Haber Altay tankı için beklenen adım: Güney Kore motorları teslim etti!

Bu konuyu okuyanlar

A.K.A.Phoenix

SDN
SDN
Katılım
3 Aralık 2021
Mesajlar
46
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
20
Puanları
8
Yaş
26
Bu sefer gerçek: Güney Kore, Altay tankı motorlarını teslim etti!

Türkiye'nin tank ihtiyacını karşılamak için Millî Tank Üretim Projesi (MİTÜP) ismiyle temelleri atılan Altay tankı projesi, 2007 yılında Savunma Sanayii Başkanlığı tarafından Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.Ş.'ye verildi. Şu anda 10 adetten fazla prototipi olan Altay tankı için geçtiğimi 10 yıl boyunca seri üretime geçiş tarihleri paylaşıldı. Ancak proje, istenilen motor tedarik edilemediği için bir sonraki adıma geçemedi ve halk arasında yılan hikayesi olarak anılmaya başlandı. Fakat bu sefer beklenen adım atıldı.

Güney Kore, güç ünitelerini ve motorları teslim etti

3+ nesil olarak geliştirilen ana muharebe tankı Altay üzerindeki beklentiler oldukça yüksek. Zira yıllar içerisinde paylaşılan videolardan gördüğümüz kadarıyla bir çok yeni teknolojiyi beraberinde getiren bu araçlar ordumuza teslim edildiğinde, envanterdeki diğer tanklar (modernizasyon sürecinden geçmeyenler) yanında antika gibi kalacak.

Üstelik T1 ve T2 konfigürasyonları ile 1000 adet olarak planlanan üretimin yanı sıra, Altay tankı için bir de T3 olarak adlandırılan insansız ve kuleli versiyon geliştirmesi yapılacak. Tabii bu insansız konfigürasyonun motoru hakkında henüz bir bilgi bulunmuyor.

Fakat Altay için Güney Kore'den alınan motor ve güç ünitelerine ülkemizde alternatifinin yapım aşamasında olduğu söyleniyor. Dolayısıyla gelecekte karşımıza çıkan tüm konfigürasyonların yerli motor ile birlikte geldiğini görebiliriz.

Altay tankı özellikleri​



Namlu Çapı120 mm (4,7 in)
Mürettebat4 (komutan, nişancı, sürücü, doldurucu)
ZırhıRoketsan: Bor karbür esaslı yeni tip zırh.
Ana silahıMKEK 120 mm L/55 yivsiz top
Diğer silahları1 × Aselsan SARP
12.7 mm ağır makineli tüfek / 40 mm bombaatar
Motor1) Güney Kore yapımı
2) BMC Batu V12 turbo dizel motor, 27.300 cc (1.670 cu in),
1.500 PS (1.100 kW)
3) Tümosan
Süspansiyon donanımıHidropnömatik süspansiyon
Boş ağırlıkT1 61.700 kg (136.000 lb) 61.7 ton
T2 65.000 kg (143.000 lb) 65 ton
(Konfigürasyonlara göre değişiklik gösterecek.)
Harekat menzili450 km (280 mi)
Azami hızı65 km/saat (40 mph) (asfalt),
45 km/saat (28 mph) (arazi)

İlgili SDN haberine gitmek için burayı tıklayabilirsiniz
 
Son düzenleme:

yucelxx

Öğrenci
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
73
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
22
Motor ithal ise araç nasıl yerli?
 
Son düzenleyen moderatör:

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
9,268
Reaksiyon puanı
11,236
Puanları
113
Harbi yılan hikayesine dönmüştü şu Altay Tankı muhabbeti. YPG'yi vuruyoz PKK'yı vuruyoz diye çok değişik ülkelerden ambargo yedik motor konusunda.

Yok Almanya verecez dedi oyaladı yıllarca vermedi. Başka ülkeler biz veririz deyip vermedi flan.

Şuan benim takip ettiğim kadarıyla Kore motoru ORTAK ÜRETİM VERİYOR. Yani patent onlarda ama bizim ülkede üretilecek BMC üretecek motoru.

Bir motor kolay üretilmiyor hele ki bu kadar büyükleri. Başta yüzde 60-70 yerli olsun ilerleyen senelerde yüzde 80-90 yerli olur. Herşeyi yüzde 100 yerli olacak diye inat etmek saçmalık zor üretilen üretimi maliyetli parçalar toptan bir şekilde dışarıdanda alınabilir.

Daha tank üretilmeden tank ile ilgilenen bir sürü ülke var. Bir üretime geçebilsek yüzlerce satacaz şundan. Katar daha şimdiden 100 Tane alacam diyor. Suudiler Pakistan Azarbaycan ve çoğu körfez ülkesi bu tankı takip ediyor almak için.
 

yucelxx

Öğrenci
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
73
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
22
Harbi yılan hikayesine dönmüştü şu Altay Tankı muhabbeti. YPG'yi vuruyoz PKK'yı vuruyoz diye çok değişik ülkelerden ambargo yedik motor konusunda.

Yok Almanya verecez dedi oyaladı yıllarca vermedi. Başka ülkeler biz veririz deyip vermedi flan.

Şuan benim takip ettiğim kadarıyla Kore motoru ORTAK ÜRETİM VERİYOR. Yani patent onlarda ama bizim ülkede üretilecek BMC üretecek motoru.

Bir motor kolay üretilmiyor hele ki bu kadar büyükleri. Başta yüzde 60-70 yerli olsun ilerleyen senelerde yüzde 80-90 yerli olur. Herşeyi yüzde 100 yerli olacak diye inat etmek saçmalık zor üretilen üretimi maliyetli parçalar toptan bir şekilde dışarıdanda alınabilir.

Daha tank üretilmeden tank ile ilgilenen bir sürü ülke var. Bir üretime geçebilsek yüzlerce satacaz şundan. Katar daha şimdiden 100 Tane alacam diyor. Suudiler Pakistan Azarbaycan ve çoğu körfez ülkesi bu tankı takip ediyor almak için.
Hocam T34 Tiger Panther ne zaman ne şartlarda kaç tane üretildigine bakın.
Sonra övünecek başka şeyler arayacagız.
 

Erase

Profesör
Katılım
6 Mayıs 2020
Mesajlar
1,195
Reaksiyon puanı
1,342
Puanları
113
Artık şu tankları envantere alalım kaç sene oldu. 😒
 
Katılım
27 Eylül 2018
Mesajlar
6,954
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
7,636
Puanları
113
Yaş
20
Motor ithal ise araç nasıl yerli?
Önemli olan lisansın kime ait olduğu.

Örneğin BMW'yi ele alalım en basitinden. Parçaları Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Brezilya, Çin, Endonezya, Güney Afrika, Hindistan, Kanada, Malezya, Meksika, Mısır ve Tayland gibi ülkelerde üretiliyor.

Ama BMW hangi ülkenin ? Almanyanın. Umarım mantığı anlamışsınızdır.
 

yucelxx

Öğrenci
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
73
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
22
Önemli olan lisansın kime ait olduğu.

Örneğin BMW'yi ele alalım en basitinden. Parçaları Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Brezilya, Çin, Endonezya, Güney Afrika, Hindistan, Kanada, Malezya, Meksika, Mısır ve Tayland gibi ülkelerde üretiliyor.

Ama BMW hangi ülkenin ? Almanyanın. Umarım mantığı anlamışsınızdır.
Üretilmesi ayrı hak sahibi olmak ayrı bence sizde bunu ayırt edin. Türkiye de üretilen şeyler türk malı mı oluyor ? O zaman renault fiat toyota honda türk malı mı ?
 
Katılım
27 Eylül 2018
Mesajlar
6,954
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
7,636
Puanları
113
Yaş
20
Üretilmesi ayrı hak sahibi olmak ayrı bence sizde bunu ayırt edin. Türkiye de üretilen şeyler türk malı mı oluyor ? O zaman renault fiat toyota honda türk malı mı ?
Ciddi misiniz? Benim söylediğim şeyi okumadınız mı? Ben lisans hakkı diyorum sen saçma sapan markalar sayıp Türk malı mı diyorsun.

Diyorum ki LİSANS HAKKI LİSANS. Yorumumu oku, öyle eleştir de böyle rezil olma. Bak azıcık objektif baksan onlardan mantık yürütüp tank hakkında düşünebilirsin ama bunu bile yapmıyorsun.

Üretim yapmak = O ülkeye ait olmak değildir. Türkiye'de Renault, Honda , Fiat gibi markaların üretimi yapılıyor fakat Lisans hakkı başka ülkede olduğu için Türk malı diyemiyoruz. Aynı şekilde Altay tankı da öyle. Motoru Güney Kore'de üretiliyor diye Kore malı olmuyor. Lisansı bizde olduğu için Türk malı oluyor. Daha bunu bilmeden gelip konuda ahkam kesmeye çalışıyorsunuz.
 

yucelxx

Öğrenci
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
73
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
22
Kardeşim, madem üretiyordun o zaman sat. Neden parça dileniyorsun?
 
Son düzenleyen moderatör:

Airbus

Profesör
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,297
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
956
Puanları
113
Global dünyada hala motoru biz üretmiyoruz o zaman yerli değil anlayışı, telefonunu çıkar anlayışıyla vizyonsuzluk bakımında ölümüme kapışır, kapışmalı. O zaman Mercedes'de CLA, GLA gibi çoğu modelinde Renault motoru kullanıyor o zaman GLA'lar da Fransız malı, boş konuşmayın. Tankın namlu sistemleri, içindeki elektronik sistemler yazılımlar vs. birçoğu Türkiye'den çıkma. Dışarıdan almak önemli olan değil. Eğer dışarıdan aldığın ürünün üzerine katma değer koyup daha fazla karla satabiliyorsan o iş başarılıdır. Altay Tankı da öyle. Hem döviz çıktımızı azaltacak hem de ihracat ile alınan motor vb. bile başkası üretmesine rağmen kar edilip satılacak. Çok basit bir ticari denklem ama anlayacak kapasitesi olmayanlar var.
 

TheLastWarrior

Profesör
Katılım
13 Nisan 2019
Mesajlar
4,278
Reaksiyon puanı
3,032
Puanları
113
Savunma sanayisi iyidir bosverin yerli yersizi tepemizde ukranyanin hali ortada ülkemizi savunmak icin yapilan hersey kardir. Suanki yonetimi 2 yönde seviyorum bir dış ülkelerle icraatini iki savunma sanayisine yapilan yatirimlari. Savunmadan zarar gelmez
 
Üst