🔥 Öne Çıkan Konular

Ailem 5 vakit namaza kızıyor

Bu konuyu okuyanlar

Mertrt_01

Öğrenci
Katılım
13 Ocak 2021
Mesajlar
30
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
24
Arkadaşlar merhaba. Ben bugüne kadar çok günah işledim, örnek verecek olursak; küfür etmek, terbiyesizlik, ailemi kandırmak, (bunu söylerken çok utanıyorum ama) birkaç defa ateist olup tekrar Müslüman olmak, çok fazla yalan söylemek. Daha bir sürü var da aklıma gelmiyor. İnternetten baktım ve tövbe namazı diye bir namaz varmış. 2 rekat. Kılayım dedim, sonra dedim ki hazır başlamışken tekrardan 5 vakit namaza başlayayım. Yani bir vakit namaz kaçırmak 80 sene cehennem azabı, bunu göze alamam ve ayrıca da Cenab-ı Allah tüm dünyayı kusursuz yaratmış ve iyiliği emretmiş, bize bir dünya daha yaratmış, o zaman biz de O'nun emrettiklerini yapıcaz. Daha önce 5 vakit namaz kılmaya çalışıp genelde 4 vakit veya 5 vakit ama sabah namazının sadece farzı(kaza) şeklinde oluyordu. Günün çoğu zamanı okulda geçiyordu, ben de karar verip okulda namaz kılmaya başladım. Sonra ailem kızdı böyle yapmama, okulda zor olur diyorlardı, aslında çok kolaydı, derslerime geç kaldığımı sanıyorlardı, ama aslında kalmıyordum. Sonra babamın zorlamasıyla evde kaza kılmaya başladım. Bir gün gece yatsı namazı ile birlikte tüm günün namazının kazalarını(yatsı namazı normal) kıldım ve annemin yanına gittim. Annem kaç rekat kıldın uzun sürdü dedi, sessizce kazalarını kıldım ya hatırlamıyon mu dedim. Sonra babam çağırdı yanına, ve aramızda şu konuşma geçti:
Neden bu kadar uzun sürdü?
Kazalarını kıldım baba.
—Ben sana bi kaza yapacam!
Bu nasıl bir günahtır! Yani ben bundan sonra namazı bıraktım. Şimdi başlamaya karar verdim. Ama bu yıl sınav senem ve izin vermicekler. Hatta anneme söyledim biraz, yine alttan alttan kızdı gibiydi. Ailem Müslüman, annem de 5 vakit namaz kılıyor babam kılmıyor ama bana izin vermiyorlar anlamıyorum bu nedir? Napıcam ben? Evden kaç falan, böyle yorumlar yapılmasın lütfen.
 
Son düzenleme:

SleeepyJosef

Asistan
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
121
Reaksiyon puanı
76
Puanları
28
Yaş
26
Arkadaşlar merhaba. Ben bugüne kadar çok günah işledim, örnek verecek olursak; küfür etmek, terbiyesizlik, ailemi kandırmak, (bunu söylerken çok utanıyorum ama) birkaç defa ateist olup tekrar Müslüman olmak, çok fazla yalan söylemek. Daha bir sürü var da aklıma gelmiyor. İnternetten baktım ve tövbe namazı diye bir namaz varmış. 2 rekat. Kılayım dedim, sonra dedim ki hazır başlamışken tekrardan 5 vakit namaza başlayayım. Yani bir vakit namaz kaçırmak 80 sene cehennem azabı, bunu göze alamam ve ayrıca da Cenab-ı Allah tüm dünyayı kusursuz yaratmış ve iyiliği emretmiş, bize bir dünya daha yaratmış, o zaman biz de O'nun emrettiklerini yapıcaz. Daha önce 5 vakit namaz kılmaya çalışıp genelde 4 vakit veya 5 vakit ama sabah namazının sadece farzı(kaza) şeklinde oluyordu. Günün çoğu zamanı okulda geçiyordu, ben de karar verip okulda namaz kılmaya başladım. Sonra ailem kızdı böyle yapmama, okulda zor olur diyorlardı, aslında çok kolaydı, derslerime geç kaldığımı sanıyorlardı, ama aslında kalmıyordum. Sonra babamın zorlamasıyla evde kaza kılmaya başladım. Bir gün gece yatsı namazı ile birlikte tüm günün namazının kazalarını(yatsı namazı normal) kıldım ve annemin yanına gittim. Annem kaç rekat kıldın uzun sürdü dedi, sessizce kazalarını kıldım ya hatırlamıyon mu dedim. Sonra babam çağırdı yanına, ve aramızda şu konuşma geçti:
Neden bu kadar uzun sürdü?
Kazalarını kıldım baba.
—Ben sana bi kaza yapacam!
Yani ben bundan sonra namazı bıraktım. Şimdi başlamaya karar verdim. Ama bu yıl sınav senem ve izin vermicekler. Hatta anneme söyledim biraz, yine alttan alttan kızdı gibiydi. Ailem Müslüman, annem de 5 vakit namaz kılıyor babam kılmıyor ama bana izin vermiyorlar anlamıyorum bu nedir? Napıcam ben? Evden kaç falan, böyle yorumlar yapılmasın lütfen.
ben de Yks ye hazırlanıyorum.5 vakit namaz da kılıyorum,mülk,yasin gibi süreleri de ezberliyorum.Hiç canını sıkma bence,ailene de bu konuda sert çıkma tatlı dille konuşmaya çalış çünkü anne baba hakkı ödenmez ne derlerse desinler ,musab bin umeyr in hayatına bak derim hatta.Bu arada hem çalışıp hem nasıl yapıyorsun diyorsan ben de şaşırıyorum.Okuduğum lise de kolay değil yüzde 1.9 luk bir yerdeyim.
 

MustiRG07

Profesör
Katılım
22 Ekim 2020
Mesajlar
1,722
Reaksiyon puanı
1,791
Puanları
113
Yaş
19
Knk bence namaz kılmaya devam et sınavda namaz kılsan ne olacakki günlük 30 dknı alır eğer karşı çıkarlarsa bağırabilirsin :)
 

Mertrt_01

Öğrenci
Katılım
13 Ocak 2021
Mesajlar
30
Reaksiyon puanı
18
Puanları
8
Yaş
24
Aslında 5 vakit namaz kılmaya belki izin verirler. Kuran-ı Kerim okuma geçmişim olduğu için okumaya başlasam kendimi kaptırrım. Ama kafanı karıştırma falan derler. Ben en iyisi 5 vakit namaza başlayayım.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Knk bence namaz kılmaya devam et sınavda namaz kılsan ne olacakki günlük 30 dknı alır eğer karşı çıkarlarsa bağırabilirsin :)
Bağırmak değil de, gerçekten 30dk mı alıyor sadece desem ikna olabilirler.
 

MURAT/712

Asistan
Katılım
7 Eylül 2020
Mesajlar
276
Reaksiyon puanı
116
Puanları
43
Arkadaşlar merhaba. Ben bugüne kadar çok günah işledim, örnek verecek olursak; küfür etmek, terbiyesizlik, ailemi kandırmak, (bunu söylerken çok utanıyorum ama) birkaç defa ateist olup tekrar Müslüman olmak, çok fazla yalan söylemek. Daha bir sürü var da aklıma gelmiyor. İnternetten baktım ve tövbe namazı diye bir namaz varmış. 2 rekat. Kılayım dedim, sonra dedim ki hazır başlamışken tekrardan 5 vakit namaza başlayayım. Yani bir vakit namaz kaçırmak 80 sene cehennem azabı, bunu göze alamam ve ayrıca da Cenab-ı Allah tüm dünyayı kusursuz yaratmış ve iyiliği emretmiş, bize bir dünya daha yaratmış, o zaman biz de O'nun emrettiklerini yapıcaz. Daha önce 5 vakit namaz kılmaya çalışıp genelde 4 vakit veya 5 vakit ama sabah namazının sadece farzı(kaza) şeklinde oluyordu. Günün çoğu zamanı okulda geçiyordu, ben de karar verip okulda namaz kılmaya başladım. Sonra ailem kızdı böyle yapmama, okulda zor olur diyorlardı, aslında çok kolaydı, derslerime geç kaldığımı sanıyorlardı, ama aslında kalmıyordum. Sonra babamın zorlamasıyla evde kaza kılmaya başladım. Bir gün gece yatsı namazı ile birlikte tüm günün namazının kazalarını(yatsı namazı normal) kıldım ve annemin yanına gittim. Annem kaç rekat kıldın uzun sürdü dedi, sessizce kazalarını kıldım ya hatırlamıyon mu dedim. Sonra babam çağırdı yanına, ve aramızda şu konuşma geçti:
Neden bu kadar uzun sürdü?
Kazalarını kıldım baba.
—Ben sana bi kaza yapacam!
Bu nasıl bir günahtır! Yani ben bundan sonra namazı bıraktım. Şimdi başlamaya karar verdim. Ama bu yıl sınav senem ve izin vermicekler. Hatta anneme söyledim biraz, yine alttan alttan kızdı gibiydi. Ailem Müslüman, annem de 5 vakit namaz kılıyor babam kılmıyor ama bana izin vermiyorlar anlamıyorum bu nedir? Napıcam ben? Evden kaç falan, böyle yorumlar yapılmasın lütfen.
Namazını kılmaya devam et onları takma

onları biraz zorla ne derlerse desinler seni bundan vazgeçiremeyeceklerini anlayınca belki bırakırlar
 

Mehmet_Emir

Doçent
Katılım
10 Eylül 2020
Mesajlar
896
Reaksiyon puanı
1,178
Puanları
93
Youtube'da olan bir kaç hocanın namazla alakalı videolarını göster olmazsa Buhari okumaya başla orada illaki namazla alakalı bir şey vardır ve onu ailene gösterirsin o da olmazsa Kur'an meali okumaya başla orada illa ki namazla alakalı bir şey vardır ve onu ailene göster o da olmazsa ailen zaten müslüman değildir.
 

SleeepyJosef

Asistan
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
121
Reaksiyon puanı
76
Puanları
28
Yaş
26
Youtube'da olan bir kaç hocanın namazla alakalı videolarını göster olmazsa Buhari okumaya başla orada illaki namazla alakalı bir şey vardır ve onu ailene gösterirsin o da olmazsa Kur'an meali okumaya başla orada illa ki namazla alakalı bir şey vardır ve onu ailene göster o da olmazsa ailen zaten müslüman değildir.
kuran türkçe meali sıkıntılı hocam ya,kelime manasında cümlede anlamda eksik.Arapça öğrenmek lazım.Sırf bu yüzden ateist olanlar var maalesef
 

rover_xp

Profesör
Katılım
23 Nisan 2020
Mesajlar
2,092
Reaksiyon puanı
2,239
Puanları
113
Ailenin yaptığı yanlış bir şey. Ama şunu da ekleyeyim İslamiyete göre eğer müslüman olmayan birisi sonradan müslüman olursa kul hakkı dışındaki tüm günahları affediliyor.
 

BERMALİ

Öğrenci
Katılım
23 Aralık 2020
Mesajlar
29
Reaksiyon puanı
8
Puanları
3
Yaş
21
Arkadaşlar merhaba. Ben bugüne kadar çok günah işledim, örnek verecek olursak; küfür etmek, terbiyesizlik, ailemi kandırmak, (bunu söylerken çok utanıyorum ama) birkaç defa ateist olup tekrar Müslüman olmak, çok fazla yalan söylemek. Daha bir sürü var da aklıma gelmiyor. İnternetten baktım ve tövbe namazı diye bir namaz varmış. 2 rekat. Kılayım dedim, sonra dedim ki hazır başlamışken tekrardan 5 vakit namaza başlayayım. Yani bir vakit namaz kaçırmak 80 sene cehennem azabı, bunu göze alamam ve ayrıca da Cenab-ı Allah tüm dünyayı kusursuz yaratmış ve iyiliği emretmiş, bize bir dünya daha yaratmış, o zaman biz de O'nun emrettiklerini yapıcaz. Daha önce 5 vakit namaz kılmaya çalışıp genelde 4 vakit veya 5 vakit ama sabah namazının sadece farzı(kaza) şeklinde oluyordu. Günün çoğu zamanı okulda geçiyordu, ben de karar verip okulda namaz kılmaya başladım. Sonra ailem kızdı böyle yapmama, okulda zor olur diyorlardı, aslında çok kolaydı, derslerime geç kaldığımı sanıyorlardı, ama aslında kalmıyordum. Sonra babamın zorlamasıyla evde kaza kılmaya başladım. Bir gün gece yatsı namazı ile birlikte tüm günün namazının kazalarını(yatsı namazı normal) kıldım ve annemin yanına gittim. Annem kaç rekat kıldın uzun sürdü dedi, sessizce kazalarını kıldım ya hatırlamıyon mu dedim. Sonra babam çağırdı yanına, ve aramızda şu konuşma geçti:
Neden bu kadar uzun sürdü?
Kazalarını kıldım baba.
—Ben sana bi kaza yapacam!
Bu nasıl bir günahtır! Yani ben bundan sonra namazı bıraktım. Şimdi başlamaya karar verdim. Ama bu yıl sınav senem ve izin vermicekler. Hatta anneme söyledim biraz, yine alttan alttan kızdı gibiydi. Ailem Müslüman, annem de 5 vakit namaz kılıyor babam kılmıyor ama bana izin vermiyorlar anlamıyorum bu nedir? Napıcam ben? Evden kaç falan, böyle yorumlar yapılmasın lütfen.
herkes kendi bildiği yoldan gider kendi bildiği yoldaki sorulara bakar. herkesi takma bu konuda.
Mesaj otomatik birleştirildi:

forumu camiye çevirdik .d
bu yorumların faydalı olacağını düşünüyorum
 

Muz Art

Öğrenci
Cezalı
Katılım
11 Ocak 2021
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
42
Puanları
18
Yaş
15
Ailenin yaptığı yanlış bir şey. Ama şunu da ekleyeyim İslamiyete göre eğer müslüman olmayan birisi sonradan müslüman olursa kul hakkı dışındaki tüm günahları affediliyor.
Kul hakkı yemiyorum ben. Ölmeden önce Ateist olup geri Müslüman olursam resetlenmiş mi oluyor? Cennet garanti.
 

ömerim55

Profesör
Katılım
19 Kasım 2018
Mesajlar
2,155
Reaksiyon puanı
1,282
Puanları
113
namaza kızamaz. Sen şu anda vakti vaktine kıl. Kazaları ileride yaparsın.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ama aileler sırf sınav ders vs. uğruna çocuklarına üniversiteye gidene kadar dini anlatmıyorlar.
 

techsavvy32

Öğrenci
Katılım
18 Eylül 2020
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
16
Puanları
8
Yaş
21
Arkadaşlar merhaba. Ben bugüne kadar çok günah işledim, örnek verecek olursak; küfür etmek, terbiyesizlik, ailemi kandırmak, (bunu söylerken çok utanıyorum ama) birkaç defa ateist olup tekrar Müslüman olmak, çok fazla yalan söylemek. Daha bir sürü var da aklıma gelmiyor. İnternetten baktım ve tövbe namazı diye bir namaz varmış. 2 rekat. Kılayım dedim, sonra dedim ki hazır başlamışken tekrardan 5 vakit namaza başlayayım. Yani bir vakit namaz kaçırmak 80 sene cehennem azabı, bunu göze alamam ve ayrıca da Cenab-ı Allah tüm dünyayı kusursuz yaratmış ve iyiliği emretmiş, bize bir dünya daha yaratmış, o zaman biz de O'nun emrettiklerini yapıcaz. Daha önce 5 vakit namaz kılmaya çalışıp genelde 4 vakit veya 5 vakit ama sabah namazının sadece farzı(kaza) şeklinde oluyordu. Günün çoğu zamanı okulda geçiyordu, ben de karar verip okulda namaz kılmaya başladım. Sonra ailem kızdı böyle yapmama, okulda zor olur diyorlardı, aslında çok kolaydı, derslerime geç kaldığımı sanıyorlardı, ama aslında kalmıyordum. Sonra babamın zorlamasıyla evde kaza kılmaya başladım. Bir gün gece yatsı namazı ile birlikte tüm günün namazının kazalarını(yatsı namazı normal) kıldım ve annemin yanına gittim. Annem kaç rekat kıldın uzun sürdü dedi, sessizce kazalarını kıldım ya hatırlamıyon mu dedim. Sonra babam çağırdı yanına, ve aramızda şu konuşma geçti:
Neden bu kadar uzun sürdü?
Kazalarını kıldım baba.
—Ben sana bi kaza yapacam!
Bu nasıl bir günahtır! Yani ben bundan sonra namazı bıraktım. Şimdi başlamaya karar verdim. Ama bu yıl sınav senem ve izin vermicekler. Hatta anneme söyledim biraz, yine alttan alttan kızdı gibiydi. Ailem Müslüman, annem de 5 vakit namaz kılıyor babam kılmıyor ama bana izin vermiyorlar anlamıyorum bu nedir? Napıcam ben? Evden kaç falan, böyle yorumlar yapılmasın lütfen.
Böyle durumlarda tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır derler. Kendini güzelce ifade edersen zaten demişsin onlar da Müslüman. Elbet seni anlayacaklardır dostum. Allah büyüktür canını sıkma
 

Erenist2020

Dekan
Katılım
17 Şubat 2020
Mesajlar
9,050
Reaksiyon puanı
7,319
Puanları
113
Yaş
38
Arkadaşlar merhaba. Ben bugüne kadar çok günah işledim, örnek verecek olursak; küfür etmek, terbiyesizlik, ailemi kandırmak, (bunu söylerken çok utanıyorum ama) birkaç defa ateist olup tekrar Müslüman olmak, çok fazla yalan söylemek. Daha bir sürü var da aklıma gelmiyor. İnternetten baktım ve tövbe namazı diye bir namaz varmış. 2 rekat. Kılayım dedim, sonra dedim ki hazır başlamışken tekrardan 5 vakit namaza başlayayım. Yani bir vakit namaz kaçırmak 80 sene cehennem azabı, bunu göze alamam ve ayrıca da Cenab-ı Allah tüm dünyayı kusursuz yaratmış ve iyiliği emretmiş, bize bir dünya daha yaratmış, o zaman biz de O'nun emrettiklerini yapıcaz. Daha önce 5 vakit namaz kılmaya çalışıp genelde 4 vakit veya 5 vakit ama sabah namazının sadece farzı(kaza) şeklinde oluyordu. Günün çoğu zamanı okulda geçiyordu, ben de karar verip okulda namaz kılmaya başladım. Sonra ailem kızdı böyle yapmama, okulda zor olur diyorlardı, aslında çok kolaydı, derslerime geç kaldığımı sanıyorlardı, ama aslında kalmıyordum. Sonra babamın zorlamasıyla evde kaza kılmaya başladım. Bir gün gece yatsı namazı ile birlikte tüm günün namazının kazalarını(yatsı namazı normal) kıldım ve annemin yanına gittim. Annem kaç rekat kıldın uzun sürdü dedi, sessizce kazalarını kıldım ya hatırlamıyon mu dedim. Sonra babam çağırdı yanına, ve aramızda şu konuşma geçti:
Neden bu kadar uzun sürdü?
Kazalarını kıldım baba.
—Ben sana bi kaza yapacam!
Bu nasıl bir günahtır! Yani ben bundan sonra namazı bıraktım. Şimdi başlamaya karar verdim. Ama bu yıl sınav senem ve izin vermicekler. Hatta anneme söyledim biraz, yine alttan alttan kızdı gibiydi. Ailem Müslüman, annem de 5 vakit namaz kılıyor babam kılmıyor ama bana izin vermiyorlar anlamıyorum bu nedir? Napıcam ben? Evden kaç falan, böyle yorumlar yapılmasın lütfen.
Kardeşim sen 5 vakit namazını kıl.Allaha yakın olmak bir insan için en güzel şey.🙏🙏🙏
 

bilexsamet

Profesör
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,170
Reaksiyon puanı
2,437
Puanları
113
Allah kabul etsin.
Burada anladığım kadarıyla baban namazın olması gerekenden çok uzun sürmesine sinirlenmiş.
Bence namazları vaktinde kıl. Zaten okulda namaz kılıp kalmadığını da bilemezler. Olması gereken de namazı vaktinde kılmaktır. Namazları vaktinde kılarsan kaza etmek için tek seferde daha fazla zaman harcamazsın ve göze batmaz. Tavizler her zaman yeni tavizleri doğurur.
Sonra da ailene anlayış ve doğruyu göstermesi için Allah'a dua et, yalvar.

“İnandığın gibi yaşamazsan yaşadığın gibi inanırsın”
 

leoh

Öğrenci
Katılım
29 Eylül 2011
Mesajlar
66
Reaksiyon puanı
39
Puanları
18
gümde 5 vakit namaz kılınır mı yahu. hiç mi işin gücün yok. menüsküs olursun Allah korusun. ayrıca 5 vakit namazla cennet garantisi de yok, bütün dinlerin temelinde iyi insan olmak vardır. sen iyi insan ol cuma namazı seni kurtarır.
 

404 Not Found

Profesör
Katılım
11 Aralık 2020
Mesajlar
1,940
Reaksiyon puanı
2,883
Puanları
113
gümde 5 vakit namaz kılınır mı yahu. hiç mi işin gücün yok. menüsküs olursun Allah korusun. ayrıca 5 vakit namazla cennet garantisi de yok, bütün dinlerin temelinde iyi insan olmak vardır. sen iyi insan ol cuma namazı seni kurtarır.
Bu bilgilere nereden ulaştın acaba?
 

AkifEmree

Asistan
Katılım
4 Ekim 2018
Mesajlar
248
Reaksiyon puanı
146
Puanları
43
Derslerinden dolayı kızıyorlarsa hocanla konuşup aileni ikna etmeye çalışabilirsin.
Mesaj otomatik birleştirildi:

gümde 5 vakit namaz kılınır mı yahu. hiç mi işin gücün yok. menüsküs olursun Allah korusun. ayrıca 5 vakit namazla cennet garantisi de yok, bütün dinlerin temelinde iyi insan olmak vardır. sen iyi insan ol cuma namazı seni kurtarır.
Kılınır niye kılınmasın. Sadece farzları kılacaksan bir günde 1 saat ya sürer ya sürmez. Sadece 1 saat ayırılabilir. Başka işlerin kadar veya fazla öneme sahip bir şey bu. 1 saat mi ayıramayacağız.
 

SleeepyJosef

Asistan
Katılım
31 Aralık 2020
Mesajlar
121
Reaksiyon puanı
76
Puanları
28
Yaş
26
gümde 5 vakit namaz kılınır mı yahu. hiç mi işin gücün yok. menüsküs olursun Allah korusun. ayrıca 5 vakit namazla cennet garantisi de yok, bütün dinlerin temelinde iyi insan olmak vardır. sen iyi insan ol cuma namazı seni kurtarır.
?!
 

AkifEmree

Asistan
Katılım
4 Ekim 2018
Mesajlar
248
Reaksiyon puanı
146
Puanları
43
gümde 5 vakit namaz kılınır mı yahu. hiç mi işin gücün yok. menüsküs olursun Allah korusun. ayrıca 5 vakit namazla cennet garantisi de yok, bütün dinlerin temelinde iyi insan olmak vardır. sen iyi insan ol cuma namazı seni kurtarır.
Namaz insanı iyiliğe yönlendirir, kötülükten alıkoyar.
 
Üst