunlu belki realme 6 hoşuna gider
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
5,231
Reaksiyon puanı
4,006
Puanları
113
şahsen kendim mi8 lite kullanıyorum hocam ve bataryası hala aynı. 5-6 saat arası ekran süresi alıyorum. Ama tabi kendim romlu ve rootlu kullanıyorum onun çok çok etkisi var yoksa global rom baya kötü son güncellemeler ile.
Mesaj otomatik birleştirildi:


hocam sorma yaa m51 i bende gördüm çok hoşuma gitti. Bu fiyat segmentinde olsa direkt alır geçerdim de işte o yüzden listeye m31 ekledim ama o nasıldır bilmiyorum.
M31i aklının ucundan bile geçirme. 6000 mah bataryası var diye efsane bir şey değil. Exynos işlemci ile çöp haline geliyor. Forumda bir konu vardı yanlış hatırlamıyorsam 4-5 saat ekran süresi alıyorum diye yakınıyordu. Exynos işlemciler malesef telefonu çöp ediyor.
 

sahund19

Öğrenci
Katılım
4 Şub 2015
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
Batarya büyük gözüküyo ama aslında çöp
M31i aklının ucundan bile geçirme. 6000 mah bataryası var diye efsane bir şey değil. Exynos işlemci ile çöp haline geliyor. Forumda bir konu vardı yanlış hatırlamıyorsam 4-5 saat ekran süresi alıyorum diye yakınıyordu. Exynos işlemciler malesef telefonu çöp ediyor.
Allah Allah ama video karşılaştırmalarında ve testlerde hep galip geliyor youtube da izlediğim tüm karşılaştırmalarda öyle yani.
 

Cvnmrt

Dekan
Katılım
26 Ağu 2019
Mesajlar
5,319
Reaksiyon puanı
3,874
Puanları
113
Yaş
21
M31'in 6000mAh bataryasına kanmayın içindeki işlemci güç tüketimi konusunda berbat.
 

sahund19

Öğrenci
Katılım
4 Şub 2015
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
m31 i sadece batarya için değil de özellikle selfie kamerası falan daha iyi gibi gördüm ondan da listeye ekledim. Batarya konusunda da hiç şikayet görmemiştim buraya yazana kadar. Dediğim gibi youtube daki diğer telefonlarla olan karşılaştırmaları da hep önde yani.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bilmiyorum ama senin yerinde olsam realme 6 alırdım
tamamdır hocam sağolun
Mesaj otomatik birleştirildi:

m31 i sadece batarya için değil de özellikle selfie kamerası falan daha iyi gibi gördüm ondan da listeye ekledim. Batarya konusunda da hiç şikayet görmemiştim buraya yazana kadar. Dediğim gibi youtube daki diğer telefonlarla olan karşılaştırmaları da hep önde yani.
Mesaj otomatik birleştirildi:


tamamdır hocam sağolun
realme 6 daki mtk işlemci de aslında pil tüketimi konusunda çok kötü. karşılaştırmalarda hep son sırada yer alıyordu kafam allak bullak oldu.
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
5,231
Reaksiyon puanı
4,006
Puanları
113
Allah Allah ama video karşılaştırmalarında ve testlerde hep galip geliyor youtube da izlediğim tüm karşılaştırmalarda öyle yani.
İşlemcinin uyumsuzluğundan dolayı çok fazla batarya sömürüyor, 6000 mah gözünüze iyi gelebilir ama kullanışta kötü.
 

Cvnmrt

Dekan
Katılım
26 Ağu 2019
Mesajlar
5,319
Reaksiyon puanı
3,874
Puanları
113
Yaş
21
RN 9 Pro önerirdim fakat fiyatı çok arttı RN 9S veya Realme 6 alabilirsiniz ama bence çok acil değilse Realme 7'yi bekleyin önümüzdeki hafta satışa çıkacak.
 

alpotter

Profesör
Katılım
9 Nis 2020
Mesajlar
4,101
Reaksiyon puanı
4,157
Puanları
113
Realme 6. Bütçenizi 400 TL arttırabilirseniz Realme 6 Pro.
 

sahund19

Öğrenci
Katılım
4 Şub 2015
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
27
Puanları
18
realme 6 yı neden herkes bu kadar öneriyor anlamadım. ne artıları var diyorum kimse bişey demiyor ama realme 6 al diyor. ben araştırdığım kadarıyla batarya performansı olarak diğer telefonların gerisinde. kamera olarak bence note 9 ve m31 daha iyi realme den. bitek ekranı iyi sayılır. Anlamadım realme 6 diyenler neden realme 6 ?
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haz 2020
Mesajlar
5,231
Reaksiyon puanı
4,006
Puanları
113
realme 6 yı neden herkes bu kadar öneriyor anlamadım. ne artıları var diyorum kimse bişey demiyor ama realme 6 al diyor. ben araştırdığım kadarıyla batarya performansı olarak diğer telefonların gerisinde. kamera olarak bence note 9 ve m31 daha iyi realme den. bitek ekranı iyi sayılır. Anlamadım realme 6 diyenler neden realme 6 ?
Çünkü 90Hz ekranı var diye öneriyorlar. 🙃
 
Üst