Beklenen PC oyunları

Bu konuyu okuyanlar

sonmodel06

Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
1,194
Reaksiyon puanı
4
Puanları
38
Sonbahar ve kışın oyun yağmurları bereketli geçecek

2008’in yarısını atlattık ve oyun mevsiminin bereketli olduğu, senenin üçüncü ve dördüncü çeyreği yaklaşmaya başladı. Ağustos sonunda başlayacak ve yılbaşına kadar sürecek olan bu yağmurda, sizler için bazı önemli oyun başlıklarını tek bir çatı altında topladık. İşte beklenilen ve bir erteleme olmazsa kavuşacağız bazı oyunlar:

BATTLEFIELD HEROES

Battlefield serisi online bazlı olarak artık kült bir marka haline geldi. Son olarak Battlefield: Bad Company ile konsol platformunda konuk oldu. Serinin yeni oyunu bu son yıllarda artık karşımıza sıkça çıkmaya başlayan çizgi film tarzı grafiklerle gelmeye hazırlanıyor. Yine multiplayer tabanlı olacak olan Heroes, daha önce Battlefield oyunlarında kullanılan Refractor 2 grafik motoruyla hazırlanıyor. Bedava olarak yayınlanacak yapımda, Light, Medium ve Heavy olmak üzere üç farklı karakter sınıfı bulunacak. Karakterler seviye (Level) atlayabilecek. Karakterlerin üstündeki giysiler ve silahlar değiştirilebilecek. Seviye atlandığında daha yeni silahlar ve eşyalar alma imkanı bulunacak. Artık çoğu oyunda standart olan araçlar Heroes’ta kendine yer buluyor. Oyun normalde TPS olarak oynanırken, FPS perspektifinin de kullanılacağı söyleniyor. Şuanda beta testinde olan yapım, eğer bir terslik olmazsa Sonbahar’da piyasaya sürülecek.


1.jpg



BROTHERS IN ARMS: HELL'S HIGHWAY

Daha önce Half-Life: Opposing Force, Half-Life: Blue Shift gibi oyunları geliştiren, Halo 1’i PC’ye port eden Gearbox Software, 2005’te yapıp piyasaya sürdüğü Brothers in Arms: Road to Hill 30 (BIA) ile haklı bir başarı elde etmişti. Bir takımı yönettiğimiz oyun sevilmiş ve 2. Dünya Savaşı’nın acımasızlığını ve asıl dramatik yönünü oyunculara sunmuştu. Arkasından gelen Earned in Blood, seriyi daha bir üste taşımıştı. Şimdilerde firma serinin üçüncü oyununu ve Borderland’ı geliştiriyor. Unreal Engine 3 kullanan Hell's Highway’de Matthew "Matt" Baker’ı canlandırıyoruz. Oyun, müttefik kuvvetlerinin Ren ve Wall nehirlerinde güvenliği sağlamaya çalıştığı sırada geçiyor. Yapımda takım arkadaşlarımızın ve düşmanların yapay zekasının iyi olacağı söyleniyor. En önemlisi ise Hell's Highway’de önceki oyunlara göre çok daha dramatik öğeler ve duygusallık bulunacak. Directx 10’u da destekleyen oyun PC dışında, X360 ve PS3’e de çıkacak. Eğer bir terslik olmazsa 2. Dünya Savaşı’nın acımasızlığını ve duygusallığını Eylül ayı içinde daha net olarak yaşayacağız.



2.jpg


COMMAND & CONQUER: RED ALERT 3


Command & Conquer ismi birçok oyuncu için vazgeçilmezdir. Strateji türünde adını altın harflerle yazdıran seriyi, artık efsane bir isim haline gelmiş olan Westwood firması oyun dünyasına kazandırmıştı. Ancak firma daha sonra EA Games tarafından satın alındı. Westwood’ta çalışanların bazıları EA Games’te kalırken, bir kısmı ise ayrılıp yeni bir firma kurmuştu (Bkz. Petroglyph Games – Star Wars: Empire At War). EA, Command & Conquer 3: Tiberium Wars’ı duyurmuştu, hatta birçok kişi oyun EA’den çıktığı için kötü olabileceğini düşünüyordu. Ancak oyun sanılanın tam tersi eski oyunlardaki ruhu aynen sunabildi. Daha sonra ek paketiyle bu başarıyı pekiştirdi. EA Games’in bu başarısı, çoğu kişiyi Red Alert 3 için de olumlu düşüncelere sevk ediyor. Red Alert 3’te Soviet ve Allied dışında üçüncü olarak Japonların olacağı söyleniyor. Oyun kara savaşları haricinde denizdeki mücadeleler üstünde de yoğunlaşıyor. RNA grafik motoruyla hazırlanan oyun PC ve X360 için bu sene dördüncü çeyrekte piyasaya sürülecek. PS3 versiyonunun ise yapımı şimdilik durduruldu. Red Alert 3’ten sonra ise C&C evrenindeki serüvene 2009’da Tiberium ile devam edeceğiz.​


3.jpg


CRYSIS WARHEAD

Grafikleriyle öne çıkan, ama en önemlisi Türkçe seslendirmesiyle ülkemizde çoğu oyuncu tarafından beğenilen Crysis’te, Nomad olarak uzaylılar ve Korelilere karşı büyük bir mücadeleye girişmiştik. Oyun boyunca maceramızda dikkat çeken biri daha vardı, Michael Sykes yani asıl bildiğimiz adıyla Psycho. Psycho’la oyun boyunca karşılaştık, konuştuk, ancak adadaki maceramızda o neler yaptı? Başından neler geçti, bilmiyorduk. Crysis Warhead’te bu sefer Psycho rolüne bürünüyoruz ve ana oyuna paralel bir senaryoda Psycho’nun yaşadığı macerayı oynayacağız. Warhead’in en önemli özelliği, oyunun ilk yapıma göre çok daha iyi optimize edileceği. Bununla ilgili olarak Cevat Yerli, PCgamer dergisine verdiği röportajda 620$ bir PC’de oyunun rahatça oynanabileceğini belirtmişti. Yapım, Crysis’e ihtiyaç duymadan tek başına oynanabilir bir oyun olacak. Ayrıca PC dışında herhangi bir platforma da çıkmayacak. Crytek’in Budapeşte stüdyosu tarafından hazırlanan Warhead, Eylül ayında piyasaya sürülecek.​


4.jpg



DEAD SPACE

Event Horizon (Ufuk Faciası) ilginç ve korkutucu bir filmdi. Bir uzay gemisi içinde yapay bir kara delik vardı ve bunun sayesinde gemi atlama yaparak, uzak yıldız sistemlerine gidebilecekti. Ancak atlamayı bir yıldız sistemine değil, cehenneme yapmış ve yıllar sonra geri dönmüştü. Bir kurtarma gemisi, atlama yapan uzay gemisine gidip, yaşayan var mı ve ne olduğu sorularını araştırmaya çalışıyordu. Ancak kurtarma gemisinin personeli korkutucu gerçekle karşı karşıya kalmıştı. Dead Space, bazılarına göre Event Horizon’dan esinlenmiş ve filme benzetilen bir oyun olarak görülüyor. Ishimura maden gemisinde garip olaylar oluyor ve Isaac Clarke olarak biz de gemide neler olduğunu araştırmak üzere, Ishimura’ya gönderiliyoruz. Sonrasında neler olduğunu öğreniyoruz, ama bunun bedeli ağır oluyor. Dead Space bu konu üstüne yoğunlaşan, uzayda geçen korkutucu bir yapım. Gemi içinde yer çekimsiz ortamlarda dolanıp, yeri geldiğinde uzaya açılan büyük boşluklar üstünden sıçrayışlar yapabileceğiz. Karakterimizin giydiği giysinin kinetik gücü olacak, bu sayede uzaktaki nesneleri alabileceğiz, hatta bunları düşmanlar üstünde kullanabileceğiz. Issız gemide yalnız değiliz, yaratığa dönüşmüş personelle başa çıkmak zorundayız. EA Games, düşman yapay zekasının zorlayıcı ve taktik yapacağını açıklıyor. Animasyon filmi ve çizgi romanları da hazırlanan Dead Space, PC, X360 ve PS3 için Ekim ayında piyasaya sürülecek, korkmaya hazırlanın!​


5.jpg



FALLOUT 3

Fallout ismi, oyunlar arasında birçok kişi için en iyisi, bir kısım içinse en iyilerinden biri. Ancak hangisi olursa olsun bu Fallout 1-2’nin en iyi oyunlardan olduğu gerçeğini değiştirmiyor. 1997’de başlayan efsane daha sonra çıkan devam oyunuyla devam etmiş ve sonrasında taktik ağırlıklı Fallout Tactics: Brotherhood of Steel piyasaya sürülmüştü. Ancak Brotherhood of Steel asla ilk iki oyun gibi değildi. Ama başında Fallout isminin bulunması çoğu insanı cezp etmişti. Herkes Fallout 3’ü beklerden Black Isle kapanmıştı. Hatta firmanın üzerinde çalıştığı Fallout 3 (Kod adı Van Buren Projesi) yarım kalmıştı. Fallout’un isim haklarını Bethesda aldı ve oyunu duyurdu. Yapım Fallout 2’den 36 yıl sonra geçiyor. Vault 101’de yaşayan biriyiz. Babamızı bir sabah uyandığımızda Vault 101’de bulamıyoruz ve onu bulmak için vahşi dünyaya adım atıyoruz. Yapım Oblivion’da kullanılan Gamebryo Engine’la geliştiriliyor. Bethesda her açıklamasında Fallout atmosferinin yeni oyunda her şekilde olacağını söylüyor. FPS oynanan yapımda yine RPG elementleri ön planda olacak. Çoğu kişi tarafından eleştirilen Fallout 3’ün, PC, X360 ve PS3 için Ekim ayında piyasaya sürülmesi bekleniyor. Bakalım gerçekten Fallout adını taşıyabilecek ve efsaneyi devam ettirecek bir oyun olacak mı?​


6.jpg



FAR CRY 2

Crytek’in çıkış oyunu olan Far Cry çıktığı sene kasırga gibi esmiş ve bir klasik olmuştu. Başarılı olmasına ve beğenilmesine rağmen Crytek ve Ubisoft’un yıldızı barışmadı ve iki firma yollarını ayırdı. Far Cry isim hakları da Ubisoft’un elinde kaldı. Far Cry 2’de yine Jack’i oynuyoruz. Ancak bu sefer bir adada değiliz, tam tersine yakıcı sıcaklarıyla Afrika’da büyük bir maceraya atılıyoruz. İlk oyundaki gibi deneylerle yaratılan Mutant’lar karşımızda yok, artık rakiplerimiz safkan insan! Far Cry 2, Dunia Engine’la geliştiriliyor. Dunia aslında temeli CryEngine olan ve Ubisoft tarafından baştan yazılmış bir motor ve oldukça esneklik, gerçeklik sağlıyor. Göz kamaştırıcı görsellik dışında, dalı kırılan bir ağacın dalının yeniden çıkması, alevlerin gerçekçi bir biçimde yayılması gibi detayları yaratıyor. Far Cry 2’de ilk oyundaki gibi araçlar olacak ve en önemlisi 50 kilometre karelik bir harita bulunacak. En güzel kısım ise burada yatıyor, çünkü harita parça parça yükleme ekranına sahip olmayacak. Oyunun en başında bir yükleme ekranı olacak ve oyun boyunca bir daha "Load" yazısına rast gelmeyeceğiz. Yeni nesil konsollar ve PC için Ekim’de piyasaya sürülecek olan oyun, daha önce birçok başarılı oyuna imza atan ve piyasadaki en kaliteli yapımcılardan biri olarak lanse edilen Ubisoft’un Montreal stüdyosu tarafından hazırlanıyor.​


7.jpg



LEFT 4 DEAD

Turtle Rock Studios (Daha sonra Valve saflarına katıldı ve Valve South oldu) tarafından geliştirilen yapım, bu senenin en ilgi çekici oyunlarından biri. Multiplayer tabanlı yapımda, zombiler gene başrolde. Oyun içinde 2 farklı takım bulunacak. Bir takım hayatta kalmaya çalışan insanlar olurken (Survivor), diğerleri ise özel yetenekleri bulunan elit 4 farklı zombinin oluşturduğu bir takım (Infected). Infected içinde Boomer, Smoker, Avcı ve Tank isminde 4 zombi var. Bunlar oyuncular kontrolünde olurken, normal zombiler ise bilgisayar kontrolünde bulunacak. Ancak NPC zombiler tabii ki elitlere göre zayıf ve kolay olacak, ancak sayıları da çok olacak. Elit zombilerde mesela Smoke’ta uzayan ve yapışkan bir dil olacak ve Survivor’daki oyuncuları öldürmeye çalışacak. Boomer, kusmuk atabilecek. Elit zombilerin bu yetenekleri ilgi çekici duruyor, tabii ki normal insan takımı da boş değil, güçlü silahlara sahipler. Oyun single player’a da sahip, oyuncular single player’da botlara karşı savaşacak. Sonuç olarak yapım ilginç bir konsept üstüne kurulu ve arkasında Valve var. Birkaç kere ertelenen Left 4 Dead bir terslik olmazsa, Kasım ayında PC ve X360 için çıkacak.​



8.jpg


PROJECT ORIGIN


Blood, No One Lives Forever, Alien versus Predator, Tron 2.0, Condemned ve daha pek çok ismi piyasaya kazandıran nadir yapımcılardan biri olan Monolith, F.E.A.R. ile oyuncuların yeniden taktirini kazanmıştı. F.E.A.R. ilk ortaya çıktığı E3 fuarında birçok kişinin ilgisini çekmiş ve piyasaya sürüldüğünde de oldukça beğenilmiş ve bir klasik olmuştu. Fakat firma Crytek ve Ubisoft’un yaşadığı anlaşmazlık gibi Vivendi’yle anlaşmazlık yaşadı. Sonunda F.E.A.R. isim hakları Vivendi’de kaldı. Monolith ise F.E.A.R.’ın isim olarak farklı ama asıl devamı olan projesi üstünde çalışmaya başladı. Hatta firma bir anket düzenleyip, oyunun ismini Project Origin olarak belirledi. Oyunda Michael Becket adında bir karakteri kontrol ediyoruz. Yapım ilk oyun sonundaki büyük patlamadan yarım saat öncesinde başlıyor. Becket’ın olaylardan haberi yok ve özel bir timdeki normal biri. Aslında her şeyin bir terörist saldırısı olduğunu düşünüyor, ancak olay yerinde tüm gerçekleri öğreniyor. Project Origin’de ilk oyunda kullanılan Jupiter Extended’in geliştirilmiş bir versiyonu kullanılıyor. Yeni mekanlar, yeni olaylar, yeni düşmanlar, yeni silahlarla Project Origin, ilk oyunu tamamlayacak gözüküyor. Hatta belirtelim, ilk oyundaki karakterimizi ikinci oyunda bile görebileceğiz. Alma’nın ahını Project Origin’de alabilecek miyiz? İşte bunun cevabını PC, X360 ve PS3’e çıkacak yapımda, Ekim ayında öğrenebileceğiz.​


9.jpg



SAINT’S ROW 2

Saint’s Row ismi yabancı gelmesin, 2006’da X360’a özel olarak piyasaya sürülen yapım oldukça başarılı olmuş ve milyonu geçen bir satış rakamı da yakalamıştı. Bu haklı başarı oyunun devamını da getiriyor. Hem de bu sefer sadece X360 için değil, PC ve PS3 için de ikinci oyun duyuruldu. İlkine göre daha serbestlik ve daha geniş içerik sunan Saint’s Row 2’de, detaylı bir karakter yaratma ekranı bulunacak. Oyunda yer alan yeniliklerden birini canlı kalkan. Birini canlı kalkan olarak kullanıp, çatışmalar da daha az yara alabilir, hatta bunun sayesinde ateş bölgesinden uzaklaşabiliriz. Çatışmalar sadece şehir sokaklarında yaşanmayacak, denizde, havada her an aksiyona girebileceğiz. İlkine göre daha fazla araç, daha fazla mekan Saint’s Row 2’de yer alacak. Stilwater’da etrafı birbirine katmak zevkli olacağına benziyor. Geliştirilmiş grafikleri ve oyun yapısıyla Saint’s Row 2, Ekim ayında bizlerle birlikte olacak.​



10.jpg


SILENT HILL: HOMECOMING


Silent Hill her zaman gizemli, korkutucu ama bunlar yüzüne ilgi çekici, merak uyandırıcı oldu. Team Silent’in dağılmasından sonra Double Helix Games (Collective, Shiny Entertainment’la birleştikten sonra bu ismi aldı) tarafından geliştirilen yapımda, Alex Shephard adında eski bir askeri yönetiyoruz. Alex, gazi olmuş ve tedavi gördüğü hastanede erkek kardeşi Joshua’nın kaybolduğuna dair bazı hayaller görüyor. Bu sebepten dolayı da evine geri dönüyor, ancak her şeyin bıraktığı gibi olmadığı görüyor. İşin garibi kardeşiyle birlikte babasının da kayıp olduğunu öğreniyor. Yapımda bir savaş sistemi yer alıyor ve söylenene göre her silahın kendine özgü bir bitirici vuruşu olacak. Yapımda ayrıca Havoc fizik motoru kullanılıyor. En ilginci ise Silent Hill: Homecoming’te efsane Pyramid Head’te yer alıyor. Daha önce sadece yeni nesil konsollar için çıkacağı söylenen oyunun, PC versiyonu da onaylandı. Eğer bir terslik olmazsa Alex’le karanlık ve korkutucu maceraya Eylül ayında dalacağız.​

11.jpg


SPORE

Peter Molyneux gibi ilginç fikirlere ve yaratıcı oyunlara imza atan Will Wright, bundan birkaç sene önce Spore’u tanıttığında yine merak uyandırmış ve ilgi çekmişti. Aradan geçen seneler, oyuna olan ilgiyi daha da arttırdı, hatta yakın zamanda yayınlanan Spore Creature Creator’la artık Spore üstündeki sis perdesi daha da aralandı. Spore, PC, Mac ve Wii için piyasaya sürülecek. Uzun zamandır beklenen yapım, hücre yaşantısından, evrimsel gelişmeye giden ilginç bir oynanışa sahip. Zaten oyunun en merak uyandırıcı kısmı burada yatıyor, hatta Spore evrimsel gelişmeden öteye uzayda yolculuk yapan büyük bir uygarlığa kadar uzanan bir yola sahip. Sonuç olarak uzun zamandır merak edilen, beklenilen bir oyun. Editörü sayesinde kendi yaratığımızı yaratmak ve daha birçok ayrıntıyı içinde barındırıyor. Peki bu kadar beklemeye değer mi? Söylendiği gibi kolay ve hatta kullanıcı dostu bir oyun olacak mı? İşte bunlar ve daha fazlası Eylül ayı içinde yanıt bulacak.​

12.jpg



S.T.A.L.K.E.R.: CLEAR SKY

Duke Nukem Forever (Never) kadar olmasa da, ertelenen oyunlar kervanında üst sıralarda bulunan Stalker, gene de sabırla bekleyişe değmişti. Hatta çoğu kimse kalburüstü stratejiler yapan GSC Games’in oyunundan ertelenmesinden dolayı pek bir şey beklemiyordu. Ancak GSC bunun tam tersini yaptı ve güzel bir oyunu kazandırdı. Stalker, Boris ve Arkady Strugatsky kardeşlerin Uzayda Piknik romanı ve Andrei Tarkovsky’nin Stalker filmini (Filmde romanı temel alır) temel alan bir konuya sahipti. Hikayeye göre Çernobil (Chernobyl) felaketinden sonra, santralin çevresinde garip olaylar meydana geliyordu. Zone bölgesi adı verilen bu yerde nükleer sızıntıdan dolayı değişen hayvanlar ve insanlara çeşitli özellikler Artifact’lar vardı. Bizde bu Artifact’ların peşinde olan bir avcıyı yönetiyorduk ve yaptıklarımıza göre oyunun 7 farklı sonundan birini yaşıyorduk. İlk oyunun başarısından sonra geliştirilmeye başlanan Clear Sky’da, yeni mekanlar ve ekipmanlar bulunuyor. Bu sefer yönettiğimiz karakter de farklı ve ilk oyundaki bazı mekanlara da gideceğiz. Bir iki kere ertelenen Clear Sky, Directx 10’u destekliyor ve PC için piyasaya sürülecek. Ağustos sonunda Zone bölgesine geri dönmek ilgi çekici duruyor.

13.jpg

STARCRAFT 2

Aradan geçen koca bir 10 yıl (Duke Nukem Forever’ın da hakkını yememek lazım) ve sonunda kendini gösteren bir dev. Artık bir marka haline gelen Blizzard’ın efsane strateji oyunu Starcraft, 1998’de çıktığında kaç kişiyi başında tuttu, kaç kere multiplayer olarak maçları yapıldı sayısı belli değildir. Hatta artık milli spor haline bile geldi. Kore’de insanlar Starcraft maçları yapıyor ve bu karşılaşmalar televizyondan bile veriliyor. Sürpriz olarak bir anda çıkan Starcraft 2, duyurulduğunda büyük bir şok etkisi yarattı. Bunca zamandır ser verip sır vermeyen Blizzard ağzını iyi tutmuştu, oyunu senelerdir el altından geliştirmişti. Görsel olarak geliştirilen efsanenin yeni oyunu, eski yapımdaki oynanışı ve içeriği aynen koruyor. Hatta onun üstüne biraz daha yenilik katıyor. PC için geliştirilen Starcraft 2’nin tam olarak ne zaman çıkacağı belli değil. Yapılan açıklamada oyunun 2008’de çıkmayacağı belirtiliyor. Ancak adı açıklanmayan bazı kaynaklar 2008’in Aralık ayında efsanenin devamına kavuşacağımızı belirtiyor. Umarım en kısa zamanda Starcraft 2 piyasaya sürülür.

14.jpg
 

|BeyabaN|

Müdavim
Katılım
18 Mayıs 2008
Mesajlar
3,248
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
call of duty modern warfare 2 yi beklemiyormuyuz? :D
 

Rapchy

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Ağustos 2008
Mesajlar
10,758
Reaksiyon puanı
119
Puanları
63
Dostlar yorum yazmadan önce konunun açılış tarihine baksaydınız keşke :)
 
Üst