Soru Aslında üst akıl mani olmasaydı bugün elektrikli arabalar nasıl olurdu? Sohbet konusu

Bu konuyu okuyanlar

James Howlett

Profesör
Katılım
26 Ekim 2020
Mesajlar
4,935
Reaksiyon puanı
4,251
Puanları
113
Yaş
35
Otomobil tarihini az çok araştıranlar bilirler, otomobiller ilk olarak elektrikli olarak çıkmıştı ama tabiki üst akıl buna mani oldu izin vermedi, sebebinide uzun uzadıya yazmaya gerek yok petrol kana bulanan ortadoğu vs vs.

Merak ediyorum insanoğlu ortalama 150 senelik otomobil tarihinde tamamen elektrikli arabaya yönelseydi günümüzde nasıl olurdu, Elon abimiz kısa bir sürede çok geliştirdi ve sırf Tesladan ötürü diğer markalar elektrikli motor üretmeye çalışıyor ürettide, tesla yakın tarihli bir marka olmasına rağmen tüm otomobil markalarının çamur attığı bir o kadarda kıskandığı bir marka, şahsen tesla olmasaydı diğer markalar hala içtan yanmalı motor üretecekti.

Konuya gelirsek otomobil tarihi boyunca elektrikli arabalara yüklenilseydi şuan arabaların 2000-3000 km arası menzilli 5 dakikada şarj olan, günümüzde kullandığımız tüm marka modellerin böyle olacağını düşünüyorum buna tırlarda dahil.

Ve bu olayın bide çevre yönü var günümüze kadar içten yanmalı motorun atmosfere ve havaya verdiği zarar olmasaydı şuan iklim değişimi olmayacak dünya hala 1700 lü yıllardaki gibi gençliğini koruyacaktı, fabrikalar ve bir sürü etken mevcut ama konumuz arabalar üzerine.

Özetle üst akıl dediğimiz oluşum dünyayı geleceği düşünmedi cebini kapitalizmi düşündü sonuç olarak dünyada felaketler başladı bunun daha buzulları var eriyecek ada ülkeleri yok olacak buzullardaki uyuyan virüsler yayılacak derken sonun başlangıcına geldik, neyse konuyu değiştirmeden kapatıyorum.
 

OzkanK.

Rektör
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,693
Reaksiyon puanı
13,059
Puanları
113
Otomobil tarihini az çok araştıranlar bilirler, otomobiller ilk olarak elektrikli olarak çıkmıştı ama tabiki üst akıl buna mani oldu izin vermedi, sebebinide uzun uzadıya yazmaya gerek yok petrol kana bulanan ortadoğu vs vs.

Konu daha ilk cümlenden kitleniyor bence.

Bunun üst akılla alt akılla ne alakası var.

Sanki elektirik yüzde yüz doğal yollarla üretiliyor ve çevreye hiç zararı yok :) . Onu üretmek içinde deli gibi termik santraler çalışıyor kömür ve petrol türevleri yakılıyor veya doğalgaz kullanılıyor. En olmadı Nükleer santraller yapılıyor veya akarsuların doğal yolları kesilip barajlar yapılıyor iklim ve çevre değişiyor.

Burda ana mesele batarya teknolojisi zayıf. O kadar para verip kimse 150-200 km de pili biten araba istemiyor veya o kadar para verip 1-2 saat şarj olmasını beklemek istemiyor.
 

Cem özgür

Asistan
Katılım
5 Mart 2019
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
92
Puanları
28
Elektrikli araç sanıldığı gibi sorunların şu andaki çözümü değil. Örneğin bir an için İstanbul daki tüm araçların elektirikli olduğunu ve gece şarja bağlandığını düşünün. Buna ne elektrik şebekesi dayanır nede mevcut elektrik üretimi. Ya Ulaşımı toplu taşıma ile yapacak yada az ulaşım gereken şehirleriniz olacak. Aksi halde petrole tükeninceye kadar mahkumuz.
 

johnnydoe

Öğrenci
Katılım
16 Ekim 2021
Mesajlar
18
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
31
İlk araçlar ya buhar ya benzinlilerdi, elektrik günümüzdeki kadar gelişmemişti o günlerde. Sizin dediginiz Shell gibi firmaların elektrigin önünü kapatma olayı 90'larda General Motors'un Chevy Geo Storm kasasına benzeyen misal EV1 aracı ve Ford elektrikli pickup'lar gibi bir kaç aracın daha (lead acid batarya dolu, araba aküsü gibi), benzin firmaları zarar edecegi için araçları geri çagırıp hidrolik presde ezmeleri ile oldu.

Sonradan anlaşıldı elektrigin avantajları - işte o zaman benzinlinin sonu gelmeye başladı. Global çapta düşünüldügünde evet, gene İstanbul gibi elektrik yetmezsizligi olacak bu araçlar ani şarj olması gerektiginde bir yıgını, ama olay o degil. Esas önemli nokta, kirliligin şehir içinden dışına atılması ve içten yanmalı araçlarda görünen şanzıman problemleri gibi şeylerden büyük çapta kurtulmak.

Menzil konusuna gelince, bi kaç ay önce elektrikli Kona gördüm, bir şarj ile 500 km gidiyor Ataşehir'de bir galeri 400-450.000'e satıyordu sıfır. Bu aracın eco lastiklerini atıp dogru düzgün tekerlek koydugunuzda ne güzel bir araç oldugunu anlarsanız, ve benzinli araçların vergi kazıgı (ve benzin parası, vb.) düşünüldügünde aynı çaptaki, mantıklı göründügü besbelli. Ha fiyat şu an Sahibinden'ciler tarafından 600-650.000 oldu, o ayrı. Daha çok para ödenerek alınan Amerika'daki Lucid ve Long Range Tesla'lar daha bile çok gidiyor (700 km gibi). İster sevin ister sevmeyin, bataryalar lityum ion'dan uzaklaşıp daha iyi teknolojilere geldiginde içten yanmalı araçlar daha azalacak ki bu olay oldu bile bazı araçlarda.
 
Üst