20 saniye bekleyin lütfen

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Nemre
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nisan 2011
Mesajlar
2,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
218
20 saniye bekleyin lütfen"
Telefon işletmeleri ve internet servis sağlayıcılarının çağrı merkezleri müşteriyi en fazla 20 saniye bekletecek.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), telefon işletmeleri ile internet servis sağlayıcılarının çağrı merkezlerini arayanların, uzun süre telefon başında bekletilmesini önlemek amacıyla yeni bir düzenleme yaptı. Düzenlemeye göre, çağrı merkezini arayanlar ana menüde 45, alt menüde ise 20 saniyeden fazla bekletilmeyecek.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, işletmeciler, sesli yanıt sisteminin her bir alt menüsünde, müşteri temsilcisine bağlanma seçeneğini sunmakla yükümlü olacak. BTK, müşteri temsilcisine bağlanmak isteyenlerin yoğunluk gerekçe gösterilerek dakikalarca bekletilmemesi için aramaların yüzde 80'inde 20 saniye içinde müşteri temsilcisiyle bağlantı kurulmasını zorunlu hale getirdi.
Buna göre çağrı merkezlerini arayan her 10 kişiden 8'i müşteri temsilcisiyle görüşme için tuşlama yaptıktan sonra 20 saniye içinde müşteri temsilcisiyle görüşebilecek. Bu oranı tutturamayan işletmeciler için yaptırım uygulanacak.
BTK Başkanı Tayfun Acarer, telefon ve internet kullanımının günlük hayatın vazgeçilmez araçları haline geldiğini belirterek bu alanda makul fiyatlarla kaliteli hizmet sunulmasının tüketici memnuniyeti açısından büyük önem taşıdığını söyledi.

Kaynak : http://www.habermolasi.com/haber/20-saniye-bekleyin-lutfen/19470/

Benim Yorumum: Müşteriyi Minimum 5 Dk Bekleten Aveanın Hapı Yuttuğunun Resmidir.
 

seckyn

Profesör
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,939
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
Başka bir yetkiliye aktarmayıda önlemeleri lazım bence :D Madem yetkili değilsin niye açıyon telefonu değil mi :D Turkcellde 3 farklı yetkili ile konuşmuştum bir ara tek aramada :D
 

Edirneli

Profesör
Katılım
20 Mart 2011
Mesajlar
2,745
Reaksiyon puanı
15
Puanları
218
Ne 5 dk ne 10 dk müzik dinlemekten gına geliyor.
 

Jibbs

Doçent
Katılım
31 Mart 2012
Mesajlar
604
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
vallahı ben htc nin servisini aradım 17 dakika bekledım
allahtan faturalı dakikalarım vardı.
isteyen denesın gorsun.
cok guzel bır durum bu
 

arthkas

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
956
Reaksiyon puanı
17
Puanları
0
444 lü hatları sadece firmalara yüklememek lazım. Nihayetinde 444 olmasaydı normal telefon olsaydı yine bekletirlerdi. Bence insanlar yanlış düşünüyor. Hatda bekletmenin firmaya bir yararı bulunmamakta (anons sırasında verilen reklamlar hariç) aksine firmaya daha çok iş yükü binmekte. Hatta beklerken, temsilci ya bilgisayarında durumu hakkında bilgi topluyor, ya vereceği cevabı düşünüyor veya bir yerden yanıt bekliyor. Son olarak 444 lü hat almanın firmaya bedeli en az 10 bin TL'dir.
 

Obasi

Öğrenci
Katılım
29 Mart 2012
Mesajlar
86
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Gecen turkcelli aradim 1 dakikadan fazla beklettikleri icin gorusme ucreti alnadilar...
 

burns206

Profesör
Katılım
31 Mart 2011
Mesajlar
1,863
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
444 lü hatları sadece firmalara yüklememek lazım. Nihayetinde 444 olmasaydı normal telefon olsaydı yine bekletirlerdi. Bence insanlar yanlış düşünüyor. Hatda bekletmenin firmaya bir yararı bulunmamakta (anons sırasında verilen reklamlar hariç) aksine firmaya daha çok iş yükü binmekte. Hatta beklerken, temsilci ya bilgisayarında durumu hakkında bilgi topluyor, ya vereceği cevabı düşünüyor veya bir yerden yanıt bekliyor. Son olarak 444 lü hat almanın firmaya bedeli en az 10 bin TL'dir.
bekletmenin cok kari firmalarin.
1. daha az calisan kullaniyolar. (2.operator yerine 1 i bekliyo musteri)
2. daha az hat ucreti oduyolar. ( .. )
3. daha az musteri sikayeti talebi geliyo ( bu durumda sorunlarla ugrasan personel maliyeti dosya maliti sinirlanmis oluyo. )
 

arthkas

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
956
Reaksiyon puanı
17
Puanları
0
bekletmenin cok kari firmalarin.
1. daha az calisan kullaniyolar. (2.operator yerine 1 i bekliyo musteri)
2. daha az hat ucreti oduyolar. ( .. )
3. daha az musteri sikayeti talebi geliyo ( bu durumda sorunlarla ugrasan personel maliyeti dosya maliti sinirlanmis oluyo. )

Az çalışan konusunda haklı olabilirsin. Firmadan firmaya tabii ki bu değişebiliyor. Ama personeli azaltmak onların karına değil zararına olur.

Daha az hat ücreti ödemek konusunda ise yanılıyorsun. Arama yapılmayan 444 lü pbx her hat için ödeme yapıyorlar

Böyle bir durumda müşteri şikayeti artar, azalacağını hiçbir firma düşünmez :)
 

burns206

Profesör
Katılım
31 Mart 2011
Mesajlar
1,863
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Az çalışan konusunda haklı olabilirsin. Firmadan firmaya tabii ki bu değişebiliyor. Ama personeli azaltmak onların karına değil zararına olur.
niye personeli bedava mi sigortasiz mi calistiryo ki bunlar ;P

Daha az hat ücreti ödemek konusunda ise yanılıyorsun. Arama yapılmayan 444 lü pbx her hat için ödeme yapıyorlar

ee iste beklettikce para kazaniyolar. bol telefon olunca bosta duran hat articak yani hat ucreti odeme orani ve totali artmis olucak :P

Böyle bir durumda müşteri şikayeti artar, azalacağını hiçbir firma düşünmez :)
sikayet artsa ne yazar ulasamadikca :P ulasan sikayetini rapor edebilen musteri olrani sinirli olucak dogal olarak kayitli sorun orani az olucak.

sonuc olarak tum analizler musteriyi bekletmekte kisa vadede karli olduklarini acikca ortaya cikartiyo.

tabi uzun vade farkli bi konu ancak memlekette millet de uzunvadeli pek dusunmeye olanak vericek bir ortam olmadigi icin. kisa vadeli mantik uzun vade icin de calisiyor yillardir :O
 
Üst