mr_rain
Müdavim
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 441
- Puanları
- 83
Enzonun yerini alacak otomobilde yakıt tasarrufu sağlayan benzinli-elektrikli sistem bulunacak.
Ferrari 2013te ilk benzinli-elektrikli hibrit sistemini piyasaya sürecek. Teknoloji, ismi henüz açıklanmamış olan, Enzonun yerini alacak otomobilde kullanılacak.
Ferrari CEOsu Amadeo Felisa Pekin Otomobil Fuarında yaptığı açıklamada, Formula 1i temel alarak geliştirdiğimiz, yakıt tüketimini azaltıp performansı arttıracak hibrit sistemimizle pazara giriyoruz dedi.
Ferrari HY-KERS adı verilen hibrit sisteminin, testlerde hibrit olamayan bir Ferrari modeliyle karşılaştırıldığında, yakıt tüketimini yüzde 40 civarı azalttığını, buna karşılık 0dan 200 km/sye hızlanma süresini de yaklaşık 3 saniye azalttığını söyledi.
HY-KERS sistemi otomobilin ağırlığını yaklaşık 120 kg arttırıyor. Ferrari, otomobilin şasisinin ve aktarma organlarının ağırlığını azaltarak bu ağırlık artışını kısmen telafi edecek.
Felisa yeni otomobilin şasisinin Ferrarinin F1 otomobillerindekiyle aynı kalitede karbon fiber içereceğini belirtti. CEO, bu karbon fiberin şu anda Enzonun ve F50nin şasisinde ve gövdesinde kullanılana oranla daha hafif ve daha dayanıklı olduğunu ifade etti.
Ferrari lityum iyon hücrelerini Güney Koreli Samsung Electronicsten temin edecek ve kuzey İtalyanın Modena şehri yakınlarındaki Fioranoda bulunan F1 yarış merkezinde birleştirerek kendi batarya paketlerini üretecek.
kaynak
Ferrari CEOsu Amadeo Felisa Pekin Otomobil Fuarında yaptığı açıklamada, Formula 1i temel alarak geliştirdiğimiz, yakıt tüketimini azaltıp performansı arttıracak hibrit sistemimizle pazara giriyoruz dedi.
Ferrari HY-KERS adı verilen hibrit sisteminin, testlerde hibrit olamayan bir Ferrari modeliyle karşılaştırıldığında, yakıt tüketimini yüzde 40 civarı azalttığını, buna karşılık 0dan 200 km/sye hızlanma süresini de yaklaşık 3 saniye azalttığını söyledi.
HY-KERS sistemi otomobilin ağırlığını yaklaşık 120 kg arttırıyor. Ferrari, otomobilin şasisinin ve aktarma organlarının ağırlığını azaltarak bu ağırlık artışını kısmen telafi edecek.
Felisa yeni otomobilin şasisinin Ferrarinin F1 otomobillerindekiyle aynı kalitede karbon fiber içereceğini belirtti. CEO, bu karbon fiberin şu anda Enzonun ve F50nin şasisinde ve gövdesinde kullanılana oranla daha hafif ve daha dayanıklı olduğunu ifade etti.
Ferrari lityum iyon hücrelerini Güney Koreli Samsung Electronicsten temin edecek ve kuzey İtalyanın Modena şehri yakınlarındaki Fioranoda bulunan F1 yarış merkezinde birleştirerek kendi batarya paketlerini üretecek.
kaynak