- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,961
- Reaksiyon puanı
- 450
- Puanları
- 7,263
Volkswagen popüler modellerinden Golfü yeniledi. Yenilenen Golf piyasaya çıkma hazırlığında.
1974den günümüze dek üretilen ve o günden itibaren popülaritesini koruyan Golf, yedinci nesil olarak piyasaya çıkmaya hazırlanıyor. Paris Otomobil Fuarı ile otomobil severlerin karşısına çıkacak olan 2013 Golf bu fuara kısa bir süre kala Berlinde kendi evinde görücüye çıktı.
Neredeyse tamamen yenilendiğini gördüğümüz 2013 Golf, ilk bakışta güncel modele oranla daha hafif, daha geniş, daha güvenli ve daha düşük yakıt üretim değerlerine sahip. Bu yeniliklere baktığımızda ise bir otomobil alıcısı tarafından özelliklede aile kullanımı istenilen özellikler olduğunu görüyoruz.
Gövde tasarımı olarak baktığımızda Volkswagenin son yıllarda benimsediği dinamik tasarım çizgisinin dışına çıkılmamış neticesinde güncel modele göre sadece detaylarda farklılıklar bulunuyor. Aynı cümleyi arabanın iç mekanı için söylemekse mümkün değil. Arabanın iç mekanı tamamen yenilenmiş.
2013 Volkswagen Golf, MQB (Modular Transverse Matrix) platformunda geliştirilmiş. Bunun sayesinde araç ağarlığı yaklaşık 100 kg aşağıya çekilmiş. Ağarlık değeri düşerken arabanın boyutları büyümüş. 7. Nesil Golf, selefine göre daha uzun daha geniş ve daha alçak. Arabanın 4255 mmlik yeni uzunluk değeri selefine göre 56 mm, 1799 mlik genişliği ise 13 mm daha fazla. Yüksekliği ise 28 mm azalarak 1452 mm olmuş. Bu sayede araba hem genişlemiş hemde aerodinamikleri iyileştirilmiş. Bu boyutlar ile 0.27 Cdlik rüzgar direnç katsayısına sahip aerodinamik bir gövdeye kavuşmuş. İç mekan da genişliğin artması içinse 2637 mmlik dingil mesafesi de 59 mm artış veön tekerleklerin 43 mm öne çekilmiş. Bu artışların sonucunda ise arka koltukların diz mesafesinin 15 mm, önde omuz genişliğinin de 31 mm, arkada omuz mesafesinin de 30 mm genişlik oluşmuş bagaj hacmi ise 30 litre artarak 380 litreye ulaşmış.
Yedinci nesil Golfün iç mekanında orta konsolda bulunan ekranın boyutları donanıma göre 5, 5.8 ve 8 inçlik alternatifler bulunuyor. Küçük ekranlarda ekran daha basit bir görüntü seçilmiş, siyah beyaz olarak ve sadece temel bilgiler sunuluyor. Büyük olanında ise elin ekranın üzerine geldiğini anlayan sistem ile çalışarak daha detaylı sistem sunuyor. Ayrıca yine donanım paketlerine göre değişiklik gösteren Bluetooth bağlantısı, AUX ve iPod girişleri, USB port ve SD kart girişleri bulunuyor.
Teknoloji olarak sınırları zırlayan yeni 2013 Volkswagen Golf, güvenlik donanımları arasında adaptif hız sabitleme sistemi, kör nokta uyarısı, kaza erken anlama sistemi, 360 derece kamera, acil durum frenleme sistemi, şerit takip radarı, XDS elektronik kilitli diferansiyel, yorgunluk göstergesi, otomatik park etme sistemi, yol işareti tanıma kamerası ve adaptif farlar gibi çok sayıda donanıma sahip. Ayrıca sürücü profili belirleme sisteminde 5 ayrı ayar bulunuyor. Bu ayarlardan Ecoda klima ve motordan güç çeken diğer sistemler, en düşük yakıt tüketimine ulaşmak için optimize ediliyor.
Arabanın kaputunun altında benzinli olarak 1.2 ve 1.4 litre hacimli olan motorlar 85 ve 140 beygir güçlerindeler. Burada da teknlojiyi başarılı bir şekilde kullanan Volkswagen, silindir devre dışı bırakma sistemi sayesinde yakıt tüketim değerini karma olarak 100 kmde 4.9 litre olarak açıkladı. Dizel motor seçenekleri ise 1.6 ve 2.0 litre hacimli, bu motor seçenekleri sırasıyla 105 ve 150 beygir gücünde ayrıca 100 kmde 3.8 ve 4.1 litre yakıt tüketim değerlerine sahipler.
En çok ilgi çekecek olan motor seçeneğinin ise BlueMotion olması bekleniyor teknik detayları tam olarak açıklanmasa da performanstan taviz vermeden 100kmde 3.2 litrrelik yakıt tüketimine sahip olacağı açıklandı.
Tüm motor alternatiflerinde standart olarak sunulan start/stop ve fren enerjisini geri kazanım sistemleri ile yakıt tüketiminden daha fazla tasarruf edilmesi hedeflenmiş.
Türkiye fiyatları belli olmayan araabnın Almanya satışı 16.975 Avrodan başlayacak.
kaynak

1974den günümüze dek üretilen ve o günden itibaren popülaritesini koruyan Golf, yedinci nesil olarak piyasaya çıkmaya hazırlanıyor. Paris Otomobil Fuarı ile otomobil severlerin karşısına çıkacak olan 2013 Golf bu fuara kısa bir süre kala Berlinde kendi evinde görücüye çıktı.
Neredeyse tamamen yenilendiğini gördüğümüz 2013 Golf, ilk bakışta güncel modele oranla daha hafif, daha geniş, daha güvenli ve daha düşük yakıt üretim değerlerine sahip. Bu yeniliklere baktığımızda ise bir otomobil alıcısı tarafından özelliklede aile kullanımı istenilen özellikler olduğunu görüyoruz.
Gövde tasarımı olarak baktığımızda Volkswagenin son yıllarda benimsediği dinamik tasarım çizgisinin dışına çıkılmamış neticesinde güncel modele göre sadece detaylarda farklılıklar bulunuyor. Aynı cümleyi arabanın iç mekanı için söylemekse mümkün değil. Arabanın iç mekanı tamamen yenilenmiş.
2013 Volkswagen Golf, MQB (Modular Transverse Matrix) platformunda geliştirilmiş. Bunun sayesinde araç ağarlığı yaklaşık 100 kg aşağıya çekilmiş. Ağarlık değeri düşerken arabanın boyutları büyümüş. 7. Nesil Golf, selefine göre daha uzun daha geniş ve daha alçak. Arabanın 4255 mmlik yeni uzunluk değeri selefine göre 56 mm, 1799 mlik genişliği ise 13 mm daha fazla. Yüksekliği ise 28 mm azalarak 1452 mm olmuş. Bu sayede araba hem genişlemiş hemde aerodinamikleri iyileştirilmiş. Bu boyutlar ile 0.27 Cdlik rüzgar direnç katsayısına sahip aerodinamik bir gövdeye kavuşmuş. İç mekan da genişliğin artması içinse 2637 mmlik dingil mesafesi de 59 mm artış veön tekerleklerin 43 mm öne çekilmiş. Bu artışların sonucunda ise arka koltukların diz mesafesinin 15 mm, önde omuz genişliğinin de 31 mm, arkada omuz mesafesinin de 30 mm genişlik oluşmuş bagaj hacmi ise 30 litre artarak 380 litreye ulaşmış.

Yedinci nesil Golfün iç mekanında orta konsolda bulunan ekranın boyutları donanıma göre 5, 5.8 ve 8 inçlik alternatifler bulunuyor. Küçük ekranlarda ekran daha basit bir görüntü seçilmiş, siyah beyaz olarak ve sadece temel bilgiler sunuluyor. Büyük olanında ise elin ekranın üzerine geldiğini anlayan sistem ile çalışarak daha detaylı sistem sunuyor. Ayrıca yine donanım paketlerine göre değişiklik gösteren Bluetooth bağlantısı, AUX ve iPod girişleri, USB port ve SD kart girişleri bulunuyor.
Teknoloji olarak sınırları zırlayan yeni 2013 Volkswagen Golf, güvenlik donanımları arasında adaptif hız sabitleme sistemi, kör nokta uyarısı, kaza erken anlama sistemi, 360 derece kamera, acil durum frenleme sistemi, şerit takip radarı, XDS elektronik kilitli diferansiyel, yorgunluk göstergesi, otomatik park etme sistemi, yol işareti tanıma kamerası ve adaptif farlar gibi çok sayıda donanıma sahip. Ayrıca sürücü profili belirleme sisteminde 5 ayrı ayar bulunuyor. Bu ayarlardan Ecoda klima ve motordan güç çeken diğer sistemler, en düşük yakıt tüketimine ulaşmak için optimize ediliyor.
Arabanın kaputunun altında benzinli olarak 1.2 ve 1.4 litre hacimli olan motorlar 85 ve 140 beygir güçlerindeler. Burada da teknlojiyi başarılı bir şekilde kullanan Volkswagen, silindir devre dışı bırakma sistemi sayesinde yakıt tüketim değerini karma olarak 100 kmde 4.9 litre olarak açıkladı. Dizel motor seçenekleri ise 1.6 ve 2.0 litre hacimli, bu motor seçenekleri sırasıyla 105 ve 150 beygir gücünde ayrıca 100 kmde 3.8 ve 4.1 litre yakıt tüketim değerlerine sahipler.
En çok ilgi çekecek olan motor seçeneğinin ise BlueMotion olması bekleniyor teknik detayları tam olarak açıklanmasa da performanstan taviz vermeden 100kmde 3.2 litrrelik yakıt tüketimine sahip olacağı açıklandı.
Tüm motor alternatiflerinde standart olarak sunulan start/stop ve fren enerjisini geri kazanım sistemleri ile yakıt tüketiminden daha fazla tasarruf edilmesi hedeflenmiş.
Türkiye fiyatları belli olmayan araabnın Almanya satışı 16.975 Avrodan başlayacak.







kaynak