amidi
Doçent
- Katılım
- 10 Kasım 2010
- Mesajlar
- 631
- Reaksiyon puanı
- 8
- Puanları
- 18
Bankalar hediye puanları yarıya çekti. Binde 6 olan hediye puanlar anlaşmalı işyerlerinde binde 3e, anlaşma dışı işyerlerinde onbinde 1e kadar düştü. Vatandaşın 600 milyon lirası yok olup gidecek.
Kârı gerileyen bankalar, kredi kartı ücreti, EFT ücreti, havale ve diğer komisyonları artırarak bu durumu düzeltmeye çalıştı. Ancak bu da yetmedi. Şimdi bankalar vatandaşlara harcamaları karşılığında verdikleri hediye puanlara el attı. Öyle ki bugünlerde kredi kartı ekstrelerine bakanlar hediye puan bölümünü çoğunlukla boş görüyor. Geçtiğimiz yıllarda vatandaşlara harcamaları karşılığında yaklaşık binde 6 hediye puan veren bankalar bu miktarı anlaşmalı oldukları işyerlerinde binde 3e düşürdü. Anlaşmalı olmayan işyerlerinde ise durum daha vahim. Çünkü hediye puanlar harcama yapılan tutarın on binde 1ine kadar indi. Böylece vatandaşların aldıkları hediye puanlar en az yarıya düştü.
1.2 MİLYAR ALIYORLARDI
Bankaların kredi kartı sadakat programları ile dağıttıkları hediye puanları yıllık 1.2 milyar liraya kadar çıkıyordu. Yıllık 30 milyar liralık harcama (taksit hariç) gerçekleştirilen kredi kartı pazarında yüzde 25lik pazar hediye puan dağıtmayan kartları içeriyor. Geri kalan yaklaşık 22.5 milyar liralık harcama dikkate alındığında ise vatandaşın kazandığı hediye puan harcadığı paranın yüzde 6sına denk geliyordu. Şimdi ise en iyi ihtimalle hediye puan tutarı 600 milyon liraya yani harcamaların binde 3üne ancak ulaşacak.
KAMPANYALARA AĞIRLIK VERDİK
Bankacılar ise üye işyerlerinin istekleri doğrultusunda hediye puan uygulamasını azaltıp kampanyalara ağırlık verdiklerini belirtiyor. Üye işyerlerinin kampanya uygulamaları ile ek müşteri kazanmayı amaçladıklarını belirten Garanti Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Mehmet Sezgin, Standart hediye puanlar azalırken kampanyalarda dağıttığımız puanlar artıyor. Puan uygulaması faizlerin ve kâr marjının yüksek olduğu dönemden kalma. Müşteriler bu uygulamaya alıştılar ve biz de çok yüksek olan hediye puan uygulaması yüzünden farklı kampanyalar geliştiremiyorduk. Oysa birlikte çalıştığımız işyerleri çeşitli kampanyalar düzenlemek istiyorlar diye konuştu.
KARTTA BATIK AZALIYOR
Sektörün kârı 2011'de yüzde 10.3 düşüşle 19.8 milyar liraya geriledi. Kredi kartı ise bankalar için her zaman kârlı oldu. BDDK rakamlarına göre 2009un ekim ayında 4.3 milyar lira olan kredi kartında batık miktarı da mart 2012 sonu itibarıyla 3.6 milyar liraya geriledi. Oysa aynı dönemde kart kullanımı 35 milyar liradan 58 milyar liraya yükseldi.
MUTLAKA POSLARA BAKIN
Bankacılar Yapamazlar ceza uyguluyoruz dese de bazı işyerleri üye olduğu bankaya pay ödememek için mevcut olduğu halde sizin verdiğiniz kartın POS makinesini değil farklı bir bankanın POSunu kullanıyor. Böylece vatandaşın hakkı olan hediye puanlar da yok olup gidiyor.
habertürk