Başka bir dine inanmak

Bu konuyu okuyanlar

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Castaft

Doçent
Bana mı öyle geldi yoksa bir arkadaş 1500 yıl önce yazılmış kesinliğinin kanıtı olmayan bir kitabın yüzlerce bilim adamından daha güvenilir olduğunu mu söylüyor? Objektif bakabilir miyiz biraz yani gecesini gündüzünü bu işe ayıran adamların tek amacı senin dinini yok etmek mi? Adı üstünde inanç bu kanıtı olmaz.
 
Hani bir söz vardır: "Bir deli kuyuya taş atar, kırk akıllı onu çıkaramaz" diye.
Bir trol de burada işkembe-i kübra'dan yumurtlayıp kaçmış.
Hani zerre kadar bir mantık olsa anlayacam da, yok.

Ateist olanların bile anlamadık dediği şeyin tartışması bile abes yahu.

Firavun ordusuyla helakiyle alakalı delil isteyen arkadaş, Allah'ın kitabından daha büyük bir delil mi olur? Kabul etmiyorsan zaten söylenecek söz bitmiştir bizim için. Dilediğin gibi de inanabilirsin. Sanki başka bir delil bulsaydık inanacak mıydın? :)
 

Overclocked

Profesör
Hani bir söz vardır: "Bir deli kuyuya taş atar, kırk akıllı onu çıkaramaz" diye.
Bir trol de burada işkembe-i kübra'dan yumurtlayıp kaçmış.
Hani zerre kadar bir mantık olsa anlayacam da, yok.

Ateist olanların bile anlamadık dediği şeyin tartışması bile abes yahu.

Firavun ordusuyla helakiyle alakalı delil isteyen arkadaş, Allah'ın kitabından daha büyük bir delil mi olur? Kabul etmiyorsan zaten söylenecek söz bitmiştir bizim için. Dilediğin gibi de inanabilirsin. Sanki başka bir delil bulsaydık inanacak mıydın? :)
Hocam kitapta ki Allah dahil her şeyin kanıtı tek tek olsaydı inanacaktım. Zaten dinlere yönelik araştırmam devam ediyor.
 

aimnil

Profesör
Bir teorim var. Tanrının olmadığını asla olamayacağını savunuyorum.

bdfyobgsougt' ye inanıyorum. 12 kelmelik bir teoriye. Yani:

( Bizler Doğal Felaketle Yok Olmuş Bir Gezegenin Sahipleri Olan Uzaylıların Geetik Torunlarıyız )

Başlangı olmadı, son olmayacaktır felsefesini savunuyorum.
Başlangıcı bilmiorsak eğer, neden varmış gibi davranalım ki? Olmadı deriz olur biter mantığını savunuyorum.
Zaman makinasının asla yaplamayacağını savunuyorum
Çünkü başlangıç olmadıysa, zaman makinası olamaz.
Evrende oradan oraya hayatın atladığını savunuyorum.
Başlangıç varsa; nasıl oldu? Sorusuna örnek olarak bir elmanın kabuğunda ki bilmemne maddesini örnek göstermeden, direk olmadı diyorum, konuya odaklanıyorum.
Mantıken olabilmesi en muhtemel teoridir bana göre.
Kısacası bdfyobgsougt' de adı geçen uzaylılar...

Aslında bizim bilmediğimiz geçmişimiz ve geleceğimizdir. Bazıları Ufo ile, bazıları organizmalar olarak düşünülür. Henüz kanıt yoktur uzayda yaşama dair, ama bir umut vardır onca büyüklükteki evren içinde bunun için. '' _ Evet, hayat var! '' diyemez bazı inanışlar gibi. Kesin biliyormuş tavrı takınmıyorum.

Mantığıma güveniyorum gerçeği bilmiyor olsamda...

Bdfyobgsougt benim teorimdir. Sadece binlerce insanın uydurduğu basit teorilerden biri. Mantıken Tanrı olamaz. Çünkü o varsa onu ne yarattı?

Rica ediyorum: Tanrı varsa onu ne yarattı? sorusu için:

1: Zürafa düşün ve bir çiçek... gibi örneklemeler vermeyin. Saçma oluyor biliyorsunuz.

2: Tanrı varsa onu ne yarattı? için '' _ O yaratılmadı ki, vardı! '' gibi garip şeyler söyleyip sonra da bonus olarak '' _ Herşeyin bir başı vardır! '' gibi garip bir bomba da patlatmayın. Ultra dehşet bir çelişki oluyor bildiğiniz gibi. Ya da bilipte nedense direttiğiniz gibi mi deseydim acaba?

3: Hakaret etmeyin, küfür etmeyin, saldırmayın, basit olmayın ve en önemlisi...

4: Asla kesinliği ispatlanamamış birşeye Evet o var! O hep vardı! En büyük o! gibi şeyler demektense bence diye başlayın yazınıza. Çünkü eğer ortada bir kesinlik olsaydı; O zaman tek inanış olurdu. Tek din. Ve ateistleri geçtim, benim gibi inançlı ama farklı birşeye inanan insanlar olmazdı.
Şimdi kardeşim benim, müslüman olduğum için islam çerçevesinden bakacağım. İslamın tanrıya bakış şekli tüm dinlerden farklıdır. Önce bunu anlamak lazım bizim Allah herşeyin sahibi/yaratıcısı olduğu gibi hiçbirşeye de muhtaç olmayandır. Biz diğer dinlerdeki gibi tanrıyı bir kalıba sokmayız, islam bunu böyle açıklar. Örneğin; Allah zamanı yaratmıştır ama Allah zamana bağlı değildir. Başlangıç ve son bizim ve evrenimiz için geçerlidir Allah yarattığı hiçbir şeyin esiri olamaz. Allah için başlangıç ve son diye birşey yoktur.
Yani bir bilgisayar oyunu içindeki bir karakter olarak düşün kendini sadece seni birileri yönetmesin sen kendin canavarları avla, senin o oyun içinde bir başlangıcın ve sonun vardır ama video oyununu yapan için video oyunundaki zamana bağlı kalmasını bekleyemezsin onun için bir önemi yoktur. Bu oyundaki karakter bu oyunun en başında şu vardı acaba daha öncesinde ne vardı derse çok saçma olur çünkü daha öncesi yok o oyun ordan başlıyor, onun öncesini oyun içindeki karakterin tahmin etme şansı yok oyunun konusundan bir tahmin yürütür başka canavarlar mı var falan diye düşünür halbuki başmbaşka bir boyutta bir insan vardır, bu karakterin insanı tahmin etme şansı yoktur. Ama bu oyun içinde birşeyler yapıyorsam düşünüyorsam bir şey beni bu ortamı yaratmış diye düşünebilir sadece.
Bizim de hiç birşey bilmeseydik Allah'ı tahmin etme şansımız yoktu, sadece bir güç bizi var etmiş diyebilirdik düşününce ama Allah kendi bazı özelliklerini, yarattıklarını vb bir çok şeyi bize bildirmiş elçileriyle kendini tanıtmıştır. Biz bizi yaratan gücü bildiğimiz gibi Adını da biliyoruz, sıfatlarını da biliyoruz geldimiz yeri gideceğimiz yeri de biliyoruz, Allah'a nasıl inanacağımızı da biliyoruz vs.
Şimdi sen verilen örnekleri mantıken değerlendiriyorsun ve kesin diyemiyorsun ama bu yaratılışın kendine aykırı, sen bütün olasılıkları düşünüp bu çiçeğin ilk tohumu nerden geldi bu su niye temiz veya dünyanın canlı yaşamına bu kadar uygun olması veya dünyanın güneşin mesafesi veya dünyanın gezegenlerin dönüşü eksen eğikliği vs vs vs bu liste uzar gider bunun tesadufi olmayacağını mantıklı düşünen birisi ön yargısı yoksa zaten anlar bunu idrak etme kapasitesi insan beyninde var. Demek ki bir güç bunu oluşturmuş. Sadece yaratmakla bırakmamış aynı zamanda dizayn etmiştir. Ama kendini gizlemiş ve herşeye bir sebep vermiştir (Fizik Kanunları vs.)
Peki bu güç kendini neden gizlemiş, cennet/cehennem günah vs yaratmış bizi günahsız yaratsaymış vs. Ama günahsız yaratılıp Allahın varlığını bilen bir tür var Melek'ler.
İnsan için ise bu bilgiye hiçbir zaman kesin ulaşamayacak olsa dahi bu bilgiyi bir değerlendirme yaparak idrak edecek bir beyin vermiş ve türlü deliller (dolaylı/gizli) vermiş ve herkese bir uyarıcı (peygamber) göndermiş, Allah ı hatırlatacak bunları söyleyecek. Ve insanın diğer yaratılanlara üstünlüğü, irade (seçim) ve düşünme (beyin) den gelir.
İnanç denilen şey mantığın da ötesindedir, inanç çok güçlü birşey olup insanın ve canlıların DNA sına işlemiş birşeydir. Yapabileceğine inanmazsan sağlıklı da olsan bir kolunu dahi hareket ettiremezsin. Bazı inançlar bilinç altından genetik olarak sorgulamadan Allah tarafından canlı beynine işlenmiştir, bazıları ise düşünülerek inanılan şeylerdir. Mesela bir insan nefes almayı düşünerek bulmamıştır ama uçamayacağını düşünerek akıl yürüterek görerek bilir. Allah çok defa Kuran da düşünmez misiniz diyor. Düşündüğünde Allah'ın varlığına dair kainatta bir çok eser, ipucu görülür, görmemek imkansız sana düşen bunları birleştirebilmektir. Ve hatta varlığını açıkça sözle bildirmiştir.
Herkes birşeylere inanır misal sen yukarıda bahsettiğin şeye inanıyorsun, Ateistte din olmadığına inanıyor, bazısı paraya inanıyor, bazısı şöhrete inanıyor, bazısı Allah'a inanıyor, bazısı Buda'ya inanıyor, bazısı en büyüğün fener olduğuna inanıyor vs vs. bu kadar güçlü bir İNANÇ boşuna bizi kuşatmamıştır. Bu dünyadaki en önemli şeydir insan için, adeta herşeyin temelidir. Seni sen yapan şey inandıklarındır. İnanç varsa inanılacak bir şey de vardır.
Allah'ı kim yarattı peki, kimse yaratmadı çünkü yaratmak denilen şeyi ortaya koyan kendisi koymasaydı yaratmakla ilgi hiçbirşey olmayacağı gibi, yaratmak ne demek bunu bilen bile yoktu. Yine senin sevmediğin örnek olacak belki ama bir trenin bir başı vardır arkadaki vagonları takip edersen en başına gidebilirsin o başın önündeki vagon ne diye sormak hayalcilik olur/ saçma olur çünkü önünde bir vagon yok artık en başına gelmişsindir.
Allah kendini açık etmeyi tercih etseydi vagonun başına gittiğimizde gördüğümüz gibi görebilirdik ama Allah kendini gizledi beynimizi kullanıp kalbimizle inanmızı istedi, Allah'ın istemediği birşeyi değil dünya 1 milyar dünya daha olup toplanıp çalışsak yine de ne düşünerek ne çalışarak bulma/bilme şansımız yok. Kendimizi büyütmeye gerek yok, sadece biz yaşadığımız dünyadan örneklerle bunu mantığımıza oturtabiliriz. İnanan biri için Allah'ın varlığı bıçak kadar keskindir. Hiç tereddüt ve şüphe yoktur, kesindir. Ama inanmayan için ise bu şekilde akıl yürütülerek bu noktaya gelinebilir. Bu kapasite herkeste mevcuttur. Sadece seçim yapması lazım.
 
Son düzenleme:

Sibraius

Dekan
( Bizler Doğal Felaketle Yok Olmuş Bir Gezegenin Sahipleri Olan Uzaylıların Geetik Torunlarıyız )

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aklıma Alien vs Predator geldi.
 

Overclocked

Profesör
( Bizler Doğal Felaketle Yok Olmuş Bir Gezegenin Sahipleri Olan Uzaylıların Geetik Torunlarıyız )

:tearsofjoy: :tearsofjoy: :tearsofjoy:
Oğuz sasi'yi ciddiye alan büyük bir topluluk var. Kendisini çok seven biri olarak Adamın hayatı troll. Böyle şeyleri yayında sanki kendisi inanıyormuş gibi anlatıyor fakat kendisi inanmıyor. Açıklaması zor ama durum böyle.
 

Utku92

Profesör
Filmlerden dizilerden etkilenip gerçekmiş gibi benimsiyorlar. 2 kitap açıp okumuşlukları yoktur. Bir de komplo teoricileri. Hadi belgesel olur arkeoloji ile ilgili şeyler olur hiçbir şey yok.
 

epsilon06

Profesör
Okumadım ne yazdığını ama inanmak konusunda hürsün elbet istediğine inanabilirsin.Aklın,fikrin var her şey apaçık ortada,bilgiye erişim sonsuz.Sen gene de istediğine inanabilirsin.Kimin haklı olduğunu herkes öldüğünde öğrenecek çok fazla zaman kalmadı zaten taş çatlasa 50,60 yıl yaşasan sonucu görmüş olursun.
 

Coolumsu

Öğrenci
Eğer yok olduğuna inanıyorsan o şekilde yaşa.. Gereksiz uyduruk teorileri vaaz etmene gerek yok.
Hayatını özgürce yaşa, ama insan için tek gerçek vardır. O da bir gün öleceğidir..

Üzerimizde yaşadığımız dünyayı bile tam bilmezken, öteler ötesi hakkında kafadan söylediklerimize inanmak saçma olur.
 

Creative

nous
Yönetici
Admin
9-) Forumda küfür, argo, hakaret, küçük düşürücü, aşağılayıcı, rencide edici tüm kelimelerin; din, dil, ırk ayrımına yönelik veya forum huzurunu kaçıracak her türlü söylev, yazı, resim, video ve diğer tüm materyallerin kullanımı yasaktır.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

SDN Son Haberler

Son mesajlar

Üst