Ankara-İstanbul Arası 1 Saat

Bu konuyu okuyanlar

Darknes$

Rektör
Emektar
Katılım
13 Haz 2008
Mesajlar
17,956
Reaksiyon puanı
336
Puanları
83
Ankara-İstanbul Arası 1 Saat

2023'e kadar 45 milyar dolarlık yatırım planlanan hızlı trende, Ankara-İstanbul arasını 1 saate indirecek güzergah projesi heyecan yarattı.

Türkiye’nin demir ağı yenileniyor. Demiryolu ulaşımını daha hızlı ve daha güvenli hale getirecek bu projeler için 2023’e kadar 45 milyar dolarlık bir bütçe ayrıldı. Söz konusu projeler kapsamında Ankara-İstanbul ulaşım süresinin hızlı trenle ilk önce 3 saate daha sonra 1 saate düşürülmesi hedefleniyor.

Uluslararası Demiryolları Birliği’nin Ortadoğu Bölgesel Kurulu toplantısı İstanbul’da yapıldı. Türkiye 2023’e kadar demiryolu çalışmaları için 45 milyar dolarlık bütçe ayırdı.

Heyecan Verici Hedef
2013’te açılması planlanan Ankara-İstanbul Hızlı Tren projesiyle İstanbul Ankara arası 3 saate inecek. Bir sonraki hedefse heyecan verici...

Bu heyecan verici hedefle ilgili açıklama yapan TCDD Genel Müdür Vekili İsmet Duman, "Çinlilerle yaptığımız bu çalışmalar sonuç verirse kamuoyunun sürat demiryolu olarak bildiği Ayaş üzerinden geçen yaklaşık o bölgeden geçecek hatla Ankara-İstanbul arasını bir saate indirmeyi arzu ediyoruz" dedi.

İstanbul’un Trafiği de Rahatlayacak

Marmaray Projesi’nin 2013’te açılacak olmasıyla Çin’den İngiltere’ye kesintisiz ulaşım sağlanacak. Projeyle İstanbul’un geleceğinin de değişmesi bekleniyor.

İsmet Duman, "İki üç dakikada bir banliyö treni işleyecek. Modern istasyon ve modern araçlarla bir banliyö işletmeciliği yapılacak. İstanbul’un trafiğini rahatlatacak ana omurga haline gelecek" şeklinde konuştu.

Ankara-Konya Projesinde Sona Doğru
Ankara-Konya Hızlı Tren projesinde gelinen noktayla ilgili de bilgi veren TCDD Genel Müdür Vekili Duman, "Başbakanımızın verdiği talimat doğrultusunda 17 Aralık’taki Şebi Arus törenlerine Sayın Başbakanımızı hızlı trenimizle götürmek istiyoruz" şeklinde konuştu.

Bu arada yapılacak düzenlemelerle özel sektörün de demiryolu ulaşımına dahil edilmesi hedefleniyor.

KAYNAK VE VİDEO İZLE

http://www.trt.net.tr/Haber/HaberDetay.aspx?HaberKodu=400fa676-976c-4cec-b13e-a834838d881d
 

bayneden

Asistan
Katılım
22 Şub 2009
Mesajlar
298
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Boşa yatırım..
2023 te IŞINLAMA keşfedilir ve zaten Ankara-İstanbul Arası 1 saniyeye iner :)
 

qKTe

Profesör
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
2,243
Reaksiyon puanı
32
Puanları
0
45 milyar dolar mı ?
 

uygar2580

Doçent
Katılım
27 Nis 2009
Mesajlar
650
Reaksiyon puanı
0
Puanları
16
2023ü çok mu uzak zannediyorsunuz :) 1998 yılından bu zamana çok mu şey değişti de ışınlanma icat edilecek :rolleyes: edilsede bize düşmez. Umarım bu yatırımlar bu hızla devam eder, 10 yıl sonra cidden değişimler olacak. :dirol:
 

Erdem-FB

Dekan
Katılım
25 Ağu 2009
Mesajlar
5,747
Reaksiyon puanı
28
Puanları
38
45 milyar dolar çok fazla :S Bence gereksiz sonra raydan çıkmalar falan oluyor.
 

HapS

Profesör
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
3,350
Reaksiyon puanı
56
Puanları
48
büyük ekonomistler yatırım uzmanları ve kahinlerin yorumlarını okumaktan hep keyif almışımdır
 

topalsolucan

Rektör
Katılım
25 Mar 2010
Mesajlar
15,685
Reaksiyon puanı
557
Puanları
113
adam yapıyor, millet yapılmasını beklemeye sabredemiyor, olaya bak.
 

ahmeta

Profesör
Katılım
5 Tem 2009
Mesajlar
2,328
Reaksiyon puanı
36
Puanları
48
Adamlar günümüzde Londra'dan Brüksel'e 2 saat 10 dakikaya gidiyor, biz Ankara'dan İstanbul'a 1 saatte gidecekmişiz oda 2023 de!!
Acele etmenize gerek yok....
 

HapS

Profesör
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
3,350
Reaksiyon puanı
56
Puanları
48
nesi çok kaç tren hizmet verecek kaç istasyon olacak o istasyonlar eskisi gibi iki bank bir otomattan ibaret olmayacak ankara istanbul arası denildiysede kuş uçuşu olmayacak bu demiryolu ayrıca hızlı trenden bahsediliyor ona görede sağlam bir altyapısı olacaktır yoksa cumhuriyetin yaşına denk demir yollarında yapılan hızlı tren denemelerini gördük
 

spybot

Guru
Emektar
Katılım
1 Kas 2008
Mesajlar
47,204
Reaksiyon puanı
609
Puanları
113
Uçak 45 dakikada gidiyor zaten..:):D
 

HapS

Profesör
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
3,350
Reaksiyon puanı
56
Puanları
48
Uçak 45 dakikada gidiyor zaten..:):D

demiryolunun dünyanın en güvenli ulaşım aracı olduğunu unuttun ve hatta istanbul ankara arasında sanki başka şehir yok dimi arada kaptana kapıyı aç ben burda inecem dersin uçaktayken
 

byndr

Asistan
Katılım
28 Nis 2009
Mesajlar
330
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
Bu tern yolu yapımı 1980 civarında başladı. Tüneller Ayaş-Beypazarı- Çayırhan'a kadar tamamlandı. Sonra bu tern yolu askıya alındı.

Denildiki Nallıhandan sonra yapılacak tüneller o bölgeler 1.derecede deprem bölgesi olduğundan bu tern yolundan vazgeçildi dendi.

Şimdi soruyorum Tern yolunun geçeceği yerler deprem bölgesi ise bu projeyi hazırlayan mühendisler bunu bilmiyorlarmıydı? Biliyorlardı ise birileri köşeyimi döndü?
yoksa o projeyi yürürlüğe koyan hükümetten sonra gelen hükümetler deprem bölgesini bahane ederek beceriksizliklerini örtmeyemi çalıştı? birileri bu proje hayata geçerse yaptığı işin kar'ı mı azalır diye korktu? ve daha birçok soru.
eğer bu hükümet bunu işleme koyar ve 30 yıldır ölü yatırım olarak kalan projeyi bitirise söylenecek tek şey var. BRAAWWWOOOOOOOOOOOOOOO
 
Üst