Bir sorun yada zor bir durumun üstesinden inisiyatif kullanarak nasıl geliriz?

Bu konuyu okuyanlar

emubaltaci

Müdavim
Emektar
Katılım
21 Kasım 2005
Mesajlar
18,862
Reaksiyon puanı
129
Puanları
63
Arkadaşlar bir sorun yada zor bir durum tanımlayın ve bunun üstesinden inisiyatif kullanarak nasıl geleceğinizi anlatın. mülakat sorusu olduğu için sizlerle fikir alışverişi yapmak istedim.
 

KaJMeR13

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2013
Mesajlar
2,779
Reaksiyon puanı
9
Puanları
38
önce inisiyatifin ne olduğu bilinsin.
bir konu hakkinda karar verilmesi gerektiginde, belirli karar verme kaliplari icinde kalmayip, icinde bulunulan duruma göre, esnek karar verebilme gücü veya yetkisi, inisiyatiftir.

mesela benim aklıma bir örnek geldi.(sosyal hayattan):
**iki arkadaş var. bunlar x ve y olsun. çok iyi arkadaşlar ve ortaklar(iş).

**ama y, x'i dolandırıyor(hemde baya süredir). x bunu anlıyor(kanıtlar var elinde ve y'nin bundan haberi yok).

**x ne yapmalı?


1)kanıtları sunup direk y ile ilişkisini kesmeli. ve hakkını almalıdır. hemde söke söke.

************
eğer x yukardaki davranışı gerçekleştirirse inisiyatif kullanmadan direk düz mantık hareket edip "işinden ve dostundan" olmuştur.
************


2)"kanıtları geçici olarak göz ardı eder." "y nin neden böyle bir şey yaptığını anlamaya çalışır." "y nin içinde bulunduğu durumu araştırır.(gizlice)" "ve arkadaşı olduğu için y ye (her ne kadar y kendisini dolandırmış olsada) yardım etmek ister ve bir şekilde yardım eder."

************
eğer x yukarıdaki davranışı gerçekleştirirse inisiyatif kulanmış olur ve "tek kaybı y nin kendisinden çaldığıdır." ki onu da y zaten ya öder yada tekrar kazanırlar. sonuçta onlar en iyi dostlar. ve x bu davranışı ile hem dostunu tekrar kazanır, hem mutlu olur, hem işini kaybetmemiş olur. hemde aralarındaki güven artacağından işite ilerleme kaydederler.
************


evet. benim aklıma böyle bir şey geldi. ne kadar mantıklı bilemem. henüz 17 yaşında olduğum için sizin açınızdan ne kadar mantıklı örnekler verdim bilemem.

ama elimden geldiğince bir şeyler yapmak istedim. umarım faydası olur abi. :)

- - - Mesaj Güncellendi - - -
[MENTION=982]emubaltaci[/MENTION] :)
 

emubaltaci

Müdavim
Emektar
Katılım
21 Kasım 2005
Mesajlar
18,862
Reaksiyon puanı
129
Puanları
63
peki o zaman sana bir soru daha. herhangi bir kurumda personel müdürü olarak çalışıyorsun. bu pozisyon için bir sorun yada çözülmesi gereken zor bir durum düşünelim?
 

KaJMeR13

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2013
Mesajlar
2,779
Reaksiyon puanı
9
Puanları
38
peki o zaman sana bir soru daha. herhangi bir kurumda personel müdürü olarak çalışıyorsun. bu pozisyon için bir sorun yada çözülmesi gereken zor bir durum düşünelim?
o kadararını bilemem abi. :) dediğim gibi daha 17 yaşındayım.
ama aklıma bir şey gelirse hemen yazacam.
düşünmeye başladım :) biraz araştırma yapayım :) belki ilham gelir :)

- - - Mesaj Güncellendi - - -

sorunun ne olabileceği konusunda örnek verirmisin? yani nasıl bir sorun olabilir acaba? en çok bu zorluyor beni. deneyimim olmadığı için :)
 

eSa

Müdavim
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,782
Reaksiyon puanı
352
Puanları
83
Eğer sınırlarını aşarak verilecek olan karar durumu çözecekse buna insiyatif denir. Ancak, sonucu tam olarak belli olmayan bir durum için insiyatif değil risk kavramını kullanmak daha yerinde olacaktır.
 

KaJMeR13

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2013
Mesajlar
2,779
Reaksiyon puanı
9
Puanları
38
inisiyatif biraz da kuralların dışına çıkabilmektir.
mesela bir hocanın sınıfta kalması gereken bir öğrenciyi geçirmesidir.

yada bir müdürün "mantıken-düz mantık ve kurallar doğrultusunda" işten çıkartılması gereken bir elemana kuralları çiğnemeden biraz sınırları genişletip bir şans daha tanımasıdır.

geldikçe yazıyorum :D
 

emubaltaci

Müdavim
Emektar
Katılım
21 Kasım 2005
Mesajlar
18,862
Reaksiyon puanı
129
Puanları
63
şöyle bir şey olabilir; diyelim ki bir personel çalıştığı ortamdan memnun değil bu sorunu nasıl çözebiliriz?
kurumumuzda işe giriş çıkışlar çok olduğunu düşünelim, nasıl bir çözüm bulabiliriz?
kurumda personelin çalışma konuları hakkında yetersiz eğitime sahip olduğunu düşünüyoruz fakat bu konuda kimse birşey yapmıyor? biz ne edebiliriz?
 

KaJMeR13

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2013
Mesajlar
2,779
Reaksiyon puanı
9
Puanları
38
birde şu var ki eğer bu bir "mülakat" sorusu ise vereceğin cevaptan çok o cevabı nasıl ifade ettiğin önemlidir.(bunu okul pdr cisi söylediydi-bende katılıyorum bu görüşe)

yani cevabın ne olduğundan çok nasıl sunulduğu nasıl ifade edildiği önemli. bu yüzden çok ama gerekli(gereksiz ve işe yaramaz karmaşık cümleler değil) cümleler kurulmalıdır. ve cevabın sadece %40-45 lik oranı sözlerle anlatılmalıdır.

yani işin içine jest-mimik ve el kol hareketleri ve nesnesel olarak örneklendirmek de gerekmektedir(gerçek hayatta olmuş yada olabilecek örnekler). sadece konuşursan en fazla %60 lık bir cevap verebilirsin.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

şöyle bir şey olabilir; diyelim ki bir personel çalıştığı ortamdan memnun değil bu sorunu nasıl çözebiliriz?
kurumumuzda işe giriş çıkışlar çok olduğunu düşünelim, nasıl bir çözüm bulabiliriz?
kurumda personelin çalışma konuları hakkında yetersiz eğitime sahip olduğunu düşünüyoruz fakat bu konuda kimse birşey yapmıyor? biz ne edebiliriz?
evet. diyelim ki elemanlar iş konusunda eğitimsiz. ve kimse bunla ilgilenmiyor.
**inisiyatif neydi? kuralları "çiğnemeden" sınırları genişletip soruna farklı bir açıdan çözüm bulmak.

(tıpkı bir öğretmenin tembel bir öğrenciyi geçirmesi gibi. öğretmenin elinde 3 tane sözlü kullanma hakkı var. bunlara istediği notu verir. ve milli eğitim bakanı gelse neden bu öğrencinin sözlüsüne bu notu verdin diyemez. -bak kurallar çiğnenmedi ama düz mantığın dışına çıkıldı, sınırlar genişletildi ve öğrenci sınıfı geçti. ama hoca sözlüler yerine öğrenciyi geçirmek için sınav notlarıyla oynasaydı kuralları çiğnemiş olurdu ve suçlu duruma düşerdi.)
(hoca inisiyatif kullanır ve öğrenciyi geçirirse kimse bir şey kaybetmez. ama düz mantık hareket ederse öğrenci 1 sene kaybeder. öğretmen ise iç huzurunu belki de itibarını kaybeder.)

elemanların iş konusunda eğitimin yetersiz olmasıyla kimse ilgilenmiyorsa:

1) konuyla ilgilenmesi gerekenlerin, ilgilenmesi için ilgilenilmeli :)(direk işten çıkarmak yerine bu yapılırsa inisiyatif kullanılmış olur)
2) eğer ilgilenmezlerse iş ve elemanların mutluluğu için ilgilenmeyenler işten çıkarılmalı.(bu inisiyatif değil. çünkü adamlar zaten görevini yapmıyor ve mantıken işten çıkarılmalı)
3)elemanlar işi bilmemelerine rağmen işten çıkarılmamalı.(bu inisiyatiftir)(direk işten çıkarıp deneyimli eleman almaksa düz mantıkdır. ve risktir. çünkü gidenler kadar iyi eleman tekrar bulunamayabilir)
4)elemanlara gerekli eğitimi verebilecek yeni bir eleman aranmalıdır.(bu iş devamı için mantıken yapılması gereken)
 

eSa

Müdavim
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,782
Reaksiyon puanı
352
Puanları
83
şöyle bir şey olabilir; diyelim ki bir personel çalıştığı ortamdan memnun değil bu sorunu nasıl çözebiliriz?
kurumumuzda işe giriş çıkışlar çok olduğunu düşünelim, nasıl bir çözüm bulabiliriz?
kurumda personelin çalışma konuları hakkında yetersiz eğitime sahip olduğunu düşünüyoruz fakat bu konuda kimse birşey yapmıyor? biz ne edebiliriz?

Laf lafı açtıkça konu da değişmekte.

1) Personel sirkülasyonunun çok olduğu bir işyerinde yaptığı işi beğenmemek, memnun olmamak, o kişinin kendi seçimidir. Sürekli mızmızlanması durumu diğer çalışanları da rahatsız edeceği gibi, kendince daha iyi şartlarda başka bir yerde çalışma arzusundadır.

2) Yine ilk maddenin devamı olarak işini de layıkıyla yapamadığı ve şikayet ettiği diğer personellerce de biliniyor ve çalışmasına göz yumuluyorsa (ki burada insiyatifi zaten kullanıyorsunuz demektir) yine aynı şekilde iş ortamında huzursuzluk çıkartır.

3) Yaptığı iş hakkında gerekli eğitimler gerçekten verilmiş mi? yoksa eğitimler işe girerken at buralara imza diyerek, eğitim almış gibi mi gösterilmiş (en tehlikelisi)

4) Bilinçsizce, isteksizce yapılan veya zordan yapılan iş (aynı şey aslında), iş kazalarına daha fazla ihtimal verir. Bu durumda da siz insiyatif kullanmayıp, bu şartlardaki elemanı çalıştırdığınız için risk almış olursunuz, ki sonuçları ağır olur.

5) Durumu işyerinizdeki iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi ile de değerlendirip işe uygunluğuna karar verin. Veya uygun olacak başka bir bölüme atamasını yapın. Zaten bu durumda verilen yeni görevi kabul etmez ise, tazminat hakkı doğacaktır. (belki de istediği budur)
 

emubaltaci

Müdavim
Emektar
Katılım
21 Kasım 2005
Mesajlar
18,862
Reaksiyon puanı
129
Puanları
63
ben bunu buldum

The precise skills or techniques you will use can vary considerably, depending on the problem and your role in the organisation. You may have to use a logical, methodical approach in some circumstances, or be prepared to use creativity or lateral thinking in other situations; you will need to be able to draw on your academic or subject knowledge to identify solutions of a practical or technical nature; you will need to use other skills such as communication and planning and organising to influence change. Whatever issue you are faced with, some steps are fundamental:

  • Identify the problem
  • Define the problem
  • Examine alternatives
  • Act on a plan
  • Look at the consequences
This is the IDEAL model of problem-solving. There are other, more complex methods, but the steps are broadly similar.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

We suggest you think of an example and then use the STAR technique to describe it:
SDefine the Situation
TIdentify the Task
ADescribe your Action
RExplain the Result
This technique is useful at all stages of the selection process so it is worthwhile getting to grips with it. Here is a detailed example:
S- define the Situation: (where were you? what was your role? what was the context?)
I work shifts at a call centre which manages orders for several online companies. One evening I had to deal with a very irate customer who had been promised a delivery a week ago and had still not received it.

T – identify the Task (what was the problem? what was your aim? what had to be achieved?)
Whilst listening to the customer, I accessed his record. This was no help in solving the problem as it simply re-iterated what the customer was saying and did not give any more up-to-date information. I promised the customer that I would do my best to help but I would need to do some research and phone him back. He reluctantly accepted this.

A – describe the Action you took (be clear about what you did!)
I could not check with the office as they were closed and my Supervisor had already left for the evening, so I searched for the same product code to see if I could find updated information on other records. This confirmed that the product was now back in stock and that several deliveries were actually scheduled for the following day. There seemed to have been an error which had resulted in my customer’s record not being updated, so I reserved my customer his machine and then persuaded the Logistics Manager to include him in the schedule.

R – highlight the Result you achieved (what was the outcome? be specific and, if possible, quantify the benefits)
My shift was over but I telephoned him back and explained what I had done and hoped very much that it was convenient for him to accept delivery the following day. He was delighted with the initiative I had taken and thanked me. Two days later my Supervisor told me that I had received excellent feedback from a customer and I would be nominated for Employee of the Month!

To use the STAR technique effectively, remember:

  • You are the STAR of the story, so focus on your own actions.
  • Tell a story and capture the interest of the reader. Include relevant details but don’t waffle.
  • Move from the situation, to the task, to your actions, and finally to the result with a consistent, conversational approach.
A detailed statement like this can be used in online applications, or used at interview. It is also easy to adapt it for use in your CV, eg:

  1. My work experience at the Call Centre required me to develop good problem solving skills when dealing with difficult customers with stock and delivery issues.
  2. I have good customer service skills developed through resolving problems relating to stock and deliveries whilst working for a Call Centre.
[h=3]Adapting Your Examples[/h]The example above, for instance, could easily be altered to prove your communication skills, show that you can adapt and be flexible, and that you have great customer service skills. It is worthwhile spending time writing statements like this about all your experiences and then adapting them to match each recruiters’ specific requirements.
 
Üst