maxxdump
Dekan
- Katılım
- 2 Nisan 2008
- Mesajlar
- 6,377
- Reaksiyon puanı
- 6
- Puanları
- 218
- Yaş
- 40
Bridgestone, McLaren ve Ferrari araçlarının kontrol özelliklerindeki küçük farklılıkların lastiklere yansımasının şampiyonluk yarışında çok büyük bir etken olabileceğini belirtti.
Her iki takımın hız açısından son iki yarışta çok farklı sonuçlar elde etmişti. McLaren Almanya GP'de yarışı domine ederken, Ferrari iki hafta sonra Felipe Massa'yla İngiliz rakibinden daha hızlı olduğunu ortaya koymuştu.
Takımların hızlarında bu farklılık, araçların kullanılmasında lastiklere etkisi ve bunun sonuçlarda ciddi farklara yol açabileceği görüşüne yol açmıştı.
Bridgestone Motor Sporları Lastik Geliştirme Direktörü Hirohide Hamaşima da, MP4-23 ile F2008'in dengeleri arasındaki farklılıkların, son yarışlardaki performanslarının açıklaması olabileceğini söyledi.
Hamaşima, Ferrari aracının özellikle understeer sorununa açık olmasının sıralamalarda yaşadığı problemin en büyük nedeni olabileceğini belirterek, bunun yarışın sonuçlarını dolaylı olarak etkilediğini söyledi.
Hamaşima, "Temel olarak Ferarri, McLaren'a göre understeer'e daha meyilli. McLaren'da ise tam tersi bur durum vardı. MP4-23, lastikler iyi bir yol tutuşa sahip olduğunda sıralamalarda daha iyi tur dereceleri yapıyor" dedi.
Hamaşima, "Fakat yarış şartlarını düşündüğünüzde, özellikle Hungaroring'deki sıcaklıklar gibi, oversteer aracın arkasında daha fazla ısı üretecektir" diye konuştu.
Macaristan'da Lewis Hamilton'ın aracının bu yüzden sıkıntı yaşadığını belirten Hamaşima, buna karşılık birkaç tur sonra Ferrari'nin iyi bir dengeye sahip olarak daha iyi tur zamanları yaptığını ifade etti. Hamaşima, "İşte bu yüzden ısı böyle bir fark ortaya çıkarıyor" diye konuştu.
kaynak:Formula1, F1, GP2, DTM, MOTOGP, Indycar, WRC - Motorsporları haber, resim ve video merkezi

Her iki takımın hız açısından son iki yarışta çok farklı sonuçlar elde etmişti. McLaren Almanya GP'de yarışı domine ederken, Ferrari iki hafta sonra Felipe Massa'yla İngiliz rakibinden daha hızlı olduğunu ortaya koymuştu.
Takımların hızlarında bu farklılık, araçların kullanılmasında lastiklere etkisi ve bunun sonuçlarda ciddi farklara yol açabileceği görüşüne yol açmıştı.
Bridgestone Motor Sporları Lastik Geliştirme Direktörü Hirohide Hamaşima da, MP4-23 ile F2008'in dengeleri arasındaki farklılıkların, son yarışlardaki performanslarının açıklaması olabileceğini söyledi.
Hamaşima, Ferrari aracının özellikle understeer sorununa açık olmasının sıralamalarda yaşadığı problemin en büyük nedeni olabileceğini belirterek, bunun yarışın sonuçlarını dolaylı olarak etkilediğini söyledi.
Hamaşima, "Temel olarak Ferarri, McLaren'a göre understeer'e daha meyilli. McLaren'da ise tam tersi bur durum vardı. MP4-23, lastikler iyi bir yol tutuşa sahip olduğunda sıralamalarda daha iyi tur dereceleri yapıyor" dedi.
Hamaşima, "Fakat yarış şartlarını düşündüğünüzde, özellikle Hungaroring'deki sıcaklıklar gibi, oversteer aracın arkasında daha fazla ısı üretecektir" diye konuştu.
Macaristan'da Lewis Hamilton'ın aracının bu yüzden sıkıntı yaşadığını belirten Hamaşima, buna karşılık birkaç tur sonra Ferrari'nin iyi bir dengeye sahip olarak daha iyi tur zamanları yaptığını ifade etti. Hamaşima, "İşte bu yüzden ısı böyle bir fark ortaya çıkarıyor" diye konuştu.
kaynak:Formula1, F1, GP2, DTM, MOTOGP, Indycar, WRC - Motorsporları haber, resim ve video merkezi