Hakan Göçmez
Asistan
Geçici içerik kavramı, sosyal medyalar ile hayatımıza girerken, sosyal medya sitelerinde paylaşılan ve 24 saatlik bir süre sonrasında yok olan içerikler için bu terim kullanılıyor. Yani blog sitelerindeki gibi içeriklerin sürekli arşiv arşiv kayıtlı kalması değil, belirli bir süre sonrasında yok olması geçici içerik için en önemli detay. Peki, bu geçici içerik kavramının geleceğine yönelik tahminler nasıl?
HubSpot Sosyal Medya Pazarlama Yöneticisi Marissa Emanuele tarafından yapılan değerlendirmelerde oldukça önemli detaylardan bahsediliyor. İlk olarak Snapchat gibi ağlarda görmeye başladığımız kısa süreli veya kaybolan görsel içerik paylaşımı kullanıcılar tarafından benimsenirken kısa sürede Instagram gibi pek çok serviste de geçici içeriklere yönelik geliştirmeler yapıldı. Marissa Emanuele’nin yaptığı değerlendirmelerin en önemli noktası ise bu içeriklerin artık daha çok dikkat çektiği ve ilgi gördüğü. Öyle ki 2017 yılı ve sonrasında da bu trend devam edecek ve içerik üreticilerin de bu konuda değişime ayak uydurması başarıya ulaşılmasında yardımcı olacak.
Peki, Geçici İçerikler Nasıl Oluşturulur?
Gerek e-ticaret, gerek kurumsal gerekse de bireysel projeler için pazarlama en önemli aşamadır ve artık sosyal medyalar üzerinden hedef kitleye ulaşmak ve onları kendi ağınıza çekmek için pek çok yol bilinir. Geçici içerikler de 2016 ile birlikte artık bu alanda en çok ilgi çeken pazarlama stratejilerinden birisi olarak görülebilir.
Geçici hikayeler oluşturarak dikkat çekmek ve markanızı daha ön plana çıkarmak için ilgi alanınıza ve sektörünüze yönelik uygulayabileceğiniz içerik fikirler şöyledir;
· Nasıl yapılır videoları
· Sahnenin arkasındakiler
· Yarışmalar ve ödüller
· Tarifler
· Röportajlar
· Canlı olaylar
· Günlük veya haftalık video serileri
· Bayram gibi özel dönemlere yönelik yapılacak çalışmalar
Geçici içerikte en önemli detay çok fazla kasmadan, doğal bir içerikle istenilenin sunulmasıdır. Öyle ki kullanıcıların sosyal medyada paylaştığı ve 24 saat sonra yok olacağını bildiği bir içerik için çok fazla görünüme önem vermediği bilinir.
Bu bakımdan geçici içeriklerinizi bu alanlara yönelik hazırlayarak sosyal medyanızı daha güçlü hale getirebilir, daha fazla kişinin dikkatini çekebilirsiniz.
HubSpot Sosyal Medya Pazarlama Yöneticisi Marissa Emanuele tarafından yapılan değerlendirmelerde oldukça önemli detaylardan bahsediliyor. İlk olarak Snapchat gibi ağlarda görmeye başladığımız kısa süreli veya kaybolan görsel içerik paylaşımı kullanıcılar tarafından benimsenirken kısa sürede Instagram gibi pek çok serviste de geçici içeriklere yönelik geliştirmeler yapıldı. Marissa Emanuele’nin yaptığı değerlendirmelerin en önemli noktası ise bu içeriklerin artık daha çok dikkat çektiği ve ilgi gördüğü. Öyle ki 2017 yılı ve sonrasında da bu trend devam edecek ve içerik üreticilerin de bu konuda değişime ayak uydurması başarıya ulaşılmasında yardımcı olacak.
Peki, Geçici İçerikler Nasıl Oluşturulur?
Gerek e-ticaret, gerek kurumsal gerekse de bireysel projeler için pazarlama en önemli aşamadır ve artık sosyal medyalar üzerinden hedef kitleye ulaşmak ve onları kendi ağınıza çekmek için pek çok yol bilinir. Geçici içerikler de 2016 ile birlikte artık bu alanda en çok ilgi çeken pazarlama stratejilerinden birisi olarak görülebilir.
Geçici hikayeler oluşturarak dikkat çekmek ve markanızı daha ön plana çıkarmak için ilgi alanınıza ve sektörünüze yönelik uygulayabileceğiniz içerik fikirler şöyledir;
· Nasıl yapılır videoları
· Sahnenin arkasındakiler
· Yarışmalar ve ödüller
· Tarifler
· Röportajlar
· Canlı olaylar
· Günlük veya haftalık video serileri
· Bayram gibi özel dönemlere yönelik yapılacak çalışmalar
Geçici içerikte en önemli detay çok fazla kasmadan, doğal bir içerikle istenilenin sunulmasıdır. Öyle ki kullanıcıların sosyal medyada paylaştığı ve 24 saat sonra yok olacağını bildiği bir içerik için çok fazla görünüme önem vermediği bilinir.
Bu bakımdan geçici içeriklerinizi bu alanlara yönelik hazırlayarak sosyal medyanızı daha güçlü hale getirebilir, daha fazla kişinin dikkatini çekebilirsiniz.