Bedava varken korsana ne gerek?

Bu konuyu okuyanlar

cacar

Profesör
Yazılımların bugünkü gibi ezici çoğunlukla kapalı kaynak olması durumu hep böyle değildi. Aksine ilk dönemlerde bütün yazılımlar açık kaynaklıydı ve konuyla ilgili herkes bir ucundan tutup düzeltmeye çalışırdı.

Bill Gates'in bir haber grubuna yolladığı "Siz aptal mısınız? Niye emeklerinizi paraya çevirmiyorsunuz?" minvalindeki mesajla yeni bir dönem başladı. Artık yazılım parayla satılır hale gelmişti. Elbette bir grup da açık kaynak hareketine devam ederek alternatifleri besledi. Hatırı sayılır bir grupsa paralı yazılımların korsan kopyalarını kullandı.

Sebebi ne olursa olsun hem ahlaki hem de kanuni açıdan sakıncaları bulunan bu yolu seçenler için açık kaynak dünyasının mucizelerini hatırlatmak istedik. İşte popüler yazılımlar ve ücretsiz alternatifleri (Fiyatlar ABD bedelleri üstünden hesaplanmıştır):

Ticari uygulama Açık kaynak Windows desteği
Adobe Illustrator (~500$) Inkscape Var
Adobe InDesign (~700$) Scribus Var
Adobe Photoshop (~600$) The GIMP Var
Adobe Premiere (~800$) Kino, Cinelerra Yok
Adobe Reader (bedava) Evince, Kpdf, GV Yok
Apple iTunes (bedava) AmaroK, Rhythmbox, Yok
Banshee
Kazaa (bedava) aMule, eMule Var
Microsoft Excel (~200$) OpenOffice Spreadsheet Var
Microsoft Internet Explorer (bedava) Firefox, Konqueror Var
Microsoft Office (~400$) OpenOffice Var
Microsoft Outlook (bedava) Thunderbird, Var
Evolution, KMail
Microsoft Powerpoint (~200$) OpenOffice Presentation Var
Microsoft Windows Media Player(bedava) Mplayer, VLC, Var
Totem, Kaffeine, Xine
Microsoft Word (~200$) OpenOffice Word Processor Var
MSN Messenger (bedava) Gaim (Pidgin),Kopete,aMSN Var
Nero (~100$) K3b, Gnomebaker Yok
Palm Desktop (bedava) Gnome-Pilot, KPilot Yok
Quark XPress (~800$) Scribus Var
QuickTime Player (bedava) Mplayer, VLC, Totem, Var
Kaffeine, Xine
Winamp (bedava) AmaroK, Rhythmbox, Banshee Yok


Daha geniş bir listeyi Open Source as alternative sitesinden elde edebilirsiniz.

Link: http://www.osalt.com/

Kaynak: http://teknoajan.com/bedava-varken-korsana-ne-gerek-haber_724.html
 

crazyfrog

Öğrenci
Arkadaşa katılıyorum.Eve internet bağlatmamın üstünden 1 sene geçti.Bu süre zarfında kullandığım programaların açık kaynaklı olmasına çalışıyorum.İşletim sisteminide değiştirmeyi düşünüyorum;ama kardeşim bana katılmıyor.Umarım o da sonunda bazı şeylerin farkına varır.Bilgisayar Pardus kurmayı düşünüyorum.İyi günler.
 

RedBaron

Öğrenci
açık kaynak alternatifleri gelişiyor finansal destek olmadan bu hale geldiler ilerde neler olur bilinmez..saol...
 

ikxan

Doçent
sinanyc dedi ki:
:) slm kardeş sende ip gizleme ve yakalama programı varmı

saygılar selamlar

Ona ip gizleme denmez proxy server denir. Burda bir tane program var dene istersen.

http://www.ip-adress.com/

İp yakalamada ne oluyor alemsiniz ;D Internet te kimin ip sini yakalıcan, bill gates amcanınkini mi ? ;D Yanlış yere yazıyorsunuz, konuyla alakası yok.

Korsana bende karşıyım, ürünlerin deneme sürümleri var isteyen indirir dener beğenirse satın alır.
 

sinanyc

Öğrenci
valla nediyim ellerine sağlık teşekkürler

bende zaten dergilerden aldığım cdleri kullanıyorum

bişeyde ben ekliycem dvd river alana nero 10.0 bedava kutunun içinden çıkıyor boşa para verip neroyu almanıza gerek yok

hem eski sürümleri daha hızlı

ayrıca pc ve chip dergilerinin verdiği cd lerde bayağı programlar var
benim işime yarıyor ..
ÖRNEK : 1 NERO VAR
2 MEDİYA PLEYIR 10 TÜRKÇESİ HEMDE
3 JAVA SON SÜRÜMÜ (EĞER LİME WARE) KULLANIYORSANIZ BU ŞART
4 GÜVENLİK YAZILIMLARI BENDE EN AZ100 TANE OLDU HEMDE 50KB. LIK
5 MÜZİK MP3 VMA GİBİ PİYANO GİBİ BUNA DİVX DAHİL YAPIM PROGRAMLARI
6 İP ADRESS SORGULAMA GİBİ BAZI YAZILIMLARDA VAR BEN BU SAYEDE BU SİTEYİ BULDUM VE ÜYE OLDUM
7 NET.FRAME WORK BİLE VAR

İNŞALLAH BU SİTEDE BU TÜR PROGRAMLARI KAPSAYAN VE BENİM GİBİ ACEMİ PROGRAMCILAR VE KULLANICILARIDA RAHATCA ULAŞA BİLECEĞİMİZ BOŞUNA DERGİLERE PARA VERME VE BU NE İŞE YARAR DİYE SALAK SALAK BAKMIYACAĞIMIZ VEDE AYRICA
ARAMAKTAN YORULMAYACAĞIMIZ Bİ SİTE OLURSA Kİ BEN ŞİMDİLİK MEMNUNUM
ÇOK MUTLU VE BAHTİYAR OLURUZ
LÜTFEN BİZİ KIRMAYIN VE MÜMKÜNSE SİTEMİZDE ÜCRETSİZ VE İŞE YARAR PROGRAMLARA DA YER VERMENİZİ İSTERİM SAYGILAR TÜM ARKADAŞLARA BAŞARILAR .
 

sinanyc

Öğrenci
ikxan dedi ki:
sinanyc dedi ki:
:) slm kardeş sende ip gizleme ve yakalama programı varmı

saygılar selamlar

Ona ip gizleme denmez proxy server denir. Burda bir tane program var dene istersen.

http://www.ip-adress.com/

İp yakalamada ne oluyor alemsiniz ;D Internet te kimin ip sini yakalıcan, bill gates amcanınkini mi ? ;D Yanlış yere yazıyorsunuz, konuyla alakası yok.

Korsana bende karşıyım, ürünlerin deneme sürümleri var isteyen indirir dener beğenirse satın alır.

KARDEŞ BEN ACEMİYİM KİMDE NE DUYSAM MERAKTAN SORUYOM ZATEN ELN OĞLU BİŞEKİLDE YAKALIYO AFFETMİYO
Bİ ARKADAŞ KREDİ KARTINI KAPTIRMIŞ ONA LAZIM SALAK NETTE KREDİ KARTIYLA BAZI HATLARA GİRMİŞ ŞİMDİDE AĞLIYO
 

blogger

Doçent
Ama şunuda düşünmek lazım:Açık kaynak programların kalitesi hiçbir zaman ücretli programların kalitesine ulaşamıyor..
 

aydin67

Öğrenci
Türkiyemizin micosofta çok parası gidiyor devletin kurumları gerekli çalışmaları yapıp(bilişime destekverip) pardüs gibi ücretsiz yazılımlara yönelmelidir,sadece meb microsofa en az 200 000 windows lisansı için para vermiştir. Diğer kurumları siz tahmin edin artık..
bu paralar az değil dostlar devletimiz bilişimi desteklemeli hatta bilimsel çalışan İnternet cafelere destek vermelidir
 

ikxan

Doçent
aydin67 dedi ki:
Türkiyemizin micosofta çok parası gidiyor devletin kurumları gerekli çalışmaları yapıp(bilişime destekverip) pardüs gibi ücretsiz yazılımlara yönelmelidir,sadece meb microsofa en az 200 000 windows lisansı için para vermiştir. Diğer kurumları siz tahmin edin artık..
bu paralar az değil dostlar devletimiz bilişimi desteklemeli hatta bilimsel çalışan İnternet cafelere destek vermelidir

Internet Cafe'n varmış gibi konuştun
 

Alex1024

Asistan
blogger dedi ki:
Ama şunuda düşünmek lazım:Açık kaynak programların kalitesi hiçbir zaman ücretli programların kalitesine ulaşamıyor..
Evet bunda haklısınız, hiçbir zaman ücretli programlar kadar pahalı olamuyor :) Ücretli programlardaki gibi buglar feature diye sayılmıyor malesef. Vede güvenlik yamaları microsoft gibi birkaç ay olgunlaşmasını beklemezler, olgunlaşmadan salıverirler millete. Ağlicam ya...
Neyse şaka bir yana, gerçekten de az kaliteli uygulama var K3B, Amarok, vb. Bence bu durum henüz Linux'un fazla yaygınlaşmamış olmasından kaynaklanıyor (kaçımız Win'den çok linux kullanıyor?). Ama KDE 4.1 (4.0 sürümü henüz son kullanıcı için uygun değil) geldiğinde durum değişebilir bence. Çünkü microsoft XP'yi sahneden indirip herkese zorla vista yedirtmeye çalışıyor. Vistayı çok hantal buluyorum, böyle düşünen arkadaşım da çok. Bence bu Linux için bir şans...


 

mr.meseli

Doçent
blogger dedi ki:
Ama şunuda düşünmek lazım:Açık kaynak programların kalitesi hiçbir zaman ücretli programların kalitesine ulaşamıyor..
Bi ihtimal... Korsandan çok bedavaya yönelmek lazım. Aslında olması gereken tr vatandaşı olarak tr yazılımları kendimiz design etmemiz. O günleride görücek miyiz acep..
 

SDN Son Haberler

Son mesajlar

Üst