- Katılım
- 30 Temmuz 2009
- Mesajlar
- 23,098
- Reaksiyon puanı
- 1,117
- Puanları
- 293
- Yaş
- 41
Erdal Beşikçioğlu'nun oynadığı tek kişilik oyun, kapalı gişe oynuyor. Oyunun biletleri 1,5 dakika içinde bitiyor
[SDNTV] http://s2.tvarsivi.com/cache/20120301_015100_13.flv[/SDNTV]
Ankara Devlet Tiyatrosunda kapalı gişe oynayan, "Bir Delinin Hatıra Defteri" adlı yapıt, 250. kez perde açtı.
Eserin Akün Sahnesindeki özel temsili Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Lemi Bilgin, Bakanlık yetkilileri, gazete, televizyon ve ajansların Ankara temsilcileri, kültür sanat muhabirleri ile çok sayıda gazeteci izledi.
Nikolay Vasiliyeviç Gogolun "Bir Delinin Hatıra Defteri", Sylvie Luneau ile Roger Coggio tarafından uyarlandı. Coşkun Tunçtanın Türkçeleştirdiği yapıtın proje tasarımı ve yönetmenliğini Cem Emüler üstleniyor.
Eserde, 1960lı yıllarda Türk tiyatrosunun büyük ustası Genco Erkalın iki farklı yorumla sahneye getirdiği "Aksenti İvanoviç Poprişçin" karakterini Erdal Beşikçioğlu canlandırıyor. Tek kişilik oyunun dekor ve giysi tasarımı Sertel Çetinerin, ışık düzeni Seyhun Ayaş ile Zeynel Işıkın, müzik, ses ve efekt tasarımı da Tayfun Gültutanın imzasını taşıyor.
Gogolun içinde yaşadığı Rus toplumunun genel yapısını ve bireylerini büyük bir dikkatle tahlil ettiği eser, yazarın birbirinden ilginç gözlemlerini yansıtması açısından önem taşıyor. Hayatın gerçeklerini kabul edemeyen ve hezeyanlar içinde olan bir adamın adım adım deliliğe giden dramını gözler önüne seren yapıtta Beşikçioğlu, sahneye kurulan özel bir vinçle seyirci karşısına çıkıyor.
Stüdyo Sahnenin açılış oyunu olarak 4 Ocak 2008de perde açan eser, "Bir delinin" tuttuğu günlükten hareketle toplum, sosyal statüler, ilişkiler ve dönemin siyasi yapısını masaya yatıran psikolojik içerikli bir başyapıt niteliğini taşıyor.
-Bakan Günay ile Beşikçioğlu arasında sıcak sohbet-
Temsilin ardından gazetecilere değerlendirmede bulunan Bakan Günay, eseri yıllar önce Genco Erkalın yorumuyla izlediğini, yıllardır sahnelenen bu klasik yapıtın Ankara Devlet Tiyatrosu versiyonunu da sahne tekniği yönünden başarılı bulduğunu söyledi.
Günay, "Erdal Beşikçioğlunun performansı gerçekten çok yüksek. Müthiş bir oyuncu olduğunu bir kez daha sergiledi" yorumunu yaptı.
Beşikçioğlunun eser boyunca bir vinç üzerinde sahnede olmasına atıfta bulunan Günay, "Karlı bir kış gecesinde heyecanlı bir tiyatro oyunu izledik" dedi.
Bakan Günay, temsil için bilet bulamadıklarını söyleyen gazetecilere, "Bilet bulamadığınız zaman bana söyleyin. Genel müdürü tanıyorum" diye espri yaptı. Bunun üzerine, Genel Müdür Bilgin, "Maalesef 1,5 dakika içinde biletler bitiyor. 10 gişemiz aynı anda açılıyor. Dün gece bir seyirci geldi, ben gişede yatacağım dedi" sözleriyle, eserin gördüğü yoğun ilgiye dikkati çekti.
Günay, daha sonra yanına gelen Erdal Beşikçioğlunu tebrik etti. Beşikçioğlu, gazetecilerin vinç üzerindeki tehlikeli sahnelerde yer almaktan çekinip çekinmediğini sorması üzerine, "Akün Sahnesinde biraz hafif içimiz kamaşıyor. Ama Stüdyo Sahnede her yer bizim, orada hiç korkumuz yok. Gerçi düşünürseniz sokakta yürürken de risk vardır" karşılığını verdi.
Bilginin, sanatçının bir kez düştüğünü ifade etmesi üzerine Beşikçioğlu, "Düşmedim hocam, kontrollü atladım" diye espri yaptı.
-Bakan Günay ile Beşikçioğlu hemşehri çıktı-
Erdal Beşikçioğlu, eserde izleyiciyle kontak kurup kurmadığını soran gazeteciye de, "Seyirciyle fazla iletişime geçmemek istiyorum, o dünyadan kopmamak için" yanıtını verdi.
Eserin sahnelenmesi sırasında cep telefonu çaldığını da dile getiren sanatçı, "İki telefonumuz çaldı. Onu duydum" diye sitem etti.
Uyuyan izleyicileri görüp görmediğinin sorulması üzerine ise Beşikçioğlu, "Onları da zaman zaman uyandırıyoruz" dedi.
Bakan Günayın, "Bir şey daha sormak istiyorum. Ordulu olduğunuz doğru mu sizin?" sorusu üzerine Beşikçioğlu, "Evet, Ordu, Ünye, Hamidiye" karşılığını verdi. Orduda da bir Beşikçioğlu ailesinin olduğunu belirten Günay, "Çok yaygın ve geniş bir ailedir, onlardansınız diye düşündüm" diye konuştu.
Günayın, Ünyeye arada gidip gitmediği yönündeki sorusunu da Beşikçioğlu, "Arada fındığa gidiyoruz tabii" diye yanıtladı.
KAYNAK
[SDNTV] http://s2.tvarsivi.com/cache/20120301_015100_13.flv[/SDNTV]
Ankara Devlet Tiyatrosunda kapalı gişe oynayan, "Bir Delinin Hatıra Defteri" adlı yapıt, 250. kez perde açtı.
Eserin Akün Sahnesindeki özel temsili Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay, Devlet Tiyatroları Genel Müdürü Lemi Bilgin, Bakanlık yetkilileri, gazete, televizyon ve ajansların Ankara temsilcileri, kültür sanat muhabirleri ile çok sayıda gazeteci izledi.
Nikolay Vasiliyeviç Gogolun "Bir Delinin Hatıra Defteri", Sylvie Luneau ile Roger Coggio tarafından uyarlandı. Coşkun Tunçtanın Türkçeleştirdiği yapıtın proje tasarımı ve yönetmenliğini Cem Emüler üstleniyor.
Eserde, 1960lı yıllarda Türk tiyatrosunun büyük ustası Genco Erkalın iki farklı yorumla sahneye getirdiği "Aksenti İvanoviç Poprişçin" karakterini Erdal Beşikçioğlu canlandırıyor. Tek kişilik oyunun dekor ve giysi tasarımı Sertel Çetinerin, ışık düzeni Seyhun Ayaş ile Zeynel Işıkın, müzik, ses ve efekt tasarımı da Tayfun Gültutanın imzasını taşıyor.
Gogolun içinde yaşadığı Rus toplumunun genel yapısını ve bireylerini büyük bir dikkatle tahlil ettiği eser, yazarın birbirinden ilginç gözlemlerini yansıtması açısından önem taşıyor. Hayatın gerçeklerini kabul edemeyen ve hezeyanlar içinde olan bir adamın adım adım deliliğe giden dramını gözler önüne seren yapıtta Beşikçioğlu, sahneye kurulan özel bir vinçle seyirci karşısına çıkıyor.
Stüdyo Sahnenin açılış oyunu olarak 4 Ocak 2008de perde açan eser, "Bir delinin" tuttuğu günlükten hareketle toplum, sosyal statüler, ilişkiler ve dönemin siyasi yapısını masaya yatıran psikolojik içerikli bir başyapıt niteliğini taşıyor.
-Bakan Günay ile Beşikçioğlu arasında sıcak sohbet-
Temsilin ardından gazetecilere değerlendirmede bulunan Bakan Günay, eseri yıllar önce Genco Erkalın yorumuyla izlediğini, yıllardır sahnelenen bu klasik yapıtın Ankara Devlet Tiyatrosu versiyonunu da sahne tekniği yönünden başarılı bulduğunu söyledi.
Günay, "Erdal Beşikçioğlunun performansı gerçekten çok yüksek. Müthiş bir oyuncu olduğunu bir kez daha sergiledi" yorumunu yaptı.
Beşikçioğlunun eser boyunca bir vinç üzerinde sahnede olmasına atıfta bulunan Günay, "Karlı bir kış gecesinde heyecanlı bir tiyatro oyunu izledik" dedi.
Bakan Günay, temsil için bilet bulamadıklarını söyleyen gazetecilere, "Bilet bulamadığınız zaman bana söyleyin. Genel müdürü tanıyorum" diye espri yaptı. Bunun üzerine, Genel Müdür Bilgin, "Maalesef 1,5 dakika içinde biletler bitiyor. 10 gişemiz aynı anda açılıyor. Dün gece bir seyirci geldi, ben gişede yatacağım dedi" sözleriyle, eserin gördüğü yoğun ilgiye dikkati çekti.
Günay, daha sonra yanına gelen Erdal Beşikçioğlunu tebrik etti. Beşikçioğlu, gazetecilerin vinç üzerindeki tehlikeli sahnelerde yer almaktan çekinip çekinmediğini sorması üzerine, "Akün Sahnesinde biraz hafif içimiz kamaşıyor. Ama Stüdyo Sahnede her yer bizim, orada hiç korkumuz yok. Gerçi düşünürseniz sokakta yürürken de risk vardır" karşılığını verdi.
Bilginin, sanatçının bir kez düştüğünü ifade etmesi üzerine Beşikçioğlu, "Düşmedim hocam, kontrollü atladım" diye espri yaptı.
-Bakan Günay ile Beşikçioğlu hemşehri çıktı-
Erdal Beşikçioğlu, eserde izleyiciyle kontak kurup kurmadığını soran gazeteciye de, "Seyirciyle fazla iletişime geçmemek istiyorum, o dünyadan kopmamak için" yanıtını verdi.
Eserin sahnelenmesi sırasında cep telefonu çaldığını da dile getiren sanatçı, "İki telefonumuz çaldı. Onu duydum" diye sitem etti.
Uyuyan izleyicileri görüp görmediğinin sorulması üzerine ise Beşikçioğlu, "Onları da zaman zaman uyandırıyoruz" dedi.
Bakan Günayın, "Bir şey daha sormak istiyorum. Ordulu olduğunuz doğru mu sizin?" sorusu üzerine Beşikçioğlu, "Evet, Ordu, Ünye, Hamidiye" karşılığını verdi. Orduda da bir Beşikçioğlu ailesinin olduğunu belirten Günay, "Çok yaygın ve geniş bir ailedir, onlardansınız diye düşündüm" diye konuştu.
Günayın, Ünyeye arada gidip gitmediği yönündeki sorusunu da Beşikçioğlu, "Arada fındığa gidiyoruz tabii" diye yanıtladı.
KAYNAK


