- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 530
- Puanları
- 0
Bir dönem firmaların 'ücretsiz danışma hattı' olarak hizmete sunduğu '800'lü telefon hatları çağrı merkezlerine yenik düştü.
Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu (BTK), 800'lü hatların ücretsiz olduğunu açıklarken firmalar ücretli olan 444'lü çağrı merkezlerini hizmete sunarak faturayı tüketiciye kesiyor.
BTK, vatandaşlardan gelen soruları sanal alemden cevaplıyor. Bir vatandaşın "800'lü numaraları aramanın ücreti nedir?" sorusunu cevaplandıran BTK, 800'lü hatların ücretsiz olduğunu açıkladı. BTK açıklamasında, "800'lü numaralar, arayan tarafa herhangi bir ücret tahakkuk ettirilmeyen ve ücreti 800'lü numara sahibi tarafından karşılanan numaralardır. 800 alan kodlu numaraları arayan kullanıcılara, bu aramalara ilişkin herhangi bir ücret yansıtılmamaktadır. 800'lü telefonlar ankesörlü telefonlardan ve şehirlerarası aramalara kapalı telefonlardan da aranabilmektedir." denildi.
FİRMALAR TÜKETİCİYİ MAĞDUR EDİYOR
Bursa Barosu avukatlarından İsmet Özcan da ücretsiz 800'lü hatların olmasına rağmen birçok banka ve cep telefonu gibi milyonların ilgili alanına giren hizmetlerde ücretli 444'lü hatların kullanıldığını söyledi. Avukat Özcan, "Tüketicinin mağdur edildiğini düşünüyorum. Bir dönem 444'lü çağrı merkezi numaraları üst sınırdan ücretlendiriliyordu. BTK, geçtiğimiz yıl uygulamaya soktuğu yeni düzenlemeyle, GSM ve sabit hat işletmecilerinin 444'lü hatların normal tarife üzerinden ücretlendirilmesine karar verdi. Bazen dakikalarca süren 444'lü çağrı merkezi numaraları yerine ücretsiz '800'lü numaralar aranılabilir. Firmalar ücretsiz danışma hatlarını yaygınlaştırmalı." dedi.
CİHAN - Zaman