Haber Apple yeni takvim uygulamasını reddettikten sonra Hey ile eski kavgasını yeniden canlandırdı

Lord Erenify

Müdavim
Müdavim
Katılım
11 Mart 2023
Mesajlar
1,237
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
644
Puanları
293
Yaş
17
Basecamp'in kurucusu ve uygulamanın yaratıcısı David Heinemeier Hansson Apple'ın kararını "zorbalık taktikleri" olarak nitelendirdi.

Yeni yılın yepyeni bir takvim uygulamasıyla başlaması gerekiyordu. Ancak premium e-posta hizmeti Hey'in en son özelliği olan entegre takvimi duyurmasından yaklaşık 72 saat sonra, kurucu ortak David Heinemeier Hansson Apple'dan bazı istenmeyen haberler aldı: Hey Calendar için bağımsız bir iOS uygulaması reddediliyordu, çünkü ödeme yapmayan kullanıcılar uygulamayı açtıklarında hiçbir şey yapamıyorlardı.

Yeni kullanıcılar Hey Calendar'a doğrudan uygulama üzerinden kaydolamıyor - Hey'i üreten Basecamp, kullanıcıların önce bir tarayıcı üzerinden kaydolmasını sağlıyor. Apple'ın App Store kuralları, çoğu ücretli hizmetin kullanıcılara uygulama üzerinden ödeme yapma ve kaydolma olanağı sunmasını gerektiriyor ve şirketin yüzde 30'a varan bir pay almasını sağlıyor. Tartışmalı kuralın bir sürü gri alanı ve istisnası var (örneğin Spotify ve Kindle gibi okuyucu uygulamaları istisna) ve birçok ülkede antitröst mücadelelerine konu oluyor.

Ancak Hansson'un X'te ve daha sonraki bir blog yazısında ayrıntılı olarak açıkladığı gibi, Apple'ın reddini başka bir nedenden dolayı aşağılayıcı buldu. Şirket yaklaşık dört yıl önce de Hey'in e-posta hizmeti için geliştirdiği orijinal iOS uygulamasını aynı gerekçeyle reddetmişti. "Apple az önce bizi arayarak HEY Calendar uygulamasını App Store'dan (mevcut haliyle) reddettiklerini bildirdi. Geçen seferki gibi aynı zorbalık taktikleri: Hassas retleri, cüzdanınız ya da diz kapaklarınızla ilgili olduğunu size yumuşak bir şekilde bildirecek, yalnızca ilk isimle hitap eden bir kişiyle görüşmeye itin," diye yazdı Hansson X'teki bir gönderide.

2020'deki mücadelenin sonucu aslında Hey'in lehine sonuçlandı. Apple'ın App Store İnceleme Kurulu ile Basecamp arasında günler süren ileri geri görüşmelerin ardından Hey ekibi, Apple yöneticisi Phil Schiller tarafından önerilen oldukça yaratıcı bir çözümü kabul etti. Hey, iOS uygulaması için ücretsiz bir seçenek sunarak yeni kullanıcıların doğrudan kaydolmasına olanak tanıyacaktı. Ancak e-posta hizmeti küçük bir değişiklik önerdi: iOS uygulaması aracılığıyla kaydolan kullanıcılar 14 gün boyunca çalışan ücretsiz, geçici bir rastgele e-posta adresine sahip olacaklar ve daha sonra yükseltmek için ödeme yapmak zorunda kalacaklardı. Şu anda Hey e-posta kullanıcıları bir hesap için yalnızca tarayıcı üzerinden ödeme yapabiliyor.

Apple, Hey'le ilgili destanın ardından App Store kurallarında bir değişiklik yaparak belirli ücretli web hizmetlerinin ücretsiz tamamlayıcı uygulamalarının uygulama içi ödeme mekanizmasına sahip olması gerekmediğini belirtti. Ancak, Hansson'un X'te bahsettiği gibi, Apple'ın artık istisna yaptığı hizmetler listesinde bir takvim uygulamasından bahsedilmiyor; bu hizmetler arasında VOIP, bulut depolama, web barındırma ve tabii ki e-posta yer alıyor.


"Apple, başvurumuzu incelemek için 19 gün harcadıktan ve uzun süredir planladığımız 2 Ocak lansman tarihini kaçırmamıza neden olduktan sonra, tek başına ücretsiz yardımcı uygulamamızı 'hiçbir şey yapmadığı için' reddetti. Bunun nedeni, kullanıcıların işlevselliği kullanmak için mevcut bir hesapla giriş yapmaları gerekmesidir," diye yazdı Hansson bir blog yazısında.

Hansson'un bir X gönderisinde detaylandırdığı üzere, Hey Apple'ın kararına karşı mücadele etmeyi planlıyor - ancak nasıl bir yol izleyeceklerini belirtmedi. The Verge yorum için hem Hey'e hem de Apple'a ulaştı.

Kaynak: Apple’s rejection of Hey calendar app revives an old feud

Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarda belirtmeyi unutmayın.
 
Üst