Hakan Göçmez
Asistan
- Katılım
- 11 Ocak 2017
- Mesajlar
- 343
- Reaksiyon puanı
- 24
- Puanları
- 18
- Yaş
- 34

Sesli arama konusunda Google önemli bir gelişme kaydederken, bu yeniliğe ayak uyduran siteler de ön plana çıkacak.
SEO her zaman değişiyor. SEO'da yaşadığımız büyük değişikliklerden biri de sesli aramanın artan popülaritesi olacak. Sesli arama gereksiz olarak görülse de özellikle akıllı telefonunuz veya tabletinizle hareket halindeyken bir zorunluluk haline gelecek. Araçlarda kullanılmaya başlanan özel yapay zeka sistemleri, sorgulamaları arama motorları üzerinden alırken, arama motorları da istenen sonuçları sunabilmek adına bu yönde kendisini geliştirecek. Bu bakımdan belki gerekli belki de gereksiz ama mobil ve sesli aramaya yönelik ciddi bir değişimin eşiğindeyiz.
Sesli Aramalar Yükseliyor
Google'a göre, Android cihazlardaki aramaların yüzde 20'sini sesli aramalar oluşturuyor. Amazon Echo (Alexa olarak da bilinir), Google Home, Siri ve Cortana gibi kişisel asistanlar göz önüne alındığında ise toplam sesli arama sayısı çok daha yüksek. Bu bakımdan ABD gibi ülkelerde çok daha yoğun olarak tercih edilen bu özellik, zaman içerisinde tüm coğrafyaya yayılacak.
Peki, Neden Sesli Arama Kullanılıyor?
Sesi kullanarak arama yapmak daha kolay ve pratik. Bu bakımdan yazı yazmak için ekrana bakmak yerine konuşarak işlerinizi halledebilirsiniz. Araç sürerken, yürürken ya da diğer etkinlikler sırasında konuşmak her zaman mümkün, yazmak ise çoğu zaman zorlayıcı ve sıkıcı. Üstelik KPCB İnternet Eğilimleri 2016 raporuna göre, sesli arama doğruluğunun oranı yüzde 92'ye kadar çıkmış durumda. Bu açıdan eski yıllara göre büyük bir gelişme yaşanıyor.
Sesli aramanın daha önemli hale gelmesinin bir başka nedeni ise yeni cihazların (Alexa ve Google Home gibi) günlük tüketiciye sesli arama yapması konusunda zorlaması. Evde belirli bir konumda olan teknolojilerde temel amaç uzaktan konuşabilmek. Bu açıdan sesli konuşma teknolojinin gelişmesi ile birlikte hayatımıza yavaş yavaş girerken, bu değişim de yaşanıyor.
Dolayısıyla, aramalarda önde olmak istiyorsanız sitenizi optimize ederken sesli arama değişikliklerini düşünmeye başlamanız gerekir. Bu konuda Google tarafından yayınlanan raporlar iyi bir veri sağlayacağı için raporlar doğrultusunda stratejinizi belirleyebilirsiniz.