Arama Motoru Optimizasyonu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ANNE
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ANNE

Profesör
Cezalı
Katılım
5 Eylül 2009
Mesajlar
1,657
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
Arama Motoru Optimizasyonu

İngilizcesi Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) , web sitenizin Arama Motorları tarafından daha kolay bulunması, indekslenmesi ve böylece arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla uygulanan işlemlerdir. Sanal alemde daha güçlü bir yer edinebilmek için, arama motoru optimizasyon kurallarını bilmeniz ve sitenize SEO Tekniklerini uygulamanız gerekir. Böylece domain’inizin yaşı, ’PageRank’ değeri (pagerank, başka sitelerden verilen linklere bağlı olarak hesaplanır) gibi rakip siteler ile oluşan ve büyük ölçüde zamana dayalı olan farkları ortadan kaldırabilir ve özellikle Google Organics sonuçları arasındaki açığı hızla kapatabilirsiniz. Aşağıda konu ile ilgili birkaç ipucu bulabilirsiniz.

Anahtar Kelime Kullanımı

  1. Title tag’inde sayfa için en önemli anahtar kelimeler kullanılmalı
  2. Sayfa içindeki metinlerde anahtar kelimelerle uyumlu içerik kullanılmalı
  3. Hedeflenen anahtar kelimeler ve sayfa içeriği uyumlu, ilişkili olmalı
  4. H1 tag’i ile işaretlenmiş anahtar kelimeler kullanılmalı
  5. Alan adında anahtar kelime bulunmalı
  6. Sayfa adresinde (URL’de) anahtar kelimeler bulunmalı (ürün ve kategori ismi)
  7. H2, H3 tag’i ile işaretlenmiş anahtar kelime kullanılmalı
  8. Sayfa görseli, <alt> ve <title> tag&#8217;leri ile açıklanmalı, tanımlanmalı
  9. Metin içindeki anahtar kelimeler <strong> ve <bold> tag&#8217;leri ile işaretlenmeli
  10. Her bir sayfadaki Meta description tag&#8217;inde anahtar kelimeler de içeren açıklama kullanılmalı
  11. Her bir sayfadaki Meta keywords tag&#8217;inde anahtar kelimeler içeren açıklama kullanılmalı


    Sayfa Özellikleri

  12. Sayfa iç link yapısında sayfanın popülaritesi, navigasyonu iyi analiz edilmeli
  13. Linklerin kalite ve içerik açısından uygun dış site ve sayfalara gitmesi sağlanmalı
  14. Sayfaların yaşının önemli bir etmen olduğu unutulmamalıdır.
  15. Linklerin kırık olmaması gerekmektedir.
  16. İndekslenebilir içeriğin oranı artırılmalı, indekslenemeyen içerik tercih edilmemelidir.
  17. Döküman içeriğinin kalitesi (site içinde aynı sayfalar olmamalı, içerik diğer sitelerden alıntı olmamalı)
  18. Güncelleme sıklığı arama motorlarına sayfanın aktif bir sayfa olduğunu söyleyecektir.
  19. Site URL&#8217;sinde kullanılan &#8220;/&#8221; adedinin 4&#8217;ü geçmemesi önerilmektedir.
  20. Yazım kurallarına ve kelimelerin doğru yazılışına uygunluk (farklı kullanımlar, eşanlamlılar sayfada gösterilebilir)
  21. Sitenin HTML doğruluğu, HTML doğrulama araçları ile site uygunluğu düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir.


    Site &#8211; Domain Özellikleri

  22. Sitenin global olarak aldığı linkler, linklerin popülaritesi önemlidir.
  23. Sitenin yaşı önemlidir.
  24. Siteye gelen linklerin başlıklarının uygunluğu önemlidir.
  25. Otorite sitelerden gelecek linklerin anahtar kelime ve sayfaya uygunluğu
  26. Siteye gelen yeni linklerin oranı ve hızlı artışı önemlidir.
  27. Arama yapılan kelimelerin sayfa içeriği ile uyumu (aranan kelimelerin link açıklaması olarak kullanımı)
  28. Sayfada harcanan zaman, CTR, direkt ziyaret, favorilerin analizi (Aranan kelimeler ile gidilen site ve sayfaların CTR vb. oranları ile arama sonucunda sıralama sonuçlarının değişmesi)
  29. Google tarafından sitelere verilen manuel otorite &#8211; ağırlık önceliği (wikipedia, amazon, vb siteler için)
  30. Sitelerin en üst seviye domain olmaları: edu, gov, us, ca, vb
  31. Zaman içinde siteye eklenen sayfaların adet ve frekansı, indekslenen sayfa sayısındaki artış önemlidir.
  32. Site &#8211; domain adına yönelik yapılan sorguların adedi
  33. Google Site Yöneticisi Araçlarında site doğruluğu, hatalı / kırık linkler


    İç Linklerin Özellikleri

  34. Link açıklamasının aranan kelimelere uygunluğu &#8211; <a href=&#8221; &#8220;> link açıklaması </a>
  35. Link veren sitenin popülerliği
  36. Link veren sitenin, içerik olarak link verilen site ile bağlantısı
  37. Link ve yetkinlik açısından hedef sitenin benzer siteler arasındaki durumu
  38. Verilen linklerin yaşı (linklerin gittiği sayfaların ulaşılabilir olması gerekli)
  39. Link veren sitenin güvenilir ve benzer konularda içerik üretiyor olması
  40. Linklerin etrafındaki metinlerin aranan kelime ile uyumu ve bağlantısı
  41. Link verilmiş sayfaların iç link popülaritesi
  42. Link veren sitelerin domain uzantıları

Alıntıdır.
 

CeFurkan

Öğrenci
Katılım
3 Ekim 2009
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
SEO şu anda başlı başına ekmek kapısı

seo yaparken url rewriting ile seo friendly linkler olusturmaniz inanilmaz etki yapiyor bence

mesela bu konunun basligi gibi

154099-arama-motoru-optimizasyonu.html

dikkat ederseniz ilk bilgi id niteliginde

yani konu id si

digeri ise tamamen baslik ile alakali ve gereksiz

benimde yaptigim url rewriting sayfam var buradan bakabilirsiniz

pokedex



mesela bu konuya su linklede girebilirsiniz

http://forum.shiftdelete.net/web-tasarimi/154099-asdasdasdas-asdasdasdsa-sadasdasdasd.html
 
Üst