Bir GENPA'zede'nin anıları...

Bu konuyu okuyanlar

bestordu

Öğrenci
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Öncelikle merhabalar;

Sizlerle tatsız bir anımı paylaşmak istiyorum.

Geçen Nisan ayında Nokia N96 marka bir cep telefonu satın aldım. Garanti güvencesi olarak ise GENPA (hepimizin çok iyi bildiği) güvencesi vardı. Telefonu severek kullandım ve temmuz ayında telefonum yazılımsal bir hata sonucu açılmadı. Bende doğal olarak GENPA teknik servisine gönderdim. Hani madem gönderiyorum daha başka hatalarını da yazayım onları da yapsınlar dedim. Daha önceden bu hatalara katlanıyordum çünkü teknik servislerde cihazlar çok uzun süre kalıyor. Ortalama 3 hafta kadar. Hata açıklaması olarakta:

-Telefon açılmıyor
-Ön kapak toz alıyor
-Kızak sisteminde boşluk var
-Batarya bir gün dayanıyor

diye olası sorunları sıraladım. Daha sonra Genpa Adana şubesine (ya da acentesine) gönderdim. Sonra bana bi ürün takip kodu verdiler. Bende sürekli oradan takip ediyorum. İşte, sisteme girişi yapılmış falan diye yazıyor. Ben ise uzun bir bekleyişe geçtim. Daha sonra arayıp yetkili ile görüştüm (onlar beni aramasada). Yetkili bana: telefonunuzu istanbula gönderdik. Merkez teknik serviste tamiri gerçekleşek dediler. Telefonum gönderdiğim yerden başka bir yere gidiyor ve bu bana hiçbirşekilde bildirilmiyor. Neyse ben yine bir bekleme sürecine girdim. Tabi ben hergün siteden bana verilen kodla takip yapıyorum. Sürekli aynı yazı, Telefon arızası giderilemedi şunu şunu yaptık diye. Bir gün kapı çaldı ve kargocu amca bana telefonumu verdi. Şaşırdım! İnternet sitesinde ki açıklamada hiç bir değişiklik yoktu. Neyse Telefonu kutudan çıkardım ve açma tuşuna bastım, telefon açıldı. Ama sürekli Telefon tuş kilidinde. Tuş kilit düğmesine baktığımda ne göreyim: Telefonun tuş kilit düğmesi ters takılmış!!! hatta takılamamış!! Zorlanarak kasa kapatılmış!!! ve kasa arasında boşluk kalmış!!! Bende daha uğraşamam dedim ve gittim bi telefoncu ustaya tuş kilit düpmesini hemen üstten iki vidayı gevşetip yerine tekrar takması ile hallettim.

Sonra hattımı tekrar taktım ve asıl bombayı o zaman gördüm.Telefonda şebeke yok. Şehrin göbeğinde şebeke yok!!! Nasıl olur diye ustaya danıştım. Tekrar gönder dedi. Bende hayatta olmaz bu kadar bekleyemem daha dedim. Adam da o zaman ben açayım içini telefonun dedi. Açtık. Sonra gördük ki telefonun anakartındaki şebeke tırnakları kırılmış vaziyette!!!! İnanamadık. Nasıl olur. Şebeke ile ilgili hiç bir sorun yoktu ama şebeke sorunlu geldi cihaz. Sonra usta tamir etti.

Telefon elime ulaştığında ki hatalar:
-Kızak arızası giderilmemiş
-Telefonda şebeke yok
-Tuş kilit düğmesi ters takılmış ve sistem sürekli kilitli
-Kasa zorlanarak kapatılmış hatta kapatılamamış
-Telefon sürekli hafıza kartını kendi kendine çıkartıp takıyor
-Müzik çalarken mesaj gelince telefon kendini yeniden başlatıyor
-Şarj bir günü zor geçiriyor


Daha sonra mail yazdım ve durumu bildirdim. Beni birisi aradı. İşte anlattı anlattı. Telefonunu tekrar gönder falan dedi. Bende o kadar süre bekleyemem dedim. Sonra kadına bi kaç soru sordum ve sessiz kaldığı anlar şunlardı:

Ben: Hanımefendi tamir ettiğiniz ürünlerin kontrolü nasıl yapılıyor dedim.
Kadın: Teknik servise girerken, hasar tespitinde, cihaz tamiri sonrasında, teslimata geldiği birimde, paketleme biminde.
Ben: Benim cihazım iki il değiştirdiği için bu kontrollerin ikişer kez olması gerekiyor, yanılıyor muyum?
Kadın: Hayır beyefendi yanılmıyorsunuz haklısınız.
Ben: Peki toplamda 10 adet kontrolden benim cihazım nasıl oluyorda bu HASARLARLA geri bana geliyor?
Kadın: Sus pus.. Bekleyişte... HDD ışığı yanıyor... Ekran dondu... Vee sonuda Fatal error akabinde mavi ekran.. Çattt!! görevli kendini resetledi.

Sonra yine lafa girdim...

Ben: Ben bu cihaza tam 1000 küsür lira para verdim çünkü sizin güvencenizde GENPA Garantili olsun diye!!
Kadın: Evet haklısınız.
Ben: Bu verdiğim ücret şu anda çöpe gitti çünkü sürekli telefonum çekiyormu acaba diye saat başı 50 kere kontrol etmek sorunda kalıyorum.
Kadın: Hımmmm...
Ben: Yani artık telefonu kullanma taraftarı değilim. Sürekli telfonum çekmiyor komplekslerim başladı.
Kadın: Evet...
Ben: Yani o verdiğim 1000 küsür lira çöpe gitti. Tahminlerime göre bu sizin maaşınızın yarısına ya eşdeğerdir ya da %70'ine.
Kadın: Hemen hemen...
Ben: Size soruyorum: Bir ay hiç para almadan çalışır mısınız?
Kadın: Doğal olarak mümkün değil.
Ben: Sizin sayenizde ben malesef 1 ay bedavaya çalıştım.
Kadın: Sus pus.. Error...

Sonra o lafa girdi:

Kadın: Gönderin cihazınızı yeniden
Ben: O kadar bekleyemem.
Kadın: En kısa sürede göndermeye çalışacağız.
Ben: Madem böyle bir olanağınız var (en kısa süre ortalamanın altında bir süre diye tahmin ediyorum) neden her zaman bu hızlandırılmış süreçten işlem görmüyor sunuz?
Kadın: Sus pus.. Error...
Ben: Eğer istanbula gelirsem, getiririm.

dedim ve telefonu kapattım....

:sleep:
 

sahan2106

Asistan
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
457
Reaksiyon puanı
5
Puanları
18
Bende 1 ay önce Nokia aldım Genpa garantili. Telefon tuşlara basınca çatur çutur ediyor arka kapağı.Acaba benımde başıma yukardakıler gelırmı. KVK dan şaşmazdım, boşluğuma denk geldı işte :S
 

bestordu

Öğrenci
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
bilemiyorum. ama benim başıma geldi. inşallah sizin başınıza gelmez. eğer bulunduğunuz şehirde genpa varsa direk gidip oradan işlemlerinizi bizzat yapmanız sizin yararınıza olabilir. benim bulunduğum şehirde genpa servisi olmadığı için kargo ile göndermek zorunda kaldım ve çok bekledim....
 

muratteas

Müdavim
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
Genpa nın sitesine girdiğiniz de bile gösteriyor kendini ne olduğunu alacaksan KVK ve Başarı garantisinden olacak önemli sorunu olmadıkça 3 gün içinde hallediyorlar sorunu.
 

hüseyin123

Müdavim
Katılım
9 Haziran 2009
Mesajlar
1,057
Reaksiyon puanı
13
Puanları
0
telpadan samsung alıcam acaba telpa nasıl? içime bi kuşku düştü şimdi
 

bestordu

Öğrenci
Katılım
23 Ocak 2007
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Genpa nın sitesine girdiğiniz de bile gösteriyor kendini ne olduğunu alacaksan KVK ve Başarı garantisinden olacak önemli sorunu olmadıkça 3 gün içinde hallediyorlar sorunu.

kesinlikle katılıyorum.

telefonu bana göndermişler kargo ile ama takip kodu ile açılan bilgilendirme sayfasında hiç bir bilgi yok telefonunuzu verdik kargoya diye...
 

balcis

Doçent
Katılım
19 Eylül 2006
Mesajlar
514
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
arkadaşlar ne kvk ne başarı fark etmez, telefon sürekli kapanma hatasından 4 kere toplamda 7 kere servise gitti aslında aynı hatadan 3 toplamda 5 kere servis gördü mü değiştirmeleri lazımmış, hukuğunu epey bir okudum işin süreç zarfında. daha aldıktan 30 dakika sonra başlamış bir sorun, ayıplı mal, siemens'e açılan ve 2 sene sonra kazanılan bir dava. masraflar ve sinir bozukluğu kaybedilen zaman hariç telefonun o zamanki değeri olan 220 tl'yi mahkeme kararıyla söke söke siemens denen boş beleş firmadan geri almak.. özeti budur. hiçbirine güvenilmez diyorum.
 

muratteas

Müdavim
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
arkadaşlar ne kvk ne başarı fark etmez, telefon sürekli kapanma hatasından 4 kere toplamda 7 kere servise gitti aslında aynı hatadan 3 toplamda 5 kere servis gördü mü değiştirmeleri lazımmış, hukuğunu epey bir okudum işin süreç zarfında. daha aldıktan 30 dakika sonra başlamış bir sorun, ayıplı mal, siemens'e açılan ve 2 sene sonra kazanılan bir dava. masraflar ve sinir bozukluğu kaybedilen zaman hariç telefonun o zamanki değeri olan 220 tl'yi mahkeme kararıyla söke söke siemens denen boş beleş firmadan geri almak.. özeti budur. hiçbirine güvenilmez diyorum.
Ne alaka arkadaşım Siemens hatalı mal üretiyorsa değiştirmiiyorsa servis ne yapsın elinden geleni yaptığı halde. Ben ilk telefonum N73 ü 2 kere servise verdim bir sorunum cebime koyunca kendini rerstartlıyordu yeni versiyonda da aynı hatayı yapıyordu gittim Bakırköy KVK ya anlatım 2.günde gelip alabilirsiniz diye sms yolladılar.Diğer sorunumda versiyon güncellerken bağlantı koptu verdim servise yüksek seviyeden aldılar sitesinden de hergün takip ettim 3.hafta da kasayı değiştirip yolladılar.Site de notta yazıyordu 4.haftadan sonra cihazınız yapılmadıysa teslim ettiğiniz noktadan yenisini alabilirsiniz diye.
 

xyunusx

Doçent
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
791
Reaksiyon puanı
40
Puanları
28
yerinden yerinede çok fark ediyo bi arkadaşım zamanında iyi para verip bayiden simens bi telefon getirtti daha sonra arızalanınca garantiye yolladı tel bir buçuk ayda gelmiş kasası temizdi gderken geldiğinde çizikler içinde aradan 2 gün sonra teknik servisteki eleman vicdanı sızlayarak aradı ve abi 1 ay kendim kullandım telefonu arkadaşlara hava olsun diye hakkını helal et dedi :D
 

Lonesomecowboy

Doçent
Katılım
3 Şubat 2010
Mesajlar
615
Reaksiyon puanı
198
Puanları
43
Bende sony ericsson marka bir telefonumla sizinkine benzer bir süreci yaşamıştım.1ay kadar Türkiyede kalacak,sonra KKtcye geçecektim.Yani 1 ay içinde mutlaka ama mutlaka cihazın bana teslimi gerekiyordu.Zaten 30 iş günü içerisinde verilecek bende bu süre içerisinde nasıl olsa Türkiyedeyim diyerek servise vermiştim cihazı.Cihaz 1 ayın sonunda geri geldi.Şİkayetim konuşma sırasında karşıdan gelen sesin aniden kesilmesiydi.Cihazı servisten aldıktan sonra bu sorunun halen devam ettiğini gördüm.Değişim için 3.kez aynı hatayı vermesi gerekiyormuş.Tabiki benimde cihazı tekrardan servise verecek durumum olmadığı için sonyi çöpe atmış ve bilindik bir teknoloji mağazasından çok da pahalı olmayan bir cihaz daha almıştım.
ondan sonra da cep telefonlarına çok fazla para vermedim...
 

nehir3434

Öğrenci
Katılım
1 Aralık 2010
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Öncelikle geçmiş olsun dileklerimi iletmek isterim.Aslında bu paylaşımınızı okuyunca hiç de şaşırmadm.İsmini vermemin doğru olmayacağı bir elektronik mağazanın müşteri hizmetleri uzmanıyken sizin gb mağdur müşterileri memnun etmek için elimden geleni yapıyordum.Şunu bilmenizi isterim ki hangi firma olursa olsun hangi teknik servis olduğu da önemli değil ,o bildiğiniz bütün firmalar bazen müşterilerine karşı böyle mahçup duruma düşebiliyorlar.Bu ya iş yoğunluğundan yada personel sıkıntısından kaynaklanıyor.İş akışında kopukluk oluşunca müşteri memnuniyetsizliğine sebeiyet veriyor doğal olarak.Ben bir müşterimin bilgisayarını servise gönderdim ismini vermiyorum duysanız ' ooo süper firma müşteri memnuniyeti onlar için çok önemli tüketici mağdur etmez asla ' dersiniz.Müşterimin hakaretlerine dayanamayıp birgün mesai bitimi servisin yolunu tuttum içeri girdiğimde gözlerime inanamadım 1 oda dolusu bilgisayar teknisyenler harıl harıl çalışıyo ama yinede bu tür problemler çıkabiliyo.Bunu işin içine girince öğrendim.Demem o ki siz haklısınız sonuna kadar, bu müşteriyi bağlayan bi konu değil ,servisleri savunduğumu düşünmeyin sakın.Ama bi tavsiye kesinlikle oturduğunuz şehirde servisi olmayan bir ürünü almayın eer alırsanız işlemleriniz uzun sürer ve ürününüz kargoda hasar görebilir sıkıntı stres anlıyacağınız dahada önemlisi kendi ellerinizle servise götürün aracı firmayı sokmayın araya.Şunuda unutmayın aldığınız ürün 1 yıl içinde aynı arızadan 3 kez farklı arızadan 6 kez servise gittiyse direk değiştirmek zorundalar.Tüketici hakem heyetinin yolu göründü demektir.Geçmiş olsun mağdur tüketicim,

---------- Post added at 16:23 ---------- Previous post was at 16:18 ----------

telpa kvk genpa başarı hiç ama hiç farketmez.Bu tür sıkıntılar her serviste yaşanıyo.Şansınıza kalmış.
 

POWER

Müdavim
Katılım
5 Ekim 2009
Mesajlar
10,275
Reaksiyon puanı
161
Puanları
0
Bilgi için teşekkür ederim. Ama bir firma kendi bünyesinde teknik eleman YETİŞTİRMEYİ becermeli. Büyük marka olmak büyük sorumluluk ister. Relamlarda en iyisi biziz , teknolojinin gülen yüzü gibi beylik laflar etmek kolaydır. Zor olan o lafların arkasında durabilmektir. Benim için suçlu her zaman için firmadır. Eleman yetiştireceksin, öğreteceksin kaliteli satıyorsan arkasında ssağlam bir şekilde duracaksın.
 
Üst