- Katılım
- 14 Eylül 2015
- Mesajlar
- 5
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1

Günümüzde bireysel ya da kurumsal bağlamda artık her web site sahibi ürünlerini ya da fikirlerini pazarlayabilmek adına web siteleri üzerinden hizmet vermeye devam ediyor. Köklü geçmişe sahip web siteleri, yeni açılmış olan web sitelerine nazaran daha geniş bir içeriğe sahip olduğu için yeni sitelerden kısmi olarak daha avantajlı durumdalar.
Yeni açılmış olan kurumsal ya da bireysel web siteleri anahtar kelime bazlı diğer rakiplerinin mevcut konumunu yakalayabilmek ya da onlardan daha üst sıralara ulaşabilmek amacıyla seo paketleri bir diğer ismiyle backlink paketleri alımına başvurabiliyor. Peki bu paketler gerçekten masum mu? Ya da etkisini bu paketleri satan kişilerin müşterileri somut bir şekilde alabildi mi? Ya da alabiliyor mu? İşte burası muamma... Çünkü birçok backlink paketinin özelliklerine baktığımızda beğenisi şu kadar olan sayfamızdan paylaşım, sosyal sitelerden paylaşım, google plus hesabımızdan paylaşım, 250 forum tanıtımı şeklinde ithamlarla karşılaşabiliyoruz. Anahtar kelime optimizasyon çalışması bu değildir, bu sadece çalışma yapılan web sitesine kısmi olarak kısa süreli hit sağlayan bir faktördür. Ki zaten 250, 350, 400 gibi yüzlerce sayıda forum sitesinin %90 ı çöp niteliğinde olduğu için ortada yarardan çok bir link çöplüğü ile karşılaşılabilir. Somut bir çalışma özgün içeriğe ve geçmişe sahip, google ve diğer arama motorlarının önerdiği kaynaklar üzerinden çalışma yapılacak olan web sitesinin anahtar kelimelerine link enjekte etmek suretiyle yapılmalıdır

Bir web sitesi arama motorlarında nasıl üst sıralarda olabilir?
Aslında bu sorunun cevabı çalışma yapılacak olan web sitesinin kendi sektöründeki rekabet durumunda saklıdır. Herşey sizin anahtar kelimelerinizi doğru seçmeniz ve sitenizin doğru yerlerine enjekte etmeniz ile alakalıdır. Yani şöyle ki, Sinop'ta çiçek satan bir dükkan bir internet sitesi açtığında mevcut anahtar kelimelerini muhtemelen Sinop çiçekçi, Sinop çiçek satışı, Sinop çiçek al şeklinde belirleyecektir. Bu web sitesinin rekabeti dar bir alanda olduğu için yükselişe geçmesi bir o kadar kolay olacaktır. Gelelim rekabeti zor bir kelimeye. Örneğin teknoloji. Teknolojik olaylar hakkında kullanıcılarına bilgi aktarmak isteyen, yeni açılmış bir web site sahibinin anahtar kelimesini teknoloji olarak seçmesi oldukça yanlış bir davranıştır. Çünkü kişi teknolojinin tanıtmını yapan web siteleri ile, teknolojik ürünler satan web siteleri ile, teknolojik makaleler yazan web siteleri ile rekabete girecektir ki muhtemelen buna gücü yetmeyecektir. Bu yüzden rekabet alanı daha düşük anahtar kelime seçimi ve bu seçimler üzerinden yapılan somut çalışmalar istenilen hedefe ulaşma sürecini oldukça kısaltacaktır.