Haber Ağustos Ayı Global Mobil Oyunları |Temple Run ve Subway Surfers çıkışlarından 10 yıl sonrasında bile hala popüler!

Bu konuyu okuyanlar

AlpKutay

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2022
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
2
Puanları
3
1664191078160.png

SocialPeta, uygulama yöneticisi ve diğer modüllerinin sağladığı destek ile birlikte, Ağustos 2022 içerisinde en çok gelir, indirme ve reklam verisi elde etmiş en iyi 20 global mobil oyunu listelemiş, mobil uygulama endüstrisindekilerin pazarın değişen trendlerini takip etmelerinde yardımcı olmasını hedeflemiştir.

Ağustos ayı global mobil oyunların genel olarak performansı şöyledir:

● Fate Grand Order, 7. yıl kutlamaları sebebiyle gelir tablosunda %150’lik bir yükseliş göstermiştir.

● [Uma Musume Pretty Derby]'nin Güney Kore versiyonu kendilerinden kaynaklı bilinmeyen bir sebep sonucu gelirde bir düşüş yaşamıştır.

● Talking Tom ve Temple Run indirme listesinde hala kendilerini göstermekte olup, eski parkur oyunlarının tekrardan popülarite kazandığını göstermişlerdir.

● Midcore ve hardcore mobil oyunların reklam sıralamasında gündelik bulmaca oyunlarını geçtiği ve düzeni değiştirdiği görülmüştür.


Gelire göre en iyi 20 oyun

1664191139834.png

İlk olarak Ağustos ayı içerisindeki gelir tablosunu incelendiğinde, bazı oyunların büyük etkinlik düzenlemeleri sebebiyle oldukça büyük bir gelir artışı gösterdikleri gözlemlenmektedir.

[Fate/Grand Order], çıkışından 7 yıl geçmiş olsa bile, hala oldukça yüksek seviyede gelirler elde etmektedir. Ağustos ayında oyunun Japonya versiyonunun 7. yıl dönümü popüler bir karakter olan Ryōgi Shiki ve Tsukihime’nin tekrardan elde edilebilme etkinliği ile kutlanmış, Tsukihime’ye yaz bikini kıyafeti gelmiştir. Kart havuzunun yüksek frekansta, yüksek popülaritede ve yüksek kalitede güncellenmesi sonrasında FGO gelirlerinde oldukça büyük bir yükselme görmüştür. Oyun App Store ve Google Playde 70 milyon dolara yakın gelir elde etmiş, önceki ayına kıyasla App Store’da %150 artış, Google Playde %63.4 artış görmüş ve yılın en yüksek gelirini elde etmiştir. Aynı zamanda oyunun Japonya versiyonunun bir ay içerisinde 10 milyon yen’den fazla gelir elde etmesi oyuncuları oldukça şaşırtmıştır.

Eski olmasına rağmen popüler olan FGO’ya kıyasla, [Uma Musume Pretty Derby] oldukça iyi bir performans sergilememiştir. İlk olarak Japonya versiyonunun App Store ve Google Playdeki gelirleri düşmüş, App Store’da %25, Google Play’de %13.4 azalış olmuştur. Oyunun bölge yöneticisi Kakao Games’in yaptığı hatalar sebebi ile Güney Kore versiyonu (Haziran ayında çıkmış) bilinirliğinde oldukça büyük bir düşüş yaşamış, Google Play’de puanı 1.4’e düşmüş ve geliri önceki aya kıyasla %33.2 azalmıştır.

Yukarıdaki iki oyun haricinde birkaç oyun daha gelir tablosunda dikkat çekmiştir:

Tencent’in nişancı oyunlarının hala yükselişte olduğu görülmektedir. Ağustos ayında [Call of Duty®: Mobile], "New Vision City" isimli yeni bir versiyonunu hazırlamış ve "Ghost in the Shell: SAC_2045"in oynanışını tanıtmıştır. Oyun App Store’da önceki ayına kıyasla %38.3 artış gösterip 15 milyon dolar gelir elde etmiştir.

[PUBG Mobile], Blackpink (Güney Kore’nin en ünlü kız k-pop grubu) ile olan işbirliğini duyurmuş, oyunda gerçekleşecek bir konserin ve Blackpink’in seslendirdiği yeni bir ses paketinin varlığını da duyurmuşlardır. Metaverse konserin gerçekleşmesi ve Blackpink sanatçılarının katılımı ile birlikte oyun App Store ve Google Play toplamında 40 milyon dolardan fazla gelir elde etmiştir.

İndirmeye Göre En İyi 20 Oyun

1664191219093.png

Ağustos ayı oyunlarının indirme verilerini inceleyecek olursak, Tiktok’un eski oyunların popülaritesini geri kazandırdığı ve köpek kafalı oyunların App Store ve Google Play’de yeni yeni çıkmaya başladığı gözlemlenmiştir.

[Subway Surfers] Ağustos ayında Google Play’de 19 milyon indirme elde etmiş, önceki ayına göre %2.7 artış olmuştur. İndirmelerinin çoğu Hindistandan (yaklaşık %24.3 kadarı), Brezilya ve Pakistandan olmuştur. Kendine özgü eğlenceli oynanış ve yarış ruhunun etkisi, ayrıca Tiktok ünlüsü lexakt_’ın da etkisi ile birlikte oyun Brezilyada tekrardan popüler hale gelmiştir. Hatta sonrasında global sıralamada oldukça fazla sayıda Brezilyalı oyuncu görülmüştür.

Eski parkur oyunu olan [Temple Run], sosyal medyada dolaşan eğlenceli gerçek hayat parkur videoları etkisi sayesinde tekrar popüler olmuştur. Oyun Google Play’de önceki ayına göre %30.4 artış gösterip 10.3 milyon olmuştur. Hatta bazı kaynaklara göre Warner Bros Temple Run temalı bir film adaptasyonu yapmayı planlamaktadır. Talking Tom serisinden olan [Talking Tom Gold Run] ise App Store listesinde 2 milyon indirme ile yerini almış, önceki ayına göre %26.7 artış göstermiştir.

[Antistress], Kasım 2016’da JindoBlu tarafından yayınlanmış gündelik bir oyundur. Basit oynanışı ve birbirinden farklı eşyaları sayesinde Tiktok’ta oyuncuların ilgisini oldukça hızlı bir şekilde çekmiş, Google Play’de Ağustos ayında 8.4 milyon indirme elde etmiştir. Wonder Game tarafından yapılan [Save the Doge], Google Play ve App Store listelerine yeni katılan bir oyun olmuştur. İlgi çeken köpek kafaları, göz kamaştıran reklamları ve çizgi çekimli oynanış stili oldukça hızlı bir şekilde popülerleşmesini sağlamıştır. Toplamda 12.5 milyon indirme elde etmiştir.

Reklama Göre En İyi 20 Oyun

1664191280783.png

Reklam tablosunda oldukça fazla değişiklik olmuştur.

Ağustos ayında yeni oyunların etkisiyle gerçekleşen reklam artışı sayesinde 27 yeni reklamveren sıralamaya katılmıştır. Köpek kafaları oldukça ilgi kazanmış, bu temada 3 yeni mobil oyun çıkmış ve ilk 20 listesine girmiştir:
  • Bingchuan Network’ün bir oyunu olan [英雄戰紀] App Store ve Google Play toplamında 4400 reklama ulaşmış, reklam bölgeleri olarak çoğunlukla Çin’in Hong Kong bölgesi, Makao ve Tayvan bölgeleri seçilmiştir.
  • Yine Bingchuan Network’ün bir oyunu olan [X-HERO], iOS’ta 1300 reklama ulaşmış ve reklam bölgesi olarak İsviçre, Birleşik Krallık ve Amerika Birleşik Devletleri seçilmiştir.
  • Dinosaur Games’in bir oyunu olan [Epic Heroes] Android’te 6600 reklam ile en çok reklam sayısına ulaşmış olup reklam bölgesi olarak Brezilya, Endonezya ve ABD seçilmiştir.
SpringGame’in mobil MMO oyunu olan [엑자일: 어벤징 파이어], reklam vermeye 9 Ağustosta başlamış olup App Store ve Google Play toplamında 3400 reklama ulaşmıştır. Eskyfun’ın metaverse MMO mobil oyunu [時之約] reklam vermeye 27 Temmuzda başlamış olup App Store ve Google Play toplamında 6000’den fazla reklama ulaşmış, reklam bölgesi olarak Çin’in Hong Kong bölgesi, Makao ve Tayvan bölgeleri, Singapur ve Malezya seçilmiştir.

Gündelik bulmaca oyunları için normalden daha az reklam verildiği görülmüştür. Temmuz ayına kıyasla [Word Trip] ve [Daily Themed Crossword] listede düşüş yaşamıştır. Popüler oyunlardan biri olan [Coloring Book!], App Store ve Google Play toplamında 2900 reklama ulaşmış fakat geçen ayına kıyasla %55.4’lük bir düşüş göstermiş, sıralamada 17 sıra geriye düşmüştür.
 
Üst