bestordu
Öğrenci
- Katılım
- 23 Ocak 2007
- Mesajlar
- 18
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 0
Öncelikle merhabalar;
Sizlerle tatsız bir anımı paylaşmak istiyorum.
Geçen Nisan ayında Nokia N96 marka bir cep telefonu satın aldım. Garanti güvencesi olarak ise GENPA (hepimizin çok iyi bildiği) güvencesi vardı. Telefonu severek kullandım ve temmuz ayında telefonum yazılımsal bir hata sonucu açılmadı. Bende doğal olarak GENPA teknik servisine gönderdim. Hani madem gönderiyorum daha başka hatalarını da yazayım onları da yapsınlar dedim. Daha önceden bu hatalara katlanıyordum çünkü teknik servislerde cihazlar çok uzun süre kalıyor. Ortalama 3 hafta kadar. Hata açıklaması olarakta:
-Telefon açılmıyor
-Ön kapak toz alıyor
-Kızak sisteminde boşluk var
-Batarya bir gün dayanıyor
diye olası sorunları sıraladım. Daha sonra Genpa Adana şubesine (ya da acentesine) gönderdim. Sonra bana bi ürün takip kodu verdiler. Bende sürekli oradan takip ediyorum. İşte, sisteme girişi yapılmış falan diye yazıyor. Ben ise uzun bir bekleyişe geçtim. Daha sonra arayıp yetkili ile görüştüm (onlar beni aramasada). Yetkili bana: telefonunuzu istanbula gönderdik. Merkez teknik serviste tamiri gerçekleşek dediler. Telefonum gönderdiğim yerden başka bir yere gidiyor ve bu bana hiçbirşekilde bildirilmiyor. Neyse ben yine bir bekleme sürecine girdim. Tabi ben hergün siteden bana verilen kodla takip yapıyorum. Sürekli aynı yazı, Telefon arızası giderilemedi şunu şunu yaptık diye. Bir gün kapı çaldı ve kargocu amca bana telefonumu verdi. Şaşırdım! İnternet sitesinde ki açıklamada hiç bir değişiklik yoktu. Neyse Telefonu kutudan çıkardım ve açma tuşuna bastım, telefon açıldı. Ama sürekli Telefon tuş kilidinde. Tuş kilit düğmesine baktığımda ne göreyim: Telefonun tuş kilit düğmesi ters takılmış!!! hatta takılamamış!! Zorlanarak kasa kapatılmış!!! ve kasa arasında boşluk kalmış!!! Bende daha uğraşamam dedim ve gittim bi telefoncu ustaya tuş kilit düpmesini hemen üstten iki vidayı gevşetip yerine tekrar takması ile hallettim.
Sonra hattımı tekrar taktım ve asıl bombayı o zaman gördüm.Telefonda şebeke yok. Şehrin göbeğinde şebeke yok!!! Nasıl olur diye ustaya danıştım. Tekrar gönder dedi. Bende hayatta olmaz bu kadar bekleyemem daha dedim. Adam da o zaman ben açayım içini telefonun dedi. Açtık. Sonra gördük ki telefonun anakartındaki şebeke tırnakları kırılmış vaziyette!!!! İnanamadık. Nasıl olur. Şebeke ile ilgili hiç bir sorun yoktu ama şebeke sorunlu geldi cihaz. Sonra usta tamir etti.
Telefon elime ulaştığında ki hatalar:
-Kızak arızası giderilmemiş
-Telefonda şebeke yok
-Tuş kilit düğmesi ters takılmış ve sistem sürekli kilitli
-Kasa zorlanarak kapatılmış hatta kapatılamamış
-Telefon sürekli hafıza kartını kendi kendine çıkartıp takıyor
-Müzik çalarken mesaj gelince telefon kendini yeniden başlatıyor
-Şarj bir günü zor geçiriyor
Daha sonra mail yazdım ve durumu bildirdim. Beni birisi aradı. İşte anlattı anlattı. Telefonunu tekrar gönder falan dedi. Bende o kadar süre bekleyemem dedim. Sonra kadına bi kaç soru sordum ve sessiz kaldığı anlar şunlardı:
Ben: Hanımefendi tamir ettiğiniz ürünlerin kontrolü nasıl yapılıyor dedim.
Kadın: Teknik servise girerken, hasar tespitinde, cihaz tamiri sonrasında, teslimata geldiği birimde, paketleme biminde.
Ben: Benim cihazım iki il değiştirdiği için bu kontrollerin ikişer kez olması gerekiyor, yanılıyor muyum?
Kadın: Hayır beyefendi yanılmıyorsunuz haklısınız.
Ben: Peki toplamda 10 adet kontrolden benim cihazım nasıl oluyorda bu HASARLARLA geri bana geliyor?
Kadın: Sus pus.. Bekleyişte... HDD ışığı yanıyor... Ekran dondu... Vee sonuda Fatal error akabinde mavi ekran.. Çattt!! görevli kendini resetledi.
Sonra yine lafa girdim...
Ben: Ben bu cihaza tam 1000 küsür lira para verdim çünkü sizin güvencenizde GENPA Garantili olsun diye!!
Kadın: Evet haklısınız.
Ben: Bu verdiğim ücret şu anda çöpe gitti çünkü sürekli telefonum çekiyormu acaba diye saat başı 50 kere kontrol etmek sorunda kalıyorum.
Kadın: Hımmmm...
Ben: Yani artık telefonu kullanma taraftarı değilim. Sürekli telfonum çekmiyor komplekslerim başladı.
Kadın: Evet...
Ben: Yani o verdiğim 1000 küsür lira çöpe gitti. Tahminlerime göre bu sizin maaşınızın yarısına ya eşdeğerdir ya da %70'ine.
Kadın: Hemen hemen...
Ben: Size soruyorum: Bir ay hiç para almadan çalışır mısınız?
Kadın: Doğal olarak mümkün değil.
Ben: Sizin sayenizde ben malesef 1 ay bedavaya çalıştım.
Kadın: Sus pus.. Error...
Sonra o lafa girdi:
Kadın: Gönderin cihazınızı yeniden
Ben: O kadar bekleyemem.
Kadın: En kısa sürede göndermeye çalışacağız.
Ben: Madem böyle bir olanağınız var (en kısa süre ortalamanın altında bir süre diye tahmin ediyorum) neden her zaman bu hızlandırılmış süreçten işlem görmüyor sunuz?
Kadın: Sus pus.. Error...
Ben: Eğer istanbula gelirsem, getiririm.
dedim ve telefonu kapattım....
:sleep:
Sizlerle tatsız bir anımı paylaşmak istiyorum.
Geçen Nisan ayında Nokia N96 marka bir cep telefonu satın aldım. Garanti güvencesi olarak ise GENPA (hepimizin çok iyi bildiği) güvencesi vardı. Telefonu severek kullandım ve temmuz ayında telefonum yazılımsal bir hata sonucu açılmadı. Bende doğal olarak GENPA teknik servisine gönderdim. Hani madem gönderiyorum daha başka hatalarını da yazayım onları da yapsınlar dedim. Daha önceden bu hatalara katlanıyordum çünkü teknik servislerde cihazlar çok uzun süre kalıyor. Ortalama 3 hafta kadar. Hata açıklaması olarakta:
-Telefon açılmıyor
-Ön kapak toz alıyor
-Kızak sisteminde boşluk var
-Batarya bir gün dayanıyor
diye olası sorunları sıraladım. Daha sonra Genpa Adana şubesine (ya da acentesine) gönderdim. Sonra bana bi ürün takip kodu verdiler. Bende sürekli oradan takip ediyorum. İşte, sisteme girişi yapılmış falan diye yazıyor. Ben ise uzun bir bekleyişe geçtim. Daha sonra arayıp yetkili ile görüştüm (onlar beni aramasada). Yetkili bana: telefonunuzu istanbula gönderdik. Merkez teknik serviste tamiri gerçekleşek dediler. Telefonum gönderdiğim yerden başka bir yere gidiyor ve bu bana hiçbirşekilde bildirilmiyor. Neyse ben yine bir bekleme sürecine girdim. Tabi ben hergün siteden bana verilen kodla takip yapıyorum. Sürekli aynı yazı, Telefon arızası giderilemedi şunu şunu yaptık diye. Bir gün kapı çaldı ve kargocu amca bana telefonumu verdi. Şaşırdım! İnternet sitesinde ki açıklamada hiç bir değişiklik yoktu. Neyse Telefonu kutudan çıkardım ve açma tuşuna bastım, telefon açıldı. Ama sürekli Telefon tuş kilidinde. Tuş kilit düğmesine baktığımda ne göreyim: Telefonun tuş kilit düğmesi ters takılmış!!! hatta takılamamış!! Zorlanarak kasa kapatılmış!!! ve kasa arasında boşluk kalmış!!! Bende daha uğraşamam dedim ve gittim bi telefoncu ustaya tuş kilit düpmesini hemen üstten iki vidayı gevşetip yerine tekrar takması ile hallettim.
Sonra hattımı tekrar taktım ve asıl bombayı o zaman gördüm.Telefonda şebeke yok. Şehrin göbeğinde şebeke yok!!! Nasıl olur diye ustaya danıştım. Tekrar gönder dedi. Bende hayatta olmaz bu kadar bekleyemem daha dedim. Adam da o zaman ben açayım içini telefonun dedi. Açtık. Sonra gördük ki telefonun anakartındaki şebeke tırnakları kırılmış vaziyette!!!! İnanamadık. Nasıl olur. Şebeke ile ilgili hiç bir sorun yoktu ama şebeke sorunlu geldi cihaz. Sonra usta tamir etti.
Telefon elime ulaştığında ki hatalar:
-Kızak arızası giderilmemiş
-Telefonda şebeke yok
-Tuş kilit düğmesi ters takılmış ve sistem sürekli kilitli
-Kasa zorlanarak kapatılmış hatta kapatılamamış
-Telefon sürekli hafıza kartını kendi kendine çıkartıp takıyor
-Müzik çalarken mesaj gelince telefon kendini yeniden başlatıyor
-Şarj bir günü zor geçiriyor
Daha sonra mail yazdım ve durumu bildirdim. Beni birisi aradı. İşte anlattı anlattı. Telefonunu tekrar gönder falan dedi. Bende o kadar süre bekleyemem dedim. Sonra kadına bi kaç soru sordum ve sessiz kaldığı anlar şunlardı:
Ben: Hanımefendi tamir ettiğiniz ürünlerin kontrolü nasıl yapılıyor dedim.
Kadın: Teknik servise girerken, hasar tespitinde, cihaz tamiri sonrasında, teslimata geldiği birimde, paketleme biminde.
Ben: Benim cihazım iki il değiştirdiği için bu kontrollerin ikişer kez olması gerekiyor, yanılıyor muyum?
Kadın: Hayır beyefendi yanılmıyorsunuz haklısınız.
Ben: Peki toplamda 10 adet kontrolden benim cihazım nasıl oluyorda bu HASARLARLA geri bana geliyor?
Kadın: Sus pus.. Bekleyişte... HDD ışığı yanıyor... Ekran dondu... Vee sonuda Fatal error akabinde mavi ekran.. Çattt!! görevli kendini resetledi.
Sonra yine lafa girdim...
Ben: Ben bu cihaza tam 1000 küsür lira para verdim çünkü sizin güvencenizde GENPA Garantili olsun diye!!
Kadın: Evet haklısınız.
Ben: Bu verdiğim ücret şu anda çöpe gitti çünkü sürekli telefonum çekiyormu acaba diye saat başı 50 kere kontrol etmek sorunda kalıyorum.
Kadın: Hımmmm...
Ben: Yani artık telefonu kullanma taraftarı değilim. Sürekli telfonum çekmiyor komplekslerim başladı.
Kadın: Evet...
Ben: Yani o verdiğim 1000 küsür lira çöpe gitti. Tahminlerime göre bu sizin maaşınızın yarısına ya eşdeğerdir ya da %70'ine.
Kadın: Hemen hemen...
Ben: Size soruyorum: Bir ay hiç para almadan çalışır mısınız?
Kadın: Doğal olarak mümkün değil.
Ben: Sizin sayenizde ben malesef 1 ay bedavaya çalıştım.
Kadın: Sus pus.. Error...
Sonra o lafa girdi:
Kadın: Gönderin cihazınızı yeniden
Ben: O kadar bekleyemem.
Kadın: En kısa sürede göndermeye çalışacağız.
Ben: Madem böyle bir olanağınız var (en kısa süre ortalamanın altında bir süre diye tahmin ediyorum) neden her zaman bu hızlandırılmış süreçten işlem görmüyor sunuz?
Kadın: Sus pus.. Error...
Ben: Eğer istanbula gelirsem, getiririm.
dedim ve telefonu kapattım....
:sleep: