-Beneficence-
Dekan
- Katılım
- 10 Ocak 2012
- Mesajlar
- 7,841
- Reaksiyon puanı
- 31
- Puanları
- 228
Starın bilhassa açık ara birinci olduğu AB kategorisinde 20 Dakika dizisinin her hafta düzenli reyting kaybetmesi ve dört haftada reytingini 8.01den 5.28e düşürmesi düşündürücü. Özetle demem o ki, bu gidişle hayra alamet değil 20 Dakikanın sonu!
İlk bölümü 1 Ocak 2013te Starda ekrana gelen Tuba Büyüküstünün yeni dizisi 20 Dakikanın aldığı reytingleri alt alta yazınca ölümsüz şarkılardan birinin mısrası takıldı dilime:
Ne mi diyordu güftesi Kemâlettin Kâmi Kamu, bestesi Yıldırım Gürsese ait Gurbetin o satırlarında? Gitgide, elveda her ümide.
Kamuya bu sözleri yazdıran şey gurbette yaşadığı acıydı.
Benim aklıma bu sözü getiren şeyse 20 Dakikanın ABde 8.01le başlayan reytinginin 5.28e, Totaldeyse 5.34ten 4.05e düşmesi.
20 Dakika sanki güneşi görmüş kar gibi.
Dört bölümdür dizi, reytingini bir dirhem artıramadığı gibi, ha bire kaybetti.
Daha önce çok yazdım, bu vesileyle bir kez daha vurgulamakta yarar var sanırım.
Seyircisi sürekli azaldı
Dizilerin ilk bölümlerini insanlar meraktan izler.
O yüzden de ilk bölümün reytingi tanıtıma, sonrasındaki reytingler de yapımın kendisine mal edilir.
Doğuş Yayın Grubunun bu sezon Starda yakaladığı başarı ne?
Star, yeni yayın döneminde hem ABde hem Totalde hem de Prime Time kuşağında artık birinci.
Özellikle de AB kategorisinde açık ara önde.
20 Dakika dizisinin Starın bilhassa açık ara birinci olduğu AB kategorisinde her hafta düzenli reyting kaybetmesi ve dört haftada reytingini 8.01den 5.28e düşürmesi düşündürücü.
20 Dakikanın Total reytingi yüksek değildi.
O kulvarda da reyting kaybına uğradı dizi, ama bu AB grubundaki kadar sert olmadı.
Dizilerin ömürlerini belirleyen şey, reyting.
6 seyirciden 1i izlemezse
Sektördeki herkes biliyor ki, ticari bir denklemi var bu işin.
Yayınlandığı saat diliminde televizyon izleyen altı kişiden birini çekemeyen bir dizinin yaşaması imkansız.
Çünkü reklamcı, ekran karşısındaki seyirci sayısına göre para verdiği için, 6da 1i tutturamayan, her hafta zarara sokar kanalı.
Kanalın sahibi, aile fertleri ya da yöneticileri diziyi çok sever, yapımcıyla yayıncı arasında gönül bağı vardır, o yüzden birkaç hafta solunum cihazına bağlı yaşar, o ayrı.
20 Dakika dizisi altın oran olan 6da 1 seyirciyi-ki izlenme payı olarak yüzde 15e denk düşer bu- Totalde hiçbir zaman tutturamamıştı.
20 Dakika, ilk üç hafta ABde tutturduğu bu oranı da dördüncü bölümde kaybetti.
Özetle demem o ki, bu gidişle hayra alamet değil 20 Dakikanın sonu!
Ali Eyüboğlu
Milliyet.com.tr
İlk bölümü 1 Ocak 2013te Starda ekrana gelen Tuba Büyüküstünün yeni dizisi 20 Dakikanın aldığı reytingleri alt alta yazınca ölümsüz şarkılardan birinin mısrası takıldı dilime:

Ne mi diyordu güftesi Kemâlettin Kâmi Kamu, bestesi Yıldırım Gürsese ait Gurbetin o satırlarında? Gitgide, elveda her ümide.
Kamuya bu sözleri yazdıran şey gurbette yaşadığı acıydı.
Benim aklıma bu sözü getiren şeyse 20 Dakikanın ABde 8.01le başlayan reytinginin 5.28e, Totaldeyse 5.34ten 4.05e düşmesi.
20 Dakika sanki güneşi görmüş kar gibi.
Dört bölümdür dizi, reytingini bir dirhem artıramadığı gibi, ha bire kaybetti.
Daha önce çok yazdım, bu vesileyle bir kez daha vurgulamakta yarar var sanırım.
Seyircisi sürekli azaldı
Dizilerin ilk bölümlerini insanlar meraktan izler.
O yüzden de ilk bölümün reytingi tanıtıma, sonrasındaki reytingler de yapımın kendisine mal edilir.
Doğuş Yayın Grubunun bu sezon Starda yakaladığı başarı ne?
Star, yeni yayın döneminde hem ABde hem Totalde hem de Prime Time kuşağında artık birinci.
Özellikle de AB kategorisinde açık ara önde.
20 Dakika dizisinin Starın bilhassa açık ara birinci olduğu AB kategorisinde her hafta düzenli reyting kaybetmesi ve dört haftada reytingini 8.01den 5.28e düşürmesi düşündürücü.
20 Dakikanın Total reytingi yüksek değildi.
O kulvarda da reyting kaybına uğradı dizi, ama bu AB grubundaki kadar sert olmadı.
Dizilerin ömürlerini belirleyen şey, reyting.
6 seyirciden 1i izlemezse
Sektördeki herkes biliyor ki, ticari bir denklemi var bu işin.
Yayınlandığı saat diliminde televizyon izleyen altı kişiden birini çekemeyen bir dizinin yaşaması imkansız.
Çünkü reklamcı, ekran karşısındaki seyirci sayısına göre para verdiği için, 6da 1i tutturamayan, her hafta zarara sokar kanalı.
Kanalın sahibi, aile fertleri ya da yöneticileri diziyi çok sever, yapımcıyla yayıncı arasında gönül bağı vardır, o yüzden birkaç hafta solunum cihazına bağlı yaşar, o ayrı.
20 Dakika dizisi altın oran olan 6da 1 seyirciyi-ki izlenme payı olarak yüzde 15e denk düşer bu- Totalde hiçbir zaman tutturamamıştı.
20 Dakika, ilk üç hafta ABde tutturduğu bu oranı da dördüncü bölümde kaybetti.
Özetle demem o ki, bu gidişle hayra alamet değil 20 Dakikanın sonu!
Ali Eyüboğlu
Milliyet.com.tr