Rehber 2.000₺ bütçe ile APU sistem toplama rehberi

Bu konuyu okuyanlar

ThorJ

Dekan
Katılım
14 Haz 2019
Mesajlar
7,160
Çözümler
22
Reaksiyon puanı
8,829
Puanları
113
Merhaba arkadaşlar,
Bütçesi kısıtlı olan arkadaşlarımız için bugün bu rehberimizde 2.000 lira bütçede çeşitli MOBA ve FPS oyunlarını 720P low ayarlarda oynayabileceğimiz sıfır bir sistem oluşturacağız. Sistemimizi ileride farklı işlemcileri kullanarak da daha da güçlendirebileceğiz. Şimdi, parçalarımıza geçelim.

İşlemci: AMD Athlon 3000G 3.5 GHz AM4 4 MB Cache 35 W İşlemci Tray
İşlemcimiz 2 core / 4 thread yapıdan oluşuyor ve 35W gibi düşük bir güç tüketimi ile karşımıza çıkıyor. Ayrıca içerisinde de Vega 3 grafik birimini barındıran işlemcimiz, bize 720P çözünürlükte yeterli performansı sağlayabilecek.
işlemci.PNG


Anakart: Gigabyte GA-A320M-S2H DDR4 mATX Anakart
Bütçesi düşük olan bir sistemde maalesef A320 kullanmak durumunda kaldık. Anakartımız üzerinde M.2 yuvasını barındıran zengin bir model olarak karşımıza çıkıyor. Bu sistem için yeterli olabilecek bir anakart modeli olduğunu söyleyebiliriz.
anakart.PNG


RAM: Kingston 8GB HyperX Fury Black DDR4 2666MHz CL16 RAM
Burada bütçenize bağlı olarak tercih size kalıyor. Ben bu sistemde bütçeden kısabilmek adına tek kanal 8 GB 2666 MHz RAM kullanacağım. Zaten işlemcimizin de maksimum desteklediği RAM frekansı 2666 MHz olacağı için yeterli gelecektir.
ram.PNG


SSD: Hikvision 120 GB SATA III SSD
Bu bütçede fazlası ile yeterli olacak bir SSD modeli. Eğer ek alan isterseniz düşük bir maliyet ile ikinci el 500 GB HDD alabilirsiniz. Ben düşük bütçeli olacağından ötürü bu modeli kullanacağım.
ssd.PNG


Kasa: Rush Fordo RCA502 Atx Full Tower Bilgisayar Kasası
Önü yarı mesh olan bir kasa modeli, ayrıca beyaz renkli olduğu için görsel olarak da hoş duracaktır diye düşünüyorum. Giriş seviye bir APU sistem için yeterli olacaktır. Eğer bütçeyi düşürmek isterseniz 2. elden boş kasalara da bakabilirsiniz.
kasa.PNG


PSU: EVEREST EPS-4900B 350W GÜÇ KAYNAĞI
Everest markasının PSU modellerinin güvenilir olmadığını biliyorum fakat bütçemiz sadece 2000 lira, bunun için de ikinci elden 200W PSU almak yerine sıfır olarak bu PSU'yu seçtim. Zaten sistemi komple sıfır olarak sunuyorum.
psu.PNG



Sistem hakkındaki görüşlerini bekliyorum. Aşağıda belirtirseniz memnun olurum. :)
 

ember_moon7

Profesör
Katılım
20 Ocak 2021
Mesajlar
1,558
Reaksiyon puanı
2,119
Puanları
113
Merhaba arkadaşlar,
Bütçesi kısıtlı olan arkadaşlarımız için bugün bu rehberimizde 2.000 lira bütçede çeşitli MOBA ve FPS oyunlarını 720P low ayarlarda oynayabileceğimiz sıfır bir sistem oluşturacağız. Sistemimizi ileride farklı işlemcileri kullanarak da daha da güçlendirebileceğiz. Şimdi, parçalarımıza geçelim.

İşlemci: AMD Athlon 3000G 3.5 GHz AM4 4 MB Cache 35 W İşlemci Tray
İşlemcimiz 2 core / 4 thread yapıdan oluşuyor ve 35W gibi düşük bir güç tüketimi ile karşımıza çıkıyor. Ayrıca içerisinde de Vega 3 grafik birimini barındıran işlemcimiz, bize 720P çözünürlükte yeterli performansı sağlayabilecek.
Ekli dosyayı görüntüle 160170

Anakart: Gigabyte GA-A320M-S2H DDR4 mATX Anakart
Bütçesi düşük olan bir sistemde maalesef A320 kullanmak durumunda kaldık. Anakartımız üzerinde M.2 yuvasını barındıran zengin bir model olarak karşımıza çıkıyor. Bu sistem için yeterli olabilecek bir anakart modeli olduğunu söyleyebiliriz.
Ekli dosyayı görüntüle 160171

RAM: Kingston 8GB HyperX Fury Black DDR4 2666MHz CL16 RAM
Burada bütçenize bağlı olarak tercih size kalıyor. Ben bu sistemde bütçeden kısabilmek adına tek kanal 8 GB 2666 MHz RAM kullanacağım. Zaten işlemcimizin de maksimum desteklediği RAM frekansı 2666 MHz olacağı için yeterli gelecektir.
Ekli dosyayı görüntüle 160172

SSD: Hikvision 120 GB SATA III SSD
Bu bütçede fazlası ile yeterli olacak bir SSD modeli. Eğer ek alan isterseniz düşük bir maliyet ile ikinci el 500 GB HDD alabilirsiniz. Ben düşük bütçeli olacağından ötürü bu modeli kullanacağım.
Ekli dosyayı görüntüle 160173

Kasa: Rush Fordo RCA502 Atx Full Tower Bilgisayar Kasası
Önü yarı mesh olan bir kasa modeli, ayrıca beyaz renkli olduğu için görsel olarak da hoş duracaktır diye düşünüyorum. Giriş seviye bir APU sistem için yeterli olacaktır. Eğer bütçeyi düşürmek isterseniz 2. elden boş kasalara da bakabilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 160175

PSU: EVEREST EPS-4900B 350W GÜÇ KAYNAĞI
Everest markasının PSU modellerinin güvenilir olmadığını biliyorum fakat bütçemiz sadece 2000 lira, bunun için de ikinci elden 200W PSU almak yerine sıfır olarak bu PSU'yu seçtim. Zaten sistemi komple sıfır olarak sunuyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 160174


Sistem hakkındaki görüşlerini bekliyorum. Aşağıda belirtirseniz memnun olurum. :)
Athlon 3000G işlemcinin sürücü desteği kesilmişti yanlış hatırlamıyorsam. Sıkıntı olur mu peki?
 

Ceon

Asistan
İçerik Ekibi
Katılım
25 Kas 2020
Mesajlar
204
Reaksiyon puanı
277
Puanları
63
Yaş
16
Yayın açarak teker teker yazdı. Ellerine sağlık güzel rehber olmuş. Düşük bütçesi olanların kahramanı Alperen 😍😍
 

p04w04p5

own subcvlture creator. 😎🤙
Yönetici
Moderatör
Katılım
17 Şub 2018
Mesajlar
2,710
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
6,642
Puanları
113
Merhaba arkadaşlar,
Bütçesi kısıtlı olan arkadaşlarımız için bugün bu rehberimizde 2.000 lira bütçede çeşitli MOBA ve FPS oyunlarını 720P low ayarlarda oynayabileceğimiz sıfır bir sistem oluşturacağız. Sistemimizi ileride farklı işlemcileri kullanarak da daha da güçlendirebileceğiz. Şimdi, parçalarımıza geçelim.

İşlemci: AMD Athlon 3000G 3.5 GHz AM4 4 MB Cache 35 W İşlemci Tray
İşlemcimiz 2 core / 4 thread yapıdan oluşuyor ve 35W gibi düşük bir güç tüketimi ile karşımıza çıkıyor. Ayrıca içerisinde de Vega 3 grafik birimini barındıran işlemcimiz, bize 720P çözünürlükte yeterli performansı sağlayabilecek.
Ekli dosyayı görüntüle 160170

Anakart: Gigabyte GA-A320M-S2H DDR4 mATX Anakart
Bütçesi düşük olan bir sistemde maalesef A320 kullanmak durumunda kaldık. Anakartımız üzerinde M.2 yuvasını barındıran zengin bir model olarak karşımıza çıkıyor. Bu sistem için yeterli olabilecek bir anakart modeli olduğunu söyleyebiliriz.
Ekli dosyayı görüntüle 160171

RAM: Kingston 8GB HyperX Fury Black DDR4 2666MHz CL16 RAM
Burada bütçenize bağlı olarak tercih size kalıyor. Ben bu sistemde bütçeden kısabilmek adına tek kanal 8 GB 2666 MHz RAM kullanacağım. Zaten işlemcimizin de maksimum desteklediği RAM frekansı 2666 MHz olacağı için yeterli gelecektir.
Ekli dosyayı görüntüle 160172

SSD: Hikvision 120 GB SATA III SSD
Bu bütçede fazlası ile yeterli olacak bir SSD modeli. Eğer ek alan isterseniz düşük bir maliyet ile ikinci el 500 GB HDD alabilirsiniz. Ben düşük bütçeli olacağından ötürü bu modeli kullanacağım.
Ekli dosyayı görüntüle 160173

Kasa: Rush Fordo RCA502 Atx Full Tower Bilgisayar Kasası
Önü yarı mesh olan bir kasa modeli, ayrıca beyaz renkli olduğu için görsel olarak da hoş duracaktır diye düşünüyorum. Giriş seviye bir APU sistem için yeterli olacaktır. Eğer bütçeyi düşürmek isterseniz 2. elden boş kasalara da bakabilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 160175

PSU: EVEREST EPS-4900B 350W GÜÇ KAYNAĞI
Everest markasının PSU modellerinin güvenilir olmadığını biliyorum fakat bütçemiz sadece 2000 lira, bunun için de ikinci elden 200W PSU almak yerine sıfır olarak bu PSU'yu seçtim. Zaten sistemi komple sıfır olarak sunuyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 160174


Sistem hakkındaki görüşlerini bekliyorum. Aşağıda belirtirseniz memnun olurum. :)



Arkadaşların bütçeyi 70 TL civarında arttırıp bu parçaları almasını tavsiye ederim. Güzel bir sistem olmuş, Alperen. Eline sağlık.
 
Son düzenleme:

Realhas the Great

Profesör
Cezalı
Katılım
3 Mar 2021
Mesajlar
4,722
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
7,624
Puanları
113
Merhaba arkadaşlar,
Bütçesi kısıtlı olan arkadaşlarımız için bugün bu rehberimizde 2.000 lira bütçede çeşitli MOBA ve FPS oyunlarını 720P low ayarlarda oynayabileceğimiz sıfır bir sistem oluşturacağız. Sistemimizi ileride farklı işlemcileri kullanarak da daha da güçlendirebileceğiz. Şimdi, parçalarımıza geçelim.

İşlemci: AMD Athlon 3000G 3.5 GHz AM4 4 MB Cache 35 W İşlemci Tray
İşlemcimiz 2 core / 4 thread yapıdan oluşuyor ve 35W gibi düşük bir güç tüketimi ile karşımıza çıkıyor. Ayrıca içerisinde de Vega 3 grafik birimini barındıran işlemcimiz, bize 720P çözünürlükte yeterli performansı sağlayabilecek.
Ekli dosyayı görüntüle 160170

Anakart: Gigabyte GA-A320M-S2H DDR4 mATX Anakart
Bütçesi düşük olan bir sistemde maalesef A320 kullanmak durumunda kaldık. Anakartımız üzerinde M.2 yuvasını barındıran zengin bir model olarak karşımıza çıkıyor. Bu sistem için yeterli olabilecek bir anakart modeli olduğunu söyleyebiliriz.
Ekli dosyayı görüntüle 160171

RAM: Kingston 8GB HyperX Fury Black DDR4 2666MHz CL16 RAM
Burada bütçenize bağlı olarak tercih size kalıyor. Ben bu sistemde bütçeden kısabilmek adına tek kanal 8 GB 2666 MHz RAM kullanacağım. Zaten işlemcimizin de maksimum desteklediği RAM frekansı 2666 MHz olacağı için yeterli gelecektir.
Ekli dosyayı görüntüle 160172

SSD: Hikvision 120 GB SATA III SSD
Bu bütçede fazlası ile yeterli olacak bir SSD modeli. Eğer ek alan isterseniz düşük bir maliyet ile ikinci el 500 GB HDD alabilirsiniz. Ben düşük bütçeli olacağından ötürü bu modeli kullanacağım.
Ekli dosyayı görüntüle 160173

Kasa: Rush Fordo RCA502 Atx Full Tower Bilgisayar Kasası
Önü yarı mesh olan bir kasa modeli, ayrıca beyaz renkli olduğu için görsel olarak da hoş duracaktır diye düşünüyorum. Giriş seviye bir APU sistem için yeterli olacaktır. Eğer bütçeyi düşürmek isterseniz 2. elden boş kasalara da bakabilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 160175

PSU: EVEREST EPS-4900B 350W GÜÇ KAYNAĞI
Everest markasının PSU modellerinin güvenilir olmadığını biliyorum fakat bütçemiz sadece 2000 lira, bunun için de ikinci elden 200W PSU almak yerine sıfır olarak bu PSU'yu seçtim. Zaten sistemi komple sıfır olarak sunuyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 160174


Sistem hakkındaki görüşlerini bekliyorum. Aşağıda belirtirseniz memnun olurum. :)
Eline sağlık.Düşük bütçeye alınabilecek bir sistem olmuş.
 

''Wolfred1ght''

Profesör
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
2,263
Reaksiyon puanı
2,345
Puanları
113
Hocam elinize sağlık.
Ama durum o kadar kötü mü?
Yani bizi ufaktan ufaktan Ekran kartsız sistemlere hazırlatıyorsunuz gibime geliyor da :D
 
Katılım
22 Şub 2019
Mesajlar
6,058
Reaksiyon puanı
12,397
Puanları
113
Hocam elinize sağlık.
Ama durum o kadar kötü mü?
Yani bizi ufaktan ufaktan Ekran kartsız sistemlere hazırlatıyorsunuz gibime geliyor da :D
Evet öyle. Farkındaysan burası Türkiye. Dolar yükselince de fiyatlar artıyor. Her şey pahalılaştıkça pahalılaşıyor her geçen zaman. 1500 dolar ile ekran kartlı iyi bir bilgisayar almak mümkünken Amerika da falan, bu ülkede dandik bir şey alıyoruz. Ben artık ekonomi gerçekten düzelene kadar gereksiz yere bilgisayara falan para vermem. Artık hiç mantığı yok bence.
 

''Wolfred1ght''

Profesör
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
2,263
Reaksiyon puanı
2,345
Puanları
113
Evet öyle. Farkındaysan burası Türkiye. Dolar yükselince de fiyatlar artıyor. Her şey pahalılaştıkça pahalılaşıyor her geçen zaman. 1500 dolar ile ekran kartlı iyi bir bilgisayar almak mümkünken Amerika da falan, bu ülkede dandik bir şey alıyoruz. Ben artık ekonomi gerçekten düzelene kadar gereksiz yere bilgisayara falan para vermem. Artık hiç mantığı yok bence.
Aynen öyle.
 
Üst