Almam gereken hızı alamıyorum

Bu konuyu okuyanlar

omer196

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
22
Türknet'in Özgür iletişim ekstra 75 paketini kullanıyorum. Almam gereken hız 75mbps download. modemime gelen hız 79mbps olarak gözüküyor ama bana 40 45 mbps hız geliyor. altyapı sorunu vs. değil. Sanki 45mbps ye sınır koyulmuş gibi ,gece geç saatlerde 45mbps ya sabitleniyor.

1608312880157.png

1608312960312.png
1608313029323.png
 

silindi

Profesör
Katılım
10 Aralık 2020
Mesajlar
4,336
Reaksiyon puanı
3,580
Puanları
113

TP-Link TD-W9960 300Mbps Wireless N VDSL/ADSL Modem Router​

Mesaj otomatik birleştirildi:


Evet her türlü aynı sonuçları veriyor.
Hmmm garip
Mesaj otomatik birleştirildi:

Binanızın ethernet kabloları eski ya da kalitesiz o zaman
 

Amello

Doçent
Katılım
7 Mayıs 2020
Mesajlar
680
Reaksiyon puanı
596
Puanları
93
Kaç TL fiyat ödediğinizi öğrenebilir miyim? Ben de interneti değiştirmeyi düşünüyorum. 3 mbps :D
 

Airbus

Müdavim
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,331
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,002
Puanları
113
Hat değerleriniz normal görünüyor. Şimdi 4 sorum olacak

1-) Test kablolu mu yapılıyor kablosuz mu? (30 Mbps fark edebiliyor)
2-) Modeme bağlı başka cihaz var mı?
3-) Sadece belli saatlerde mi yaşıyorsunuz
4-) WiFi şifresini değiştirip kablolu bağlantıyla sadece 1 cihaz bağlıyken test yapma imkanınız var mı? (3. sorunun cevabı evetse bu soruyu pas geçin)

Eğer test kablosuz bağlantıyla yapıldıysa tanımlanandan düşük hız almanız normaldir.
 

omer196

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
22
Kaç TL fiyat ödediğinizi öğrenebilir miyim? Ben de interneti değiştirmeyi düşünüyorum. 3 mbps :D
95TL 75mbps download 8 mbps upload olarak anlaşmıştık
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hat değerleriniz normal görünüyor. Şimdi 4 sorum olacak

1-) Test kablolu mu yapılıyor kablosuz mu? (30 Mbps fark edebiliyor)
2-) Modeme bağlı başka cihaz var mı?
3-) Sadece belli saatlerde mi yaşıyorsunuz
4-) WiFi şifresini değiştirip kablolu bağlantıyla sadece 1 cihaz bağlıyken test yapma imkanınız var mı? (3. sorunun cevabı evetse bu soruyu pas geçin)

Eğer test kablosuz bağlantıyla yapıldıysa tanımlanandan düşük hız almanız normaldir.
1-) Hem kablolu Hem kablosuz yaptım sonuç değişmiyor.
2-) Modeme bağlı sadece test yapılan cihaz varken de denedim.
3-) Türknete geçeli yaklaşık 1.5 hafta oluyor en başından beri böyle.
4-) wifi sifresi derken wifi ağına bağlanmak için girdiğimiz sifre ise onu zaten değiştirmiştim ilk gün.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hat zayıflamasından kastınız nedir
attığım dsl bilgilerinde hat zayıflama değeri 7.7db gözüküyor. bu benim bildiğim gayet iyi bir değer
 

Airbus

Müdavim
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,331
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,002
Puanları
113
95TL 75mbps download 8 mbps upload olarak anlaşmıştık
Mesaj otomatik birleştirildi:


1-) Hem kablolu Hem kablosuz yaptım sonuç değişmiyor.
2-) Modeme bağlı sadece test yapılan cihaz varken de denedim.
3-) Türknete geçeli yaklaşık 1.5 hafta oluyor en başından beri böyle.
4-) wifi sifresi derken wifi ağına bağlanmak için girdiğimiz sifre ise onu zaten değiştirmiştim ilk gün.
Mesaj otomatik birleştirildi:


attığım dsl bilgilerinde hat zayıflama değeri 7.7db gözüküyor. bu benim bildiğim gayet iyi bir değer

Pekala o zaman şöyle yapalım. Modemin WiFi şifresinin değiştirin (Bu bağlı tüm cihazların atılmasını sağlar test sonrası eski haline getirirsiniz) akabinde bilgisayarınızı kablolu bağlayarak bulunduğunuz şehre en yakın olan speedtest sunucusuna hız testi atın. Eğer sonuçlar aynı çıkarsa şu aralar bazı illerde hız düşüş problemi olduğu söyleniyordu o bölgelerden birinde olabilirsiniz.
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
95TL 75mbps download 8 mbps upload olarak anlaşmıştık
Mesaj otomatik birleştirildi:


1-) Hem kablolu Hem kablosuz yaptım sonuç değişmiyor.
2-) Modeme bağlı sadece test yapılan cihaz varken de denedim.
3-) Türknete geçeli yaklaşık 1.5 hafta oluyor en başından beri böyle.
4-) wifi sifresi derken wifi ağına bağlanmak için girdiğimiz sifre ise onu zaten değiştirmiştim ilk gün.
Mesaj otomatik birleştirildi:


attığım dsl bilgilerinde hat zayıflama değeri 7.7db gözüküyor. bu benim bildiğim gayet iyi bir değer
Gündüzleri bir problem var mı? Bu aralar akşamları türknet kullanıcıları saturasyon sorunları yaşıyor.
 

ömerim55

Müdavim
Katılım
19 Kasım 2018
Mesajlar
2,189
Reaksiyon puanı
1,328
Puanları
113
yat kalk dua et. Biz burada 3 4 mbps ile idare ediyoruz
 

omer196

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
22

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
bütün gün aynı hızı alıyorum gece gündüz.
OIM üzerinden kayıt açın gerekli kontrolleri yapsınlar, çok acayip normalde almanız lazım o hızları. Farklı bir modem deneme şansınız varsa birde öyle deneyin. Bence öyle düzelecek.
 

omer196

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
22
OIM üzerinden kayıt açın gerekli kontrolleri yapsınlar, çok acayip normalde almanız lazım o hızları. Farklı bir modem deneme şansınız varsa birde öyle deneyin. Bence öyle düzelecek.
farklı bir modemle deneme şansım yok. modem yeni bir modem
 

omer196

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
22
O zaman bir fikrim yok, alt yapıda vs bir sıkıntı görünmüyor, acaba modem üzerinden kendiniz sınırlamış olabilir misin?
bant genişliği kontrolü menüsünü kontrol ettim bir sınırlama yok
 

Fakehero

366. Gün
Emektar
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,340
Reaksiyon puanı
5,394
Puanları
113
Yaş
35
Bende Türknet abonesiyim. 75 Mbps VAE paket kullanıyorum. Modemim Tp Link WD9970 ve Ocak ayında almıştım. Şu anki hız değerlerim ethernet üzerinden aşağıdaki şekildedir. Herhangi bir şekilde azalma filan yaşamadım gece veya gündüz.
 

Ekli dosyalar

  • fast.PNG
    fast.PNG
    67.1 KB · Görüntüleme: 128
  • nperf.PNG
    nperf.PNG
    123.8 KB · Görüntüleme: 120
  • speedtest.PNG
    speedtest.PNG
    36.9 KB · Görüntüleme: 128

Airbus

Müdavim
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,331
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,002
Puanları
113
Bende Türknet abonesiyim. 75 Mbps VAE paket kullanıyorum. Modemim Tp Link WD9970 ve Ocak ayında almıştım. Şu anki hız değerlerim ethernet üzerinden aşağıdaki şekildedir. Herhangi bir şekilde azalma filan yaşamadım gece veya gündüz.
Ben de öyle bir sorun yaşamadım. Konu sahibine bir test yapmasını söyledim fakat dikkate almamış yapabileceğimiz bir şey yok. Bunlar da benim sonucum

10613595980.png
 

omer196

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
22
Bende Türknet abonesiyim. 75 Mbps VAE paket kullanıyorum. Modemim Tp Link WD9970 ve Ocak ayında almıştım. Şu anki hız değerlerim ethernet üzerinden aşağıdaki şekildedir. Herhangi bir şekilde azalma filan yaşamadım gece veya gündüz.
modem arayüzündeki dsl bilgilerini atabilir misin acaba
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ben de öyle bir sorun yaşamadım. Konu sahibine bir test yapmasını söyledim fakat dikkate almamış yapabileceğimiz bir şey yok. Bunlar da benim sonucum

10613595980.png
dediğiniz şeyler zaten yapılmıştı önceden de wifi sifresini vs. ilk gün değiştirdim zaten. sadece benim bilgisayarım kablolu iken de test yaptım aynı değerler çıkıyor. gece geç saatlerde 45mbps seviyesine sabitleniyor. gün içinde vs 40 mbps civarlarında.
 

Airbus

Müdavim
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,331
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,002
Puanları
113
Online işlem merkezi yardım destek kısmından arıza sorgulama yapıp destek kaydı açın. Bütün gün bu şekildeyse bir incelesinler. Sadece akşamları oluyorsa şu an bazı bölgelerde sorun var ondan kaynaklı olabilir.
 

omer196

Öğrenci
Katılım
18 Aralık 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
22
Online işlem merkezi yardım destek kısmından arıza sorgulama yapıp destek kaydı açın. Bütün gün bu şekildeyse bir incelesinler. Sadece akşamları oluyorsa şu an bazı bölgelerde sorun var ondan kaynaklı olabilir.
bütün gün böyle arıza kaydı oluşturdum herhangi bir fayda sağlamadı henüz
Mesaj otomatik birleştirildi:

Online işlem merkezi yardım destek kısmından arıza sorgulama yapıp destek kaydı açın. Bütün gün bu şekildeyse bir incelesinler. Sadece akşamları oluyorsa şu an bazı bölgelerde sorun var ondan kaynaklı olabilir.
rıza kaydı açıldığında Teknik Durum Bilgileri
Hat Fiziksel Durumu : AÇIK
Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK
NmsHızProfil : VDSL2_79M_8192
Upload Çıkış Gücü : 4.0
Download Çıkış Gücü : 13.3
Upload Kapasite Hızı : 45131 kbps
Download Kapasite Hızı : 95859 kbps
Upload Mevcut Hızı : 8192 kbps
Download Mevcut Hızı : 79868 kbps
Upload Noise Margin : 32.3 dB
Upload Attenuation : 8.9 dB
Download Noise Margin : 10.1 dB
DownloadAttenuation : 0.0 dB


Merhaba, bağlı bulunduğunuz santralde trafik artışı kaynaklı yaşanan genel hız ve ping sorunu, dün akşam ekiplerimizin müdahalesi sonucu giderilmiştir. Yine de bununla ilgili sizin onayınızı almak istiyoruz. Eğer bağlantı probleminiz devam ediyor ise, online işlemler yardım merkezinden bize ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz.

bu geri dönüşü aldım bir şey değişmedi
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
bütün gün böyle arıza kaydı oluşturdum herhangi bir fayda sağlamadı henüz
Mesaj otomatik birleştirildi:


rıza kaydı açıldığında Teknik Durum Bilgileri
Hat Fiziksel Durumu : AÇIK
Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK
NmsHızProfil : VDSL2_79M_8192
Upload Çıkış Gücü : 4.0
Download Çıkış Gücü : 13.3
Upload Kapasite Hızı : 45131 kbps
Download Kapasite Hızı : 95859 kbps
Upload Mevcut Hızı : 8192 kbps
Download Mevcut Hızı : 79868 kbps
Upload Noise Margin : 32.3 dB
Upload Attenuation : 8.9 dB
Download Noise Margin : 10.1 dB
DownloadAttenuation : 0.0 dB


Merhaba, bağlı bulunduğunuz santralde trafik artışı kaynaklı yaşanan genel hız ve ping sorunu, dün akşam ekiplerimizin müdahalesi sonucu giderilmiştir. Yine de bununla ilgili sizin onayınızı almak istiyoruz. Eğer bağlantı probleminiz devam ediyor ise, online işlemler yardım merkezinden bize ulaşabilirsiniz. Sağlıklı günler dileriz.

bu geri dönüşü aldım bir şey değişmedi
Çözdüklerini söylemişler ve devam ediyorsa oim üzerinden ulaşın demişler. Destek kaydı bırak.
 
Üst