2011 Formula 1 DHL Türkiye GP'sini Vettel kazandı!

AliA

Ordinaryüs
Emektar
29 Haziran 2007
64,457
530
0
332cuoj.png

10xvpna.png


Formula 1 İstanbul Park'ta zafer Sebastian Vettel'in oldu. Red Bull'un Alman pilotu Vettel rakiplerine şans tanımayarak ilk sırada yer aldı. Vettel böylece puanını da 93'e çıkardı. İkinci Mark Webber olurken üçüncülük ise Ferrari'den Alonso'ya gitti.

VETTEL TÜRKİYE'DE İLK KEZ BİRİNCİ

Red Bull'un Alman pilotu Sebastian Vettel, Türkiye Grand Prix'sinde ilk kez birinci oldu. Daha önce 2008 yılında İstanbul Park'ta 3. olarak podyuma çıkan Vettel, bugün ilk kez İstanbul'da zirveye çıkmayı başardı.
Bu sezon Avustralya ve Malezya'da da birinci olan Vettel, İstanbul'da üçüncü kez podyumun en üst basamağında yer aldı.

Alman pilot, kariyerindeki 13. grand prix zaferine de imza attı.

İLK SIRADA BAŞLADI VE İLK SIRADA BİTİRDİ

Yarışa pole pozisyonda başlayan Vettel, bu üstünlüğünü 58 tur boyunca sürdürüp birinciliğe ulaştı. Yarışın başlamasıyla birlikte Vettel liderliğini korurken ikinci sıradaki Webber ise iyi kalkış yapamayınca Rosberg'e geçildi. Webber, 6. turda düzlükte yaptığı atakla Rosberg'i geçip ikinci sırayı yeniden ele geçirdi.

Startın en iyi isimlerinden Ferrari pilotu Alonso da 5. başladığı yarışta, 7. turda Rosberg'i geçerek 3. sıraya yerleşti.

ALONSO 30. TURDA 2.'LİĞE YÜKSELDİ

Yarışta iyi bir performans gösteren Fernando Alonso, 30. turda Red Bull'un Avustralyalı pilotu Mark Webber'i 11. viraj öncesindeki düzlüğün sonunda geçmeyi başararak 2. sıraya yükseldi.

51. TURDA WEBBER, İKİNCİLİĞİ DEVRALDI

Mark Webber, uzun süre arkasında kaldığı Fernando Alonso'yu 51. turda geçmeyi başardı ve yeniden ikinci sıraya çıktı.

Bu ikili arasında nefes kesen ikincilik mücadelesinden Mark Webber üstün çıktı ve Alonso yarışı üçüncü sırada tamamladı.

FERRARİ, BU SEZON İLK KEZ PODYUMA ÇIKTI

Bu sezon yapılan ilk 3 yarışta podyum yüzü göremeyen Ferrari, İstanbul Park'ta Alonso ile bu şanssızlığını yıktı. Fernando Alonso, İstanbul'da üçüncü olup, Ferrari'ye ve kendisine bu sezonki ilk podyumunu yaşattı.
Avustralya'da Fernando Alonso 4., Felipe Massa ise 7. olurken Malezya'da ise 5. sırayı Massa, 6. sırayı ise Alonso aldı.

Son Çin Grand Prix'sinde de Massa 6, Alonso ise 7. olabildi.

SCHUMACHER'İN ŞANSSIZLIĞI

Yarışa 8. sırada başlayan Mercedes pilotu Michael Schumacher, 2. turda büyük bir şanssızlık yaşadı.

Renault pilotu Vitaly Petrov ile çarpışan Schumacher, henüz 2. turda pite girmek zorunda kaldı ve 19. sıraya kadar geriledi. Alman pilot, yarışı 12. sırada tamamladı ve puan alamadı.

KAMİKAZE KOBAYASHI

Yarışa 23. sırada başlayan Sauber'in Japon pilotu Kamui Kobayashi, ilk turlarda oldukça agresif bir performans gösterip üst sıralara yükseldi.
12. turda 8. sıraya kadar yükselen Kobayashi, 2. pit stoplardan sonra düşüşe geçti ve yarışı 10. sırada tamamladı.

Bu arada, Toro Rosso'nun İsviçreli pilotu Sebastien Buemi de günün başarılı isimlerinden biriydi. Buemi, 16. sırada başladığı yarışı 9. sırada bitirdi.

İLK NORMAL PİT STOP 10. TURDA

Takımlar ilk normal pit stoplarını 10. turda yapmaya başladı.
Pit stopa ilk giren Felipe Massa ve Lewis Hamilton olurken, ikili pitten çıkarken kaza tehlikesi atlattı.

Bu arada, zorunlu olarak pite giren ilk pilot 1. tur sonunda Perez olurken, Virgin takımının Alman pilotu Timo Glock ise vites kutusundaki sorun nedeniyle start alamadı.

4'ER PİT STOP YAPILDI

Takımlar, İstanbul Park pistinde genelde pit stop yaptı. Pilotların çoğu 4 pit stop stratejisi uygularken, bazı pilotlar ise 3'er pit stop gerçekleştirdi.

Pit stoplarda Red Bull takımı rakiplerine göre daha başarılı bir performans sergilerken Ferrari Massa, Vodafone McLaren Mercedes ise Hamilton ile birer pit stopta sıkıntı yaşadı.

46. turda Force India'nın İngiliz pilotu Paul Di Resta, 1. virajda pistten çıktı ve yarışa devam edemedi.

DRS, GEÇİŞLERİ ÇOĞALTTI

Araçların bu yıl kullanmaya başladığı DRS, İstanbul Park'taki yarışta da geçişlerin çoğalmasına yol açtı.

DRS'nin kullanıldığı 12. viraj öncesindeki düzlüğün sonunda birçok sollama yaşandı. Pilotlar, 12, 13 ve 14. virajlarda da rakiplerini zorlayarak geçişler gerçekleştirdi.

Formula 1 DHL Türkiye Grand Prix'sinde birinci olan Red Bull'un Alman pilotu Sebastian Vettel'e kupasını Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yunus Akgül verdi.

İstanbul Park pistinde 58 tur üzerinden düzenlenen yarış sonrasında yapılan kupa töreninde Yunus Akgül, Webber'e kupasını verirken, ikinci olan Red Bull'un Avustralyalı pilotu Mark Webber'e Tuzla Belediye Başkanı Sadi Yazıcı, üçüncü olan Ferrari'nin İspanyol pilotu Fernando Alonso'ya ise Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu Başkanı Mümtaz Tahincioğlu kupalarını takdim etti. Kupa töreninden sonra pilotlar büyük bir sevinç yaşarken, şampanyalar patlatıp podyuma çıkmalarını kutladılar.

NTV Spor
 

engerex

Dekan
16 Ağustos 2008
7,676
26
228
Son turlarda Webber Alonso yu çok iyi geçti. Bende TV'yi tam orada açmıştım.
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
29 Haziran 2007
64,457
530
0
Bu sene şampiyonluğu Vettel yine kimseye vermez. Gerçekten hak ediyor.

Webber'in Alonso'yu geçmesi Red Bull'un Ferrari'den daha iyi bir araç olduğunu ortaya koyuyor. :) Ferrari müthiş çöküşte.
 

okanic

Doçent
30 Eylül 2008
581
7
18
Harika bir yarıştı ya ecclastone ''istanbuldan gitmiyoruz'' demiş ama umarm dogrudur kalırsa seneye yerinde izlicem :)
 

olympuskiller

Profesör
23 Mart 2008
1,474
7
218
maalesef Redbull Ferrari'den daha iyi bir iş ortaya koydu, yetenek olarak Alonso Vettel kıyasına girmek bir kenara RB7'nin direksiyonunda Alonso olsaydı bugün neler olurdu diye sormadan edemedim yarış boyunca, Alonso'nun yeteneği diğerleriyle kıyas edilemeyecek kadar ileri seviyede bunu her yarış ya da bu saatten sonra ispatlamak zorunda değil, yeter ki bu yeteneğe ayak uydurabilecek oranda güçlü bir araç olsun, bugün o araç kısmen de olsa vardı, yani tam bir bouncing back durumu görmeye başlıyoruz.
 

hltt

Öğrenci
7 Ekim 2010
58
4
8
Red Bull'lar bu sene de mükemmel ancak Ferrari Son 1,5 yılın en iyi aracını yapmış. Ferrari'nin çöküşte olduğuna katılmıyorum tam tersi çöküşü yeni atlattı ve dönüş yapıyor. Ancak Massa'ya yazık oldu. Pit ekibi Ferrari'nin ipini çekti. Yinede DRS ile birlikte mükemmel geçişler ve yüksek heyecan vardı.
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
29 Haziran 2007
64,457
530
0
Hasta bir Ferrari hayranıyım ama durum ortada. Bitik durumdayız. :)

Okay Karacan'ı da kutlamak istiyorum. Adamın yarışları anlatışına hastayım. Sevmeyeni de çoktur gerçi ama geçişlerde yırtıyor kendini. :D
 

ALMİ

Profesör
9 Eylül 2009
3,354
60
0
Hasta bir Ferrari hayranıyım ama durum ortada. Bitik durumdayız. :)

Okay Karacan'ı da kutlamak istiyorum. Adamın yarışları anlatışına hastayım. Sevmeyeni de çoktur gerçi ama geçişlerde yırtıyor kendini. :D
Cümle kurmakta bayağı zorlandı :)
 
Üst