Brezilya Otomotiv Pazarı: Yoksulluk, Düşük Alım Gücü, Eski Teknoloji,

Bu konuyu okuyanlar

Hakantoris

Müdavim
Katılım
8 Mayıs 2020
Mesajlar
1,700
Reaksiyon puanı
1,242
Puanları
113
Merhaba. Bu konuda Brezilya Otomotiv Pazarından bahsedeceğim. Çoğu Güney Amerika ülkesinde oldğu gibi Brezilya'da da alım gücü düşük. Halkın günümüz teknolojisiyle üretilen otomobilleri alabilme şansı çok düşük. Bunu yapabilmek için uzun süre çalışmak gerekiyor. Bu yüzden de yeni modellerini satamayan markalar eski modelleri ufak makyajlarla güncelleyip tekrar satıyor. Ya da yeni modeli normalden 2-4 sene sonra pazara sunup maliyeti azaltmak için Avrupa-Amerika pazarına göre daha kalitesiz ürünler üretiyor. Bazıları ise hiç değişiklik yapmadan bu işi yapıyor. Ancak D segmenti ve onun üstündeki segmentlerde bu durum söz konusu değil. Bu olayı genelde A, B, B+ ve C segmentlerinde görüyoruz. Bunu 4 örnekle anlatacağım. Hepsini anlatmaya kalksam forumun serveri çöker :D

1.Model: Volkswagen Fox
2003-2009 arasında ilk nesil Fox'u Avrupa yollarında görmek mümkün. Ama bizim hikayemiz 2010'dan sonra başlıyor. 2010 yılında makyajlanan bu araç hala Brezilya pazarında satışta. Motorunun da yeni nesil teknoloji ile üretilmediği malum.
car_photo_14410.jpg Ekran Alıntısı.PNG
VW Fox 2003-2009 VW Fox 2020
Gördüğünüz gibi ön farlar,stoplar,ön konsol ve donanım değişiklikleri dışında bir fark yok. 2000'lerin teknolojisiyle üretilen bir araç

2. Model: Peugeot Partner
Normalde 1996-2007 arasında üretilen 1.nesil Partnerin üretimi Brezilya'da hala sürüyor. Hem de 2003 yılında makyaj görmüş hali ile. Yani tam 24 yıldır üretimde. Seneye 25 e girecek :D
Ekran Alıntısı.PNG
Peugeot Partner 2020 Brasil Version

3.Model: Citroen C3
Listemizin en güncel aracı olan 2. nesil C3 2010-2015 yıllarında üretilmiştir. Ama hala donanım ve tasarım farklılıkları bulundurarak Brezilya pazarında satıştadır.
Ekran Alıntısı.PNG
2020 Citroen C3 Brasil Verison

LİSTEMİZİN EN YAŞLI MODELİ TAM 30 YIL BOYUNCA ÜRETİLDİ: Fiat Uno MILLE
Brezilya'ya tabiri caizse en büyük kazığı Fiat atmış. 1983 yılında üretime geçen ve bizde 1994 yılında üretimine başlanan Fiat Uno, Brezilya'da panjur,far, gösterge tablosu ve direksiyon değişikliğiyle tam tamına 30 yıl boyunca Brezilya'da satılmıştır. Normalde 1983-2000 yılları arasında üretilen araç Brezilya'da 13 yıl daha üretimde kalmıştır. Fiat 2010 yılında yeni Uno'yu çıkarmasına rağmen yine de eski kasayı satmaya devam etmiştir.
1594293280284.png

2013 yılına kadar üretimde kalan Uno Mille Economy.

Açtığım en garip konu oldu :D Bu durumun benzeri İran ve Hindistan pazarında da mevcut .Düşüncelerinizi belirtirseniz çok sevinirim.
kaynaklar :Peugeot do Brasil - Conheça nossos Carros
Volkswagen do Brasil
Conheça a gama de carros Citroën | Citroën Brasil
 

Ali Kemal Baş

Öğrenci
Katılım
20 Haziran 2022
Mesajlar
43
Reaksiyon puanı
2
Puanları
8
Yaş
28
Bunların dahi kendi otomobil markalarının olduğunu ve otomobil ürettiklerini öğrenince çok şaşırmıştım. Hata bir çok markaları var.
 

VintageAraba

Öğrenci
Katılım
21 Ağustos 2022
Mesajlar
70
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
33
Bu çok yoksul ülkenin dahi birden çok araba markasının olduğu doğru. Bende duyunca çok şaşırmıştım.
 
Üst