Bebek mamasında ana gibi ifadesi olmayacak

Bu konuyu okuyanlar

michuozawa

Müdavim
Emektar
Katılım
6 Ağustos 2008
Mesajlar
20,604
Reaksiyon puanı
493
Puanları
83
Bebek maması etiketlerinde; adama özdeş, ana gibi, adapte veya benzeri kelimeler kullanılamayacak.
bebek-mamasinda-ana-gibi-ifadesi-olmayacak.jpg


Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nın Türk Gıda Kodeksi Bebek Formülleri Tebliği, Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Tebliği ile sağlıklı bebeklerin tüketimine yönelik bebek formüllerinin, tekniğe müsait ve hijyenik şekilde üretim, hazırlama, işleme, etiketleme, muhafaza, depolama, taşıma ve piyasaya arzıyla ilgili şartları ve mahsul özelliklerinin belirlenmesi amaçlandı. Tebliğ, hususi beslenme amacıyla, yaşamlarının ilk aylarında bebeklerin beslenmesinde kullanımı müsait olan bebek formüllerini ve bebek sütünü kapsıyor. Bebeklerin yaşamlarının ilk ayları boyunca, müsait tamamlayıcı beslenme ile tanışıncaya kadar hususi beslenme ihtiyaçlarını karşılayan ürünler, protein kaynaklarından ve doğumdan itibaren bebeklerin hususi beslenmesi için uygunluğu umumi kabul görmüş bilimsel verilerle kanıtlanmış başka besin bileşenlerinden üretilecek.

GDO VE ÜRÜNLERİ KULLANILMAYACAK

Bebeklerin beslenmesinde kullanılacak ürünlerde, genetik yapısı değiştirilmiş organizma (GDO) ve ürünleri kullanılamayacak. Ürünlerde, Türk Gıda Kodeksi Etiketleme Yönetmeliğindeki kuralların yanında Anne Sütü Muadillerinin Pazarlanmasıyla İlgili Uluslararası Yasa (Mama Kodu) çerçevesinde belirlenen kurallara da uyulacak. Bebek formüllerinin etiketi, ana sütüyle beslenmeyi engellemeyecek ve ürünün müsait kullanımı hakkında lüzumlu bilgiyi sağlayacak şekilde düzenlenecek. Ürün etiketinde "adama özdeş", " ana gibi", "adapte" veya benzeri kelimeler kullanılamayacak. "Uyarı" veya eşdeğer bir başlık altında;ana sütüyle beslemenin üstün olduğu, bebek formülünün sadece ana sütü ile beslemenin olası olmadığı durumlarda ve yetkili sıhhat çalışanının önerisi üzerine kullanılması gereken bir mahsul olduğu, etikette ayrıca belirtilecek. Ambalaj veya etiket üzerinde bebek fotoğrafları, her türlü resim, çizgi ve fotoğraf iç bebek formüllerinin kullanımını özendiren bir ova ya da fotoğraf bulunamayacak. Bu kısıtlamalar ürünün şekli ve görünüşü için de geçerli olacak.

BEBEK MAMALARINDA PROMOSYON YASAK

Bebek formüllerinin tanıtımlarında, biberonla beslemenin emzirmeye eşit veya daha üstün olduğunu ima edecek veya buna yol açacak bir ifade yer alamayacak. Ürünlerin piyasaya arzında; tanıtım, misal dağıtma ya da satış anında bebek formüllerinin satışını teşvik edici direkt olarak tüketiciye yönelik ikna edici hususi görseller, indirim kuponları, ödüller, hususi satışlar, zararına ve bağlı satışlar gibi herhangi başka promosyonlar yapılamayacak. Bebek formülü müstahsil ve dağıtıcılarının; umumi halka veya hamile kadınlara, annelere veya onların aile fertlerine, ücretsiz veya düşük ücretli ürünler, örnekler veya başka promosyon hediyeleri sağlaması yasak olacak. Gıda işletmecileri 1 Ağustos 2015 tarihine kadar Tebliğ hükümlerine ahenk sağlayacak. Öte yandan, 6 aydan itibaren bebeklerin hususi beslenme amaçlarını karşılayan devam formüllerini ve devam sütünü kapsayan Türk Gıda Kodeksi Devam Formülleri Tebliği de Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

AktifMedya
 
Üst