Öneri 15K PC Tavsiye

Bu konuyu okuyanlar

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
24,835
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
23,838
Puanları
113

met 35

Mak. Müh.
Katılım
30 Ağustos 2018
Mesajlar
17,192
Çözümler
11
Reaksiyon puanı
9,096
Puanları
113
Yaş
52
Anakartı ,5600X için kullanılacak bi anakart değil. Üzerinde soğutucu bile yok. Prime B 550M-K nın bi üst modeli diye satılan B550M-A anakrtının sıcaklığına bi bak. Listede en sonda .103 derecede. 5600X de bu kadar olmaz ama ,durumunu gör anakartın.Tıklarsan,resim büyür.

1631204380478.png


11600K işlemcili ve son nesil Z590 anakartlı bu sistemi öneriririm. 400 tl fark ile ,sıvı soğutmayı 240 mm radyatörlü yapın .13900 tl hepsi.
 

MeO7

Öğrenci
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
27
Hocam benchmark testlerini izledim de bazı oyunlarda ryzen olan işlemcinin olduğu pc'deki fps değerleri i5'li pc'deki fps değerlerinden daha yüksek. Sizce ne yapmalıyım ? ilk sisteme soğutucu takıp mı alayım yoksa sizin attığınız sistemi dediğiniz gibi yapıp hdd ekleyip mi alayım ?
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
24,835
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
23,838
Puanları
113
Hocam benchmark testlerini izledim de bazı oyunlarda ryzen olan işlemcinin olduğu pc'deki fps değerleri i5'li pc'deki fps değerlerinden daha yüksek. Sizce ne yapmalıyım ? ilk sisteme soğutucu takıp mı alayım yoksa sizin attığınız sistemi dediğiniz gibi yapıp hdd ekleyip mi alayım ?
met 35 hocamın attığı sistem fiyatına göre çok uygun. 11600K epey iyi bir işlemci. O anakart ile O.C. dahi yaparsın iyi bir sıvı soğutucu ile. Birde bu devirden sonra HDD eklemeni önermem. HDD'ye attığın dosyalar aşırı yavaş kalıyor SSD'ye kıyasla. Hocamın attığın sistem uygun zaten. SSD'yi 1TB yap geç derim.
 

met 35

Mak. Müh.
Katılım
30 Ağustos 2018
Mesajlar
17,192
Çözümler
11
Reaksiyon puanı
9,096
Puanları
113
Yaş
52
5600X i o anakart ile kullanırsan,zaten işlemci de aşırı sıcaklıktan turbo frekans hızlarına tam çıkamaz. İşlemciden de pek verim alamazsın.

11600K ,dehşet bi oyun işlemcisidir. 5600X i kesin aratmaz. Ryzen 5600X, RTX 3080 ,3090 gibi uç seviye e.kartlarında yüzde 1-2 daha fazla fps verebilir,hepsi o. O da,bazı oyunlarda ve 5600X in hakkını verecek anakartlar ile.3060 Ti de ise ,hiç fark olmaz.
 

MeO7

Öğrenci
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
27
anladım hocam teşekkürler bilgiler için. ama 1 tb depolama biraz zor yetiyor bana. ssd'yi de 2 tb falan alırsam fiyat bayağı artıyor. mecburen 1tb hdd 500gb ssd yapacağım gibi. bu arada site güvenilir değil mi önceden hiç alışveriş yapmadım da.
Mesaj otomatik birleştirildi:

bir de son olarak zotac ekran kartı sıkıntı çıkarmaz değil mi ?
 
Son düzenleme:

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
24,835
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
23,838
Puanları
113
anladım hocam teşekkürler bilgiler için. ama 1 tb depolama biraz zor yetiyor bana. ssd'yi de 2 tb falan alırsam fiyat bayağı artıyor. mecburen 1tb hdd 500gb ssd yapacağım gibi. bu arada site güvenilir değil mi önceden hiç alışveriş yapmadım da.
Mesaj otomatik birleştirildi:

bir de son olarak zotac ekran kartı sıkıntı çıkarmaz değil mi ?
Sinerji güvenilir bir yer. O zaman 1TB HDD yerine 1TB SATA SSD alabilirsin. HDD gerçekten çekilmiyor çünkü. Hele de SSD ile karma bir sistemde.


Intel sistemdeki anakartta ikinci bir M.2 NVME SSD slotu daha var. Dilersen oraya 1TB SSD daha ekleyebilirsin.
 

MeO7

Öğrenci
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
27
bir ay sonra falan hdd varken 1tb ssd alıp takarsam sıkıntı çıkmaz değil mi ? hdd ve ssd aynı sistemde kullanmak sıkıntı çıkarmıyor diye biliyordum ama
 

MeO7

Öğrenci
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
27
teşekkür ettim yardımın için. bu arada 1tb samsung ssd'ye karar verdim aşırı da fark yokmuş :)
Mesaj otomatik birleştirildi:

son hali böyle oldu
 

Ekli dosyalar

  • resim_2021-09-09_221205.png
    resim_2021-09-09_221205.png
    76.3 KB · Görüntüleme: 92

met 35

Mak. Müh.
Katılım
30 Ağustos 2018
Mesajlar
17,192
Çözümler
11
Reaksiyon puanı
9,096
Puanları
113
Yaş
52
Samsung ssd, çok iyi olmuş.HDD olayı bitti zaten artık. Er geç, kafa atmaya başlıyorlar. Mekanik sistem sonuçta.
 

MeO7

Öğrenci
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
27
stok kalmamış sitede başka öneri ?
 

met 35

Mak. Müh.
Katılım
30 Ağustos 2018
Mesajlar
17,192
Çözümler
11
Reaksiyon puanı
9,096
Puanları
113
Yaş
52
Şu anda var görünüyor.
 

MeO7

Öğrenci
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
27
yok ekran kartı kalmamış
 

met 35

Mak. Müh.
Katılım
30 Ağustos 2018
Mesajlar
17,192
Çözümler
11
Reaksiyon puanı
9,096
Puanları
113
Yaş
52
Evet.Başka bi makina bakınayım.
Mesaj otomatik birleştirildi:

En son bunu ayarlayabildim Özelleştirilmiş hali aşağıda ve 14216 TL oluyor bu şekli ile.
Son 1 ürün.

Ekran Alıntısı.PNG

Aşağıda da özelleşmemiş şekli ve fiatı.
 
Son düzenleme:

MeO7

Öğrenci
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
79
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
27
Hocam sanırım gamegarajdaki sistemde de ekran kartı kalmamış. Diğer sistemde de mevcut olan soğutuculardan öneriniz var mı
Mesaj otomatik birleştirildi:

bir de samsung ssd'lerde sadece pro kalmış o da fiyatı çok arrtırıyor 1tb'ı. diğer ssd'lerden hangisini önerirsiniz
Mesaj otomatik birleştirildi:

bunların hepsini boşverelim hocam ::) önceki topladığımız sistemin ekran kartı stoğu gelmiş. hem de zotac yerine gigabyte. inş yakın zamanda onu almaya çalışacağım.
 

Ekli dosyalar

  • resim_2021-09-13_162223.png
    resim_2021-09-13_162223.png
    51.7 KB · Görüntüleme: 68
Son düzenleme:

met 35

Mak. Müh.
Katılım
30 Ağustos 2018
Mesajlar
17,192
Çözümler
11
Reaksiyon puanı
9,096
Puanları
113
Yaş
52
Hocam sanırım gamegarajdaki sistemde de ekran kartı kalmamış. Diğer sistemde de mevcut olan soğutuculardan öneriniz var mı
Mesaj otomatik birleştirildi:

bir de samsung ssd'lerde sadece pro kalmış o da fiyatı çok arrtırıyor 1tb'ı. diğer ssd'lerden hangisini önerirsiniz
Mesaj otomatik birleştirildi:

bunların hepsini boşverelim hocam ::) önceki topladığımız sistemin ekran kartı stoğu gelmiş. hem de zotac yerine gigabyte. inş yakın zamanda onu almaya çalışacağım.
Fazla durmaz bu sistem. Elini çabuk tutmaya çalış. :) :)
 

Son mesajlar

Üst