Bilgisayarımdan ses gelmiyor.

Bu konuyu okuyanlar

Karaman10

Öğrenci
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
21
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
Yaş
24
Herkese merhaba,
Başlıkta da belirttiğim gibi dizüstü bilgisayarımdan harici bir cihaz olmadan ses alamıyorum. Aygıt Yöneticisi bölümünde Intel Smart Sound Technology OED kısmında sorun var (Hata Kodu: 10) sürücü güncelleme, yeniden başlatma vs. seçenekleri denedim ama bir türlü düzelmedi. Yardımlarınızı bekliyorum.
 

wittroc

44
Emektar
Katılım
15 Kasım 2020
Mesajlar
6,324
Çözümler
36
Reaksiyon puanı
11,197
Puanları
113
Yaş
20
Aşağıdaki yöntemleri deneyebilirsiniz:
Yöntem 1: Ses Kartı Sürücüsünü Güncelleştirme

Sorun, eksik, eski veya bozulmuş sürücülerden kaynaklanıyor olabilir. Ses kartı sürücüsünü en son sürüme güncelleyin ve sesin tekrar çalışıp çalışmadığına bakın.



Sürücüyü güncellemek için, bilgisayarınızın üreticisinin web sitesinden en yeni ses sürücüsünü indirebilirsiniz. Sürücüleri hızlı bir şekilde bulmak için, sık kullandığınız arama motoruna gidin ve "PC marka adı + model adı + sürücüleri" girin. Bu sıklıkla doğrudan bir bağlantı sağlayacaktır. O zaman en son ses sürücülerini buradan indirebilirsiniz. En yeni ses sürücüsünü PC üreticisinin web sitesinden indiremezseniz, ses kartı üreticisinin web sitesine gidebilirsiniz.



Çoğu sürücü için, indirilen yürütülebilir dosyayı (.exe) çift tıklatabilir ve sürücüyü yüklemek için talimatları uygulayabilirsiniz.



Sürücülerin indirilmesi ve yüklenmesi ile ilgili bir sorun yaşıyorsanız, Ses Sürücüsünü otomatik olarak güncellemenize yardımcı olması için Sürücü Kolaylığını kullanabilirsiniz. Sürücü Kolay, bilgisayarınızdaki tüm sorunlu sürücüleri algılayacak ve bunları çok hızlı bir şekilde yeni sürüme güncelleyecek olan programdır. Kod 10 hatasına Sürücü Kolaylığı ile sürücü sorunlarından kaynaklanırsa, hatanın birkaç dakikada düzeltilebileceğini düşünebilirsiniz.





Yöntem 2: Ses Kartı Aygıtını Kaldırma



Aygıtın kaldırılması bazen Kod 10 hatasını düzeltmeye yardımcı olabilir. Ses kartı aygıtını kaldırmak için lütfen aşağıdaki adımları izleyin.



1. Aygıt Yöneticisi'nde "Ses, video ve oyun denetleyicileri" kategorisini genişletmek için çift tıklayın.

2. Bu kategorideki her ses aygıtını sağ tıklatın ve bağlam menüsünden Kaldır'ı tıklatın.



3. Kaldırma işlemini onaylamanız istenebilir. Onay penceresi açılırsa, "Bu cihaz için sürücü yazılımını sil" in yanındaki kutuyu işaretleyin ve Tamam düğmesine tıklayın.



4. Bilgisayarınızı yeniden başlatın ve sorunun giderilip giderilmediğine bakın.





Yöntem 3: Bozuk kayıt defteri girdilerini el ile düzeltme



Not: Bunu gerçekleştirmek için Windows'da yönetici olarak oturum açmanız gerekir. Kayıt defterini hatalı olarak değiştirirseniz önemli sorunlar oluşabilir, lütfen aşağıdaki adımları dikkatlice izleyin. Sorun oluştuğunda kayıt defterini önceki durumuna geri yükleyebilmeniz için kayıt defterini yedeklemeniz önerilir.



Bu adımları takip et:



1. Aynı anda Win + R (Windows logosu tuşu ve R tuşu) tuşlarına basın. Bir Çalıştır iletişim kutusu belirecektir.

2. Çalıştır kutusuna regedit yazın ve Tamam düğmesine tıklayın. Ardından Kayıt Defteri Düzenleyicisi açılır.



3. Sol bölmede, "HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}" kayıt defteri alt anahtarını bulun ve tıklatın.



4. Sağ bölmede UpperFilters öğesine tıklayın.

UpperFilters'ı orada görmüyorsanız LowerFilters'ı bulun ve sağ tıklatın. (Not: UpperFilters veya LowerFilters kayıt defteri girdisini görmüyorsanız bu yöntem sizin için değildir.)

5. Bağlam menüsünde Sil'i tıklayın. Silme işlemini onaylamanız istendiğinde, Evet'i tıklatın.



7. Bilgisayarınızı yeniden başlatın.

  • REGEDIT uyarısı
Not: Kayıt defterinde yapılacak en küçük hatalar sistem üzerinde ciddi sorunlara yol açabilir. Yapacağınız işlemden tam olarak emin değilseniz Kayıt defteri üzerinde herhangi bir değişiklik yapmamanızı tavsiye ederim.
 
Üst