- Katılım
- 5 Eylül 2009
- Mesajlar
- 1,657
- Reaksiyon puanı
- 75
- Puanları
- 0
Arama Motoru Optimizasyonu
İngilizcesi Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) , web sitenizin Arama Motorları tarafından daha kolay bulunması, indekslenmesi ve böylece arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla uygulanan işlemlerdir. Sanal alemde daha güçlü bir yer edinebilmek için, arama motoru optimizasyon kurallarını bilmeniz ve sitenize SEO Tekniklerini uygulamanız gerekir. Böylece domain’inizin yaşı, ’PageRank’ değeri (pagerank, başka sitelerden verilen linklere bağlı olarak hesaplanır) gibi rakip siteler ile oluşan ve büyük ölçüde zamana dayalı olan farkları ortadan kaldırabilir ve özellikle Google Organics sonuçları arasındaki açığı hızla kapatabilirsiniz. Aşağıda konu ile ilgili birkaç ipucu bulabilirsiniz.
Anahtar Kelime Kullanımı
Alıntıdır.
İngilizcesi Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) , web sitenizin Arama Motorları tarafından daha kolay bulunması, indekslenmesi ve böylece arama sonuçlarında daha üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla uygulanan işlemlerdir. Sanal alemde daha güçlü bir yer edinebilmek için, arama motoru optimizasyon kurallarını bilmeniz ve sitenize SEO Tekniklerini uygulamanız gerekir. Böylece domain’inizin yaşı, ’PageRank’ değeri (pagerank, başka sitelerden verilen linklere bağlı olarak hesaplanır) gibi rakip siteler ile oluşan ve büyük ölçüde zamana dayalı olan farkları ortadan kaldırabilir ve özellikle Google Organics sonuçları arasındaki açığı hızla kapatabilirsiniz. Aşağıda konu ile ilgili birkaç ipucu bulabilirsiniz.
Anahtar Kelime Kullanımı
- Title tag’inde sayfa için en önemli anahtar kelimeler kullanılmalı
- Sayfa içindeki metinlerde anahtar kelimelerle uyumlu içerik kullanılmalı
- Hedeflenen anahtar kelimeler ve sayfa içeriği uyumlu, ilişkili olmalı
- H1 tag’i ile işaretlenmiş anahtar kelimeler kullanılmalı
- Alan adında anahtar kelime bulunmalı
- Sayfa adresinde (URL’de) anahtar kelimeler bulunmalı (ürün ve kategori ismi)
- H2, H3 tag’i ile işaretlenmiş anahtar kelime kullanılmalı
- Sayfa görseli, <alt> ve <title> tag’leri ile açıklanmalı, tanımlanmalı
- Metin içindeki anahtar kelimeler <strong> ve <bold> tag’leri ile işaretlenmeli
- Her bir sayfadaki Meta description tag’inde anahtar kelimeler de içeren açıklama kullanılmalı
- Her bir sayfadaki Meta keywords tag’inde anahtar kelimeler içeren açıklama kullanılmalı
Sayfa Özellikleri
- Sayfa iç link yapısında sayfanın popülaritesi, navigasyonu iyi analiz edilmeli
- Linklerin kalite ve içerik açısından uygun dış site ve sayfalara gitmesi sağlanmalı
- Sayfaların yaşının önemli bir etmen olduğu unutulmamalıdır.
- Linklerin kırık olmaması gerekmektedir.
- İndekslenebilir içeriğin oranı artırılmalı, indekslenemeyen içerik tercih edilmemelidir.
- Döküman içeriğinin kalitesi (site içinde aynı sayfalar olmamalı, içerik diğer sitelerden alıntı olmamalı)
- Güncelleme sıklığı arama motorlarına sayfanın aktif bir sayfa olduğunu söyleyecektir.
- Site URL’sinde kullanılan “/” adedinin 4’ü geçmemesi önerilmektedir.
- Yazım kurallarına ve kelimelerin doğru yazılışına uygunluk (farklı kullanımlar, eşanlamlılar sayfada gösterilebilir)
- Sitenin HTML doğruluğu, HTML doğrulama araçları ile site uygunluğu düzenli aralıklarla kontrol edilmelidir.
Site – Domain Özellikleri
- Sitenin global olarak aldığı linkler, linklerin popülaritesi önemlidir.
- Sitenin yaşı önemlidir.
- Siteye gelen linklerin başlıklarının uygunluğu önemlidir.
- Otorite sitelerden gelecek linklerin anahtar kelime ve sayfaya uygunluğu
- Siteye gelen yeni linklerin oranı ve hızlı artışı önemlidir.
- Arama yapılan kelimelerin sayfa içeriği ile uyumu (aranan kelimelerin link açıklaması olarak kullanımı)
- Sayfada harcanan zaman, CTR, direkt ziyaret, favorilerin analizi (Aranan kelimeler ile gidilen site ve sayfaların CTR vb. oranları ile arama sonucunda sıralama sonuçlarının değişmesi)
- Google tarafından sitelere verilen manuel otorite – ağırlık önceliği (wikipedia, amazon, vb siteler için)
- Sitelerin en üst seviye domain olmaları: edu, gov, us, ca, vb
- Zaman içinde siteye eklenen sayfaların adet ve frekansı, indekslenen sayfa sayısındaki artış önemlidir.
- Site – domain adına yönelik yapılan sorguların adedi
- Google Site Yöneticisi Araçlarında site doğruluğu, hatalı / kırık linkler
İç Linklerin Özellikleri
- Link açıklamasının aranan kelimelere uygunluğu – <a href=” “> link açıklaması </a>
- Link veren sitenin popülerliği
- Link veren sitenin, içerik olarak link verilen site ile bağlantısı
- Link ve yetkinlik açısından hedef sitenin benzer siteler arasındaki durumu
- Verilen linklerin yaşı (linklerin gittiği sayfaların ulaşılabilir olması gerekli)
- Link veren sitenin güvenilir ve benzer konularda içerik üretiyor olması
- Linklerin etrafındaki metinlerin aranan kelime ile uyumu ve bağlantısı
- Link verilmiş sayfaların iç link popülaritesi
- Link veren sitelerin domain uzantıları
Alıntıdır.