WaterBoy
Profesör
- Katılım
- 24 Eylül 2007
- Mesajlar
- 2,751
- Reaksiyon puanı
- 5
- Puanları
- 0
CHP’nin Ulaştırma Bakanı hakkında Bağdat yakınlarında düşen ve 34 Türk işçisine mezar olan uçakla ilgili verdiği gensoru önergesi bugün ele alınacak. Uçağın kara kutusunun da boş olduğu saptandı.
ANKARA- TBMM’de bugün önemli bir gensoru önergesi ele alınacak. Türk işçilerini taşırken 9 Ocak 2007 tarihinde Bağdat’ta düşen ve 34 Türk’e mezar olan uçakla ilgili Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım hakkında verilen önergede Yıldırım’a önemli suçlamalar yöneltiliyor.
CHP’nin verdiği gensoru önergesinde, Ulaştırma Bakanı’nın düşen uçağın, mali mesuliyet sigortası olmadan Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde iniş ve kalkış yapmasına izin veren ve rüşvet aldığı öne sürülen yöneticileri himaye ederek sağlıklı soruşturma yürütülmesini engellediği iddia ediliyor. Önergenin gerekçesinde ise Sivil Havacılık Genel Müdürü ile bakan Yıldırım’ın, kazadan sonra, “Uçağın uluslararası standartlara uyduğu ve denetiminin yapıldığını” açıkladıkları belirtilerek, Antonov 26 tipi uçağa eksiklikleri bilinmesine karşın uçuş izni verildiği öne sürülüyor.
CHP Grup Başkanvekili Kemal Kılıçdaroğlu, Ulaştırma Bakanlığı’nın uçağın düşüşüyle ilgili kamuoyuna sağlıklı bilgi vermekten ısrarla kaçındığını söyledi ve “Bakanlık bu uçağın düşüşüyle ilgili kamuoyuna sağlıklı bilgi vermekten ısrarla neden kaçınmaktadır? Bu bilgi karartmanın temel gerekçesi nedir?” diye sordu. Kazada yaşamını yitiren işçilerin ailelerine Moldovalı şirketin ne tutarda sigorta bedelinin ödendiğinin hala meçhul olduğunu ifade eden Kılıçdaroğlu, “Yolcu başına 1000 dolarlık mali sorumluluk sigortası yaptırılan her uçak Türkiye’de yolcu taşımacılığı yapabilir mi? Bakan, bu sigorta bedeli olan bir uçağa kendisi ve çocuklarını bindirir mi?” diye sordu.
KARA KUTU BOZUK
CHP Adana Milletvekili Seyhan da kazada düşen uçağın kara kutusunun çalışmadığının ve boş olduğunun ortaya çıktığını söyledi. Uçak içinde pilotların birbirleriyle kokpitte ve telsizlerle yaptıkları konuşmaları kaydeden cihazın (CVR) da çalışmadığının ortaya çıktığını belirterek, “Bakan Binali Yıldırım, kara kutusu ve CVR'si çalışmayan bir uçağa kendisi biner mi, ailesini bindirir miydi? Bu uçağın kutusunun akıbeti, kara kutu olmaktan çıkmış güncel gelişmelere göre AK kutu olmuştur” diye konuştu.
Dışişleri Bakanlığı’na dünyanın en iyi izlenen askeri üsleri arasında yer alan Irak Balad’daki hava üssüne düşen uçakla ilgili herhangi bir fotoğraf, video kaydı gelip gelmediğinin, gelmişse bu dokümanların neden açıklanmadığının da açıklanmasını isteyen CHP Grup Başkanvekili, “ABD’li yetkililer bu üssün saniyede 300 kare fotoğraf çeken avaks uçaklarıyla ve insansız uçaklarıyla denetlendiğini ve kayda alındığını söylemelerine rağmen, kazayla ilgili bir kayıt bilgisi neden Türk makamlarına ulaştırılmamıştır?” dedi.
Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru hakkında pek çok şaibe ve devam eden yolsuzluk davaları olduğuna da dikkat çeken Kılıçdaroğlu, Genel Müdür’ün Bakan Yıldırım “özel koruması” altında olduğunu savundu. Kılıçdaroğlu, “Arıduru, nasıl bir bürokrattir, ne denli güçlü bir bürokrattır ki, bunca iddialar karşısında hala yerinde durmaktadır” dedi.
34 kişiye mezar olan uçağın, sadece kara kutusunun değil, enkazının da Türk yetkililere yeterince incelettirilmediği ortaya çıkmıştı. İnceleme yapmak için bölgeye giden heyet, hangara taşınan uçak üzerinde ancak parça analizi yapabildi. Uçak, ABD'ye ait, Bağdat'ın 85 kilometre kuzeyindeki üsse inmeye çalışırken piste 200 metre kala düşmüştü.
Gazeteport
ANKARA- TBMM’de bugün önemli bir gensoru önergesi ele alınacak. Türk işçilerini taşırken 9 Ocak 2007 tarihinde Bağdat’ta düşen ve 34 Türk’e mezar olan uçakla ilgili Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım hakkında verilen önergede Yıldırım’a önemli suçlamalar yöneltiliyor.
CHP’nin verdiği gensoru önergesinde, Ulaştırma Bakanı’nın düşen uçağın, mali mesuliyet sigortası olmadan Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde iniş ve kalkış yapmasına izin veren ve rüşvet aldığı öne sürülen yöneticileri himaye ederek sağlıklı soruşturma yürütülmesini engellediği iddia ediliyor. Önergenin gerekçesinde ise Sivil Havacılık Genel Müdürü ile bakan Yıldırım’ın, kazadan sonra, “Uçağın uluslararası standartlara uyduğu ve denetiminin yapıldığını” açıkladıkları belirtilerek, Antonov 26 tipi uçağa eksiklikleri bilinmesine karşın uçuş izni verildiği öne sürülüyor.
CHP Grup Başkanvekili Kemal Kılıçdaroğlu, Ulaştırma Bakanlığı’nın uçağın düşüşüyle ilgili kamuoyuna sağlıklı bilgi vermekten ısrarla kaçındığını söyledi ve “Bakanlık bu uçağın düşüşüyle ilgili kamuoyuna sağlıklı bilgi vermekten ısrarla neden kaçınmaktadır? Bu bilgi karartmanın temel gerekçesi nedir?” diye sordu. Kazada yaşamını yitiren işçilerin ailelerine Moldovalı şirketin ne tutarda sigorta bedelinin ödendiğinin hala meçhul olduğunu ifade eden Kılıçdaroğlu, “Yolcu başına 1000 dolarlık mali sorumluluk sigortası yaptırılan her uçak Türkiye’de yolcu taşımacılığı yapabilir mi? Bakan, bu sigorta bedeli olan bir uçağa kendisi ve çocuklarını bindirir mi?” diye sordu.
KARA KUTU BOZUK
CHP Adana Milletvekili Seyhan da kazada düşen uçağın kara kutusunun çalışmadığının ve boş olduğunun ortaya çıktığını söyledi. Uçak içinde pilotların birbirleriyle kokpitte ve telsizlerle yaptıkları konuşmaları kaydeden cihazın (CVR) da çalışmadığının ortaya çıktığını belirterek, “Bakan Binali Yıldırım, kara kutusu ve CVR'si çalışmayan bir uçağa kendisi biner mi, ailesini bindirir miydi? Bu uçağın kutusunun akıbeti, kara kutu olmaktan çıkmış güncel gelişmelere göre AK kutu olmuştur” diye konuştu.
Dışişleri Bakanlığı’na dünyanın en iyi izlenen askeri üsleri arasında yer alan Irak Balad’daki hava üssüne düşen uçakla ilgili herhangi bir fotoğraf, video kaydı gelip gelmediğinin, gelmişse bu dokümanların neden açıklanmadığının da açıklanmasını isteyen CHP Grup Başkanvekili, “ABD’li yetkililer bu üssün saniyede 300 kare fotoğraf çeken avaks uçaklarıyla ve insansız uçaklarıyla denetlendiğini ve kayda alındığını söylemelerine rağmen, kazayla ilgili bir kayıt bilgisi neden Türk makamlarına ulaştırılmamıştır?” dedi.
Sivil Havacılık Genel Müdürü Ali Arıduru hakkında pek çok şaibe ve devam eden yolsuzluk davaları olduğuna da dikkat çeken Kılıçdaroğlu, Genel Müdür’ün Bakan Yıldırım “özel koruması” altında olduğunu savundu. Kılıçdaroğlu, “Arıduru, nasıl bir bürokrattir, ne denli güçlü bir bürokrattır ki, bunca iddialar karşısında hala yerinde durmaktadır” dedi.
34 kişiye mezar olan uçağın, sadece kara kutusunun değil, enkazının da Türk yetkililere yeterince incelettirilmediği ortaya çıkmıştı. İnceleme yapmak için bölgeye giden heyet, hangara taşınan uçak üzerinde ancak parça analizi yapabildi. Uçak, ABD'ye ait, Bağdat'ın 85 kilometre kuzeyindeki üsse inmeye çalışırken piste 200 metre kala düşmüştü.
Gazeteport