Bu konuyu okuyanlar

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
12500 tl civarı bir param var ve masaüstü bilgisayar almak istiyorum. Genelde oyun oynayacağım. 240 Hz bi monitörüm var zaten bu yüzden fps odaklanmak istiyorum. Ayrıca işlemcisi de beni üniversitede üzmeyecek bir şey olmalı. Tavsiyelerinize açığım.
bu bilgisayarı buldum. r5 5600X işlemcisi + rtx 3060ti var. 16 tl farkla 3200 mhz ram + a2000 ssd yükseltmesi yaparak almayı düşünüyorum. Bu fiyata daha iyisini bulabilir miyim? (en fazla 13000)
 

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
edit: linkteki pc stoğu bitti
 

BatinY

Profesör
Emektar
Katılım
20 Mar 2018
Mesajlar
1,545
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,249
Puanları
113
Yaş
21

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
8,774
Reaksiyon puanı
10,661
Puanları
113
Şu sistem nasıl az daha çıkabilirsen ?

11400F işlemci B560 anakart 3600 Mhz RAM
Ekran kartı ve M2 SSD olarak markaları daha iyi bence Palit veya bilinmeyen bir M2 SSD markası veya Biostar marka anakart almaktansa. Asus Ekran kartı Asus anakart ve Kingston M2 SSD.

Ayrıca Kasa ve PSU olarakta ASUS kalitesi var. Ve son olarak yanında RGB 120 mm Sıvı soğutma veriyor. ( Piyasa değeri 1000 TL yakın bu Sıvı Soğutmanın. Kullanmak istemezsen 500-600 e satarsın.)

Not: Saf FPS olarak 5-10 az alırsın belki 5600x e göre ama kafan rahat olur kaliteli parçalar ile.
 

UnFrGvnG

Profesör
Katılım
1 Mar 2021
Mesajlar
1,953
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
966
Puanları
113
Şu sistem nasıl az daha çıkabilirsen ?

11400F işlemci B560 anakart 3600 Mhz RAM
Ekran kartı ve M2 SSD olarak markaları daha iyi bence Palit veya bilinmeyen bir M2 SSD markası veya Biostar marka anakart almaktansa. Asus Ekran kartı Asus anakart ve Kingston M2 SSD.

Ayrıca Kasa ve PSU olarakta ASUS kalitesi var. Ve son olarak yanında RGB 120 mm Sıvı soğutma veriyor. ( Piyasa değeri 1000 TL yakın bu Sıvı Soğutmanın. Kullanmak istemezsen 500-600 e satarsın.)

Not: Saf FPS olarak 5-10 az alırsın belki 5600x e göre ama kafan rahat olur kaliteli parçalar ile.
Buda güzel kasa ama 3070 ve 5600x dahada fazla performans vermezmi ?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Buda güzel kasa ama 3070 ve 5600x dahada fazla performans vermezmi ?
Dediğin gibi çok fark etmezde 3070 alması bence daha iyi olur
 

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
8,774
Reaksiyon puanı
10,661
Puanları
113
Buda güzel kasa ama 3070 ve 5600x dahada fazla performans vermezmi ?

13 bin Tl ye 3070 ve 5600x olan sistem mi var ? Ayrıca sadece ekran kartı ve işlemciye kilitlenip diğer parçalara hiç bakmamakta bana saçma geliyor.
Diğer tarafta B450 çok tırt bir anakart veya 3000 Mhz RAM kötü bir kasa kalitesiz PSU bilinmedik bir marka SSD flan sıkıştırıyorlar.

3060 Tİ ile 3070 arasında ne kadar fark olacaktır performans olarak ? 1000-1500 TL farka değecek mi.
 
Son düzenleme:

met 35

Mak. Müh.
Yönetici
Moderatör
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
15,366
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
8,187
Puanları
113
Yaş
51
Şu makinayı tavsiye ederim. 5600X işlemci ile özelleştirdim. Çok güçlü bi oyun işlemcisi.Çok uzun yıllar idare eder. Ancak bu ve 11400F gibi güçlü işlemcileri alırken ucuz,giriş seviyesi,gibi anakartlar ile sakın bakınmayın.Performans alamazsınız ve alamadığınız gibi anakartınız da sıcaktan kavrulabilir.

Anakartı ,şöyle soğutuculu ve güçlü bi anakart ile özelleştirdim.Bu önemli çünkü.

Kasayı,MSI MAG Force 100R, Poweri, Sharkoon yarı moduler , 80 plus Gold sertifika 650 watt,Ramleri G-SKİLL 3200 cl 16, 2X 8 gb olarak özelleştirince, 12880 TL

E. kartı yeni çıktı denebilir. RTX 3060 dan, daha güçlüdür.

Veya ,nvdia e.kartı olsun diyecekseniz ,,Efi Avni x64 ün önerisi de olabilir .Anakartı düzgün bi şey çünkü.



 

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Şu makinayı tavsiye ederim. 5600X işlemci ile özelleştirdim. Çok güçlü bi oyun işlemcisi.Çok uzun yıllar idare eder. Ancak bu ve 11400F gibi güçlü işlemcileri alırken ucuz,giriş seviyesi,gibi anakartlar ile sakın bakınmayın.Performans alamazsınız ve alamadığınız gibi anakartınız da sıcaktan kavrulabilir.

Anakartı ,şöyle soğutuculu ve güçlü bi anakart ile özelleştirdim.Bu önemli çünkü.

Kasayı,MSI MAG Force 100R, Poweri, Sharkoon yarı moduler , 80 plus Gold sertifika 650 watt,Ramleri G-SKİLL 3200 cl 16, 2X 8 gb olarak özelleştirince, 12880 TL

E. kartı yeni çıktı denebilir. RTX 3060 dan, daha güçlüdür.

Veya ,nvdia e.kartı olsun diyecekseniz ,,Efi Avni x64 ün önerisi de olabilir .Anakartı düzgün bi şey çünkü.



Dediğim bilgisayara tekrar stok gelmiş de. Dediğim yükseltmeleri yapıp üstüne MSI B550 bi anakart takıp 13000tl bandında gamegaraj bilgisayarını alsam nasıl olur. Ekran kartı palit. O biraz tedirgin ediyor. İşlemcisinin 5600x olması da mutlu ediyor ister istemez. Bir de size zahmet o bilgisayara tam olarak bi anakart önerebilir misiniz?
 

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Darboğaz olur.

İndirimleri kovalayarak i5 11400F ve RTX 3060'lı bir bilgisayar alınabilir.
Bu bilgisayara 3200 mhz ram + a2000 ssd taksam. Artı olarak önereceğiniz bir anakart taksam nasıl olur? Ama anakart önermeniz lazım. @UnFrGvnG @AhmetRyzen @met 35
 

AhmetRyzen

Profesör
Cezalı
Katılım
9 Nis 2020
Mesajlar
2,886
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
3,379
Puanları
113
Yaş
13
Bu bilgisayara 3200 mhz ram + a2000 ssd taksam. Artı olarak önereceğiniz bir anakart taksam nasıl olur? Ama anakart önermeniz lazım. @UnFrGvnG @AhmetRyzen @met 35

Böyle bir anakart iş görür.
 

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
8,774
Reaksiyon puanı
10,661
Puanları
113
B560 lı anakartlar seçeneklerde yok.

O sistem halen kullandığı parçalar ile bana güven vermiyor.

Sırf işlemcisi iyi diye diğer neredeyse bütün parçalar bilinmedik veya piyasada tutulmayan Türk insanının tanımadığı parçalar. İlerde ikinci elde satayım desen zorlanacağın ürünler.
 

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Ayrıca yukarda birinin belirttiği gibi bir bilgisayar daha var.
Bunun da parçaları çok iyi ama işlemciyi kısıp fiyatı artırmam gerekiyor. Üstelik bunun asus tuf sıvı soğutması da var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

O sistem halen kullandığı parçalar ile bana güven vermiyor.

Sırf işlemcisi iyi diye diğer neredeyse bütün parçalar bilinmedik veya piyasada tutulmayan Türk insanının tanımadığı parçalar. İlerde ikinci elde satayım desen zorlanacağın ürünler.
Bu bilgisayar gibi mi önerirsin yani? Her şeyi asus ayrıca 3600 mhz ram var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

O sistem halen kullandığı parçalar ile bana güven vermiyor.

Sırf işlemcisi iyi diye diğer neredeyse bütün parçalar bilinmedik veya piyasada tutulmayan Türk insanının tanımadığı parçalar. İlerde ikinci elde satayım desen zorlanacağın ürünler.
Game garaj bilgisayarını yükselteyim diyorum. Msi anakart + hyperX ram + A2000 ssd. Yani sadece bilinmeyen palitin ekran kartı kalıyor.
 
Son düzenleme:

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
8,774
Reaksiyon puanı
10,661
Puanları
113
Bu bilgisayar gibi mi önerirsin yani? Her şeyi asus ayrıca 3600 mhz ram var.

Evt şahsi önerim o PC. Hatta 230 TL fark ile anakarttıda bir üst model alsan tadından yenmez gibi. Böylece Anakartta çift M2 oluyor. İleriye dönük M2 SSD ler ucuzlarsa çok faydası olacaktır. Ve soğutucusu flan olması daha sağlıklı olacaktır.

Öbür türlü yok Anakart nerden alayım yok Palit iş yapar mı yok SSD iyi mi yok PSU sıkıntı çıkarır mı diye derdin olmaz.
 

AhmetRyzen

Profesör
Cezalı
Katılım
9 Nis 2020
Mesajlar
2,886
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
3,379
Puanları
113
Yaş
13
Dediğim bilgisayara tekrar stok gelmiş de. Dediğim yükseltmeleri yapıp üstüne MSI B550 bi anakart takıp 13000tl bandında gamegaraj bilgisayarını alsam nasıl olur. Ekran kartı palit. O biraz tedirgin ediyor. İşlemcisinin 5600x olması da mutlu ediyor ister istemez. Bir de size zahmet o bilgisayara tam olarak bi anakart önerebilir misiniz?
Palit yılların ekran kartı markası. 20 yıllık bilgisayarlarda da Palit ekran kartı var. Günümüz bilgisayarlarında da Palit var. Çok kaliteli kartlar üretiyorlar. Tedirgin olmayın.
 

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Çok arada kaldım anlatamam. Biri objektif olarak hangisi daha iyi olur anlatabilir mi?
Mesaj otomatik birleştirildi:

ya direkt sinerji bilgisayarını alıcam ya da game garaj bilgisayarını dediğim yükseltmeleri yaparak alıcam.
 

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
8,774
Reaksiyon puanı
10,661
Puanları
113
ya direkt sinerji bilgisayarını alıcam ya da game garaj bilgisayarını dediğim yükseltmeleri yaparak alıcam.

Seçimi sen yapacan ihtimaller ortada :)

11400 F li İntel ve Asus ağırlıklı yanında 1000 TL değerinde sıvı soğutma olan sistem mi.

Ryzen 5600x ve Palit ve bilinmeyen parçalar olan sistem mi... ( Mesala Sahibinden gibi sitelere girip İkinci el ekran kartı fiyatlarına bakarsan Palit ile Asus veya Palit ile MSİ ekran kartı arasında fiyat farkı olduğunu göreceksin. Azdan çoka doğru sıralasan ekran kartlarının en ucuzlar hep Palit Galax Asrock flan olacaktır. Bunlar kötü ekran kartı mı hayır değil ama Türkiye'de tutulmuyor. Ve servis ağı zayıf...
 

AhmetRyzen

Profesör
Cezalı
Katılım
9 Nis 2020
Mesajlar
2,886
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
3,379
Puanları
113
Yaş
13
Sonraki ay İntel 12. nesil işlemciler çıkacak.
1 ay daha bekleyip i7 12700'lü bir bilgisayar al, sonra da RTX 4000 serisi çıkacak. RTX 4070 alırsın.
 

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
Seçimi sen yapacan ihtimaller ortada :)

11400 F li İntel ve Asus ağırlıklı yanında 1000 TL değerinde sıvı soğutma olan sistem mi.

Ryzen 5600x ve Palit ve bilinmeyen parçalar olan sistem mi... ( Mesala Sahibinden gibi sitelere girip İkinci el ekran kartı fiyatlarına bakarsan Palit ile Asus veya Palit ile MSİ ekran kartı arasında fiyat farkı olduğunu göreceksin. Azdan çoka doğru sıralasan ekran kartlarının en ucuzlar hep Palit Galax Asrock flan olacaktır. Bunlar kötü ekran kartı mı hayır değil ama Türkiye'de tutulmuyor. Ve servis ağı zayıf...
bu direkt sinerjiyi al demek gibi oldu sanki 😅 ayrıca bilinmeyen parçalar diyorsun ama anakartı msi yapıp ramleri hyperX düşündüm. A2000 ssd de sinerjiyle aynı zaten. Parçalar bilindik olacağı için arada kalıyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Sonraki ay İntel 12. nesil işlemciler çıkacak.
1 ay daha bekleyip i7 12700'lü bir bilgisayar al, sonra da RTX 4000 serisi çıkacak. RTX 4070 alırsın.
para yetmeyebilir gibi geliyor.
 

met 35

Mak. Müh.
Yönetici
Moderatör
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
15,366
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
8,187
Puanları
113
Yaş
51
B560 anakart intel işlemciler içindir.


Bu makinada daha düşük işlemci yok.

3060Ti yi düşünüyorsan,stoklara giren 5600X li makinaya, ramleri 3200, NVME yi ,Kingston, anakartı MSI B550M PRO VDH yaparak, 13160 tl ye alın.
 

ulubey2332

Öğrenci
Katılım
26 Mar 2020
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
41
B560 anakart intel işlemciler içindir.


Bu makinada daha düşük işlemci yok.

3060Ti yi düşünüyorsan,stoklara giren 5600X li makinaya, ramleri 3200, NVME yi ,Kingston, anakartı MSI B550M PRO VDH yaparak, 13160 tl ye alın.
Tam olarak dediğin şekilde aldım. Herkese yardımları için teşekkür ederim.
 

met 35

Mak. Müh.
Yönetici
Moderatör
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
15,366
Çözümler
7
Reaksiyon puanı
8,187
Puanları
113
Yaş
51
Üst