mr_rain
Guru
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,961
- Reaksiyon puanı
- 453
- Puanları
- 7,263
ABD ve Avrupadaki kurumlar cep telefonları ve araçlardaki diğer elektronik cihazlar nedeniyle yola dikkatini vermeyen sürücülerden kaynaklanan kazaları azaltmanın yollarını arıyor.

Fordun Avrupada yaptırdığı bir anketin sonuçlarına göre birçok sürücü bu risklere aldırmadan direksiyon başındayken başka işler yapmaya devam ediyor.
Ankette soru sorulan sürücülerin yarıya yakını araç kullanırken cep telefonlarındaki mesajı okumak için gözünü yoldan ayırdığını söyledi. ABDde ulaştırma bakanlığı otomobil yapımcıları için, bağlayıcı olmayan kılavuzlar yayınlayarak, onlardan araç içi cihazları sadece araç hareketsizken kullanılabilecek şekilde değiştirmelerini talep etti. Avrupa Birliğinde şu anda sürücülerin dikkatinin dağılmasını önlemeye dair genel kapsamlı bir direktif yok. Birçok AB ülkesinde sürücülerin araç kullanırken cep telefonu kullanması yasak ve bu kurala uyulmadığında verilen ceza ortalama 60 avro. Türkiyede bu ceza 72 TL. Brüksel merkezli bağımsız bir organ olan Avrupa Ulaştırma Güvenliği Konseyinin bir sözcüsü yaptığı açıklamada, Her ülkenin dikkati dağınık sürücülere ve bu sorunu çözmeye dair kendi politikası var dedi.
Avrupada bazı lobi grupları hükümetlerin sorunla başa çıkmak için daha fazla çaba göstermeleri gerektiğine inanıyor. İngilteredeki otomobil organizasyonu olan RACın bir sözcüsü verdiği demeçte, En az iki senedir bu konuda kampanya yürütüyor ve devletten ilgilenmesini talep ediyoruz dedi.
Fordun yaklaşık 5.500 Avrupalı sürücüyü kapsayan çalışmasına göre Almanya, İspanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve Rusyadaki sürücülerin ortalama yüzde 48i araç kullanırken telefonundaki mesajı okuduğunu söyledi. İtalyan sürücülerin yaklaşık yüzde 61i, Rusların yüzde 55i, Fransız ve Almanların yüzde 49u, İspanyolların yüzde 40ı ve İngilizlerin yüzde 33ü telefondan mesaj okuduğunu belirtti. Altı ülkede anket yapılan sürücülerin yaklaşık yüzde 95i telefondan mesaj okumanın kişinin araç kullanma yeteneğini etkilediğini, bu yüzden de tehlikeli olduğunu söyledi. Sürücülerin en az yarısı, sürücünün tepkilerinin taşınabilir bir cihazdan mesaj okurken, en az yüzde 50 yavaşladığını düşünüyor.Almanya ve Fransa dışında bütün ülkelerdeki sürücüler, en az arkadaşlarından gelen mesajları okuduklarını söylediler. Almanya ve Fransadaki sürücüler ise en az işle ilgili mesajları okuduklarını söylediler.
kaynak
Ankette soru sorulan sürücülerin yarıya yakını araç kullanırken cep telefonlarındaki mesajı okumak için gözünü yoldan ayırdığını söyledi. ABDde ulaştırma bakanlığı otomobil yapımcıları için, bağlayıcı olmayan kılavuzlar yayınlayarak, onlardan araç içi cihazları sadece araç hareketsizken kullanılabilecek şekilde değiştirmelerini talep etti. Avrupa Birliğinde şu anda sürücülerin dikkatinin dağılmasını önlemeye dair genel kapsamlı bir direktif yok. Birçok AB ülkesinde sürücülerin araç kullanırken cep telefonu kullanması yasak ve bu kurala uyulmadığında verilen ceza ortalama 60 avro. Türkiyede bu ceza 72 TL. Brüksel merkezli bağımsız bir organ olan Avrupa Ulaştırma Güvenliği Konseyinin bir sözcüsü yaptığı açıklamada, Her ülkenin dikkati dağınık sürücülere ve bu sorunu çözmeye dair kendi politikası var dedi.
Avrupada bazı lobi grupları hükümetlerin sorunla başa çıkmak için daha fazla çaba göstermeleri gerektiğine inanıyor. İngilteredeki otomobil organizasyonu olan RACın bir sözcüsü verdiği demeçte, En az iki senedir bu konuda kampanya yürütüyor ve devletten ilgilenmesini talep ediyoruz dedi.
Fordun yaklaşık 5.500 Avrupalı sürücüyü kapsayan çalışmasına göre Almanya, İspanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve Rusyadaki sürücülerin ortalama yüzde 48i araç kullanırken telefonundaki mesajı okuduğunu söyledi. İtalyan sürücülerin yaklaşık yüzde 61i, Rusların yüzde 55i, Fransız ve Almanların yüzde 49u, İspanyolların yüzde 40ı ve İngilizlerin yüzde 33ü telefondan mesaj okuduğunu belirtti. Altı ülkede anket yapılan sürücülerin yaklaşık yüzde 95i telefondan mesaj okumanın kişinin araç kullanma yeteneğini etkilediğini, bu yüzden de tehlikeli olduğunu söyledi. Sürücülerin en az yarısı, sürücünün tepkilerinin taşınabilir bir cihazdan mesaj okurken, en az yüzde 50 yavaşladığını düşünüyor.Almanya ve Fransa dışında bütün ülkelerdeki sürücüler, en az arkadaşlarından gelen mesajları okuduklarını söylediler. Almanya ve Fransadaki sürücüler ise en az işle ilgili mesajları okuduklarını söylediler.
kaynak