Haber Baldur's Gate 3 Hakkında

Bu konuyu okuyanlar

Penetrator God

Doçent
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
592
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
438
Puanları
63
Yaş
24
1647532382276-png.1334740


Baldur's Gate III, 1998'de BioWare stüdyosu tarafından başlatılan kült RPG serisinin üçüncü oyunudur. Oyunu Divinity serisiyle dünya çapında ün kazanan Larian Studios tarafından Wizards of the Coast firmasının gözetiminde geliştiriliyor. Baldur's Gate 3'ün hikayesi Baldur's Gate II: Shadows of Amn'ın bir eklentisi olan Throne of Bhaal'da sunulan olaylardan yaklaşık yüz yıl sonra geçmektedir. Hikayemiz Baldur Kapısı'nın uğursuz Illithids (Mind Flayers) ırkının temsilcileri tarafından işgal edildiği anda başlamaktadır.

Cesur ejderha binicileri saldırganları kovalamayı başaramadan şehrin binaların bir kısmını harabeye çevirirler. Buna ek olarak, şehrin birçok sakinini seremorfoz adı verilen korkunç bir süreçten geçirmek için gemilerini Nautiloid'i zorla alırlar. Konağın beynine, yavaş yavaş onu yiyen ve sonuç olarak tamamen değiştiren bir Mind Flayer embriyosu bulaşmasından oluşur. Birkaç gün sonra konağın fiziksel dönüşüm süreci başlar ve bu da yeni bir korkunç Illithid yaratığına dönüşürler.

Oyun sırasında, bu tür embriyolardan birinin beynine yuva yapmaya başlayan bir karakterin rolünü üstleniyoruz. Başta kahramanımız bu rahatsızlığa bir çare bulmaya çalışsa da, zamanla bunun kendisine sağlıklı normal insanların ancak hayal edebileceği yetenekler sağladığını öğrenir. Kolayca tahmin edebileceğiniz gibi, bu kahramanın dahil olduğu ve evrenin geleceğinin nasıl olacağı, oyun sırasında aldığımız kararlara bağlı olduğu çok daha büyük bir entrikanın yalnızca bir başlangıcı olacaktır. Mekanlar, oyun serisinin önceki oyunlarında olduğundan daha az doğrusaldır. Görevler farklı şekillerde çözülebilir ve sonuçları sonraki olaylara yansıtılır.

Oyuna karakter yaratma ekranıyla başlıyoruz. Kahramanın cinsiyetini ve ırkını seçebiliriz ve insanlara ek olarak, elimizdeki cüceler, elfler veya buçukluklar, tieflingler, drowlar ve githyanki ırkları vardır. Oyun erken erişim olduğu için bu bölümde bile hala büyük sınırlamalar var.Daha sonra sınıfına, ilk becerilerine veya büyülerine ve belirli niteliklerinin değerine, yani gücü, becerisi, dayanıklılığı, zekası, bilgeliği ve karizmasına karar veririz. Baldur's Gate serisinin önceki oyunlarında örneğin, karakteri yasal iyiden kaotik kötülüğe doğru hizalamasını da seçmemiz gerekiyor.

İlginç olan, yazarlar ayrıca, özel olarak hazırlanmış önceden tanımlanmış birkaç karakter yarattılar. Kendi kahramanımızı yaratmaya karar verirsek, bu karakterler ekibimizin üyesi olabilir. Serinin önceki bölümlerinde olduğu gibi, hareket izometrik görünümde görünmektedir. Uçsuz bucaksız dünyada hem şehirleri, köyleri hem de açık alanları ve aynı zamanda korkunç yeraltı dünyalarını bulacaksınız. Oyuna tek başımıza başlasak da diğer karakterler hızla aramıza katılmaya başlıyor; ekibimizde toplam dört kişi olabilir.

Oyunu ilginç kılan çok sayıda yan görevin eşlik ettiği ana hikayeyi ileriye taşıyan görev zincirleridir. Konuşmalar sırasında kamera, katılımcılarını yakından gösterirken, diyalog sistemi Dragon Age serisi oyunlarındaki benzemektedir. Yazarlar, diyaloglar sanki oyuncu oyunun ustasına hitap ediyormuş gibi yazıldığı için ilginç bir çözüme karar verdiler; böylece, kahramanımızın ifadesinin ve beraberindeki duygu veya eylemlerinin genel bir tanımını alırız. Kahramanımızın söylediği bazı ifadelerin bloke edildiğini de belirtmekte fayda var; bunları kullanabilmek için belirli bir öznitelik için bir testi başarıyla geçmeliyiz. Zar ayrıca diğer faaliyetler için de kullanılır.

Ölmekten bahsetmişken, sıra tabanlı mod da düşmanlarla yapılan çatışmalar oyunda önemli bir rol oynuyor. Divinity serisinden farklı olarak, savaş sistemi Advanced Dungeons & Dragons'un beşinci baskısına dayanıyor, böylece savaşlar sırasında rastgelelik ve zar atma rolünü artırıyor. Her dövüşten önce, çatışmanın hangi tarafının ilk hamleyi yapacağını belirleyen inisiyatif atılır; istisnalar, her zaman önceliğimiz olan düşmanlarımızı şaşırtmayı başardığımız anlardır. Her turda, katılımcılar hareket etme yeteneğine hareket hızlarıyla sınırlıdır, saldırı veya büyü yapma gibi bir eyleme vurup vurmamamız da sanal zar atışını belirler ve ayrıca bir bonus eylemine sahiptir.

Dövüş sırasında başarının anahtarı sadece her bir ekip üyesinin güçlü yanlarını ustaca kullanmak değil, aynı zamanda çevrenin sunduğu fırsatları da kullanmaktır. Örneğin, yere dökülen yanıcı bir madde ateşe verilebilir, seçilen nesneler hareket ettirilebilir ve hasarlı köprüler tamamen yok edilebilir. Ek olarak, arazi önemli bir rol oynar, bu da örneğin onlara ek bir avantaj sağlamak için daha yüksek bir mesafede savaşan birimleri konumlandırmayı seçebilirsiniz. Biz ilerledikçe, ekibimiz deneyim puanları kazanır ve sonraki seviyelere ilerler. Takımın bireysel üyelerinin bir sonraki "seviyelerinin" birbirinden bağımsız olarak kazandığı serinin önceki oyunlarından farklı olarak, bu sefer tüm takım eşzamanlı olarak terfi ettirilir.

Baldur's Gate III'ü tek başına veya Online modunda oynayabilirsiniz. Baldur's Gate III, önceki Larian Studios oyunlarına Divinity Engine grafik motorunun yeni bir versiyonuna 4.0 sürümüne dayanmaktadır. Karakter modelleri, konumlar ayrıntılıdır. Büyülerin kullanımına eşlik eden görsel efektlerde de etkileyicidir. Kısaca oyundan bahsetmeyi bitirdiğime göre neden satın alınmamasını ve oynanmamasını kısma geçmek istiyorum. Şu ana kadar tarafsız bir şekilde oyundan bahsetmeye çalıştım objektif olarak ancak kişisel düşünceme göre bu oyun kesinlikle parasını hak etmiyor. Aşağı yukarı 2016'dan beri geliştirilen bir oyun olduğunu biliyorum. 2020 yılında erken erişim olarak piyasaya sürüldü. Yıl oldu 2022 ve erken erişimde geçen bu 1,5 yıllık süreç içerisinde oyuna yapılan güncellemeler kesinlikle yeterli değildi.

2023'te sözde çıkacağı söyleniyor ama bu haberler resmi değil ve inandırıcı ise hiç değiller. Oyun şu an ortalama 15-20 saatlik bir içerik sunuyor. Kişiye göre daha da uzun olabilir ama 4. seviye de karakterin gelişimi durduğu için açıkçası ben daha fazla zaman harcamak istemedim çünkü 50-100 saat boyunca 4. seviyede takılı kalmış bir karakteri yönetmek istemiyorum. RPG oyunlarının amacı karakter gelişi midir. Hikaye olarak keza hala oyun %25'lik gibi bir kısmı oynanılabilir olduğu için o tarafta da bir şey sunmuyor oyuncuya doğru düzgün. Diğer taraftan hala oyunun optimizasyonu aşırı derecede kötü. Sürekli anlık takılmalarla oyuna tahammül etmek çok zorlaşıyor. Sisteminiz yeterli bile olsa yerli yersiz takılmalar ve FPS kayıpları hala günümüzde devam ediyor.

Beni kızdıran Larian firmasının küçük ve deneyimsiz bir firma olmamasıdır. Bu kadar uzun süre madem çıkmayacak bu oyun neden bu kadar erken erişim olarak çıkardınız? Ayrıca erken erişim diye oyun tam oyun fiyatından satılıyor bunun altını çizmek istiyorum. Oyun şu an hala her açıdan eksiktir ve bu incelemeyi yazma sebebim Türkçe dil desteği geldiği için almayı düşünen insanlara fikir vermek istediğim içindi. Paranızı daha iyi şeylere harcamanızı öneriyorum ya da çok merak ediyorsanız bu oyunu korsan olarak da deneyimleyebilirsiniz. Full sürüm çıktığında iyi bir oyun olacağını düşünüyorum ama şu an yarım yamalak bile denemeyecek bir içeriğe sahip oyuna tam oyun parası verilmesini kesinlikle tavsiye etmiyorum.

Larian firmasına oyuncular yıllardır fazlasıyla destek oldular artık yeter. Sürekli oyun yaparken oyuncu kitlesinin ellerinden tutmasını beklemeyi bırakmaları lazım. Türkçe çevirisi her ne kadar kaliteli olsa bile ne zaman çıkacağı belli olmayan bir oyunu kütüphanenizde yer işgal etmesine izin vermeyin.
 

Son mesajlar

Üst